Witam, parę dni przed świętami zakupiłem Rock Shox Reba 2011. Amortyzator zakupiłem nowy, 100mm, nieprzycięta rura sterowa, wersja RL, kolor czarny. Podczas oględzin zewnętrznych byłem bardzo zadowolony z jakości wykonania, kolorystyki itp. Jako że już przed zakupem nosiłem się z zamiarem zmiany skoku na 120mm, dzisiaj w chwili wolnej postanowiłem to uczynić. Dużo czytałem na temat fabrycznego złożenia więc i tak bym przeprowadził pierwszy serwis przed jazdą tak na wszelki wypadek:) Zakupiłem Fo
Po powrocie ramy z anodowania została złożona na nowych łożyskach, tulejach. Są one dostępne na zamówienie w postaci rebuild kit-a u przedstawicieli Giant. W skład takiego zestawu wchodzą śruby, podkładki, teflonowe uszczelniacze, tuleje, 6 z 8 łożysk. No właśnie tylko 6. W zestawie brakuje dwóch łożysk 1910rs które są nieomal nie do dostania. Udało mi się je dokupić w specjalistycznym sklepie z łożyskami po dłuższych poszukiwaniach, gdyż stare się do niczego już nie nadawały.
W nowej specyf
Witam, to mój pierwszy wpis w tym blogu.
Treścią całego blogu będzie pełna odbudowa Gianta NRS z końca produkcji (już z nowymi tylnymi wahaczami.
Rowerek zakupiłem w najuboższej wersji w roku 2004. Będąc całkowicie nieświadomym użytkownikiem chciałem atrakcyjnego full-a do poruszania się po lasach, niewielkich wertepach, drogach polnych i wyjątkowych w moim mieście chodnikach. Nie myślałem wtedy nad takimi rzeczami jak waga, jakość napędu czy amortyzacji.
Rower przetrwał do te
Nadszedł dzień gdy rower rozebrałem na części pierwsze. Po rozebraniu okazało się że łożyska, tuleje ślizgowe i stan lakieru są poniżej krytyki. Łożyska bez grama smaru w środku posiadające luzy i zardzewiałe (skutek bezmyślnego mycia wodą pod ciśnieniem i używania agresywnych środków czyszczących). Lakier no cóż po paru latach, parunastu tysiącach kilometrów i niespecjalnym dbaniu piękny być nie mógł. Z racji na wcześniej już ustalone możliwości postanowiłem z ramy ściągnąć chemicznie lakier, a