Skocz do zawartości

Jorvaskr

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Gdynia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Jorvaskr

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od tygodnia
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź, skorzystam z poradnika. Tylko dlaczego według metody z instrukcji wychodzi, że powinienem skrócić łańcuch na 106 ogniw a stary łańcuch , który zdjalem miał ich 112? Tego nie rozumiem.
  2. Witam, jestem w trakcie wymiany napędu i mam problem z łańcuchem, konkretnie jego długością. Generalnie rower od nowości był tylko raz w serwisie na regulacji przerzutek i teraz nie pamiętam czy przy okazji była wymiana łańcucha czy jednak nie. Wracając, założyłem nową kasetę (Shimano Alivio CS-HG51) była (Shimano Altus CS-HG31), suport (Shimano BB UN300) był (Shimano BB-UN 26), korbę (Shimano Tourney FC-TY301) była (Shimano Tourney FC-M171), przerzutkę tył (Shimano Altus RD-M2000 Shadow) była (Shimano Acera RD-M390), nowe linki i pancerze no i oczywiście łańcuch (KMC X8) był (KMC Z-7). Założyłem go tak jak przyszedł 114 ogniw żeby zobaczyć jak leży, oczywiście był za długi więc wrzuciłem go na największą zębatkę z przodu jak i z tyłu, naprężyłem i wyszło pokrycie na 104 ogniwie, dodałem 2 i mamy 106 ogniw. Następnie przeliczyłem sobie to wzorem ((przedni blat 42+tylny blat 32)/2)+(odległość od środka suportu do środka osi kasety 42,5cm/0,635)+2=105,93~106 ogniw. Według obu metod wynika, że łańcuch powinien być skrócony z 114 na 106 ogniw, tymczasem mój stary łańcuch ma ogniw 112. No i teraz rodzi się pytanie, dlaczego jest za długi i czy od 10 lat jak na nim jeżdżę był za długi, czy w serwisie podczas wymiany skrócili go na 112 ogniw a powinni na 106. Powtarzam, pewności nie mam czy serwis wymieniał łańcuch, nie pamiętam tego ale ten co zdjąłem to KMC więc albo to jest oryginał albo serwis też założył KMC. Zaznaczę, że operacja wymiany napędu spowodowana była przeskakującym łańcuchem na przełożeniach 3x6 - 3x7 - 3x8 przy mocnym napieraniu na korbę oraz brakiem płynnej zmiany przełożeń zarówno z przodu jak i z tyłu, przeskakiwanie co 2-3 rzędy. No i wizualnie było widać zjechane zęby na korbie jak i kasecie. 1. Skrócić zgodnie ze sztuką nowy łańcuch na 106 ogniw czy sugerując się starym łańcuchem skrócić na 112 ogniw? 2. Czy przerzutka Altus, którą kupiłem nadaje się do tego zestawienia? Bo mam wrażenie, że montaż, który jest nieco inny niż w Acerze pasuje na mój hak ale po założeniu łańcucha wózek jest totalnie wygięty w górę, nie wygląda to na pewno tak jak powinno. Może po skróceniu łańcucha na 106 ogniw, będzie to pasowało? Porównajcie mocowania obu przerzutek i powiedzcie czy Altus pomimo innego mocowania może być zamontowany czy jednak to mocowanie go dyskwalifikuje w tym zestawieniu? Rower to Scott Aspect 40 z 2012 roku link do strony producenta https://scott.pl/archiwum/product.php?id_cat=576&id_prod=3054 Z góry dzięki za pomoc
  3. Też o tym myślałem, jednak koszta większe. Zostanę więc przy 3x8 wrzucę ewentualnie lepszą kasetę Acery i przerzutkę Acery z przodu. Czy korbę też warto zmienić na Acere? Jaka Wasza opinia o tych Schwalbe Hurricane? Będą dobre na asfalt? Czy są jakieś lepsze opony?
  4. Cześć, muszę wymienić napęd w moim MTB SCOTT ASPECT 40 z 2012 roku. Generalnie wszystko się skończyło, łańcuch przeskakuje pod obciążeniem, przerzutka zmienia przełożenia co kilka zębatek, zęby w kasecie jak i na korbie są wyślizgane. Mam dwie opcje do wyboru. Pierwsza to wsadzić to samo co się zużyło tak jak w oryginale i byłby to najtańszy koszt. Druga to przerobić napęd na 3x9. Pytanie czy warto. Chciałbym to zrobić najmniejszym kosztem ale jeżeli faktycznie warto dopłacić do lepszej kasety, przerzutki czy korby etc. to jestem na tak. Dodam, że chcę ten rower przywrócić do bezpiecznego i komfortowego uzytkowania. Rama XL, koła 26" mi odpowiadają, więc pozostaję przy tym co mam, chce zmienić tylko napęd. W następnym roku, może za dwa lata planuję kupić gravela ale to już inna historia. Wracając do SCOTTA, w oryginale jest: -korba Shimano Tourney FC-M171 (42 34 24) -suport Shimano BB-UN 26 -kaseta Shimano Altus CS-HG31 8 rz. (11-32) -przerzutka tył Shimano Acera RD-M390 -przerzutka przód Shimano Altus FD M190 -klamkomanetka Shimano Tourney ST-EF51 Jeździło mi się na tym w porządku, więc nie głupim pomysłem byłoby założyć to samo, ale może uda się, nie dopłacając dużo zamienić 3x8 na wspomnienie 3x9? Jeżeli tak to czy polecacie coś konkretnego? Oprócz tego chcę zmienić opony z Schwalbe Black Jack 26" x 2,10" na Schwalbe Hurricane 26" x 2,10" żeby zwiększyć komfort jazdy po asfalcie. Z góry dziękuję za odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...