Skocz do zawartości

Wejherowo

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    72
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Wejherowo

Osiągnięcia użytkownika Wejherowo

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Patrząc po tym jak wygląda rynek używanych fulli w mojej okolicy, będę go sprzedawał rok, albo będę musiał go puścić za 2k Ja nie mam żadnych oporów aby kupić sobie jakąś używaną wysoką serię osprzętu. Poprzednio też tak zrobiłem i byłem bardzo zadowolony. Potrzebuję tylko wskazówek co musiałbym zrobić. Chyba że między wierszami jest ukryte info, że np na tylną piastę do tej ramy - nie da się zmieścić kasety 11-12-13 zębatej? Tak mam to rozumieć? Bo zestaw używanych kół można mieć za 300-400zł. Amorek to też coś koło tego. Napęd też nie kosztuje majątku. Montażowo sobie ogarnę. Licząc że za rower w tej konfiguracji i z problemem który jest dostanę za niego 2000zł po wielkich bólach, dołożę kolejne 2000zł i co kupię? Hardtaila? Na promkach z Niemiec czy Austrii trafiają się czasem fajne opcje ale za 6-7-8k a to dla mnie wydatek bez sensu jak na weekendową maszynę na wycieczki z dziećmi po okolicy :)
  2. Witajcie. Kilka lat temu, jakoś 2016 kupiłem sobie GT Helion, i zrobiłem w nim swap z 27.5 na 29. Był to piękny rower i mnóstwo fajnych przygód na nim miałem, ale niestety ktoś się nań połasił i już go nie mam. Teraz kupiłem sobie podobny, tamten był w wersji COMP 3x9, ten jest ELITE 2x10, trochę lepszy osprzęt ale nie ważne. Rower kupiłem zdaje się od właściciela serwisu z Koszalina, co w sumie jest nieważne, ale w opisie było że jest po kapitalnym remoncie. Podczas zakupu okazało się, że nie działa blokada skoku amortyzatora. Rower jest w rozmiarze L, a mój poprzedni był XL. Mam 181cm więc w sumie to znowu nie robi. Do rzeczy. Chciałbym w tym rowerze również zmienić koła na 29 i przy okazji napęd na 1 z przodu i np 11, 12, 13 z tyłu. Aktualnie w rowerze prócz problemów z przednim amortyzatorem jest też taka sytuacja że co któryś obrót koła tylnego podczas rozpędzania, czuję jakby siła nie była przekazywana na koło w sposób ciągły, jakby co w pewnym konkretnym momencie uciekały gdzieś "Nm" mojego kręcenia Pewnie to zużyte zapadki w piaście, tak przypuszczam jako laik. Jak to mądrze zrobić? Koła i amortyzator myślałem używane. Na rowerze jeżdżę amatorsko, weekendowo, z dzieciakami. Niestety poprzedniej operacji nie dokumentowałem, więc niewiele pamiętam. Wiem na pewno, że w ramie z tyłu jest montaż tylnej osi na szybkozamykacz, bez osi sztywnej QR czy jak to się zwie. Z przodu nie ma to znaczenia. Poprzednie koła były Shimano XT, chyba dałem za nie w okolicach 6 stówek. Amorek to był chyba Rock Shox Revelation RL SoloAir 29.... O! Udało mi się znaleźć zdjęcie po wstawieniu kół 29. Oczywiście zdaję sobie sprawę ze zmiany geometrii itd Kurde, aż się żal robi jak go widzę i wiem ile mnie kosztował pracy a ile dawał frajdy z jazdy Co byście mi radzili zrobić, kupić wymienić? Aktualnie rower wygląda tak: Po ostatnim moim poście na forum - udało mi się wbrew logice zainstalować gripshifter na tył, SRAM NX. Z tyłu jest chyba przerzutka SLX'a, z resztą cały ten rower jest chyba w oryginalnej konfiguracji jak ze sklepu. Ja tylko wymieniłem pedały na jakieś ładne chińczyki i dołożyłem równie gustowne acz praktyczne błotniczki ano i siodełko mam z lidla z czerwoną nitką, +5km/h Za wszelkie rady z góry dziękuję
  3. UPDATE: Dziś zamontowałem i przetestowałem manetkę grip NX. Działa Dzięki za pomoc.
  4. Ale jak. Grip nx działa z przerzutką tylną Shimano? W jaki sposób grip działa z kaseta 10s? W pewnym momencie już nie może dalej ciągnąć linki? Też tak myślałem ale Tobo mówi że tak się nie da.
  5. Cześć. Przez kilka lat jeździłem na rowerze GT Helion Comp, napęd 3x9 miałem tam gripshiftery xo i przerzutkę x9. Rower mi skradziono. Teraz mam rower GT Helion Elite z napędem 2x10 SLX i nie mogę się przestawić. Chciałbym mieć gripshiftery. Jak to najtaniej zrobić? Gripow pod 10s nie sposób znaleźć. Chodzi mi po głowie zmiana tylnej przerzutki na sram x9 - 10s oraz znalezienie gripa x0. Pytanie czy np shifter od 11 czy 12s będzie działał z przerzutką 10s? Bo na 11s chciałbym przejść w ostateczności. Bo to wymiana kasety. Nie wiem też chociaż podobno moja piasta przyjmie taką kasetę 11s? Wtedy zacząłem myśleć o wymienie kasety na shimano 11:51 i wtedy jest więcej nowych opcji na 11s bo to świeższy temat. Ale zdaje się na Was. Wszystkie pomysły mile widziane. No może poza radami o przywyknięciu do triggerów shimano 👎🤔 Na obrazku aktualny setup. Dziekuje 🙏
  6. Cześć, noszę się ze sprzedażą roweru i potrzebuję wycenę. Rama - Merida 150mm Kolory - Czarno-biały połysk Rozmiar - M Widelec - Magura Thor (skok 150mm-130mm, zdalna blokada i zmiana skoku) Ilość biegów - 27 Przerzutka przód - Shimano SLX Przerzutka tył - Sram X.9 Hamulec przód - SLX 675 Hamulec tył - XT 785 Manetki - Sram X.O Korby - Deore XT Suport - Shimano HT2 Łańcuch - Shimano XT Kaseta - Shimano XT Piasta przód - Deore Piasta tył - Noname Opony - Schwalbe Black Jack 26"x2.3" Obręcze - MT 66, Noname Kierownica - PRO Wspornik kierownicy - Ritchey Wspornik siodła - Syntace 6 Stery - zintegrowane FSA Siodło - WTB Rocket Chwyty -Giant lock-on Pedały - Crank Brothers Mallet Waga - 14540
  7. jw. Potrzebuję jakichś opinii przed zakupem Na razie przekonują mnie - niska waga, dwie manetki, przystępna cena przy tym skoku, oraz łatwość ewentualnej konserwacji : Może jednak ktoś z Was ma inny pogląd i to jest be :/ Szukałem na forum ale jakoś nic mi nie znalazło w temacie. Tzn magura to popularna marka, ale nie pod względem forumowych amortyzatorów. bardziej hamulców.
  8. jadąc w nocy widać (czarny las) kolosalną różnicę pomiędzy 500 a 300 (czyli tryb 1 i 2) w 500'tce.
  9. Samo włożenie akumulatora jest proste, ale przyda się złotówka aby go dobrze zamocować, bo tkwi w środku lampki w tym gnieździe dość ciasno, i potrzeba więcej siły (postój). Poza tym, do taki latarek ładuje sie chyba same ogniwa, a tu należy się zaopatrzyć także w taki stelażyk na to ogniwo, a pewnie kupić się go da tylko z nowym ogniwem. Poza tym nie wiem czy od czasu Noise 300 nie wycwanili sie bardziej i teraz moze robia to trudniej/niemozliwie do otwarcia? Tu by sie musial jakis ekspert importer pewnie odezwac. Ja na snop swiatla nie moge narzekac. Swieci bardzo mocno na boki i do przodu na jakies 10-15m. Rowerzyści jadacy z przeciwnego kierunku ofiarnie ustepuja mi drogi
  10. Jeżeli ktoś z Was ma pytanie dot. Noise 500, to chętnie odpowiem. Latarka ma w maksymalnym trybie moc jak z kosmosu dla uzytkownika niewprawionego w takie nowiki. Potrafi "podswietlic" znaki drogowe na 900m do przodu. Bardzo dobrze oswietla takze boki. No i najwazniejsze - nigdzie nie da sie poczuc "taniej chinszczyzny" - ani na opakowaniu, ani na obudowie czy akcesoriach. Jestem zadowolony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...