witam serdecznie
wszystkich posiadaczy Level A2 ki
otóz opowiem co nieco na temat tego roweru
na wstepie powiem ze kross wypuscil 2 rozne modele Krossa A2 na rocznik 2008
pierwszy krajowy kross a2
posiadal Amora RS Dart 2
hamulce na Vkach tektro
przerzutka Acera tyl -
cena okolo 1200zl
drugim jaki wyszedl na rynek exportowy byl to kross
z amorem XCR 100mm
hamulce tarczowe tektro HYDRAULICZNE
przerzutka dyl Deore XT shadow
przód alivio
cena 1599 kupiony w Czechowicach dziedzicach
ja posiadam te 2 wersje exportową i po krotce ja opisze
przebieg jaki musial wycierpiec ten rower to ponad rok i 2 msc
z iloscia 6500km
rowerek zaliczyl pare maratonów tak wiec zle nie jest
najgorsze co mnie w tym rowerze zawsze zaskakiwalo to slabej jakosci RAMA zwykle mowi sie o slabej jakosci lakieru ze sie sciera itp otóż fakt sciera sie lakier mi natomiast wraz z lakierem sciera sie aluminium które jest pod ów lakierem co najdziwniejsze rama sciera sie w miejscu pod mostkiem gdzie linka od hamulca hydralucznego z przodu ociera sie o rame w efekcie mam na dzien obecny tam taki fajny wyrzezbiony rowek po lince ktora sporadczynie dotyka tego miejsca podonie dzieje sie na górnym goleniu amortyzatora wspomiany wczesniej XCR ma starte krawedzie na wynikle na wskutek ocierania sie pancerza linki hamulcowej co do ramy to jescze powstalo mi na ramie takie fajne otarcie na spawie pod styca gdzie zwykle mialem zwyczaj wozic blokade rowerowa to w zasadzie wyglada tak ze na obszarze kolo sztycy 2-3 cm nie mam juz w cale lakieru a i robi sie tez juz wzarcie w aluminium
tak wiec rama z krossa A2 az prosi sie o wymiane z racji jej slabego wykonania
pozostale czesci sprawuja sie nastepujaco
przezrutka Deore XT shadow spisuje sie OK wymagala w sumie 2 regulacji ale tak pozatym ladnie wybiera biegi
raz nie wybierala dokladnie ostatniego ale to byla wina rozciagnietego lancucha ktory po 1 roku urzytkowania wydluzyl sie o cale ogniwo
przód lekko terkocze jak sie jezdzi na skrajnych biegach tyl przod ale wystarczy przytrzymac manetke przedniej przerzutki i przstaje zapewne wymaga regulacji
co do amortyzatora XCR to poza tym scieraniem sie dodam tez ze mi po roku urzytkowania go rozerwalo
tak tak rowerwalo mi go na wyskosci licznika a raczej tego czujnika gdzie sie licznik montuje na goleniu prawym
z tego co wiem to amortyzator jest zrobiony z jakiegos stopu magnezowego ktory chyba nie wytrzymal mojej jazdy w zime i go zamrozilo po czym cisnienie zrobilo swoje amor poszedl do wymiany serwis krossa do ktorego musialem jechac do czechowic bo w katowiacach mi powiedzili ze tego typu awarie mam zaltwiac tam gdzie kupowalem serwis mi wymienil a w karcie gwaracyjnem znazlem ladny wpisz iz wymiana jest WARUNKOWA i ze pierwszy raz sie z czyms takim spotykaja oraz zarzucali mi jego nie smarowanie podczas exploatacji
tak wiec nie wiem albo ja tak katuje amora albo on jest taki tandetny
w kazdym razie puki jescze jezdzi po tej naprawie dolnego golenia to planuje wymiane cos z rodziny Manitou 7 ale to jak sie uzbiera ciutke pieniażkow
ktos pisal ze mial problem z ocenienim wagi tego roweru
moj sklepowo wazyl 14.4 kg wazony a nie czytanie z katalogu z kompletem blotnikow siodelkiem z krossa v6 oraz sakwa
po nastepujacych modyfikacjach
wymiana korby z turawity na SLX 44 170mm
wymiana kasety na deore XT 8 speed
wymiana lancuch 8 speed deore XT
oraz opony z kendy na shwalbe rocket Ron
rowerek wagowo schudł do 13 kg
koszt modyfikacji to bagatela 760zl
mysle ze to nie wysoka kwota jak za ponad 1kg mniej wagi na rowerze
mam nadzieje ze moje informacje sie komus przydadza
p.s mam rame 21" wzrost 192cm waga 76 kg
pozdro