pioTrazZ Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 Witam serdecznie Na początku chcę napisać, że jestem laikiem Szukam roweru w ww. cenie. Będę go głównie użytkował w mieście ale jak tylko będę miał okazję wykorzystam go w innym terenie Moje umiejętności są raczej przeciętne ale lubię dynamiczną jazdę i też staram się tak jeździć, za czym idzie w miarę wytrzymały osprzęt - oczywiście jak na taki przedział cenowy Wiem, że wiele osób z tego forum poleca Kands/ Lazaro, tylko kłopot w tym, że nigdzie nie można go "przymierzyć" Mam 188 cm i ważę 88 kg, z tego co wyczytałem na moje parametry pasowała by rama 21' ale wydaje mi się, ze przez wielkość ramy rower będzie mało zwrotny i tutaj kolejne pytanie - czy 19' będzie dla mnie dobra a jak nie to czy będzie można jakoś ją dopasować pode mnie. Zastanawia mnie również kwestia amortyzatorów, czy przy mojej wadze nic się im nie stanie przy jakiś lekkich jumpach, czy szybszej jeździe po wertepach etc. Pozdrawiam
qwaq Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 Amortyzator powinien wytrzymać, co do ramy to 21" będzie w sam raz, ale jak chcesz 19" to chyba nie będzie problemu z za krótką sztycą
pioTrazZ Napisano 10 Lipca 2012 Autor Napisano 10 Lipca 2012 Chodziło mi o to czy rzeczywiście jest taka różnica między 19" a 21" bo rzumiem, że mniejsze = zwrotniejsze tak? Jeśli chodzi o wybór roweru rozumiem, że te dwa są najlepsze w tym przedziale cenowym jeżeli nie zanegowałeś? nie patrzeć się na żadne kross'y hexagon x3 i tym podobne? Również czytając to forum zauważyłem, że wiele osób zwraca uwagę na to, że osprzęt w kands/ lazaro jest mhm.. zróżnicowany i czy w razie zakupu polecacie odrazu wymianę jakiś konkretnych części?
qwaq Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 Hexagonów unikaj jak ognia Generalnie mniejsza rama oznacza lepszą zwrotność, a co do wymiany części to najpierw sztyca, kiera, mostek, a potem koła i amor
pioTrazZ Napisano 10 Lipca 2012 Autor Napisano 10 Lipca 2012 Szkoda.. bo sklep z nimi mam pod nosem a Kands z tego co widzę, tylko sprzedaż internetowa :/ co do wymiany sztycy, kierownicy i mostku - jakieś konkretne modele? i ile za takie części +/- trzeba będzie zapłacić?
Piotrek383 Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 Kierownica: http://allegro.pl/kierownica-ritchey-comp-31-8-600-white-mat-i2414276040.html Mostek: http://allegro.pl/mostek-ritchey-comp-80-31-8mm-czarny-mat-xtrabike-i2449348530.html Sztyca: http://allegro.pl/ritchey-sztyca-comp-v2-bb-27-2-400-cyklomania-i2432794476.html Sam prawdopodobnie będe kupował taki zestaw, tylko do univegi
qwaq Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 Kiera + mostek jak wyżej, co do sztycy to można zaoszczędzić i kasę i wagę - Smica Comp za 70 zł i 105 gramów lżej
pioTrazZ Napisano 10 Lipca 2012 Autor Napisano 10 Lipca 2012 dzięki niby nie drogo.. ale grosik do grosika i widzę, że się ładna sumka uzbiera za te części Nie znam się więc zadam pytanie.. co do części mechanicznych w rowerze rozumiem cel wymiany, a jeśli chodzi o ww. części rozumiem, że tutaj głównie chodzi o różnice w wadze?
Piotrek383 Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 dzięki niby nie drogo.. ale grosik do grosika i widzę, że się ładna sumka uzbiera za te części Nie znam się więc zadam pytanie.. co do części mechanicznych w rowerze rozumiem cel wymiany, a jeśli chodzi o ww. części rozumiem, że tutaj głównie chodzi o różnice w wadze? W wadze i w przede wszystkim wytrzymałości. Nie chciałbym jakby na dziurach mostek się złamał
pioTrazZ Napisano 10 Lipca 2012 Autor Napisano 10 Lipca 2012 rozumiem.. nikt chyba nie chce przeżyć faceplant'a nie widzę wypowiedzi na temat wyboru rowerów przezemnie, czyli mam rozumieć, że są okej.. Ty niżej napisałeś co na temat Univegi, czyżby chodziło o to? Univega HT-510 ?
Piotrek383 Napisano 10 Lipca 2012 Napisano 10 Lipca 2012 rozumiem.. nikt chyba nie chce przeżyć faceplant'a nie widzę wypowiedzi na temat wyboru rowerów przezemnie, czyli mam rozumieć, że są okej.. Ty niżej napisałeś co na temat Univegi, czyżby chodziło o to? Univega HT-510 ? Zgadza się
pioTrazZ Napisano 11 Lipca 2012 Autor Napisano 11 Lipca 2012 a co powiecie na cos takiego w porownaniu do kands'a/ lazaro? http://allegro.pl/mtb-rower-ferrini-r3-alivio-24v-z-blokada-i2445359811.html
Piotrek383 Napisano 12 Lipca 2012 Napisano 12 Lipca 2012 Ten Ferrini wypada naprawdę dobrze, tak samo jak kands, chociaż jakbym miał wybierać to wybrałbym tego
qwaq Napisano 12 Lipca 2012 Napisano 12 Lipca 2012 @Piotrek383, co jest lepsze w Ferrini niż w Kandsie ? Wg. mnie jest dość podejżany, bo strasznie mało info o napędzie, z tego co widzę to ma klamkomanetki, czyli nie jest to "full alivio" tak jak Kands, sądze, że Kands 1300 = Lazaro V3 > Ferrini R3
Wito12 Napisano 12 Lipca 2012 Napisano 12 Lipca 2012 Hexagonów unikaj jak ognia Generalnie mniejsza rama oznacza lepszą zwrotność, a co do wymiany części to najpierw sztyca, kiera, mostek, a potem koła i amor oooo a dlaczego twierdzisz żeby hexagonów unikać ? ja od qmpla kupiłem używaną ramę hexagona v3 21' 2 lata temu i do dziś żadnych problemów z nią nie zauważyłem a jeżdżę dużo w mieście ale jak jadę w góry to trochę tam śmigam, teraz nawet mi się udało filmiki nagrać z lasu ;D, ale czemu właśnie mówisz żeby ich unikać ?
qwaq Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Chodzi mi oto, że cena jest bardzo wygórowana w stosunku do osprzętu i kompletnie nie opłaca się ich kupować, dla porównania http://www.kross.pl/pl/2012/hexagon-x6 oraz http://www.kross.pl/pl/2012/level-a2 różnica 100 zł , a osprzęt o klasę albo dwie niższy.
Wito12 Napisano 13 Lipca 2012 Napisano 13 Lipca 2012 Chodzi mi oto, że cena jest bardzo wygórowana w stosunku do osprzętu i kompletnie nie opłaca się ich kupować, dla porównania Hexagon X6 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie oraz Level A2 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie różnica 100 zł , a osprzęt o klasę albo dwie niższy. aha, czyli w tej kwestii, no to rzeczywiście masz rację.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.