Co do kasety to faktycznie mogłem się pomylić Tak jak zaznaczyłem to jestem zielony w temacie i mogę czasami się pomylić jak chodzi o techniczne sprawy.
Z prędkością to może lepiej pisać nie będę bo mnie zjedzą, że to nie forum dla skuterów, a dla rowerów. Ogólnie mam troche km do pracy i ten rower w sezonie właśnie do tego mi służy. Mimo wszystko jeżdżę bezpieczenie po normalnych pustych bocznych drogach dojazdowych (nie ścieżkach rowerowych). Powierzchnia jest raczej płaska, ale są też krótkie odcinki po drogach polnych/utwardzonych gdzie potrafi trochę wytrząsać rower.
Dlatego też mam pytanie o przednią przerzutkę bo słyszałem, że po jej usunięciu łańcuch łatwo spada w warunkach gdzie rower jeździ po nierównościach lub gdy przyciśnie się zbyt mocno pedały. Więc się zastanawiam czy sama prowadnica (np. ta z aliexpres lub ustawiona na stałe prowadnica z przerzutki) wyeliminuje ten problem.
Taka modyfikacja chodzi mi po głowie bo przy wyższych prędkościach to nie ja pomagam silnikowi, a to on pcha rower, a ja tylko z jakimś tam lekkim oporem kręcę korbą. Dlatego też myślę o wymianie podzespołów pozwalających na lepsze przełożenie (więcej zębów z przodu, mniej z tyłu).
Jak chodzi o konkrety blatu z przodu to tak jak napisałem problemem są te większe prędkości. Rower jest na tyle silny, że ruszenie z cięższym przełożeniem nie jest żadnym problemem, więc chcę celować w szybkość, a regulacja może być tylko z tyłu. Niestety ilość zębów nie jest mi znana bo nie ma chyba żadnej informacji naniesionej na części, a rower jest teraz w tak ciężko dostępnym miejscu, że policzenie ich ilość jest prawie niemożliwe. Jutro postaram się to dokładnie sprawdzić