Skocz do zawartości

LSkiper

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    87
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Poznań

Ostatnie wizyty

258 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika LSkiper

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Reaktywny
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

8

Reputacja

  1. Lepiej zmienić zębatki korby, bo przerzutki SRAMa mają mniejszą tolerancję na ogarnianie większych zębatek niż Shimano
  2. Jeżeli masz zamiar przejść na 1x11 w tym rowerze to zrób najniższym kosztem i weź Deore M5100. Bębenek przyjmie 11, ale piasty Joytecha nie są zbyt dobre - Ciężkie i słabo uszczelnione. IMO dobrym upgrade będzie 2x10 na Deore i manetkami XT - mam u siebie i robią robotę.
  3. Wow, po 5 latach się skapnęli że przeskok między 15 a 18 to za dużo 😁 Na stronie Shimano jest napisane, że kompatybilne z 11s HG
  4. Witam, mam pytanie odnośnie service kitu do amortyzatora - Który ma to dokładnie być SK? widzę wiele różnych wersji - od zestawu do serwisu dolnych goleni do pełnego zestawu razem z pokrętłem tłumienia(na tym zestawie chyba się skupię). Chciałbym dobrać odpowiedni zestaw uszczelek, jednak nie mam pojęcia jaki to ma być dokładnie zestaw, bo na stronie producenta nie ma o tym słowa, a chciałbym przeserwisować widelec. Jeżeli ktoś mógłby podać numer produktu to byłbym bardzo wdzięczny :)
  5. Problem polega na tym, że każdy zestaw klocków żywicznych zajeździłem szybciej niż dotarły do połowy swojego nominalnego zużycia - Głównie w MTB ale na gravelu też się zdarza przy długich zjazdach. Często miałem zeszklone/wypalone klocki, próbowałem je zetrzeć papierem ściernym ale to pomagało na 5-10km. Po zastosowaniu metalicznych klocków w MTB problem ustał. O tarcze i klocki dbam, odtłuszczam regularnie, tłoczki są czyste (M446 które mam mają już ponad 10 lat i działają dobrze, R7070 mam 2 lata i próbowałem już chyba każdego sposobu, który by wyciszył heble - Czyściłem tłoczek, klocki, zacisk jest dokręcony odpowiednim momentem, tarcza również). W MTB miałem ten sam problem i dopiero wymiana na metaliczne pomogła, a EBC nie są wcale takie głośne, stąd pytanie czy w ogóle istnieją obecnie w ofercie jakiekolwiek klocki metaliczne do szosy.
  6. Witam. Mam w gravelu zestaw: Zacisk R7070, klocki K03, Tarcze RT64. Klocki żywiczne to tragedia, zerowa siła hamowania, i co każde hamowanie rower brzęczy głośniej niż wiejskie E36. W MTB mam biedackie zaciski m446 ale z klockami metalicznymi i starą tarczą RT51 bardzo dobrze sobie radzą, a nawet zaolejone łatwo mogę doczyścić. Chciałem wrzucić klocki metaliczne do gravela, ale nigdzie nie ma klocków metalicznych do zacisków szosowych - klocki MTB są szersze i wyższe. W związku z czym pytanie - Czy są dostępne jakiekolwiek klocki metaliczne do zacisków szosowych? Przeszukałem sklepy i ani A2Z, ani Shimano, Ani EBC, które mam obecnie, nie posiadają takich klocków w ofercie. Nie chcę się męczyć znowu z żywicznymi klockami, a półmetaliczne mnie nie interesują.
  7. LSkiper

    [2021] Kross Esker 7

    Ja za to mam Eskera z pierwszego wypustu na 105 i jak na Wielkopolskę i Pomorze to jest bardzo przyjemny napęd do gravela, chociaż klameczki bym wymienił na GRX i owijkę, a tarcze razem z klockami to po 10km poszły na śmietnik Jak będę miał zachciankę, to korbę też wymienię na 105,bo zawsze 200g do przodu, i z jakiegoś powodu mam lekko skrzywione zębatki w tej RS510. Mi za to się podoba to, że Kross od jakiegoś czasu wraca do suportów BSA, nawet w ramach karbonowych, i mam nadzieję, że w wyższych modelach MTB też przestawi się na BSA.
  8. na przerzutce 11s pójdzie tylko potrzebujesz manetkę 10s łańcuch i kasetę 10s.
  9. Jest kaseta Sunrace 10s MS3 11-40 ale stopniowanie jest takie samo jak w HG500 11-42 bez dwóch ząbków na pierwszej koronce i 36T zamiast 37T na drugiej i w tej kasecie też jest denerwująca dziura między 15T a 18T. Jeżeli chodzi o kulturę pracy to u mnie nie było tak, że przerzutka głupiała po założeniu kasety, tylko biegi wchodziły nieco ciężej na górze kasety i przy zrzucaniu jest dużo głośniej, jednak nie ma tragedii, a te 8T na ostatniej koronce czasami się przydaje nawet przy zębatce 22 w korbie.
  10. zrzuca hałaśliwie ale o zrzucaniu co 2, czy z opóźnieniem nie ma mowy. Dopiero przy krzywym haku czy zabłoconym napędzie zaczyna się problem tak jak w każdym napędzie.
  11. Mam RD-M7000-10 SGS i kasetę 11-42 HG-500. Działa to całkiem dobrze, w stosunku do kasety 11-36 M771-10 trochę kuleje zmiana biegów, która była dla mnie więcej niż perfekcyjna i da się jeździć nawet z takim druciarskim zestawem jak u mnie czyli M7000 z tyłu, przednią przerzutką LX M571 i korbą 22-32-44 Deore M590.
  12. LSkiper

    [2019] Shimano BR-MT420

    Okładziny w razie czego można wymienić, poza tym żywiczne najszybciej się ścierają więc tym bardziej. Fajnie byłoby zobaczyć jakiś test tych hampli na dobrych klockach i tarczach, bo zakładam że większość rowerów z tymi heblami będzie parowana z badziewnymi RT-10.
  13. Zapomniałem dodać odpowiedź do tematu: Problem rozwiązany (na moją niekorzyść niestety), okazało się że blokada najpewniej dostała strzała kiedy tłumik był zablokowany i całość się posypała zostawiając tłumik zablokowany. Przy okazji zapytam: Czy da się zamówić pierwszy lepszy tłumik motion control z ebaya/amazona i on będzie działać pod moim widłem? Gdzieś wyczytałem że Reby od 2012 zmieniły średnicę wewnętrzną goleni górnych, a znajomy serwisant powiedział również że te tłumiki różnią się rozmiarami w zależności od rozmiaru koła do którego wideł jest przystosowany.
  14. Nic nie było robione, jedynie serwis jakoś na początku listopada, a w okresie od listopada do stycznia był jeżdżony może z 6 razy. P.S. Dodam że pokrętło się kręci. Czy to możliwe że sprężyna z jakiegoś powodu mogła sobie wyskoczyć z blokady/tłumika? Edit: Spuściłem powietrze z obu komór, wideł nie schował się całkowicie a nadal jest zablokowany i nadal nie daje się ugiąć tak jakby blokada była włączona. Jakiś pomysł?
  15. Witam. Dzisiaj przed wyjazdem w dosyć długą trasę załączyłem sobie blokadę amortyzatora żeby sprawdzić jak działa z nową linką i pancerzem. Po wyłączeniu blokady amortyzator nadal jest zablokowany. Sytuacja wygląda następująco: Nie ważne czy manetkę ustawię na pozycji zablokowanej lub odblokowanej, amortyzator ciągle jest zablokowany. I tu pada pytanie co zawiodło? Sprawdzałem komory czy nie uciekło powietrze jednak wszystko jest w porządku (dual air), ale po napompowaniu do poprzednich wartości amortyzatorowi ubyło ok 15-20mm skoku, a charakterystyka "pracy" się nie zmieniła, nadal jest zablokowany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...