Skocz do zawartości

smakU

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika smakU

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Reaktywny
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Cześć, dowiedziałem się dzisiaj jeszcze paru cennych informacji. Mam już wyrobioną jakąś opinię o każdym modelu a to w dużej mierze dzięki waszej nieocenionej pomocy. Serdecznie wszystkim za wszelkie porady, opinie, wyjaśnienia dziękuję. Na razie jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji, ale już jestem bardzo blisko. Mam jeszcze takie ostatnie pytanie: Co sądzicie o pomyśle zakupu roweru MTB z zastosowaniem dużo cieńszych opon, jak w rowerach crossowych? Dzisiaj spotkałem się z taką propozycją i jestem ciekaw Waszej opinii. Podobno MTB mają np. mocniejsze, trwalsze ramy ze względu na warunki do jakich są stworzone żeby sobie radzić. Dodatkowo chyba osprzęt też jest generalnie trochę wyższej klasy w MTB niż w crossach z tej samej półki. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
  2. Dobra, przemyślałem sprawę na podstawie całej dyskusji i wygląda na to, że faworytem w tej chwili jest Kellys Phanatic 70, ewentualnie 90 jeśli akurat gdzieś znajdę go w dobrej cenie. W drugiej kolejności będzie Zethos/Xenon (amory sprężynowe w obu), lecz idąc za Waszymi głosami: No ale pytanie, czy AŻ TAK odradzacie te sprężyny? W trzeciej kolejności byłby ten northec podrzucony przez PITOFa. Bardzo fajny model z tym, że jakikolwiek sklep obsługujący rowery tej marki znajduje się daleko od mojego miejsca zamieszkania, więc nie opłaca się jeździć nie wiadomo gdzie, żeby tylko przymierzyć ten rower, kiedy mam blisko sklepy z mnóstwem innych marek rowerowych. Przymierzenie się do danego modelu przed kupnem, jednak uważam za konieczność - dlatego też np. ten Canyon nie wchodzi w grę. :/ W ostatniej kolejności są GT, czy Trek ale raczej już przestaję te rowery brać pod uwagę. Już więc mówię: Planuję w miarę możliwości codzienne wyjazdy 1,5h - 2h, średnio 70% asfalt/beton/polbrukowe ścieżki rowerowe, 30% ścieżki szutrowe. Nie robię dłuższych postojów, średnia prędkość 20-23 km/h. Raz na parę tygodni odbędę jakąś dłuższą podróż, która zajmie np. pół dnia. Jeśli chodzi o styl jazdy to jest on bardzo dynamiczny, bardzo dużo operuję przerzutkami, hamulców również nie oszczędzam . Chyba napisałem wszystko co istotne na temat mojej jazdy. Jutro odwiedzę kilka sklepów, postaram się przymierzyć do Kellysa i mam nadzieję, że będę już na ostatniej prostej do podjęcia ostatecznej decyzji.
  3. Dziękuję za tak obszerne wypowiedzi na temat każdej marki. Rozumiem więc, że tylko Kellys Phanatic 70 oraz GT Transeo Expert z wymienionych przeze mnie modeli ma amor powietrzny, który daje duuuży plus tym rowerom. A Merida crossway 600 ma sprężynowy czy powietrzny amor? Bo nie jestem w stanie odczytać tego ze specyfikacji. Ogólnie jakoś ta Merida mnie ciągnie nie wiem czemu. Jeszcze pytanie jak to jest z geometrią ram. Ci najwięksi producenci chwalą się jakimiś super konstrukcjami ram, opieraniem się na badaniach itd. Ale czy faktycznie to ma jakieś znaczące przełożenie na komfort jazdy i czy jest to faktycznie odczuwalne? Bo np. zniechęca trochę do Unibike'a takie stwierdzenie, że na rowerze tej marki wyciśniemy średnią prędkość np. 20 km/h a na Specu czy innej marce tej klasy (np. Merida, Trek, GT) 22 km/h przy tym samym dystansie i takim samym włożnym wysiłku. Takie stwierdzenie usłyszałem w pewnym sklepie rowerowym i miało być potwierdzeniem tezy, że ramy tych producentów, którzy opierają ich budowę o specjalne badania itd. oferują lepszą dynamikę, ergonomię, większy komfort. Wiem, że Unibike jest firmą, która kopiuje pomysły od tych światowych marek na (głównie) geometrię ramy. A czy Kellys też w ten sposób działa?
  4. Witam, zastanawiam się nad wyborem roweru typu cross. Na ten typ roweru jestem już zdecydowany. Mam zamiar jeździć prawie codziennie, a więc liczy się dla mnie głównie wygoda i dynamika roweru, ale również sprawne przerzutki i dobre hamulce. Słyszałem natomiast, że super amortyzator nie jest istotny w rowerach crossowych, ale warto zaznaczyć, że zdecydowanie nie chcę z niego całkowicie rezygnować. Regulowany mostek kierownicy już mogę sobie odpuścić, natomiast amortyzacja siodełka byłaby bardzo mile widziana. Nie znam się za bardzo na komponentach roweru, grupach i rodzajach poszczególnych części osprzętu. Budżet wynosi gdzieś do 4000 zł, lecz mogę rozważyć wyjątki, jeśli ktoś przedstawi coś wartego uwagi. Mimo to wolałbym zachować ten limit pieniężny. Mam już kilka kandydatów z różnych firm i proszę o pomoc z wyborem roweru i/lub o opinie o poniżej zamieszczonych modelach: Unibike Zethos/ewentualnie Xenon - słyszałem, że mają najlepszy stosunek ceny do osprzętu. Pytanie więc na czym w takim razie na czym oszczędzają. http://www.unibike.pl/zethosgts.html ; http://www.unibike.pl/xenon.html Specialized CROSSTRAIL EXPERT - podobno zapewnia duży komfort jazdy, jest lekki i ma parę ciekawych rzeczy jak np. sztyca karbonowa, czy amortyzator, który zachowuje sztywność na równej nawierzchni, a zjeżdżając na nierówny teren sam zaczyna pracować bez żadnej manualnej regulacji. Jest to model zeszłoroczny - z tego względu w sklepie rowerowym jest przeceniony na 5000 zł, a więc stanowi wyjątek (jeśli chodzi o cenę) wśród innych kandydatów, lecz jeśli faktycznie jest taki "super" to mogę go rozważać. https://www.specialized.com/pl/pl/crosstrail-expert/p/134073?color=239901-134073 Merida CROSSWAY 600/500/300 - podobno bardzo dobra marka. Wiem, że należy do tej grupy największych światowych producentów. https://www.rowerymerida.pl/rowery-crossowe.html Kellys PHANATIC 50/ewentualnie 70 - o tej firmie szczerze mówiąc najmniej słyszałem, ale wydaje się również warta uwagi. https://www.kellysbike.com/pl/cross-c566/phanatic-50-p53526 ; https://www.kellysbike.com/pl/cross-c566/phanatic-70-p53501 Kross Evado 7.0 - popularna firma, chyba też dosyć ceniona, lecz wydaje mi się, że nie można jej zaliczyć do tej klasy rowerów co "grupa światowa", do której bym zaliczył m.in. Speca, Meridę. https://www.kross.pl/pl/2019/cross/evado-7-0 GT Transeo Expert - rowery GT wyróżniają tą charakterystyczną budową ramy, która podobno faktycznie wpływa pozytywnie na komfort jazdy. Rozważam ewentualnie ten sam model z poprzedniego roku, który jest 200 zł tańszy. https://www.gtbicycles.pl/rowery/2019-cross/transeo-expert Jestem otwarty również na inne propozycje (Giant i Marin na pewno odpadają z przyczyn osobistych preferencji, natomiast chodzą mi po głowie jeszcze takie marki jak Cube, Cannondale, Trek) :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...