Skocz do zawartości

Delfinx

Nowy użytkownik GZ
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika Delfinx

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Zrobiłem trochę przegląd tanich graveli i co znalazłem: https://prestosport.pl/sklep/sport-i-turystyka/rowery-i-akcesoria/rowery/przelajowe-gravel/rower-marin-nicasio-650b-szary-l-56/ (NICASIO PLUS - 3200ZŁ) https://prestosport.pl/sklep/sport-i-turystyka/rowery-i-akcesoria/rowery/przelajowe-gravel/rower-marin-four-corners-1-sword-700c-czarny-srebrny-l/ (FOUR CORNERS 3700ZŁ) https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/?v_Id=229897 (ESKER 2.0 3700ZŁ) https://www.decathlon.pl/p/mp/romet/rower-gravelowy-romet-aspre-2-2024/_/R-p-ab628c10-dcea-447f-92a0-16811f9c3f28 (ASPRE 2 - 4400ZŁ) https://www.decathlon.pl/p/mp/romet/rower-gravelowy-romet-boreas-2/_/R-p-b3426008-0876-4920-9ce0-190b506bb9d4 (BOREAS 2 - 4400ZŁ) https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-50-grx-pedaly-gratis-p-3676.html?gad_source=1&gad_campaignid=2046572860&gbraid=0AAAAACvBgwwSyOiiMNLSTU4mPwbmWRCs6&gclid=Cj0KCQjw0erBBhDTARIsAKO8iqSpECxupJIU3FGpvQL1mGDgXituSnUS4sWOjOk13hdRQvX---acowUaAppKEALw_wcB (ESKER 5.0 stara rama - 5100zł) Hamulce hydrauliczne chyba zaczynają się od pułapu 4400zł, taniej chyba nie ma? Nawet fajny byłby tutaj ten esker 2.0, bo ma hollowtech i karbonowy widelec, ale nadal jest z mechanicznymi hamulcami. Co do tych rometów, to jeździ to jakoś? Niby osprzęt jest spoko, ale napis na ramie kłuje w oczy, strasznie mi się kojarzy z tanimi sypiącymi się motorowerami. Jeszcze jakby nie było to mega drogie to mógłbym np. po jakimś czasie kupić hamulce hydrauliczno-mechaniczne i przełożyć zaciski. Co o tym myślicie? Jeszcze też jest kwestia taka, że w nicasio są opony 650B, robi to jakąkolwiek różnicę? Mam 180cm, więc pewnie będę brał L-kę. Nie wiem co tutaj wybrać, bo też nie mam żadnych info co mi da np. zmiania microshift na np. GRX - w roamie miałem altusa, który po regulacji działał wystarczająco dobrze jak dla mnie, ale też nie jeździłem na niczym lepszym. Jeżdżąc na roamie 2 miałem takie spostrzeżenia, że pewnie chciałbym coś na hollowtechu (chociaż nie wiem czy to jest aż taka różnica dla amatora) + na napędzie 1X i koniecznie przerzutka ze sprzęgłem. Może wypożyczę jakiegoś gravela z decathlonu, żeby przekonać się do barank :P
  2. Tamten rower kupiłem jako używany, więc faktycznie mógł mieć taki przebieg Gdyby był nowy to na pewno zostałby ze mną. Z tego co się orientuję to nowy MicroShift 1x10 ma sprzęgło, więc byłoby git. Bardziej mnie martwią te hamulce mechaniczne i np waga w nicasio plus, bo jest stalowy (jeśli byłby tak ciężki jak mój roam 2 to w sumie ok, ale cięższy to średnio).
  3. Mój serwisant stwierdził, że rower ma już trochę przebiegu i za jakiś czas będzie trzeba zmienić piasty, korbę itp. Więc wolałem od razu wymienić na coś nowego, zamiast wymieniać wszystko w tamtym. Z takich technicznych rzeczy to chyba najbardziej dokuczał brak sprzęgła w przerzutce, bo łańcuch się obijał, więc to muszę już mieć w nowym rowerze. No i pozostaje kwestia tego baranka, bo od początku chciałem coś z barankiem, ale kupiłem crossa żeby w ogóle sprawdzić czy będzie mi się podobała jazda rowerem.
  4. Hej, Ostatnio sprzedałem swojego gianta roama 2 i rozglądam się za czymś nowym. Był to mój pierwszy rower, który miałem jakoś pół roku, ale był używany i miał trochę przebiegu, dlatego teraz chcę kupić coś nowego. Od razu pomyślałem o jakimś gravelu np. marin nicasio plus lub kross esker 2.0 - natomiast martwią mnie w tych rowerach hamulce mechaniczne. Nawet mój roam miał jakieś podstawowe hydrauliczne i to działało super. Natomiast kusi wizja roweru z barankiem. Amortyzator chyba też byłoby mi zbędny bo po aż takich dziurach nie jeżdżę. Rzecz w tym, że nie chcę wydawać jakoś dużo pieniędzy, bo nie jeżdżę mega często - raz/dwa razy w tygodniu po 30-40km max. Poprzedni roam na kwadracie z napędem 2x9 był w sumie ok, ale jakby się dało to chciałbym coś co będzie odczuwalnie szybsze (nie wiem czy gravel będzie szybszy?). Co do napędu to chciałbym sprawdzić 1X - wcześniej miałem 2x9 i miałem takie wrażenie, że 1X z trochę większa rozpiętością kasety będzie idealny. No i pytanie, co tutaj polecacie w takiej kasie? Brać jakiegoś nicasio i nie przejmować się tymi hamulcami, czy może jednak kupić znowu jakiegoś crossa? Pytanie jak dużo baranek poprawia wygodę jazdy Jeżdżę rekreacyjnje, głównie po asfalcie + szutrach 40/60, mam 180cm wzrostu i 70kg. Z góry dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...