Skocz do zawartości

pozdrower23

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika pozdrower23

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Na osi nie ma informacji. Zobaczę jeszcze w instrukcji
  2. Przede wszystkim dzięki za odpowiedzi. Wszystkie były bardzo pomocne. Dziś trochę poluzowałem koło. Różnicy nie zauważyłem. Tzn to nie jest tak, że czuję jakiś wyraźny opór, że jedzie się źle. Różnica nie jest duża. Tylko mam wrażenie, że muszę włożyć nieco więcej siły niż przy poprzednich kołach przy tej samej prędkości. Być może to jest jakiś efekt placebo, bo spodziewałem się efektu wow, że rower będzie sam jechał. A czegoś takiego nie było. Z drugiej strony dawno nie miałem takiej dobrej średniej jak dziś. Pewnie dziś się szczególnie starałem. Raczej koła zostawię, mam nadzieję, że odwdzięcza się dużą frwałością i bezawaryjnością. Bardzo podoba mi się dźwięk bębenka. Jeszcze wracając do mocowania, to z jaką siłą przykręcać sztywna oś? Jedni piszą, że 10 nm drudzy że 15. To spory rozrzut.
  3. Tak, opony są te same. Ten link był bardzo pomocny. Staram się dokręcać koło z wyczuciem, ale może rzeczywiście trochę za mocno. Spróbuję trochę poluzować. Niemniej czytałem, że sam ratchet generuje większe opory, bo tam, są grubsze sprężyny itp. Ale to tylko powtarzam co inni piszą na forach.
  4. Cześć. Kupiłem nowe koła, jak w tytule. Skusiłem się okazyjną ceną, bo gość sprzedawał za pół ceny koła, które wygrał na zawodach. Wcześniej miałem koła na obręczach DT G540 na piastach firmowanych przez Specialized. I muszę powiedzieć, że obecnie nie jestem zachwycony. Te GR 1600 koła mają piasty DT 350. Wiem, że są znane z wysokiej trwałości. Słyszałem też trochę narzekań na to, że nie są mistrzami lekkiego kręcenia. I niestety muszę to potwierdzić. Na sucho kręcą się gorzej niż poprzednie, a nawet jeszcze poprzednie Axisy. I to przekłada się na jazdę, bo mam wrażenie, że muszę wkładać nieco więcej siły, żeby utrzymać tą samą prędkość. Gdy nie pedałuję szybciej wytracam prędkość. Tarcze nie trą. Czy to ten Ratchet jest temu winny? Jeśli tak musi po prostu być, to ja kicham na te sławetne 350tki i wracam do moich poprzednich kół, które były 200 g cięższe, gorzej wykonane, ale jeździło mi się na nich lepiej.
  5. No właśnie czytałem, że opory w tych oponach znacząco rosną wraz z obniżeniem ciśnienia.
  6. Cześć. Czy ma ktoś te opony i mógłby się wypowiedzieć? Pytam, bo jedni twierdzą, że szybkie i odporne na przebicie, a inni wręcz odwrotnie, że wolne i/lub delikatne. Patrząc na bieżnik wydają się być idealne na moje potrzeby w rozmiarze 40 mm (60-70% szosa), reszta szutry, dukty i ścieżki leśne. Poza tym bardzo mi się podobają z wyglądu.
  7. To dobrze, że się nie skusiłem na te sworksy. Ostatnio słyszałem dobre opinie o Tracer Pro też od Speca. Z tego co piszą nie są wolniejsze od Pathfinderów, a dużo przyczepniejsze i bardziej odporne na przebicia. Te Tracery montują właśnie w Diverge STR.
  8. Mówisz o sworks? To ciekawe.
  9. Myślałem o 47, ale trochę już by mało zostało luzu, choć mój rower mieści do 47 wg producenta. Ciekawe czy dużo 47 traci na prędkości na asfalcie w porównaniu do 42.
  10. https://www.greenbike.pl/opona-specialized-pathfinder-pro-2br-do-gravelcrosstrekking-p-565.html Z tym, że kosztują 178 zł, a nie jak napisałem 168. Ale z tego co widzę to 42 mm już nie ma.
  11. Dobra. Zamówiłem Pro 42 mm w dobrej cenie 168 zł. Można zamknąć.
  12. Nie, nie jestem nowy. Może to tak zabrzmiało, że to jest główne kryterium.
  13. Dzięki za odpowiedzi. Chyba postawię na Pro zwłaszcza, że nie jestem fanem brązowych boków. Ze strony https://www.bicyclerollingresistance.com/ wynika, że opory toczenia Pro i Sworks są identyczne, ale odporność na przebicie prawie też, z minimalną przewagą Pro. Z tym, że ja też wątpię, że takie odchudzenie nie odbiło się przynajmniej na trwałości.
  14. Cześć. Czy ma ktoś może opony Speca Pathfinder S-Works i może coś o nich powiedzieć? Zastanawiam się czy kupić Pathfinder Pro czy właśnie S-Works (jest teraz na nie promocja). Zdecydowałem się na opony Speca, bo mam rower tej marki. Rzecz w tym, że S-Worksy mają inna konstrukcję i są lżejsze od tradycyjnych Pro o ponad 100 g, czyli na parę wychodzi ok 250 g oszczędności. Nie jest to mało. Z tego co czytałem to to odchudzenie nic nie dało jeśli chodzi o obniżenie oporów toczenia, ale też nie uczyniło tej opony bardziej podatną na przebicia. Jednakże te ponad 200 g mniej powinno być jednak odczuwalne. Więc gdyby ktoś miał jakieś doświadczenie z tymi oponami to niech się podzieli. Będę b. wdzięczny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...