Bardzo dziękuję za Wasze opinie i stanowiska. Są mega cenne. O kablach w kierze nie wiedziałem, że to problem. Mi się to rozwiązanie podoba, jako bardzo estetyczne
Orbea ma kable, które wchodzą w ramę, ale nie przez kierownicę, więc może lepiej a cały czas estetycznie…
Myślałem o full-u, bo w tej cenie można coś fajnego utrafić, ale:
- mieszkam na płaskim Mazowszu… pagórki jak zapakuję rower do samochodu i gdzieś pojadę, ale to też będę uskuteczniać.
- nie chciałbym wchodzić w trail czy downhill. Wolę mieć pozycję sportową, dlatego XC, ale też bez przegięcia, a jeśli full to z blokadą - by nie wlec się na płaskim asfalcie.
- zakładam, że zmienię opony z 2.4 na 2.1 - żeby lepiej się jeździło po płaskim.
Nie ma do końca takich rowerów jak chcę, więc idę w kierunku XC hardtail (ew. full z blokadą), i chciałbym dalej trochę pokombinować, np zmniejszyć agresywność terenową oponami itp., ale też nie tak bym nie mógł podjeżdżać i zjeżdżać.
Z tego wszystkiego może jednak Orbea Alma m30 (w cenie teraz 8.900, z 12.000) i dodatkowe środki przeznaczyć na „dostosowanie” do personalnych wymagań.
Albo jeszcze poszukać full-a z blokadą, lekkiego, w dobrej promocji (z rocznika 24)…