Skocz do zawartości

pp516

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    628
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana pp516 w dniu 8 Grudnia 2017

Użytkownicy przyznają pp516 punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Paweł
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

1 123 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika pp516

Stały bywalec

Stały bywalec (7/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Automat Rzadka
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

226

Reputacja

  1. Mam podobną firmy Gore, WindStopper, bez ocieplenia (https://cenowarka.pl/gore-wear-element-windstopper-active-kurtka-rowerowa-czerwony-czarny-m-skie-a1277141.html). Tania nie byla, ale to był chyba najlepszy zakup z rowerowych ubiorów. Przejeździłem w niej całą ostatnią zimę. Na okres wiosna - jesień też jest ok.
  2. Lampki Cateye które podlinkowałeś, to owszem fajne, ale tylko do miasta. W teren przednia będzie za słaba. Do jazdy po lesie, itp. musisz mieć dużo światła, przynajmniej 1500 lumenów. Ja mam model podobny do tego Proxa: https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/rowery/bezpieczenstwo-rowerowe/oswietlenie-i-odblaski/sportowa-lampka-wielofunkcyjna-002106/ a można kupić też trochę słabszą sporo taniej : https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/rowery/bezpieczenstwo-rowerowe/oswietlenie-i-odblaski/sportowa-lampka-wielofunkcyjna-009405/ . Tego typu lampka dobrze trzyma się na kierownicy, bo jest mała i lekka, akumulatory są podpięte na kablu. Raczej nie ma potrzeby zabierania dodatkowych ogniw, ale można dokupić drugi pakiet w razie potrzeby, wtyczka jest standardowa (DC 12V). Z tym że po mieście z taką lampą raczej nie ma sensu jeździć, będziesz wszystkich oślepiał. Lepiej kupić osobną, jakąś tanią do miasta, nie musi dawać dużo światła, tyle tylko żebyś był widoczny.
  3. Na priv nic nie dostałem od Ciebie, właśnie sprawdziłem skrzynkę dla pewności. Gravelkingi SK 38 mm mogę sprzedać za 130 zł z sztkę, lub mogę się zamienić na jakieś inne węższe 30-35 mm podobnej klasy nowe lub o niewielkim przebiegu.
  4. Jako obecny właściciel gravela i mtb 29er również jestem za Januszem Gravela kupiłem niedawno i na zasadzie fascynacji nowością odstawiłem mtb trochę na bok. Na gravelu jeździ się bardzo fajnie, nie żałuję zakupu i na pewno się go nie pozbędę. Jestem nim w stanie zrobić większość tras robionych wcześniej na mtb, a zabawy jest przy tym więcej. Nie zmienia to faktu, że na trudniejszy teren wybiorę jednak mtb. Gdybym nie miał możliwości trzymania dwóch rowerów i miał sobie zostawić tylko jeden, to byłby to raczej mtb niż gravel. Stosunkowo wąskie opony w gravelu i brak amortyzatora są jednak zbyt dużym ograniczeniem, żeby traktować ten rower jako bardzo uniwersalny. Z tym, że mnie zawsze bardziej ciągnie do lasu niż na szosę, więc może stąd taka perspektywa.
  5. Może takie : https://allegro.pl/oferta/opona-schwalbe-marathon-racer-28-x-1-5-40-622-8102741734 Raczej na twarde nawierzchnie, ale na ścieżkach ziemnych też dają radę (mam wersję 35 mm i jeździłem na nich również po lesie, nie sprawdzają się tylko na piasku i błocie). Ich największa zaletą jest niska waga i małe opory toczenia. Cena też jest niewygórowana. Jak chcesz opony premium, trochę droższe, to jeszcze lepsze są Panaracer Gravel King SK : https://allegro.pl/oferta/opona-panaracer-gravelking-sk-700x38-tlc-8242676627 . Niska waga, do tego bardzo dobrze toczą się po asfalcie i zapewniają dobrą przyczepność w terenie (lepszą niż Marathon Racer). Mam te opony założone obecnie w gravelu do jazdy po mieście. Bardzo wygodne i warte swojej ceny.
  6. Z dzisiejszej wycieczki nad Wisłą. Akurat na chwilę wyszło słońce.
  7. Cateye robi taki uchwyt do tylnego bagażnika : https://www.centrumrowerowe.pl/uchwyt-do-lamp-na-bagaznik-cateye-pd17644/ Albo ten : https://allegro.pl/oferta/cateye-uchwyt-do-lamp-na-bagaznik-7809124292 Trzeba dopasować model do swojego bagażnika, dokładniej do rozstawu otworów pod lampkę z tyłu bagażnika. Możesz do niego zamontować różne lampki tego producenta, np. tą : https://www.centrumrowerowe.pl/lampka-cateye-tl-ld135-r-omni-3-pd8996/
  8. Niekoniecznie, może dla takich obcisłych to prawda. Można jednak wybrać model bardziej luźny, ale wciąż rowerowy. Pozwala to na obskoczenie temperatur od +15 do -20, dokładając tylko w razie potrzeby kalesonki termoaktywne (Brubeck na przykład) . Tego typu spodnie robi między innymi Endura., Ja używam modelu Singletrack. Doskonale sprawdza się w okresie od jesieni do wiosny. https://www.centrumrowerowe.pl/spodnie-endura-singletrack-pd17307 (Ja mam wcześniejszy model) .
  9. Jak poprosisz, dadzą Ci pedały w gratisie, takie za 20-40 zł. Na początek wystarczą. Tego typu : https://www.centrumrowerowe.pl/pedaly-kellys-master-new-pd5779/ (te są lepsze niż te najtańsze plastikowe) Buty dowolne sportowe, lepiej jak mają nie za miękką podeszwę, Czyli lepsze będą trekkingowe niż do biegania. Ewentualnie specjalne rowerowe dostosowane zarówno do pedałów platformowych jak i SPD : https://www.centrumrowerowe.pl/buty-shimano-sh-mt301-mt3-pd19189/
  10. Na początek można po prostu w sklepie pojeździć,
  11. No nie wiem. Całe lata jeździłem crossem, od kilku lat rowerem mtb 29 er. Ostatnio testowalem kilka graveli i jeden w końcu kupiłem. Pozycja na gravelu, mimo że dla mnie komfortowa była jednak bardziej wyciągnięta do przodu i pochylona niż na crossie czy 29erze mtb. Do tego duża sztywność ramy i widelca. Dla mnie to jest ok, bo pozwala jeździć szybciej, ale dla większości osób niewprawionych typowy gravel będzie raczej postrzegany jako rower po prostu niewygodny. Zawsze można zresztą samemu spróbować. W Decathlonie jest to o tyle wygodne, że mają sporo modeli gotowych do testów i nie ma z tym problemu. Mają też coś z crossów, można od razu porównać (cross i trekking to praktycznie to samo). Np taki dość ciekawy model z 10 przełożeniami : https://www.decathlon.pl/rower-trekkingowy-riverside900-id_8405264.html
  12. Po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie na czym Ci bardziej zależy, ma to być: - niezbyt szybka jazda w wyprostowanej pozycji, ma być przede wszystkim komfortowo, w tym przypadku taki trekking jak ta Indiana (16 kg wagi) będzie niezłym wyborem - szybsza jazda w pozycji bardziej aerodynamicznej, może być bardziej sztywno, ale za to bardziej dynamicznie, w tym wypadku lepszy będzie fitness lub gravel (12-13 kg) Wygląd roweru jest mniej istotny. osprzęt podobnie. Do wszystkich w/w typów bez problemu założysz bagażnik, błotniki, oświetlenie.
  13. Typowy trekking jest rowerem bardziej do miasta, nazwa jest myląca. Dużo asfaltu i sakwy, to bardziej bym widział albo jakiś model fitnessowy albo właśnie gravel. Różnica między nimi to głównie kierownica, w fitnessie prosta, w gravelu baranek. Fitness to na przykład taki model: https://www.rowerymerida.pl/produkt1783/speeder-100-rower-merida.html . Gravel w podobnej cenie, wspomniany już Jari 2,5 ewentualnie Kross Esker 2.0 : https://allegro.pl/oferta/kross-esker-2-0-wisniowy-srebrny-m-20-8445656508 . Obydwa typy rowerów umożliwiają montaż bagażnika, błotników, itp. Różnice, to właśnie inna kierownica, fitnessy lepiej tez zwykle nadają się do jazdy w górach, mają większy zakres przełożeń. Możesz też jeszcze popatrzeć na ofertę Decathlonu. Maja rowery obydwu typów w różnym budżecie, czyli np. gravel : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-rc-120-id_8505088.html, ewentualnie wyższy model z prostą kierownicą (fitness): https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-fb-id_8548314.html : masz wszystkie mocowania pod bagażniki, sakwy, do tego dobry osprzęt klasy Sora. Ewentualnie wersja z barankiem : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8502354.html Z tym, że pozycja na tych rowerach będzie dość sportowa, czyli z większym pochyleniem ciała do przodu. Czasem bardziej czasem mniej w zależności od modelu. Jeżeli preferujesz bardzo wyprostowaną pozycję, to lepszy może być mimo wszystko jakiś trekking lub cross.
  14. Stawiał bym na rozmiar 58, tu masz wątek z osobą o podobnych gabarytach, jest mowa o Jari 1.3, ale z tego co pamiętam wszystkie modele mają taką samą geometrię : Cały wątek : https://forum.szajbajk.pl/topic/10828-fuji-jari-vs-cross/
  15. Musisz pomierzyć ramę, nie ma wyjścia . Dokładne rozmiary tych Topeaków masz podane na stronach gdzie je sprzedają. Ja takiej nie kupiłem, bo w poprzednim rowerze miałem dość małą ramę i torba owszem się mieściła, ale bidon pod nią już nie. Kupiłem więc taką która idealnie wypełniała ramę, czyli tą : https://allegro.pl/oferta/sakwa-rowerowa-trojkatna-torba-pod-rame-na-rower-7475212877 Pomimo że tania jest bardzo dobrej jakości. Mój Fuji ma jednak inny kształt ramy (górna rura jest wysoko) i zostaje sporo miejsca, niestety nie na tyle, żeby mieścił się wygodnie bidon. W każdym razie sprawdź nie tylko czy torba wchodzi, ale też czy zmieszczą się pod nią bidony, albo przynajmniej jeden. Bo jak nie, to trochę bez sensu się robi zakup. Odnośnie samego Topeaka to mam FrontLoader i BackLoader 10 L . Generalnie sprawują się dobrze i mogę je polecić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...