Zgadzam się, po zdjęciach czasem ciężko stwierdzić różnicę, zwłaszcza jeśli jest teoretycznie niewielka, ale fajnie ją widać na tym porównaniu: https://imgur.com/a/si3bjpa tj. mówiłem, w pierwszej pozycji trochę pojeździłem w tym sezonie, nie odczuwałem żadnych nieprzyjemności, dolny chwyt wygodny, ale nie do końca wygodnie było trzymać klamkomanetki w górnym chwycie, które podczas jazdy wydawały mi się jakby były za daleko, pewnie przez ten kąt nachylenia. Również większy ciężar mógł się opierać na nadgarstkach w górnym chwycie (ale nawet jeśli, to nie objawiało się to w żadnym fizycznym mrowieniu czy dyskomforcie). Lekka korekta na drugim zdjęciu, dolna część jest pod niewielkim kątem (początkowo wychodziłem z założenia, że to błąd), za to górna część schodzi ładniej w linii i wydaje się być zdecydowanie bardziej w zasięgu. Muszę sprawdzić, czy będzie komfortowo bo nadgarstki też inaczej będą się układać. Koniec końców rower trzeba dostroić pod siebie i własne odczucia. Alternatywa to 1 z dźwignięciem klamek, ale może nie będzie to konieczne.
Jeszcze się zastanawiałem nad zrzutem ekranu wyżej. Chyba nie ma co się sugerować tą zieloną linią bo to, jak ona się ułoży, zależy od tego, jaki kąt nachylenia ma mostek, prawda? Tak na oko wydaje się, że kąt mostka na nagraniu może być większy niż u mnie, więc naturalne, że kierownica jest skierowana bardziej w dół, natomiast u mnie ten układ jest bardziej poziomy bo mam ustawiony mostek na -16.