Skocz do zawartości

[do 4000] mtb rama amortyzator + trochę sprzętu


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

czy za taką cenę te koła są w porządku?
Według mnie cena jest dobra, problem z tym jak widać że nie są one dostepne.

 

czy można wyczaić coś lepszego nie koniecznie pod CL - tutaj w zależności od ceny ewentualnie bym mógł coś "dołożyć".
Żeby znaleźć okazję musisz szperać po sklepach rowerowych, allegro, ebay-u itp Ale pisałeś że chcesz złożyć rower do kwietnia to masz trochę czasu na szukanie lub ewentualnie składanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie cena jest dobra, problem z tym jak widać że nie są one dostepne.

Napisałem do sklepu. Możliwe, że zrobią na zamówienie. Piasty i obręcze mają, więc po prostu by pewnie musieli złożyć koła - z tym mi się nie śpieszy. No, ale zobaczymy co odpowiedzą.

 

 

 

Żeby znaleźć okazję musisz szperać po sklepach rowerowych, allegro, ebay-u itp Ale pisałeś że chcesz złożyć rower do kwietnia to masz trochę czasu na szukanie lub ewentualnie składanie.

Zgadza się. Tylko, że muszę ustalić w końcu czy biorę Amortyzator pod oś 9, 15 czy może 20mm... a z tym teraz mam największy problem. Pod 9mm wziąłbym RS Reba - tak jak wyżej pisałem i piasty 370.

 

Jeśli chciałbym sztywną oś to muszę znaleźć jakiś podobny parametrami i ceną amortyzator z QR20. Opinie na temat QR15 z tego co czytam są różne i raczej wszyscy skłaniają się ku QR20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że dla osoby nie za ciężkiej oś 15 mm w zupełności wystarcza dla zapewnienia sztywności. Odradzam Ci kupowanie Reby na oś 9mm. Już w małym kole jest mało sztywna, a co dopiero w 29erze. Piasty mam obie SLX i sprawują się bardzo dobrze, a są dosyć tanie w porównaniu do DT. W poprzednim rowerze jeździłem 3 lata też na piastach SLX i nawet nie zmieniałem w nich smaru. Nadal jeżdżą w rowerze Żony i sprawują się bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Opinie na temat QR15 z tego co czytam są różne i raczej wszyscy skłaniają się ku QR20.
Na Twoje 73 kg oś QR15 w zupełności by wystarczyła, ja jeżdżę na takiej ośce z moimi (+,-) 85 kg i zapewnia mi dobrą sztywność Ale jak masz chęć na QR20 to śmiało możesz na niej koło składać, na pewno gorszej sztywności nie odczujesz

 

 

Cena zachęcająca!
Ja bym szukał Reby lub Recona, łatwiejszy jest serwis tych amorków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin, ale wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie złożenie roweru. Zwłaszcza patrząc na sklepy i na promocje, które obecnie oferują. Sam rower wychodzi taniej np. 400zł a i tak nie ma wszystkiego tego co ja chcę.

 

 

No tak patrząc na to co piszesz to zbytnio nie wiesz czego chcesz :) Wisi fajny temat na temat składania : 

http://www.forumrowerowe.org/topic/22298-rowerskladac-czy-kupic/ , polecam przejrzeć. 

Wybierz sobie ramę najpierw , bo od tego się zaczyna. Chcesz 29- ok , ale postaraj się o coś z taperowaną główką i sztywną ośką z tyłu. Potem pod to amorek - z QR 15mm. 20 mm to przerost formy nad treścią , 9mm z kolei za wiotko według mnie. Następnie zrób sobie arkusz w excelu z rozpiską wszystkich części , dodaj ceny i popatrz co Ci wyjdzie. Zakładam że z obecnego roweru masz do przełożenia kasetę, łańcuch , hamulec przód , przerzutka. Przy kupnie ramy w granicach 800-1000 pln i amorka pokroju Reby/Foxa 32 oraz reszty osprzętu na poziomie SLXa po przeliczeniu założę się że 4500 nie styknie. 

Koła : podałeś wyżej na 370 i Cn Spoke Aero. Według mnie całkowicie bez sensu : kowadlaste piasty bez Ratcheta i ze słabszym uszczelnieniem , do tego płaskie szprychy po 5 zeta  : po co ? Albo brać taniej i zamówić u kogoś coś na Novatecach do tego obręcze np Dartmoor Rocket/Revolt/Raider/ i23 , i jakieś zwykłe szprychy cieniowane , albo brać na piastach DT , ale co najmniej 350 , na przykład :

http://daveo.pl/towar,id-379,kola_dt_350s_wtb_i19sapim_dlight.html 

 

I po przeczytaniu tego zerknij sobie na tego Cuba np : 

 

http://allegro.pl/zimowa-wyprzedaz-cube-ltd-29-okazja-i4858757715.html

 

 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć, że nie wiedziałem wcześniej czego chcę. W pełni się z Tobą zgadzam. Wydawało mi się, że za w miarę niskie pieniądze złoże coś dobrego.

 

W trakcie czytanie wszystko uległo zmianie. Wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Tak czy inaczej teraz moje wątpliwości się rozwiały - a przynajmniej częściowo. Niestety im więcej czytam tym wydaje mi się, że mniej wiem. Dzięki pomocy innym jednak stopniowo udaje mi się z tym uporać.

 

Jako, że trochę zacząłem już przesadzać z kosztami to wydaje mi się, że znalazłem już w większości sprzęt na którym się skupię.

 

Ramę wezmę na 99% Accent Peak 29er. Ma taperowaną główkę, niestety tył nie jest na sztywną oś. Jednak z tego co ja jeżdżę to myślę, że mi wystarczy. 

Amortyzator prawdopodobnie Fox 32 Float 29 Evolution CTD 15 QR Taper. Jest dobra promocja a nie ciężko znaleźć Rebę z QR15. No chyba, że jeszcze się uda to wtedy możliwe, że wezmę Rebę.

Odnośnie kół to masz rację. Pisałem do sklepu i oni również mi poradzili DT 350. Teraz czekam jaką cenę mi zaproponują.

 

Jeśli chodzi o resztę sprzętu to mam już arkusz zrobiony. Z tym, że spodziewam się, że uda mi się kupić część sprzętu, a przynajmniej cokolwiek na allegro taniej niż w sklepie.

 

 

 

Zakładam że z obecnego roweru masz do przełożenia kasetę, łańcuch , hamulec przód , przerzutka. Przy kupnie ramy w granicach 800-1000 pln i amorka pokroju Reby/Foxa 32 oraz reszty osprzętu na poziomie SLXa po przeliczeniu założę się że 4500 nie styknie. 

Ze starego roweru mam: kierownicę, hamulec (przedni), kasetę, przerzutkę (tył), łańcuch oraz siodełko. Pewnie coś jeszcze bym z niego wyciągnął, ale i tak czekała mnie wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak... z moim rowerem poprzednim też niby 25,4 to już za mało i większa sztywność jest na grubszej kierownicy, ale mi to nie przeszkadzało w jeździe ;-) Jeśli będę musiał wymienić to pewnie też wymienię na Easton. Jednak pewnie gdybym się uparł to by została ta kierownica.

 

Z tego co mam na chwilę obecną. Ceny z różnych miejsc allegro, sklepy itp.

 

KOŁA: DT Swiss 350/ DT XR400 1200
RAMA: Accent Peak 29er 639
AMORTYZATOR: FOX 32 Float 29" E-S 130 Tapered CTD O/C QR15 1435
HAMULEC TYŁ: SLX M675 289
PRZERZUTKA: SLX M661 down-swing 109
MANETKI: SLX M670 129
KORBA: SLX M670 175mm 42x32x24 369
PEDAŁY: Shimano Saint PD-MX80 199
OPONY: 2x Continental Race King 29X2,0 (kevlar) 158
 
Obecnie 4500. Jeśli do tego dojdzie kierownica, gripy + mostek to wyjdzie stosunkowo więcej.
To jest oczywiście przykładowy "zestaw" ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dętka to rzecz, na której najmniej mi zależy i na początku poradzę sobie z normalną (czyt. najtańszą ;-)). Za przesyłkę tak dużo znowu nie będzie. Niektóre sklepu powyżej jakiejś tam kwoty mają za darmo. A jeśli będę musiał coś zapłacić za przesyłkę to pójdzie w "miesięczne koszta".

 

Stery - wiem. Nie szukałem jeszcze. Możesz coś polecić?

 

Jeśli wezmę korbę 2x10 to nie będzie za słabo z kasetą z tyłu? Ona ma "tylko" 9 biegów.

 

Złożenia całości oraz "drobnych" części nie liczę, ale będzie dokładnie tak jak piszesz - zapewne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby tak połączyć przód 38-24T i tył 11-36? Po górach w Krakowie nie specjalnie jeżdżę, ale czasami będę na pewno po nich jeździł. Nie będzie to jakiś hardkor a raczej długi podjazd pod górę.

 

Jeszcze odnośnie samej przerzutki przedniej. Widzę, że Shimano SLX ma 4 opcje montowania przerzutki. High Direct Mount, Low Direct Mount, High Clamp oraz Low Clamp. Z tego co wyczytałem na stronie to rodzaj montowania jest dostosowany do ramy. Jak to wygląda w praktyce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Direct Mount wymaga specjalnego mocowania w ramie. Peak 29 tego nie ma więc masz do wyboru pozostałe. W praktyce nie ma to znaczenia. Musisz tylko wiedzieć, że Shimano ma specjalne przerzutki przednie do korb 2x10 w 29erach: FD-M676 i M675. Reszta jest do 3x10.

Ponieważ mieszkasz jednak w terenie wyżynno-górskim radziłbym Ci kupić korbę 40/30/22. Jest bardziej uniwersalna. Z 2x10 może być ciężko na podjazdach. Kaseta 9spd na pewno na razie Ci wystarczy zarówno z 3 jak i 2x10/9. Z tym, że jeśli chciałbyś kiedyś przejść na 10 spd to znowu będziesz musiał kupować nową manetkę do tylnej przerzutki.

W celu redukcji kosztów, które widać wzrastają możesz złożyć tańsze koła o jakich Ci już pisałem: WTB Freq. I-19, piasty SLX i dowolne szprychy. Moje kosztowały ze złożeniem 800 zł. Obręcze WTB są cięższe tylko o 30 g od DT Swiss X400. Tyle możesz zaoszczędzić na oponach i dętkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Piotr za odpowiedź. Rozwiałeś mi problem przedniej przerzutki.

Na temat korb pewnie jeszcze trochę się naczytam zanim je zamówię. Obecnie czaje się na koła. Amortyzator i kierownica już do mnie jadą. W międzyczasie jeszcze zamówię ramę.

 

Mam jednak pytanie odnośnie piast. Chcę kupić koła na DT 350. Mam do wyboru osie: 135/5mm, 142/12mm, 135/10mm. Który rozmiar będzie odpowiedni pod Peak'a? 135/10mm?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz co za bardzo Marcin czytać bo Piotr słusznie prawi w temacie korby 3x...  Jeśli masz zamiar a tak przypuszczałem na takim sprzęcie wybrać się w Beskidy to będzie najbardziej uniwersalne rozwiązanie. Do tego nie zakładał bym kasety 10-owej tylko został przy trwalszej i precyzyjniejszej 9-ce. 38-24T i tył 11-36 to bardzo "twarde" przełożenia na 26er a tu rozmawiamy o 29er. No chyba, że jesteś harpagan i preferujesz krótkie wypady.

 

Co do piast to widziałem Peak'a 29er na osi 135/10mm i taką sobie spraw. Był to rocznik 13-ty ale nie wydaje mi się aby w nowszych wypustach zrobili miejsce na sztywną oś 12mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeglądam od kilku dni strony w internecie i szukam jeszcze jakiś innych ram 29er z taperowaną główką 1,5" i widzę, że wcale jakiegoś dużego wyboru nie ma, chyba, że nie umiem szukać?

 

Udało mi się znaleźć coś takiego:

 

Kross Level B7 - odpada ze względu na opinie krążące o tych ramach

Scott Scale 940 - dosyć lekka, jednak nadal aluminium w cenie 2 tys

Coś ze stajni KTM, ale ciężko mi znaleźć jakiekolwiek ceny bo polskie strony są do kitu

Podobają mi się jeszcze ramy Canyon'a, ale też nigdzie nie mogę nic znaleźć...

 

Byłem z początku zdecydowany w 100% na Peak'a ale niektóre malowania ram, takie jak np. KTM czy Scott też mi się podobają. Jest sens dopłacania do lepszej ramy, czy jednak Accent ma stosunkowo najlepszą geometrię? Czy jeśli już kupować to ze sztywną osią na tył?

 

Rama Authora mi się kompletnie nie podoba. Model na 2015 rok jest już trochę lepszy, ale geometria znacznie odstaje od Peak'a.

 

Mógłby ktoś podrzucić ewentualnie jakiś link na co warto popatrzeć? Raczej Aluminium. Na Carbon na bank nie będę miał kasy.

 

Dzięki!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...