Skocz do zawartości

[2500-3500] rower cross polskiego producenta


misfit

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post na forum, zatem wszystkich serdecznie witam i z góry dziękuję za wszelkie rady. 

 

Obecnie jestem na etapie szukania roweru. Wstępnie wybrałem cross.

Moje priorytety i dane:

- wzrost 183 cm

- waga 78 cm

- noga 33 cale

Przewidywana liczba km w roku: nie więcej jak 2k km.

 

Chciałby kupić rower na dłuższy okres czasu, dlatego zależy mi aby był już na starcie wyposażony w najlepszy osprzęt jaki można dostać w cenie do 3500 pln.

Bardzo ważną rzeczą dla mnie jest to, aby rower pochodził od polskiego producenta, chcę, żeby choć część pieniędzy które przeznaczam na zakup zostały w Polsce.

 

Dlatego wstępnie mój wybór padł na Romet Orkan 5M 2016 - można go wyhaczyć za ok. 3300 pln.

Co natomiast budzi moje wątpliwości? 

Rozmawiałem ze sprzedawcami w dwóch sklepach i w obydwu przypadkach powiedziano mi, że nie handlują Rometami bo to szrot i są duże problemy z gwarancją. 

Czy szanowni forumowicze mogą potwierdzić tę opinię.

 

Czy ewentualnie warto zastanowić się nad innymi polskim producentami (Kross, Unibike, czy jeszcze jakiś inny)?

Czy ktoś już jeździ na tym Romecie i może opisać jak ten wybrany wstępnie przeze mnie model sprawuje się?

Bardzo dziękuję za każdy merytoryczny komentarz.

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Northtec i Romet to też PL producenci.

 

Edit:

 

Nie lepiej wziąć Romet Orkan 5.0 2015 ? Jest na wyprzedaży, za około 2300-2600pln

 

http://allegro.pl/rower-romet-orkan-5-0-hydraulika-xt-mega-cena-i6102204553.html

 

 

Edit 2:

 

Jak to szrot? Nie rozumiem. Przecież podzespoły użyte w Romecie są takie same jak w innych rowerach. Zrozumiałbym jakby napęd, przerzutki i nie wiem...amortyzator był marki ROMET, ale są to markowe podzespoły jak u konkurencji... Podejrzewam, że nie handlują Rometami, bo mają na nich małą marże :P Jedynie co może być kłopotliwe W Orkanie 5.0 z 2015r to hamulce, nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ok. 2500-2600 jest do kupienia 5.0 z tamtego roku. Najlepszy osprzęt w tej cenie, nie tylko wsrod rowerów polskich, ale i swiatowych.

Co do samej marki Romet, to jakby były dziadowsko wykonane, byłoby już słychać głosy na forum na ten temat, bo dużo osób te rowery kupuje. Osprzęt dają inni producenci, w przypadku 5.0 są to trwałe komponenty niemalże gwarantujące plynna i bezawaryjną jazdę. Romet jako Romet to tak naprawde rama, póki co nie słychać żeby komuś pękła, ja osobiście mam zastrzeżenia co do wzornictwa i jakości lakieru. Wygląda on trochę staro i dość łatwo się rysuje. Można mieć też małe zastrzeżenia do hamulców w modelu 2015. Nie są raczej awaryjne, ale siła hamowania nie jest rewelacyjna, sporo pomaga zmiana klocków na polmetaliczne.

Ja mam Orkana 2015 i mogę z czystym sumieniem polecić, dobrze się jeździ.

A jak to jest z gwarancją to już nie pomogę, na szczescie nie musialem z niej korzystać póki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. widziałem tę ofertę, ale z tego co się orientuję nie ma już rozmiaru 21", a chyba taki rozmiar jest odpowiedni dla mnie.

2. też nie rozumiem co sprzedawcy mają na myśli, bo w sumie rowery różnią się przede wszystkim osprzętem, dlatego zdziwiło mnie że dwóch z nich powiedziało dokładnie to samo, no i jeszcze dodali, że są problemy z serwisem, co mnie w sumie mało obchodzi bo mam dwie ręce i potrafię to i owo sam zrobić :-). jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę, więc zgadzam się z Twoją tezą o marży :-)

3. Dzięki za podanie tego Northteca - przejrzę ofertę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orkan 5.0 21" jest dostępny bez problemu , niestety z racji większego zainteresowania tym rozmiarem cena jest wyższa - 2599 http://allegro.pl/romet-orkan-5-0-m-2015-od-rower-sport-pl-i6125741631.html (generalnie nadal atrakcyjna na tle konkurencji).

Masz jeszcze UNIBIKE Zethos za 2798 http://sklep.k2rowery.pl/rower-unibike-zethos-gts-2015-p-1734.html (osprzętowo trochę słabiej niż Orkan 5.0) lub na skraju budżetu Xenona za 3449 http://www.expertbike.pl/unibike-xenon-2015-p-482.html (osprzętowo trochę lepiej niż Orkan 5.0 , ale nie mam pewności czy jest tam amortyzator powietrzny czy sprężynowy).

 

EDIT

Przed chwilą dzwoniłem bezpośrednio do Unibike - Xenon zarówno 2015 jak i 2016 ma amortyzator sprężynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus jest taki, że w Orkanie na 100% wiemy, że jest amor powietrzny, inne propozycje też spoko, za to nie ma już pewności co do amora. Siedząc tyle już czasu na forum, zauważyłem, że sprzedawcy często nie wiedzą jaki osprzęt siedzi. Mało się trafia by sprzedający ogarniał tematy grup shimano, jaki to typ amorka. Takie rzeczy tu już ja kapuje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na skraju budżetu Xenona za 3449 http://www.expertbike.pl/unibike-xenon-2015-p-482.html (osprzętowo trochę lepiej niż Orkan 5.0 , ale nie mam pewności czy jest tam amortyzator powietrzny czy sprężynowy).

 

EDIT

Przed chwilą dzwoniłem bezpośrednio do Unibike - Xenon zarówno 2015 jak i 2016 ma amortyzator sprężynowy.

 

Pytanie laika, na co postawić, czy na lepszy osprzęt, ale ze sprężynowym amortyzatorem, czy też na słabszy amorek, ale za to z lepszym osprzętem?

PS. zamierzam jeździć głównie po mieści i po asfalcie (myślę, że ok. 80-85%) drogi polne, szutrowe i leśne to tak z grubsza do 15% - ma to jakieś znaczenie przy decyzji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na lepszy osprzęt, ale ze sprężynowym amortyzatorem, czy też na ciut słabszy amorek, ale za to z lepszym osprzętem?

 

Powiedz mi jaka jest różnica pomiędzy:

Bociana drapał szpak i szpak drapał bociana. Bo właśnie coś takiego napisałeś.

 

Ja osobiście wybrałbym lepszy amortyzator z trochę słabszym osprzętem.

 

Edycja:

 

 

zamierzam jeździć głównie po mieści i po asfalcie (myślę, że ok. 80-85%) drogi polne, szutrowe i leśne to tak z grubsza do 15% - ma to jakieś znaczenie przy decyzji?

 

 

Czytając gdzie będziesz jeździł uważam, że amortyzator jest ci absolutnie zbędny. I ja bym szukał czegoś na sztywnym widelcu. Chyba, że kupisz rower tak jak napisałeś z lepszym osprzętem na gorszym amortyzatorze i jak dostanie mocnych luzów i przestanie pracować odpowiednio to wymienisz go na sztywny widelec [węglowy lub CrMo  :thumbsup: )

 

Edycja nr 2:

Ja bym przy twoim wzroście szukał roweru w rozmiarze 20 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym + dla Xenona są świetne hamulce SLX .Najlepszym rozwiązaniem to zakup Orkan 5.0 2015 i wymiana hamulców na SLXM675 (te z zestawu do udanych  nie należą , koszt SLX ok.450zł) , po takim upgrade masz naprawdę świetny rower z dobrym osprzętem , amorem i hamulcami. Zamykasz się w budżecie nieco ponad 3k tak więc zostaje jeszcze parę groszy na akcesoria typu licznik , kask , itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł z tym Orkanem 5.0 2015 zwłaszcza, że różnice pomiędzy 2015 i 2016 są tylko w dwóch (lub trzech pozycjach) pozycjach:

2015 

hamulce Promax

piasta Deore

kaseta Deore 

 

2016

hamulce Shimano

piasta fh-rm35/hb-rm35 (nie wiem czy to co innego niż deore z roku 2015?)

kaseta deore CS-hg62 (nie wiem czy to ta sama czy inna?)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model 2016 ma hamulce M445 (nie należą do bezawaryjnych) , z Shimano bezawaryjne to SLX M675 i wyższe modele. Piasty w modelu 2015 to M475 , coś pomiędzy Alivio a Deore , a RM35 z modelu 2016 to klasowo niższe Altus/Acera. Kasety w obu rocznikach są identyczne - CS-HG62.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż wybór zaczyna mi się klarować i chyba skończy się na Oraknie 5.0 2015 jednak te parę stów robi zasadniczą różnicę w porównaniu do modelu 2016 lub unibike xenon.

Pozostaje teraz przekonać żonę, że nowy rower jest mi niezbędny do życia  :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli masz zamiar pomykać po asfalcie i prostych leśnych dróżkach (bez ekstremalnych podjazdów) to Alfine 11 wydaję się bardzo sensownym rozwiązanie. Dużym plusem tego napędu jest możliwość redukcji przełożenia na postoju (w ruchu miejskim jest to bardzo przydatne , szczególnie przy skrzyżowaniach ze światłami). Dodatkowo 6.0 ma hamulce Shimano M506 (nie są idealne , ale bardziej bezproblemowe niż Promaxy). Alfine nie wymaga tak dużej uwagi i troski jak zwykły napęd , aczkolwiek co jakiś czas też trzeba to przeserwisować - niestety nie każdy warsztat potrafi to prawidłowo obsłużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rower już u mnie. Z wyglądu super. Na razie wszystko poskręcałem. Rozkręcę tylko pedały bo strasznie ciężko się obracają.

Pytanie z tych chyba głupich. 

Czy da się w Romecie Orkanie podnieść kierownicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy da się w Romecie Orkanie podnieść kierownicę?

Mostek kierownicy można obracać kątem na + (w górę) lub na - (w dół). W Orkanie 5.0 fabrycznie jest zamontowany w dół (tak widziałem w sklepach jak i na zdjęciach), tak więc spróbuj od obrócenia mostka w górę. Jeśli to nie pomoże w uzyskaniu wygodnej pozycji pozostają 3 rozwiązania :

- wymiana mostka na taki o dużym wznosie np. http://allegro.pl/wysoki-mostek-ahead-110mm-31-8-ergotec-45st-i6186002162.html

- montaż przedłużki rury sterowej np. http://allegro.pl/przedluzka-rury-sterowej-satori-heads-up-4-xc-mtb-i6206992553.html

- wymiana mostka na  regulowany np. http://allegro.pl/mostek-regulowany-bbb-highfix-105mm-31-8mm-i5833642763.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za odpowiedź. Mostek miałem obrócony fabrycznie w górę (podniesiona kierownica). 

Z innej beczki. W nowo kupionym rowerze wszystkie szprychy były luźne dlatego serwis był konieczny jeszcze przed pierwszą jazdą.

Jako że wcześniej jeździłem na rowerze który ma już chyba ze 20 lat to nie miałem do czynienia z nowymi suportami. Zawsze rozkręcałem korbę wyjmowałem łożyska czyściłem i smarowałem. Czy te suporty stosowane obecnie wymagają jakiegoś serwisowania czy tez są bezobsługowe i jeżdżą po prostu aż do swego końca i wymiany na nowy?

W Orkanie siedzi takie coś - SM-BB52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rama nie jest na Ciebie za duża?

21" to duża przy wzroście 183 cm.

A może Romet ma te swoje rozmiarówki jakieś nietypowe, małe?

Pytam bo ja przy wzroście 172 cm. i nodze 80 cm. doradzono mi ramę 17" i jest OK w Spartacusie ale planuję teraz Orkan 5.0 i jest najmniejszy rozmiar 19" i czy będzie dobry dla mnie?

Co o tym sądzicie?

Spartacus:

http://wpasek85.webd.pl/allegro/odpowiedni%20rozmiar%20RAMY.jpg

Romet:

http://www.romet.pl/Katalog_rowerow,CROSS,9,698,2016.html

Kliknij jak dobrać ramę

 

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niecałe 3 miesiące temu również kupowałem Orkana 5 (2015). Mam 184 cm wzrostu. Faktycznie rama 21" w moim odczuciu jest trochę za duża (kryterium odległości górnej poprzeczki ramy od ... ;) ) ale miałem możliwość przymierzyć się w sklepie też do ramy 19" i jakoś lepiej się czułem na 21". Myślę, że ideałem byłby jakiś  pośredni rozmiar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do krocza brakuje mi może z 1-2 cm - mówią że powinno być więcej, ale.....

A. nie lubię czuć się na rowerze jak na kucyku :-)

B. obliczałem wielkość ramy wg wzoru poniżej i wyszło ponad 20 cali, więc zaokrąglenie dało 21 cali.

  1. Stajemy boso przy ścianie.
  2. Mierzymy odległość między podłożem, a kroczem.
  3. Uzyskany wynik mnożymy: - przez 0,57 w przypadku roweru górskiego - przez 0,63 w przypadku roweru trekkingowego - przez 0,66 przy rowerze szosowym.
  4. Otrzymany wynik należy podzielić przez 2,54 aby uzyskać wartość w calach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam to liczenie i mi wychodzi 19,84" czyli blisko 20" a polecono mi 17" w sklepie i na forum też i jest OK  :)

Dlatego pytam bo chyba ten Romet ma taką geometrię która pozwala na większy rozmiar, chociaż ten 1-2 cm. to rzeczywiście malutko.

Jeszcze jest taki parametr, jak stoisz nad ramą to powinieneś unieś przednie koło ok 10-15 cm. w górę bez stawania na palcach  ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...