kaapeo Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Witam, Dzisiaj wymieniłem amortyzator (z XCR'a na First'a), po przełożeniu, dokręceniu wszystkiego dziwnie się kieruje, mianowicie kierownica ciężko dosyć chodzi - tak jakby za mocno było ściśnięte, jednak po chwili jazdy złapał się luz w rurze sterowej, dokręcałem odpowiednio pierw kapsel z góry przy odpowiednim dociśnięciu w dół, potem dopiero mostek też przy dociśnięciu. Czego może być przyczyna ciężkiego skręcania kierownicą ? Przy poprzednim amortyzatorze (XCR) nie miałem tego problemu, stery posiadam Accent ahead AC-N.11 1-1/8". Czy może być to przyczyna sterów ? Tzn, że muszą być maszynówki ? Jeszcze dodam, że odczuwam wrażenie jakby koło było na maxa zcentrowane czasem ale to przez to, że ciężko chodzi a koło nie ma centra.
Juraleona Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Upewnij się że dobrze ułożyłeś wianuszki Łatwo się pomylić. Jak są dobrze ułożone to przy dokręcaniu top capa podnieś amor za koronę tak żeby się wszystko ładnie osadziło na rurze sterowej, dokręć top capa, mostek, jak będzie ciężko chodził odkręć o 1/8 obrotu, musisz znaleźć punkt równowagi między odkręceniem top capa a brakiem luzów.
Mod Team michuuu Napisano 5 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 Jeżeli rura taka sama (średnica) to wyłącznie poprawność montażu. Stożkową tulejkę założyłeś? Co do łożysk to nie ma znaczenia wianki czy maszynowe, na jednych i drugich powinien kręcić swobodnie bez luzów.
kaapeo Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Napisano 5 Grudnia 2011 Wianuszki dobrze założone ponieważ nie zdejmowałem ich nawet, tylko wyjąłem stary amortyzator i włożyłem nowy, Rura sterowa taka sama średnica 1 1/8". Stożkową tuleje.. nie wiem jak dokładnie ma wyglądać (jeżeli ta stożkowa tuleja jak na zdjęciu: http://nokautimg1.pl/p-03-ed-03edd7fea5a37c35e7aca5439def3ac1500x500/stery-zintegrowane-accent-ac-n-11.jpg na samej górze z napisem aheadset to założyłem). na dole rury sterowej w XCR'ze miałem taki jakby profil na wianuszek aby łozyska po tym chodziły (nie wiem czy to dobrze nazywam) natomiast w First tego nie ma jest jakby płasko. Idę teraz jeszcze pobawię się, tzn przysmaruje może smarem do łożysk dobrze i postaram się ponownie zakręcić może to coś da, dodam jeszcze, że wcześniej miałem rurę sterową 22cm, teraz jest 18cm i wchodzi tylko jedna podkładka 5mm ale to chyba nie ma znaczenia już. Dzięki za szybkie odpowiedzi zrobię jeszcze raz z Waszymi zaleceniami i jak dalej problem się powtórzy to napiszę.
Mod Team Pixon Napisano 5 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 na dole rury sterowej w XCR'ze miałem taki jakby profil na wianuszek aby łozyska po tym chodziły (nie wiem czy to dobrze nazywam) natomiast w First tego nie ma jest jakby płasko. To się nazywa bieżnia. Jeśli nie masz tego w nowym amortyzatorze to musisz to nabyć. Inaczej nie będzie Ci to poprawnie działać
Mod Team michuuu Napisano 5 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 No to się wyjaśniło. Zdejmij bieżnie ze starego amortyzatora bo masz niekompletny zestaw.
kaapeo Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Napisano 5 Grudnia 2011 Dokładnie tak Już sam się domyśliłem po pewnym czasie no i teraz wchodzę patrzę mam odpowiedź i tutaj Wybaczcie za temat, można zamknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.