Skocz do zawartości

Lubaxd

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    44
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Hubert
  • Skąd
    Bartoszyce

Ostatnie wizyty

2 032 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Lubaxd

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Czyli dobrze rozumiem, że jeśli odkręcę konusy po obu stronach i będę chciał ponownie skręcić piastę, to różnica w położeniu osi będzie zależała głównie od tego, z jaką siłą dokręcę nakrętki kontrujące? Czy są jeszcze inne czynniki, które mogą wpłynąć na ustawienie osi po ponownym skręceniu piasty?
  2. Cześć wszystkim, mam pytanie dotyczące przedniej piasty kulkowej po serwisie. Po złożeniu zauważyłem, że tarcza hamulcowa ociera o zewnętrzną okładzinę hamulcową. Czy jest możliwość, że takie ocieranie powstało przez złe ustawienie konusów i nakrętek kontrujących podczas serwisu piasty? Czy niewłaściwe dokręcenie lub regulacja tych elementów może przesunąć piastę na osi i spowodować, że tarcza nie będzie idealnie wycentrowana względem zacisku? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i doświadczenia, bo problem pojawił się właśnie po serwisie i nie wiem, czy to kwestia regulacji piasty, czy może coś innego.
  3. nie moge edytować więc wole specyfikacje wrzucić tutaj CUBE NUROAD C62 ONE https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nuroad-c-62-one-tealgrey-n-black/830110 Superior X-ROAD Team Comp GR https://superiorbikes.com/pl-pl/bikes/product/x-road-team-comp-gr/786
  4. Po 3 latach jazdy na najtańszym gravelu od Cube'a poszukuje czegoś nowego, moge wydać max 9500 zł i nie wiem kompletnie na co się zdecydować. Na ten moment mam dwie opcje czyli Superior X-ROAD Team Comp GR lub CUBE NUROAD C62 PRO. Giant nie oferuje w tych pieniądzach 1x, Merida sprzedaje aluminiaka za 9k ale na topowym osprzęcie i karbonowych kołach nad nim również się zastanawiam, Rondo nie chce, Focus zaczyna się od 13k za carbon, na Canyon'a nie mam budżetu. Jest coś jeszcze na co warto spojrzeć w tych pieniądzach ? Warto rozważyć używany carbon ? (brak gwarancji producenta ale wychodzi taniej) Warto rozważyć aluminiowy frameset ale z lepszym osprzętem ? Głównie rozchodzi mi się o wagę ponieważ mój gravel waży ok. 12kg, mechaniczne hamulce tarczowe, osprzęt Claris
  5. @marvelo Po zmianie biegu na manetce z trójki na dwójkę przerzutka nie reaguje i nie drgnie nawet o 1mm. Ogólnie prowadnica przerzutki została ustawiona prostopadle oraz 2mm nad największą zębatką. @PawelW84 Linka chodzi luźno, widać jej prace w trakcie zmiany na manetce, przerzutka klinuje się na chwilę przy najwyższym wychyleniu gdy robie to rękoma
  6. @sznib Rower ma nowy pancerz oraz linkę, podejrzewam że może to być sprężyna która nie odbija z powodu jakiegoś syfu w środku jednak ja tam nic nie widzę
  7. Hej Ostatnio zacząłem mieć problem z przednią przerzutką Shimano XT FD-M760. Po zamontowaniu przerzutki i próbie regulacji zauważyłem że przerzutka sprawnie zmienia przełożenia z najmniejszego na największy blat jednak już ze zrzuceniem jest problem. Podczas zmiany na manetce z trzeciego na drugi blat linka luzuje się tak jak powinna jednak sama prowadnica w sobie zostaje na tym samym blacie i dopiero po chwili odpuszcza a czasem w ogóle i wtedy trzeba jej pomóc ręcznie. Z czego wynika ten problem ?
  8. Już zrobione Panowie, dziękuje wam za pomoc
  9. @siemalysy No właśnie ciężko będzie coś takiego założyć ponieważ musiałoby ponieważ to środkowa przelotka ma większą średnice a po obu stronach są przelotki na pancerze przerzutek. Rower to Leader Fox Maxx Pro, rama z 2008 roku. Tutaj więcej zdjęć
  10. Hej Nie wiem jak to powinno wyglądać poprawnie, jednak przelotka od pancerza hamulca ma zbyt dużą średnice i pancerz sam z siebie wypada, jest na to jakieś rozwiązanie ? Niestety nie wiem jak było wcześniej to rozwiązane.
  11. Hej Mam prowadzenie pancerzy na górnej rurce na górze, są 3 sloty , dwa na prowadzenie pancerzy przerzutek i jeden na prowadzenie pancerza hamulca (środkowy). Różnica jest taka że środkowy slot jest luźny tak jakby trzeba byłoby go puścić przez całą długość ramy bez ucinania go w porównaniu do slotów na pancerze przerzutki. Czy do będzie miało wpływ na siłę hamowania ? Macie jakieś rozwiązanie które zastosowalibyście u siebie lub coś sprawdzonego czy lecieć po całej długości pancerzem ? Gdy dostałem ten rower w środkowym slocie był jakiś gumowy uzupełniacz tak aby można było zastosować rozwiązanie jak w pancerzach przerzutki czyli pancerz od manetki - goła linka - pancerz do przerzutki. Dodaje fotki dla rozjaśnienia. 1.jfif 2.jfif
  12. Właśnie znalazłem sam tą aukcje i właśnie to zamówiełem
  13. Dostałem koła CROSSRIDE UB/DISC razem z rowerem jednak w tylnym kole brakuje jednej szprychy, wg. strony Mavica szprycha ma długość 262mm (płaska) , ktoś mi powie czy są to jakieś dedykowane szprychy z autorskim systemem Mavica ? Na googlu wyskakuje parę wyników jednak są to szprychy od innych producentów i boję się kupować w ciemno.
  14. Już rozumiem na jakiej zasadzie to działa, przednia przerzutka będzie miała wpływ na działanie korby ? Mógłbyś podać jakiś budżetowy zestaw korby + suportu który ma dobry stosunek cena/jakość ale nie za miliony monet ?
  15. Mam rower od sąsiada Leader Fox Maxx Pro, z tego co sprawdziłem rower typu marketowiec jednak ktoś w wymieniał w nim parę części żeby go ulepszyć np. koła Maxxis Crossride 26 z płaską szprychą co bardzo mi się podoba, rama posiada mocowanie na hamulce tarczowe oraz v-brake, manetki 9-rzędową Shimano XT oraz 3- rzędową z przodu XT, wymieniony amortyzator z blokadą skoku z matenki. Rozkręciłem całego, rower potrzebuje trochę inwestycji, trzeba wymienić korbę oraz suport i potrzebuje żeby mi coś rozjaśnić Czy skoro w rowerze był suport 'na kwadrat' to mogę go zmienić na inny typ wiedząc o tym że wiąże się to z zakupem innej korby ? Jak to jest z gwintami w innych typach suportów to się jakoś pokrywa ? Jak bardzo jest to skomplikowane i czy warte świeczki żeby ulepszyć trochę ten rower przy porównywalnym koszcie ? -Suport Neco 127,5mm BC 1,37 x 24T -Korba 3 rz. ACERA FC-T3010 48-36-26T Chętnie poproszę również filmiki które pozwolą zrozumieć typy suportów lub filmy które sami uważacie za pomocne w tej kwestii.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...