Skocz do zawartości

[ do 2500] Który wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuję zakup roweru i proszę o pomoc w wyborze odpowiedniego sprzętu.

Rower będzie użytkowany w mieście ale kolega mnie namawia na wspólne wyprawy w teren.

Mam 177 cm wzrostu, 110 kg wagi.

Mam kilka propozycji:

 

Giant Revel 1 Disc

http://www.rowmix.pl/mtb/1628-revel-1-disc.html

Giant Roam 1 Disc

http://www.rowmix.pl/adventure/1579-roam-1-disc.html

Kross Evado 4.0

http://www.mudserwis.com/kross-evado-40-2012-p-2320.html

Kross Level A3 2012

http://esklep.revor.pl/product_info.php?cPath=1_28&products_id=665

Kross Hexagon V8

http://www.kross.pl/pl/2011/mtb/hexagon-v8

 

Proszę o pomoc w wyborze.

Dzięki

Napisano

Na rowerach miejskich się zbytnio nie znam, ale w kwestii mtb mogę coś podpowiedzieć. Jeśli planujesz jazdę po mieście oraz wycieczki po lesie to to moim zdaniem lepiej brać rower mtb ponieważ w lesie jest dużo pewniejszy, ma wytrzymalszy amortyzator oraz opony dopasowane do takiej jazdy. Co prawda te ostatnie można wymienić. Wiadomo na szosie wygrają crossy. Jeżdżąc mtb po szosie mu nie zaszkodzisz, najwyżej trochę szybciej zużyjesz opony, a jeśli spodoba Ci się jazda w lesie i zaczniesz się bawić w xc to może się to gorzej zakończyć. Myślę że amor crossowy może nie wytrzymać takich obciążeń. Więc musisz zadecydować czy będą przejażdżki po lesie i jeśli tak to ile. Jeśli nie wiesz to moim zdaniem powinieneś wybrać mtb bo jet dużo bardziej uniwersalne i np. jeśli kiedyś xc Ci się znudzi to zmienisz opony i możesz śmigać po szosie na niskich oporach. Dodam że przy Twojej wadze mocniejszy amor nie zaszkodzi choć XCR to amor do XC to jednak budżetowy ale w tej cenie trudno znaleźć coś lepszego...

Propozycje mtb z przedziału 2000-2500:

http://ww2.bikekatal...Kross.Level.A4/

http://ww2.bikekatal...ida.MATTS.60-D/ - ja posiadam ten model tyle że z roku 2010 na trochę lepszym osprzęcie i jestem bardzo zadowolony.

http://ww2.bikekatal...be.Analog.disc/

http://ww2.bikekatal...vel.A6.V-brake/

http://allegro.pl/un...2275376522.html

Przy okazji udało mi się znaleźć takiego crossa:

http://allegro.pl/ro...2253038280.html

 

Według mnie najlepszym wyborem są są Kross A6 i Unibike Flite. Unibike ma hample hydrauliczne, za to Kross ma manetki i przednią przerzutkę deore zamiast alivio.

Napisano

Zdaję sobie sprawę że będzie mi ciężko znaleźć kompromis w tym co chciałbym mieć.

Ale nie wiem czy spodoba mi się jazda po lesie czy innym terenie. Jak wspomniałem wyżej, kolega mnie próbuje namówić.

Sam dużo jeździ w terenie i ma do tego celu rower.

A póki co zamierzam na pewno użytkować rower w mieście.

Z podanych linków przez bruce95 podobają mi się Cube, Merida, Kross A4 i Unibike.

Napisano

Niestety w tym roku, jest kiepska oferta moim zdaniem. 2 lata temu można było za ta cenę a nawet mniejszą kupić rower na lepszym osprzęcie. Możesz spróbować poszukać starych roczników, nie tylko używanych, ale i takich które się nie sprzedały i teraz czekają na właściciela na allegro... Zdarzają się rowery z lepszym osprzętem i tańsze modele z poprzednich lat. Teraz za bardzo nie mam czasu, ale później poszukam na Allegro.

Napisano

A póki co zamierzam na pewno użytkować rower w mieście.

 

Na kompromisach raczej zawsze się źle wychodzi - lepiej jednak na coś się zdecydować i pod to dobrać odpowiedni rower.

Jeśli już miasto, to dokładniej do czego ma być przeznaczony: dojazdy do pracy, po zakupy, wygodnej komunikacji, spokojnej rekreacji, szybkiej jazdy dla spalenia kalorii itd?

Czy planowana jest jazda po ulicach (asfalt, bruk itp.) czy po ścieżkach rowerowych?

Jakia pozycja na rowerze jest oczekiwana - sportowa czy raczej wyprostowana?

Napisano
W tej cenie amor powietrzny to chyba będzie tylko w używce. Bierzesz je pod uwagę?

 

Raczej odpada. Nie chcę się pakować w używany sprzęt.

 

W tej cenie amor powietrzny to chyba będzie tylko w używce. Bierzesz je pod uwagę?

Nie brałem tego pod uwagę. Od października zacząłem się więcej ruszać i z wagi 127 kg zszedłem na 113.

Cały czas coś robię aby uzyskać poniżej 90/95 kg

 

Jeśli już miasto, to dokładniej do czego ma być przeznaczony: dojazdy do pracy, po zakupy, wygodnej komunikacji, spokojnej rekreacji, szybkiej jazdy dla spalenia kalorii itd? Czy planowana jest jazda po ulicach (asfalt, bruk itp.) czy po ścieżkach rowerowych? Jakia pozycja na rowerze jest oczekiwana - sportowa czy raczej wyprostowana?

 

Wiem że nie bardzo się wychodzi. To tak jak z autem, chciałem coś małego i drapieżnego ale też potrzebowałem auta, którym mógłbym pojechać na ryby i nie bać się o zawieszenie. Dlatego szukam roweru :laugh:

Do pracy chodzę na nogach a rower będzie służył do rekreacji i szybkiej jazdy a czasami do skatowania się.

W Krk jest sporo ścieżek rowerowych, raczej asfalt.

I dochodzimy do sedna sprawy, ostatnio jeździłem na czymś co przypominało rower i strasznie mi ręce cierpły oraz nie czułem kręgosłupa po 15 km.

Jaka pozycja? No na pewno taka, po której nie będę chodził wykrzywiony jak paragraf.

Strasznie dużo pytań, jak na zakup roweru. I proszę się nie śmiać ale do tej pory dla mnie rower to dwa koła, kierownica i hamulec. No i rama.

Ale zacząłem się tym tematem interesować, dużo czytać itp.

Napisano

Jeśli asfalt to spręrzynowiec ale musi mieć hydrauliczną do śmigania po szosie blokadę więc XCM odpada. Musisz mieć świadomość że jak kiedyś zmienisz zdanie to raczej czeka Cię zmiana amora, bo takie to będziesz bez problemu zamykał skok... Albo coś na sztywnym ale to chyba tylko seryjnie to w kolarzówce będzie...

Napisano
I dochodzimy do sedna sprawy, ostatnio jeździłem na czymś co przypominało rower i strasznie mi ręce cierpły oraz nie czułem kręgosłupa po 15 km. Jaka pozycja? No na pewno taka, po której nie będę chodził wykrzywiony jak paragraf.

 

Jeśli w takim razie tak bardzo chodzi o kręgosłup, to odpadają wszelkiego rodzaju rowery o sportowej geometrii ram, jak MTB, cross itd.

Nawiązując w pierwszej kolejności do geometrii ramy, to odpowiednimi, moim zdaniem rowerami, którymi trzeba się zainteresować będą szybkie mieszczuchy (bo mają najniżej położoną oś suportu), ze sztywnym widelcem i piastą wielobiegową w tylnej piaście (np. Nexus 8 z czerwonym paskiem lub Alfine). Można też rozważyć niektóre trekkingi. Poglądowa propozycja (coś w tym rodzaju lub używka, bo cena przekracza budżet): http://www.stevensbikes.de/2011/index.php?bik_id=144&cou=PL&lang=en_US&sect=geometry#inhalt W tej serii zastosowana jest rama o obniżeniu suportu względem osi kół (Bottom bracket drop) o 70 mm (dla porównania crossy 55 mm, trekkingi 60-70 mm – patrz w zakładkach geometria).

 

Trzeba jednak przejść się trochę po krakowskich sklepach rowerowych (w tym np. Revor przy ul. Balickiej 56 – dystrybutor Stevens) i poprzymierzać się do podobnych modeli różnych producentów, aby zebrać trochę doświadczeń, które pozwolą dobrać wygodną ramę.

Napisano

Ja mam VooDoo z Amortyzatorem 120mm Suntour Raidon X1 z automatycznym blokowaniem przy kierownicy (remote lockout) i jestem bardzo zadowolony. Przydatny gdy z asfaltu zjeżdżasz w teren i nie musisz się zatrzymywac by przełączyc na miękki :)

Napisano
Jeśli w takim razie tak bardzo chodzi o kręgosłup,

 

Ale to nie jest tak że mam problemy z kręgosłupem. Znalazłem jakiś rower w garażu i postanowiłem pojeździć na nim.

Na pewno za mały, w ogóle nie przystosowany do mojego wzrostu i wagi. Dlatego później bolał mnie grzbiet.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Zakupiłem Cube Access PRO. Poprzedni właściciel zmienił niemal cały osprzęt na Deore XT oraz hamulce Hayes Ride.

Póki co nie miałem okazji pojeździć , pada deszcz. Po pierwszej wyprawie zdam relację jak się spisuje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...