Skocz do zawartości

[napęd]-regulacja czy zbliżający się koniec

logistic

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Jestem nowy na forum. Przyznam szczerze, że jeżdżę na rowerze tylko do pracy i nie znam się na częściach napędu itp.

Posiadam rower Kelly's Salamander około 2004 rok.

Problem: zmiana przerzutek tylnich-na niektóre przerzutki czeka się ułamek sekundy, na niektóre pedałując czeka się dużo czasu. Bywa jeszcze, że na sąsiednią przerzutkę łańcuch nie wejdzie, ale już na kolejną wejdzie. Człowiek w sklepie mówił, że trzeba wymienić cały napęd (nie był jeszcze wymieniany), ale nie wiem czy mnie nie chce w konia zrobić, żeby zarobić więcej.

Czy naprawdę trzeba zrobić wymianę zębatek, czy coś podregulować? Ile by kosztowała taka wymiana? Dodam jeszcze, że na najczęściej używanych przyrzutkach podczas zimy kiedy osadzał się szron łańcuch przeskakiwał.

Napisano

Bez zdjęć napędu trudno powiedzieć, gdyż na jakość przełącza biegów wpływ ma kilka czynników:

1) Poprawność regulacji

2) Stan linek

3) Stan łańcucha

4) Stan zębatek.

Jaki przebieg ma rower? Ewentualny koszt w częściach około 100 PLN. Nie wiem ile bierze serwis za taką usługę, bo nie stołuję się w serwisach rowerowych.

Napisano

Według mnie należało by wymienić pancerze+linki i wyregulować. Jednak jak poprzednik stwierdził może to być też wina zużytego napędu (łańcuch, kaseta, blaty korb). Zrób fotki, zobaczymy w jakim stanie są.

Pozdrawiam.

Napisano