Dzień dobry,
Jestem studentem informatyki, który przygotowuje się do tematu pracy dyplomowej. Z racji mojego hobby, jakim jest mechanika, chciałbym, aby temat pracy był związany z serwisowaniem pojazdów.
Prowadzę analizę na temat problemów, z jakimi na co dzień zmagają się serwisy rowerowe.
Moim celem jest zrozumienie, czy istnieje realna potrzeba stworzenia nowej, dedykowanej aplikacji, która rozwiązałaby problemy, z którymi nie radzą sobie obecne programy. Chodzi mi o coś więcej niż tylko fakturowanie i magazyn.
Z moich wstępnych obserwacji wynika, że wiele frustracji i straconego czasu generują tematy związane z komunikacją z klientem i dokumentacją:
Ciągłe telefony z pytaniem "czy już gotowe?".
Spory z klientami dotyczące stanu pojazdu/sprzętu przed naprawą (rysy, uszkodzenia, których "wcześniej nie było").
Trudność w budowaniu historii serwisowej, która byłaby łatwo dostępna dla klienta i podnosiła wartość pojazdu/sprzętu przy odsprzedaży.
Brak czasu na rzetelne dokumentowanie każdego etapu pracy (np. robienie zdjęć "przed" i "po").
Dlatego mam do Was, praktyków, kilka kluczowych pytań:
Co jest Waszym największym "pożeraczem czasu" lub źródłem frustracji w codziennej pracy, a co nie jest związane z samą mechaniką/naprawą?
Czy korzystacie z jakiegoś oprogramowania do zarządzania serwisem? Jeśli tak, to czego Wam w nim najbardziej brakuje? Co Was w nim irytuje?
Jaka jedna funkcja w takiej aplikacji sprawiłaby, że powiedzielibyście: "Tak, tego właśnie potrzebuję"?
Alternatywnie, proszę o wypełnienie poniższej ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkbBFKm4rDaif4shDPfIqjTs3Bo7yIbyMWy1456HCGnl5z6A/viewform?usp=send_form
Będę ogromnie wdzięczny za każdą, nawet najkrótszą opinię. Wasze doświadczenie jest bezcenne i pomoże mi zrozumieć, jakie rozwiązania mogłyby realnie ułatwić Waszą pracę.
Dzięki!