Opiszę tutaj jak założyłem na górne golenie suntour'a xcm v2 gumowe osłony od motorynki. Zabieg ten chroni w 100% mój amortyzator od wody, piasku, błota i innego syfu. Najbardziej potrzebne narzędzia: -klucz 10mm -płaski wkrętak -młotek -drewniany klocek -nóż do tapet -silikon czarny -smar bezlitowy do amotryzatora -osłony do amortyzatora romet, komar, motorynka itp. (5 zł za komplet )   Gumy zakładałem na prawie nowym amortyzatorze więc ominą mnie etap czyszcznia i smarowania wszystkich elementów.   1. Kluczem 10mm odkręcamy nakrętki od dołu amortyzatora ale nie do końca tylko tak, zeby się zrównały z końcem gwintu. 2. Do nakrętki przykładamy drewniany klocek i uderzamy młotkiem, następnie odkręcamy nakrętki. 3 Wyjmujemy górne golenie z dolnych. 4. Płaskim śrubokrętem podważamy simmeringi i je wyjmujemy. 5. : Dobrze jest włożyć do środka osłony metalową rurkę o takiej samej średnicy i ciąć bardzo ostrym nożykiem wzdłuż jej krawędzi.   6.: W miejsce styku osłony z simmeringiem nakładamy silikon, łączymy obie części i pozostawiamy do wyschnięcia. Ja użyłem silikonu wysokotemperaturowego i do szyb samochodowych typ 273 firmy versachem (taki akurat miałem) i okazał się być bardzo dobrym wyborem, bo połączenie jest mocne i elastyczne. Nic się nie odkleja.     7. Gdy silikon zaschnie od dołu simmeringów nakładamy tyle smaru, ile się zmieści. Smarujemy również golenie górne i nasuwamy gumy z przyklejonym simmeringiem. 8. Jeśli jest taka potrzeba, to smarujemy tuleje ślizgowe w dolnych goleniach. 9. łączymy golenie górne z dolnymi i wciskamy simmeringi na swoje miejsce. W miejsce styku simmeringów z dolnymi goleniami można dać silikon. 10 Od spodu przykręcamy nakrętki i gotowe.   Opis mało szczegółowy. Zaawansowani majsterkowicze powinni sobie poradzić.   Efekt końcowy:         Zdjęcia wykonane dzisiaj, po ponad roku używania i jak widać osłony są w świetnym stanie. Jeżdżę na tak przerobionym amortyzatorze już ponad rok i nadal pracuje jak nowy. Jedynie pojawiły się małe luzy ale, to normalne. Strach pomyśleć, jakie by były na otwartych goleniach zapchanych piaskiem.   Użyte przeze mnie gumy będą pasować również do innych amortyzatorów z takimi simmeringami jak w xcm v2, goleniami 28 lub 30mm oraz skokiem 100 lub 120mm Wymiary gum na pierwszym zdjęciu.   Zainteresowani próby tuningu wykonują na własną odpowiedzialność!