paps92 Napisano 30 Marca 2012 Napisano 30 Marca 2012 Witam, posiadam rower kross SING DS, posiada on korbe Truvativ Hussefelt, przednia przezutke sram x3, tylna sram x5. Problem polega na tym iz rower z tyl ma 8 biegow, z przodu 2 i gdy z tyl wrzuce juz 6 to lancuch obciera mi o prowadnice przedniej przezutki, co moge na to poradzic? Probowalem wszelkiej regulacji niestety nic nie dala, problem rozwiazaloby dolozenie jeszcze jednej tarczy z przodu, ale czy jest taka mozliwosc do tej korby? Nie znam sie na fachowym jezyku wiec prosze o wyrozumialosc
Przeor Napisano 30 Marca 2012 Napisano 30 Marca 2012 A suport masz dobrze dobrany do korby, może jest za krótki? Jak jest ok i przrzutka nie jest uszkodzona (np wgięta prowadnica) to nie ma siły musisz wyregulować. Trzeba się pomęczyć. Może przerzutka nie jest równolegle do ramy tylko lekko ze skosa?
paps92 Napisano 30 Marca 2012 Autor Napisano 30 Marca 2012 A suport masz dobrze dobrany do korby, może jest za krótki? Jak jest ok i przrzutka nie jest uszkodzona (np wgięta prowadnica) to nie ma siły musisz wyregulować. Trzeba się pomęczyć. Może przerzutka nie jest równolegle do ramy tylko lekko ze skosa? Wszystko jest fabryczne, tylko przezutka jest wymieniona tylna na nowa, ale taka sama jaka byla I przezutka jest rownolegle do ramy przymocowana, a jest mozlwosc do tej korby dolozenia jeszcze jednej tarczy?
afly Napisano 30 Marca 2012 Napisano 30 Marca 2012 Jeżeli korba była zamontowana fabrycznie, powinno sie dać to wyregulować. Do tej korby nie da się dołożyć trzeciej zębatki. Zresztą jeżeli rower jest wykorzystywany zgodnie z przeznaczeniem, to większa zębatka zbędna.
Wazaa Napisano 30 Marca 2012 Napisano 30 Marca 2012 To musi dać się wyregulować. Jedyny powód widzę w niewłaściwym zamocowaniu przedniej przerzutki (mogła się przesunąć na skutek upadku, czy wstrząsu), lub regulacji naciągu linki. O dokładaniu trzeciej tarczy zapomnij, bo to robota dla inżynierów z działu technologicznego Shimano, nie dla gościa w piwnicy, z młotkiem i śrubokrętem. Sprawdź, czy zewnętrzną szynę przerzutki masz ok 2-3 mm nad zębami największej tarczy i czy łańcuch założony na nią jest równoległy do szyny prowadnicy przerzutki. Na tyle, zrzuć łańcuch na najmniejszy tryb. Jeśli wszystko gra, to poszukaj opisu regulacji przedniej przerzutki i postępuj zgodnie z nim. Będzie OK.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.