Skocz do zawartości

mario323115

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika mario323115

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dokładnie tak wygląda to u mnie. Tak samo niby ze strony zewnętrznej jest jakaś główka do "dokręcenia", ale po drugiej stronie jest ewidentnie zanitowane. Dziękuje za doradzenie w kwestii dźwigni przerzutki. Jutro zamówię i ją również wymienię bo ta obecna wygląda tandetnie jak zabawka i tak samo działa. Nad wolnobiegiem się jeszcze zastanowię jak wymiana przedniej zębatki na powiedzmy 52T nie zadowoli mnie wystarczająco. Dzięki @Robi68 za kalkulator bo już mogę sobie lepiej zobrazować jak wymiana części wpłynie na szybkość. Jutro przysiądę i poszukam jakichś opcji na alie. Dziękuje wam za cenne rady
  2. Spokojnie ten setup był tylko na pierwszy sezon. Teraz właśnie się zabieram za gruntowne przerobienie roweru dlatego też i temat napędu poruszam. Już czekają hydrauliki dwutłoczkowe od shimano, lepsze tarcze, dętki dużo bardziej odporne z schwalbe. Opony akurat będę chciał chyba zmienić na mniejsze jeżeli się da 2.0. Mianowicie myślałem o conti terra hardpack bo mają dużo niższe opory toczenia. Ja głównie jeżdzę jak wspomniałem wcześniej po asfalcie więc jakieś ultra dobre właściwości terenowe wydają się być na wyrost. A jak się upewnić czy da się od tej korby okręcić blat ? Wystarczy zerknąć na wewnętrzną stronę ? Kupując nowy blat jestem w jakiś sposób ograniczony jeżeli chodzi o ilość zębów ? Rozumiem, że należy wydłużyć łańcuch oraz sprawdzić czy konstrukcyjnie nowy blat nie będzie o nic wadził i tyle wystarczy ? Widzę opcję nawet 52T więc pewnie będę starał się celować w te większe rozmiary
  3. Co do kasety to faktycznie mogłem się pomylić Tak jak zaznaczyłem to jestem zielony w temacie i mogę czasami się pomylić jak chodzi o techniczne sprawy. Z prędkością to może lepiej pisać nie będę bo mnie zjedzą, że to nie forum dla skuterów, a dla rowerów. Ogólnie mam troche km do pracy i ten rower w sezonie właśnie do tego mi służy. Mimo wszystko jeżdżę bezpieczenie po normalnych pustych bocznych drogach dojazdowych (nie ścieżkach rowerowych). Powierzchnia jest raczej płaska, ale są też krótkie odcinki po drogach polnych/utwardzonych gdzie potrafi trochę wytrząsać rower. Dlatego też mam pytanie o przednią przerzutkę bo słyszałem, że po jej usunięciu łańcuch łatwo spada w warunkach gdzie rower jeździ po nierównościach lub gdy przyciśnie się zbyt mocno pedały. Więc się zastanawiam czy sama prowadnica (np. ta z aliexpres lub ustawiona na stałe prowadnica z przerzutki) wyeliminuje ten problem. Taka modyfikacja chodzi mi po głowie bo przy wyższych prędkościach to nie ja pomagam silnikowi, a to on pcha rower, a ja tylko z jakimś tam lekkim oporem kręcę korbą. Dlatego też myślę o wymianie podzespołów pozwalających na lepsze przełożenie (więcej zębów z przodu, mniej z tyłu). Jak chodzi o konkrety blatu z przodu to tak jak napisałem problemem są te większe prędkości. Rower jest na tyle silny, że ruszenie z cięższym przełożeniem nie jest żadnym problemem, więc chcę celować w szybkość, a regulacja może być tylko z tyłu. Niestety ilość zębów nie jest mi znana bo nie ma chyba żadnej informacji naniesionej na części, a rower jest teraz w tak ciężko dostępnym miejscu, że policzenie ich ilość jest prawie niemożliwe. Jutro postaram się to dokładnie sprawdzić
  4. Posiadam ebike duotts c29. Jest to wersja mocno budżetowa jeżeli chodzi o ebike. W tym roku przed sezonem chce wymienić kilka części bo te, które przychodzą z rowerem nie do końca spełniają moje wymagania. Muszę zaznaczyć, że jestem w tym trochę zielony dlatego wolę o zdanie spytać się tutaj na forum gdzie są doświadczeni ludzie. Pierwszą rzeczą jaką chce zrobić to wyrzucić przednią przerzutkę oraz dźwignię zmiany tych przerzutek. Spowodowane jest to tym, że jak to w ebike kierownica jest zawalona wszelakimi akcesoriami i chcę ją trochę "odchudzić". Przez ostatni sezon okazało się, że w przednim blacie przez cały czas miałem łańcuch na największej tarczy więc możliwość jej zmiany jest raczej zbędna. Zmiany w przełożeniach dokonywałem jedynie na tylnej przerzutce. Czytałem na tym forum co nie co, ale potrzebuje pomocy w moim konkretnym przypadku. Czy jak usunę przednią dźwignię oraz linkę to czy jest szansa ustawienia szyny przerzutki tak żeby była na stałe w pozycji trzeciej największej tarczy ? Jeżeli nie to znalazłem taką szynę prowadzącą na ali i chce wiedzieć co o tym myślicie. https://pl.aliexpress.com/item/1005006177707315.html?spm=a2g0o.best.moretolove.30.4c761e2bpq2eNR&gatewayAdapt=glo2pol W przyszłości planuję oczywiście zmianę na blat przedni tylko z jednym przełożeniem i tutaj chętnie poznam jakieś budżetowe polecenia z dużą ilością zębów. Jeżeli chodzi o tył to ten rower posiada kasetę, którą też chcę wymienić bo najwyższa przerzutka ma 14 zębów. Czy jeżeli chcę zmienić na kasetę, która ma również 7 rzędów tylko powiedzmy najwyższe przełożenie 11 zębów to nie będzie potrzeby wymieniać czegoś więcej ? Ostatnią rzeczą, którą chce wymienić to dźwignia zmiany tylnej przerzutki. https://allegro.pl/oferta/manetka-shimano-sl-m310-tylna-7-prawa-1703 Czy taka z aukcji allegro będzie pasować plug&play ? Niby tyle samo przełożeń, ale nie wiem czy to działa w ten sposób. Z tego co wiem to te, które są już w rowerze to bardzo niska półka plus do tego słabo wyglądają dlatego chce wymienić. Chętnie też poznam jakieś propozycje jak chodzi o części. Wrzucam również kilka zdjęć podzespołów roweru bo przecież nikt z fusów nie wywróży co tam siedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...