Skocz do zawartości

[Ok. 2000 PLN] Evolution, Level A6, Level A4 & TFS 100-D.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Mój pierwszy post, ale po nabyciu roweru pewnie nie ostatni, także witam wszystkich.

 

Prześledziłem to i inne fora w poszukiwaniu cennych wskazówek i stoję stoję dziś przed wyborem pierwszego roweru z nieco wyższej półki, niż miałem do tej pory. Katalog wydaje mi się zasadniczo jest zamknięty, i dotyczy rowerów o bardzo zbliżonym pułapie cenowym, a przede wszystkim - dostępnych fizycznie. Pozostaje kwestia wyboru na zasadzie: coś za coś. Nie mam tu doświadczenia zbyt dużego, dlatego liczę na Waszą pomoc. Żeby było łatwiej, przygotowałem tabelkę zestawiającą kluczowe parametry modeli, które mnie interesują na dzień dzisiejszy, tj.:

 

- Unibike Evolution 2012

- Kross Level A6 2011 (V-Brake)

- Kross Level A4 2012

- Merida Matts TFS 100-D 2012

ksjVf.png

( gdyby się obrazek nie wyświetlił: http://i.imgur.com/ksjVf.png )

 

Przeznaczenie roweru: głównie bezdroża, o rozmaitym charakterze.

Wymiary rowerzysty: 176cm wzrostu, 63,5cm długość nogi od ziemi do krocza, 26 lat, 65 kg wagi.

 

Myślę, że ten topic ma szansę pomóc też w wyborze roweru innym użytkownikom tego forum, bo zasadniczo te modele często są gdzieś porównywane, ale z różnym skutkiem, i chyba nigdy albo rzadko tak kompleksowo.

 

A teraz słowem mojego subiektywnego, amatorskiego komentarza...

Wydaje mi się, że Merida trochę odpada w przedbiegach, ale podobnie jak jak Kross A6 jest w rozmiarze 18'', który jest wydaje mi się dla mnie stworzony (pozostałe wymienione modele mają 17'' i 19'' ramę, będzie pewnie trochę kombinowania - chyba że się, mylę, to mnie sprostujcie), dlatego trafiła też do zestawienia. Wygląda na to, że większością osprzętu a6-ka bije na głowę rywali. To, co budzi jednak moją wątpliwość, to hamulce. Tu i ówdzie padają różne słowa na temat odwiecznej walki między relatywnie tanimi tarczami a v-brake'ami z wyższej półki. Nie chciałbym zatem, aby i tu ktoś napisał "lepsze droższe V, niż tanie tarcze", bo to nic nie wnosi. Jak mniemam to zupełnie inna technologia i zapewne inny komfort jazdy. Pytanie, czy tarcze proponowane np. przez Unibike'a (Acera M446) wystarczą mi przynajmniej na jakiś dłuższy czas, zanim wymienię je ewentualnie na coś lepszego i będą mi sprawiały wystarczająco dużo satysfakcji z moją wagą - tzn. odpowiednio będą modulowały hamowanie, z odpowiednią siłą, żeby się nie rozleciały się za chwilę, itd... Z drugiej strony w takiej A6-ce mogę z czasem zamontować tarcze i mieć całkiem solidny rower. Pytanie - jakim kosztem, ile części będę musiał w nim zmienić, na jakie wówczas tarcze warto je zamienić - chętnie rzucę okiem na taką prowizoryczną symulację kosztową. Nie wiem, na dzień dzisiejszy skłaniałbym się ku wyborowi miedzy a6-ką a evolution.

 

I tak z innej nieco beczki - czy hamulce Evo i A4 czymś się różnią?, czy zwyczajnie kross zapomniał dopisać "Acera" w nazwie? Pewnie to pytanie typowego laika, ale cóż.. kto pyta, nie błądzi ;)

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Napisano
podobnie jak jak Kross A6 jest w rozmiarze 18'', który jest wydaje mi się dla mnie stworzony (pozostałe wymienione modele mają 17'' i 19'' ramę, będzie pewnie trochę kombinowania

Tak level A6 był by chyba najlepszym wyborem z ramą 18". Jest jeszcze dostępny ? Mam ubibike evolution z 2011r. z ramą 19" i przy twoim wzroście wydawał mi się trochę za długi i za niska kiera. Nie obeszło się bez kombinacji z mostkiem i wymiana na krótszy.

Napisano

Tak level A6 był by chyba najlepszym wyborem z ramą 18". Jest jeszcze dostępny ? Mam ubibike evolution z 2011r. z ramą 19" i przy twoim wzroście wydawał mi się trochę za długi i za niska kiera. Nie obeszło się bez kombinacji z mostkiem i wymiana na krótszy.

 

No proszę, to cenna uwaga. A mierzyłeś 17''-kę? Przyglądałem się wymiarom unibike, i faktycznie, jest on dosyć długi w ramię 19'' w porównaniu np. do krossów 19'', ale jeszcze nie miałem okazji mierzyć. A6ki z '11 jeszcze sporadycznie można znaleźć. Powodem ich ciągłej obecności na magazynie, mimo dosyć atrakcyjnej ceny, są chyba hamulce... w tej cenie już jednak zdecydowana większość producentów wstawia tarcze, różnej jakości, ale jednak...

Napisano

mnie również wydaje się iż A6 jest najlepszym wyborem

 

Dzięki za wskazanie, ale.. jakieś argumenty byłyby mile widziane.. :)

Napisano

Hmm...

 

Okej. Jestem niemal zdecydowany na tą A6-kę...

 

Tak tylko teoretycznie dopytam - ile orientacyjnie będzie mnie kosztowała w przyszłości zmiana v-brejków na tarcze np. deore, albo coś porównywalnego, wraz z całym towarzyszącymi artykułami? Piasty zdaje się są dostosowane już do tarcz w tym rowerku, także ten koszt odpada, choć i tak chyba byłby najmniej istotną składową z cenowego punktu widzenia... ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...