Thorin49 Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich! Zacząłem się zastanawiać nad kupnem nowego (porządnego) roweru MTB, którym dojeżdżałbym do pracy oraz robił wypady w teren ze znajomymi. Mam 175 cm wzrostu i ważę 73 kg (muszę coś z tym zrobić). Jaka rama byłaby dla mnie dobra? Wiadomo, że najlepiej samemu przymierzyć, ale miałbym już jakiś odnośnik. Moją uwagę zwróciły poniższe rowery (mogą mieć i pewnie mają spory rozrzut jakości części). Schwinn Mesa LT MBIKE Renegade 0.5 (niecałe 12 kg) Merida Matts 40-D (IMO najładniejsza rama) Kross Level A4 (IMO najbrzydszy) Będę wdzięczny za każdy konstruktywny komentarz na temat ww. rowerów jak i za wasze propozycje.
paweloko Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Polecam rower http://www.rowerzysta.pl/mtb/rower-gorski-unibike-evolution-2011.html Sam się na niego zdecydowałem, bardzo przezwoity rowerek.
Thorin49 Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 Całkiem fajny ten Unibike, przy okazji w tym sklepie trafiłem na Merida Matts TFS CX 400-V 2010 - ciekawie wygląda i ma chyba całkiem niezłe części... Eh... Ta Merida jest jednak już niedostępna...
nemo2009 Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Może GT Avalanche 3.0.Można go kupić za około 1450 zł w Banku Śląskim,vel ING.Rower ma przyjazną geometrię ramy i nezły osprzęt,za tę cenę.Jeden warunek,trzeba być klientem banku(rodzina lub któryś ze znajomych). Zaproponuję jeszcze Schwinn Messa D,za 1271 zł,z ha ulcami tarczowymi Hayes.
Thorin49 Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 No właśnie jak to jest z tymi rowerami Schwinn - mają dobrą opinię? Bo patrząc na parametry to ten Mesa LT z Supersklep.pl chyba ma ogólnie najlepsze części z tych proponowanych przeze mnie. Nie wiem tylko jak wygląda sprawa jakości ramy w tym rowerze... Nawet mają na stanie egzemplarz z ramą do mojego wzrostu...
nemo2009 Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Ten Twój Mesa LT jest całkiem niezły,dla Ciebie rama M.Tylko nie mogłem się dopatrzeć,jakie ma hamulce.Na Messach nie jeżdziłem,ale niektórzy sobie chwalą tą amerykańską firmę.To malowanie czarno-białe podoba mi się.
Thorin49 Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 Też nie znalazłem info o hamulcach. Musiałbym do nich napisać. Czy ta przednia przerzutka Shimano M530 w LT to nie przypadkiem Deore? Na mojego faworyta wysuwa się Messa LT. Co do hamulców to podejrzewam, że mogą to być Tektro, ale pewny nie jestem. Wciąż czekam na odpowiedź ze sklepu. Co do ING i Bankujesz-Kupujesz to mam konto w tym banku Aczkolwiek z tych ich rowerów moją uwagę od razu zwrócił GT Avalanche 1.0. Szkoda, że chwilowo niedostępny, a i kolor mógłby być lepszy odrobinę.
nemo2009 Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Co do hamulców to podejrzewam, że mogą to być Tektro, ale pewny nie jestem. Manetki są Deore,więc raczej nie,bo byłaby lipa. Manetki są Deore,więc raczej nie,bo byłaby lipa. Jednak są Tektro.Jeśli się zdecydujesz na ten rower,to wymień chociaż klocki w hamulcach,bo oryginalne to kaszana.
nemo2009 Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Na jakie byś polecał je wymienić? Jeśli same kloce,to poszukaj jakieś z wymiennymi okładzinami i potem zamontuj tam same okładziny Shimano XTR,nie są drogie(około 20 zł para).Można zrobić jeszcze z tego roweru cacko.Wtedy wymieniasz klamki na Avid FR 5 i hamulce na Avid(np.SD 5).
Thorin49 Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 Jeśli już modyfikować hamulce w LT to może kupić od razu Avid Single Digit 7? Czy też zupełnie zaszaleć (cenowo) i kupić Schwinn Mesa LTD? I jest czerwono/czarny Schwinn Mesa LTD (2135 zł) Rozmiar koła: 26" Rama: Schwinn N'Litened Silver Label Custom Drawn Aluminum with Trail-Tuned geometry and replaceable derailleur hanger Widelec: Suntour XCM HLO Suspension fork. 100mm travel, Hydraulic damper, lock out and preload adjust Korba: Shimano FC-M442 Octalink 44/32/22T Suport: Shimano BB-ES25 cartridge, Octalink Pedały: Resin body with steel cage and axle Przerzutka - przód: Shimano M530 Przerzutka - tył: Shimano SLX M662 Manetki: Shimano Deore M530 Rapid Fire Kaseta: SRAM PG950 9-speed cassette11-32T Łańcuch: KMC Z-9000 Obręcze: Alex PC19 Double wall alloy 32 hole Opony: Continental Speed King 26x1.95 Piasta - przód: Shimano RM65 Center Lock Disc, 32H Piasta - tył: Shimano RM65 Center Lock Disc with QR Szprychy: 14 G stainless Hamulec - przód: Shimano M485 Hydraulic Disc Hamulec - tył: Shimano M485 Hydraulic Disc Kierownica: Trail Tuned 31.8 6000 Series alloy Gripy: Schwinn Approved Kraton rubber Lock on Stery: VP SlimStak 1 1/8 threadless Siodełko: Trail Tuned Comp with two tone cover Wspornik siodełka: Alloy Micro adjust Mostek: Alloy 1 1/8 treadless A-head with 31.8 bar clamp Dodatki: Alloy QR seat binder
nemo2009 Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Hamulec - przód: Shimano M485 Hydraulic Disc Hamulec - tył: Shimano M485 Hydraulic Disc Dobre hamulce,nie są złe.
Thorin49 Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 Zaraz się tym skończy, że zamiast wydać 1800 wydam 2100... I ten czerwony...
nemo2009 Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Zaraz się tym skończy, że zamiast wydać 1800 wydam 2100... Za te 3 stówy dostajesz hamulce,którymi możesz zahamować.Może uda się Tobie coś utargować.
Thorin49 Napisano 14 Grudnia 2011 Autor Napisano 14 Grudnia 2011 Słaby amor w tym roweku. Czy taki znowu słaby? Ogólnie LT(D) mają dobre części jak za te pieniądze. nemo2009, w jednym sklepie internetowym za LT chcą 1749 zł, a za LTD 2135 zł. Powstaje teraz pytanie czy lepiej kupić LT i wymienić hamulce na Avid SD 7 (+150 zł) czy kupić LTD z tarczami... i w fajniejszym kolorze? Poczytałem o tym XCM HLO i sam już nie wiem jak to z nim jest. Jedni chwalą, a inni radzą wymienić lub kupić rower z innym amorem...
nemo2009 Napisano 14 Grudnia 2011 Napisano 14 Grudnia 2011 Powstaje teraz pytanie czy lepiej kupić LT i wymienić hamulce na Avid SD 7 (+150 zł) czy kupić LTD z tarczami... i w fajniejszym kolorze? Do tych hamulców trzeba dodać dobre klamki(Tektro nie są najlepsze).Jedne z tańszych i dobrych(np. Avid lub Deore) to koszt co najmniej 50 zł,to już 200 zł.Ja bym dodał te 300 i kupił ten LTD z hydraulicznymi,a terenie lepiej się sprawują.Co do amortyzatora,do Twojej jazdy wystarczy.Ja mam taki i 85 kg wagi.Na początek wystarczy,są lepsze i droższe.Nie można wymagać amortyzatorów za 1000 zł,w rowerze za 2000 zł.Cube też daje XCM w tańszych modelach.
paweloko Napisano 14 Grudnia 2011 Napisano 14 Grudnia 2011 Ja mam XCR może trochę lepszy bo olejowy. Staram sie o niego dbać bez większych dziur i czyszczenie Brunonem. Używam hamulców v-brake czytałem że przy tarczowych może nabrać szybciej luzów. Ale na to nie na reguły jedni chwalą, wiec przy spokojniejszej jeździe ja pewno będzie okej.
Thorin49 Napisano 15 Grudnia 2011 Autor Napisano 15 Grudnia 2011 Natrafiłem jeszcze na GT Avalanche 1.0 2011 za 2499 zł. Trochę mi się ta cena rozjechała z tych 1500-2000... Szkoda, że jest biały - czarno/czerwony Schwinn wygląda lepiej No i nie wiem teraz czy ten Rock Shox jest wart zachodu i kolejnego dopłacania czy już zostać przy Mesie LTD? Rama Aluminium ,potrójnie cieniowana , hydroformowana(6061) Kolory Biało czarny Rozmiary L,M Widelec Aluminiowy firmy Rock Shox Tora 302 ,120mm,regulowane tlumienie powrotu,blokada skoku Biegi 27 kombinacje shimano Przerzutka przód Shimano deore Przerzutka tył Shimano deore SLX Hamulec przód Hydrauliczny tarczowy Shimano BR-M445,tarcza 160mm. Hamulec tył Hydrauliczny tarczowy Shimano BR-M445,tarcza 160mm. Manetki Shimano Deore Korba Shimano FC -M442 Suport Shimano BB -ES 25 łożyska maszynowe Łańcuch Shimano HG 53 Kaseta Shimano 9-biegów Piasty GT All -Terra,QR dostosowany do hamulców tarczowych Opony Maxxis Mobster Obręcze Alex Td24,32H Kierownica GT All Terra,aluminium 6061 685x25x31 Wspornik kierownicy GT All Terra 1 1/8'',31,8 Wspornik siodła GT All Terra aluminiowy micro nastawny Stery Fsa No.10,1 1/8''zerostack Siodło Wtb pure v Pedały GT SLim Line ,aluminiowe platformowe Szprychy Stal nierdzewna Nyple Mosiądz brass cp Waga 13,80 kg. Oświetlenie Odblaskowe cat eye Uwagi Gwarancja 24 miesiące na komponenty i 5-lat na ramę.
nemo2009 Napisano 15 Grudnia 2011 Napisano 15 Grudnia 2011 Do GT dopłacasz kolejne 400 zł.Nowa Tora to koszt około 600 zł.XCM kosztuje 200 zł.Ja bym poprzestał na tym Schwinnie(LTD).Jeśli nie podejdzie Ci amortyzator Suntour XCM,kupujesz Raidona powietrznego za 500 zł,a tamtego sprzedajesz.
Thorin49 Napisano 15 Grudnia 2011 Autor Napisano 15 Grudnia 2011 Przed chwilą znajomy powiedział, żebym jeszcze rozważył taki rower za 1900: Corratec X-Vert Expert 2010 Rama Ultra Light Tubing Powershape Technology Alloy 6061 Rozmiary 49 cm i 44 cm Amortyzator - przód Rock Shox Dart 2 100 mm, Turnkey Lockout Przerzutka - tył Shimano XT Shadow Przerzutka - przód Shimano Deore Topswing Manetki Shimano Deore Dźwignie hamulca Shimano 486 Hamulce Shimano 486 Mechanizm korbowy Shimano 442 175 mm, 44-32-22 Suport Tange Seiki Kaseta Shimano HG50 Łańcuch Shimano HG53 Piasta - przód zzyzx Disc 32 Piasta - Tył zzyzx Disc 32 Obręcze xzzyzx DH18 Opony Continental Speed King 2.3 Dętki Corratec Szprychy DT Champion 1.8 sw Stery Tange Seiki ZSTE Wspornik kierownicy zzyzx 601 15° Kierownica zzyzx 027 Riser 6° 620 mm Chwyty Corratec Rubber Man Sztyca zzyzx 220 30.8 Siodło Corratec 2902 Waga 13.7 kg
nemo2009 Napisano 15 Grudnia 2011 Napisano 15 Grudnia 2011 Cena katalogowa tego modelu:3450 zł.Napęd jaki?Kaseta HG nic nie mówi,bo są 8 rzędowe i 9 rzędowe.Geometria ramy nie jest powalająca.GT ma lepszą(zjazdy).
Thorin49 Napisano 15 Grudnia 2011 Autor Napisano 15 Grudnia 2011 Oficjalna specyfikacja producenta, do której właśnie dotarłem. http://www.eurobike.pl/images/2010/corratec/BK12021.pdf Czyżby jednak Mesa LTD była lepszym wyborem? Co do ceny to jest to cena wyprzedażowa, a rower jest nowy. Długość horyzontalna ramy Mesy LTD to 586 mm.
nemo2009 Napisano 15 Grudnia 2011 Napisano 15 Grudnia 2011 Corratec X-Vert Expert 2010 Jeśli jest napęd 27 ,to bierz tego.Schwinn ma podobną geometrię.GT ma inną.
Thorin49 Napisano 15 Grudnia 2011 Autor Napisano 15 Grudnia 2011 Dodzwoniłem się do sklepu i i gdy się spytałem o HG50 - jaka dokładnie jest to kaseta to sprzedawca od razu powiedział Deore i potwierdził, że 9. Ba! Zadzwoniłem ponownie dopytać się o geometrię ramy - jaka byłaby odpowiednia (44 lub 49). Pan od razu zmierzył i stwierdził, że 49 będzie za duża i 44 będzie w sam raz do mojego wzrostu. Ogarnięci sprzedawcy. Mam bardzo pozytywne wrażenia po tej rozmowie I już chyba nie będę dalej szukać kolejnego MTB
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.