Skocz do zawartości

BiriaBiria

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Biria
  • Skąd
    WLKP

Ostatnie wizyty

453 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika BiriaBiria

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Hej, Odkupię taką kierownicę, musi być jak w tytule czyli pod mostek 25,4/26mm. Pozdrawiam
  2. Jest to jakaś opcja... Co masz na myśli pisząc "bezbarwny utwardzany" ?
  3. Witam, Wpadła mi w ręce taka oto rama (albo to co kiedyś ramą można było nazywać...). Jest troszkę rdzy, ale to nic. Dam sobie z tym radę ;) Wygląda na to że to Jaguar Special... był. Na widłach widoczne są resztki chromów, rura siodłowa ma otwór ok. 27mm (na zewnątrz ok. 28.6). Rama ma podwójną przelotkę na tylna przerzutkę, widoczne manetki to XB3. Waga całości tj. ramy, widłów, sterów i manetek to ~3000 g. Na główce ramy widać jakby ślad po nalepce, czyli romet raczej a nie zzr? Z drugiej strony ta podwójna przelotka, a to raczej domena ZZR-owych jaguarów. Kolor oryginalny to taka żywa zielień. Rozstaw widła przedniego niecałe 10cm. Rozstaw tylnego trochę ponad 10, prawie 11cm (chyba ktoś doginał). Jak widać rama jest w stanie słabym, ale w rzeczywistości aż tak źle nie jest. Generalnie to powieszchowna rdza, ale niestety tylne widły od dołu mają już zbyt duże wżery jak na moje oko i ten fakt niestety dyskfalifikuje ramę do zwykłego szkiełkowania i malowania. Dziur żadnych nie ma i szybko się pewnie nie połamie, ale po prostu szpachlowanie i zamalowanie tego byłoby mało rozsądne. Aha! Do tego wszystkiego rama ma małego sztycha... Była puknięta i górna oraz dolna rura są delikatnie wygięte. Gołym okiem nie widać, ale jednak są. Nasuwa się pytanie, co z tym złomem zrobić :D Jakiś tam plan już mam w głowie, ale na pewno nie będzie to odbudowa na klasyka, czy oryginał. Niestety wady tej ramy na to nie pozwolą, a po naprawie rama będzie wygldać troszkę inaczej jednak. Jasne, można by wysłać do speców na wymianę rurek itd. ale to kosztowna sprawa, potem chromy itd. Kupa kasy wydana na rower którego i tak nię wypadałby użytkować (chyba że w święta). Ta rama na to się nie nadaje, dlatego zrobię na niej Jaguara Speciala Frankensztajn Edyszyn :) Aha, jak ktoś ma pomysł na to jaki to Jaguar, z którego roku itd. to chętnie posłucham. Albo pomysł na ten rower generalnie (tylko bez złośliwości ;) ) Pozdrawiam
  4. Bacik który mi pokazał sprzedawca wyglądał bardzo licho, może to tylko pozory, ale wolałem nie ryzykować. Ale bacik i tak by nie zadziałał bo jeżeli nie mogłem odkręcić ręką trzymając za wygodną solidną sztycę z łańcuchem, to co dopiero takim bacikiem... Było dobrze zapieczone i siła nogi była potrzebna (w tych amatorskich warunkach).
  5. To pewnie nic nowego bo po części sam ten pomysł podpatrzyłem, ale na oporne kasety kiedy nie ma się dostępu do imadeł, rur, dźwigni itd. działa jak ta lala I gwarantuje jakieś tam bezpieczeństwo członków Miałem zapieczoną kasetę, nie zdejmowana od 93 roku. Kupiłem klucz do kaset, pan miły sprzedawca zaproponował mi też bacik ale jak zobaczyłem ten bacik to grzecznie podziękowałem (bacik jak bacik). Pewnie złamał bym go i rozwalił sobie rękę przy tym, także zrobiłem BAT ze sztycy aby wytrzymał siłę, ale z troski o dłonie postanowiłem ich nie użyć na wypadek gdyby mój sztyco-bat jednak się osunął, zerwał by się łańcuch czy ch.... wie co by się wydarzyło. Wyobraźnia serwowała mi obrazy wbitej w zębatki dłoni... Nie dzięki. Oto domowy system na oporne kasety - RamBoBat Dobrze mieć w domu stare metalowe ramy (futryny czy jak kto woli) Użyłem ramy jako blokady i prawą nogą kopnąłem we francuza. Coś zgrzytnęło za pierwszym razem, poprawiłem jeszcze raz i udało się. Kaseta wyciągnięta. Dodam jeszcze że próbowałem trzymając sztyco-bat w ręce, ale ni ch..... ja. Framuga nie ucierpiała, ale polecam podłożyć jakąś deseczkę lub kawałek wykładziny, aby nie ryzykować jej uszkodzenia. RamBoBat na oporne kasety - Polecam Magda G.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...