Skocz do zawartości

SebaFeba

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika SebaFeba

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Dedicated Rzadka
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. No i mam zwycięzcę. Cube Attain C:62 Race. Wybrałem wersję carbonową ponieważ przyjmie większą oponę 35-38mm niż aluminium 32mm. Przymierzyłem jeszcze Superiora ale wersja aluminiowa ma bardzo szerokie tylne widełki i nawet na platformach ocierałem piętami o nie.
  2. @kacper1994 ograniczam się do rowerów road+ a jak nic nie znajdę to biorę szosę i tyle. Odpuściłem też totalnie dziadkowe endurance. Przymierzyłem kilka modeli i mam pogląd jaki reach i stack powinienem szukać. - Merida w S jest zbyt wysoka i ograniczam stack do 560, a na XS byłoby śmiesznie - Cube Attain C:62 road byłby 10/10 ale magazyny puste - Orbea Avant w rozmiarze 51 za wysoka, a na 49 będę wyglądał komicznie bo rama jest mała - Scott Speedster w wersji szosowej jest fajną opcją i rozważam go mocno - Superior 6.5 czeka na przymiarkę - Specialized Allez Sport jest ciekawą opcją również Mocno mnie ogranicza brak wielu marek lokalnie, nie przymierzę nic poza Kross, Romet, Scott Unibike
  3. @KrissDeValnortak naprawdę podałem te dwa modele poglądowo, w przypadku Orbei mam dwie ramy aluminiowe.
  4. Rozważam dwa modele od jednego producenta (Superior) i to co je różni i mnie dzieli to geometrie ram. Jedna baza w rozmiarze S daje stack do reach ok 1,42 a druga 1,52 Nie potrzebuję gravela, szukam roadplusa na oponach 35mm co najmniej ale niekoniecznie dziadkowozu. Mam 172cm wzrostu i wypadam w połowie rozmiarówek więc i tak biorę pod uwagę zmiane mostka, sztycy, może kierownicy na bardziej ergonomiczną (płaską w chwycie górnym) Mam do dyspozycji dwa gravele S:R 1:42-1:45 Rondo Ruut AL3 (AL2) Planet X London Road 2019 (S) Załóżmy model X-Road Elite GR wypada S:R 1:52 i na tych zdjęciach nawet widać, że podkładek pod mostek ma ze 3-4cm https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-elite-gr-pd32438/?v_Id=189800 Druga opcja to Team Elite już S:R wynosi 1,42 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-team-elite-se-pd36745/ Podobną sytuację mam z Orbeą i modelami Terra h30 oraz Avant h30 z tym, że różnica S:R jest ciut mniejsza. Chciałbym aby ktoś mi pomógł ustalić, lub wytłumaczył: - Biorę Superiora z geo 1,52, wywalam wszystkie podkładki i mam kokpit niżej 3cm. Jak to wpłynie na prowadzenie? Czy jedynie będę miał poczucie bardziej sportowej pozycji? - Biorę Superiora z geo 1,52, wywalam wszystkie podkładki i mam kokpit niżej 3cm. Teoretycznie by się ta pozycja równała z najwyższym położeniem mostka w drugim geo 1,42 ale czy tka faktycznie będzie z moją pozycją? Gdzieś tam w poprzednim wątku przymierzałem się do Scultury Endurance i wypadała mi za wysoka i za długa stąd te całe rozważania. Tutaj kalkulator 99spokes z tymi rowerami, niestety RONDO ma przypisane koła 650b: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=merida-scultura-endurance-gr-500-2024%3B*z.sm-700-700%2Crondo-ruut-al2-2024%3B*z.sm-low-650b-650b%2Csuperior-x-road-6.2-gr-2025%3B*z.sm-700-700%2Csuperior-x-road-9.7-gr-2025%3B*z.sm-700-700
  5. Kręciłem na tym rowerze chyba 20 min po placu i się nie przekonałem. Gdybanie gdyby siodełko było bliżej a mostek krótszy, wierciłem się na nim i kręciłem kółka... Nawet kolega nagrał film i faktycznie pozycja była dobra, do dopieszczenia. Rower świetny, ale jakoś do siebie nie pasujemy. Albo ja do pozycji Endurance Okazja była fajna, ktoś inny został właścicielem za 5300zł, niech służy Do zamknięcia.
  6. Producent podaje 90mm w rozmiarze S, ale zmierzyłem kilka razy i wychodzi te 100mm o których pisałeś. Biorę też poprawkę na to, że przymiarka na szybko z źle ustawionym siodłem, rowerem poskładanym z kartonu to też wyolbrzymia poczucie pozycji.
  7. Cześć, miałem gravela, trochę pojeździłem na agresywnej pozycji i szukam nowego roweru właśnie endurance. RONDO Ruut AL3 rozmiar S git. Planet X London Road rozmiar S przy mostku 80mm git. Mam 172cm wzrostu, przekrok 78cm. Przymierzałem się do Silex 400 i jak dostałem M to stwierdziłem, że na bank za duży. Pojeździłem też po placu Scultura Endurance w rozmiarze S i...wydaje się za długi. Wtf? Siodełko to jeszcze bym ustawił, ewentualnie zmienił offset w sztycy bo pozycja nad pedałami wypadała przyzwoicie. Ale sama pozycja do kierownicy to za daleka o dobre 3cm, może ciut więcej. Niby w tym rozmiarze jest mostek 100mm, kierownica reach 80, manetki można przesunąć ale czy to ma sens? Rower ma dość pionowy widelec, krótki trail, skrócę mostek i kierownice i zrobi się z tego narwany sprzęt. To też moja pierwsza jazda na takim geo, ale czuję, że z barkami wyjeżdżam do przodu, rękami sięgam w przód, jest jakby za długi reach całej mojej pozycji. Nie mam jakiegoś napięcia w ramionach, ale czuję się zbyt wyciągnięty, poza komfortem. Jestem zaskoczony takimi wnioskami, może ktoś się więcej wypowie o rozmiarówkach Meridy? P. S. Tą czerwoną linia zaznaczyłem gdzie w chwycie było mi komfortowo.
  8. Dobra, namówiliście, będę chyba testował napęd 2x. W każdym razie go nie skreślam. Do gry wpadły inne wersje superiora ale również Giant Contend AR 1.
  9. Powoli z matematyki wychodzi, że najlepiej będzie mi wybrać coś typu endurance na nowy rower. Potrzebuję pogodzić szosę i gravel (70:30). Miałem już gravela o typowo sportowej geometrii, ale się... zepsuł Chcę coś w co wrzucę dwa zestawy kół a typowe dostępne gravele mają ogromne japy w przednich widelcach i mi się to nie podoba ;/ W budżecie ok. 4-8 k mieszczą mi się, i głównie zwróciły uwagę: Merida Scultura Endurance 500 GR oraz Superior X-Road 6.2 GR. Z tego co sobie ustaliłem: [SUP plus] Wygoda napędu 1x względem 2x jest jak bilet w jedną stronę. Więc zostaje przy 1x. Trochę mnie ciekawi przełożenie 2x10 do płaskopolski bo jak patrzyłem w gearcalc to w moim zakresie średnich 22-27km/h mam najwięcej przełożeń ale na jednym czy drugim blacie po 3 przełożenia Do tej pory miałem Sram Apex 1x11 i był miód. MicroSHIFT 1x10 wypada gorzej ale na szczeście nie biorę pod uwagę. Poniżej SUP vs Merida [SUP plus] SUP dopuści bardziej agresywną pozycję przy maxymalnym opuszczeniu mostka gdyby zaszła taka potrzeba. [Merida minus] Sama główka ramy 30mm wyższa [SUP minus] Przedni pancerz nie idzie w widelcu... [SUP plus] Zmieści opony 40mm a Merida 32/35mm [Merida plus] Przedni widelec jest smuklejszy [Merida minus] Pressfit [SUP plus] tańszy, chociaż to nic koniecznego Ogólnie cena jednego i drugiego, przy Rabacie na Meride to Merida + 800-1000zł Nie wiem co jeszcze szczególnego je różni na korzyść lub niekorzyść. Ktoś z was ma coś ciekawego do powiedzenia przy takim wyborze? A może innego kandydata? Jak sobie to czytam to chyba jednak SUP xd https://supersportowy.pl/p/rower-merida-scultura-endurance-gr-500/ https://bikerzyrardow.pl/pl/p/SUPERIOR-X-ROAD-6.2-GR-rama-52-S-Shimano-GRX-10/4041
  10. Cześć, zasadniczo potrzebuję jedynie obręczy EDGE na stożku 40mm wiec bez różnicy czy przód czy tył. Od biedy rozważę ENT oraz rozmiar 38mm. Może kolega wpadł w dziurę i rozwalił przód? Może mała kraksa w peletonie i pozbawili go tylnego koła? Pomyśl o koledze i daj mu kontakt do mnie, chętnie się dogadam abyśmy obaj byli zadowoleni
  11. @hulk14 W sumie powinienem to napisać wcześniej. Jak już miałbym mieć wizję idealną/optymalną to z obecnego Planeta robię gravela a kupuję sobie jakąś fajna szosę za 8-12k nowy lub używany. Albo sprzedaję gravela i kupuję road+ z dwoma zestawami kół.
  12. @Dokumosa @nossy Dzięki za uwagi z przekładaniem kół. Faktycznie brzmi upierdliwie. Już teraz odpuściliśmy z żoną przerzucenie dwóch rowerów na trenażer direct ze względu na kasety 10 oraz 11 a jak dochodzi zacisk to olaboga
  13. Cześć, Mam przełaja/gravela budżetowego od PlanetX. Kupiłem go ze 4 lata temu i używałem sporadycznie na zmiane z mtb. W tym roku się to zmieniło i nakręciłem z żoną 2k od kwietnia do września a na przyszły rok mamy w planach dwa, trzy razy tyle plus jakieś wyścigi/rajdy 100-200km for fun. No siadło nam rowerowanie totalnie Rzecz w tym, że zdecydowanie więcej czasu spędzamy na asfalcie niż szutrach, ale z kolei przyszłym roku szutrów będzie więcej no i mam kilka dylematów: Czy warto kupić zestaw drugich kół i zrobić zestaw pod szosę i gravel? Montaż kół mam na QR, czy na gravel to robi róznice? Rozważam zakup kół Elite od chińczyka bo tanio Aktualnie moje koła netto ważą ok 2200g, czy zmiana na 1700g będzie odczuwalna? Jak dołożę pieniędzy to nawet zestaw na 1400g kupię. Kupię też adaptery na sztywną oś aby w przyszłości móc je używać dalej... Czy warto w ogóle trzymać konstrukcję opartą o QR która jest przeznaczona do przełaju/gravelu? rama aluminiowa widelec karbon Sram Apex 1x11 hamulce mechaniczne bb5 koła Gipiemme Equipe Roccia waga 9,5-10kg Przebieg 2,5kkm Czy warto wymieniać rower na nowszy z uwagi na system montażu kół? Co istotne w tym rowerze na wiosnę planuję fitting więc nie chcę pieniędzy na darmo wydawać... Jestem otwarty na uwagi i pomysły jak podejść do tematu dalszego użytkowania tego roweru Mam kasę na drugi rower, tylko jaki? Stricte szosowy a z tego robić gravela? Wiem, że lepiej mieć dwa, ale lepiej mieć 10k w portfelu niż nie mieć Jeżdżę na Lubelszczyźnie i poza szybkimi wypadami 30/50km na tygodniu wypuszczam się w dłuższe trasy 100/150km i w planach mam jakieś ultra jak pisałem wyżej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...