przemko85 Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 Chciałbym zmodernizować trochę naped w mojej szosówce. Zastanawiam się nad kompletem Shimano tylko czy duża różnica i bardzo odczuwalna jest między grupą Tigra a 105? Jaką kasetę byście polecili 9, 10 czy 11 rzędową ( aktualnie mam 6). Na przód zakładam 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 Jeżeli kupisz najnowszy wypust napędu shimano to tiagra będzie na napędzie 10 rzędowym a 105 na 11. Najnowsza 105 jest na poziomie ubiegłorocznej ultegry a tiagra 105. Uwazam że jak przejdziesz na tiagrę to diametralnie odczujesz poprawę pracy napędu i ta w zupelności Ci wystarczy. Jest jeszcze jeden problem to szerokość tylnej piasty, czy sprawdzałeś czy wejdzie Ci do tylnych widełek. Nie wiem jaką szeroką piastę masz teraz, bo może być z tym problem zwłaszcza jak masz aluminiową ramę. Jeżeli będziesz chciał założyć ubiegłoroczny napęd to tiagra będzie 9-rzędowa a 105 10, szerokość tylnej piasty szosowej to 130 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 Rodszyld - odrobinę Ci się pozajączkowało. Tiagra od 3 lat jest 10-rzędowa. W 2011 roku pojawiła się obecna do dzisiaj na rynku wersja 4600. 9-rzędowy był wypust poprzedni, oznaczony numerem 4500, ale to już zamierzchłe czasy. W 2013 roku pojawiła się grupa Sora w wersji 3500 - do dzisiaj na rynku. Wtedy to zniknął "dzyndzel" w klamkach. Ta grupa jest 9-rzędowa. To obecnie jedyna aktualna 9-rzędowa szosowa grupa Shimano. Co do 105 - do teraz najłatwiej kupić stopiątkę w wersji 5700 (10-rzędowa). W tym roku jednak ukazała się, sygnowana datą 2015, wersja świetnej 105-tki, która ma oznaczenie 5800 i jest 11-rzędowa. Recenzje zbiera świetne. Ta się składa, że jeździłem zarówno na Sorze 3500 oraz od roku na SH105 5700. I oczywiście 105 jest fajniej zestopniowana, jest odrobinę lżejsza od Sory 3500 i ładniej wygląda kokpit (w Sorze i Tiagrze przewody idą luzem, od stopiątki w górę idą pod owijką). Kultura pracy jest jednak, moim zdaniem, podobna. Tak samo wytrzymałość. Uważam Sorę 3500 za bardzo udaną grupę. Jeśli nie bardzo zależy Ci na 10rz, to będziesz z Sory bardzo zadowolony. Jeśli jednak masz odrobinę wolnych pieniędzy i Twoje koła przyjmą 11-rzędową kasetę, to szukaj od razu SH105 5800. Będziesz mieć spokój na lata, będziesz mieć świetne nowe hamulce, znakomitą ponoć korbę. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 26 Września 2014 Udostępnij Napisano 26 Września 2014 Dzięki @permenides za sprostowanie mojej pomyłki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.