Skocz do zawartości

tekkno

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia użytkownika tekkno

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

3

Reputacja

  1. tekkno

    [rower] do 3000zl

    Skoro nie masz własnych typów, polecamy poczytać ten wątek wstecz. Dużo było napisane.
  2. tekkno

    [rower] do 3000zl

    Po 20-30 godzinach jazdy napisz czy to dobry wybór
  3. tekkno

    [rower] do 3000zl

    KROSS LEVEL B4 jest "sportawy" (taki prawie sportowy, bo do ścigania trzeba dużo zmodernizować, albo kupować przynajmniej LEVEL B5/B6). CUBE AIM SL bardziej rekreacyjny. KROSS bardziej optymalny na asfalt i do szybszej jazdy. CUBE bardziej optymalny w niewymagającym terenie przy wolniejszej, rekreacyjnej jeździe. W KROSS więcej masy rozkłada się na ręce i odciąża się tyłek. W CUBE więcej masy na tyłek i odciążamy ręce. Pod znakiem zapytania jest tylko wybór górala na szerokich oponach do jazdy po asfalcie. OK byłoby przy przeciwnym przeznaczeniu, bo góral "umożliwia jazdę po asfalcie" i raczej użytkuje się go w terenie.
  4. tekkno

    [rower] do 3000zl

    @Merlin89 Waga do 120 kg kompletna: rower + rowerzysta + bagaż ? Czy samego rowerzysty i bagażu ? Jeśli kompletna z rowerem, to chyba masz odpowiedź Trzeba na to patrzeć też w ten sposób, że rama nieobciążana jakoś specjalnie wyczynowo, raczej powinna wytrzymać. Ale przy dużych naprężeniach, które mogą się zdarzyć, rama będzie pracowała gdzieś na granicy swojej wytrzymałości albo poza nią.
  5. tekkno

    [rower] do 3000zl

    W Treku Marlin 7 jest napisane "Maksymalna masa dla tego roweru (łączna masa roweru, rowerzysty i przewożonych przedmiotów) wynosi 136 kg." Szukaj takich informacji w Giant'cie.
  6. tekkno

    [rower] do 3000zl

    @Merlin89 Giant też wystawia dożywotnią gwarancję na ramę. Sensowność kwoty 7000 PLN, zależy od zasobności portfela i przeznaczenia roweru. Banana z jazdy możesz mieć i za 3000 PLN. Ale lepsze komponenty, które działają tak jak się nazywają, a nie tylko to udają, rzeczywiście znacząco podrażają cenę.
  7. tekkno

    [rower] do 3000zl

    Wszystkie wymienione przez Ciebie rowery są z półki rekreacyjnych MTB. Nie są projektowane pod kątem zawodów sportowych. Nie oznacza to bynajmniej że są jakieś złe. Sam mam tego typu rower, bo dokładnie taki chciałem - głównie do nizinnego lasu i trochę na bezdroża. Na tym forum dużo ludzi kupuje jednak ściganty, bo chcą startować, albo "co ludzie powiedzą". Dlatego może być trudno z opinią o tych modelach. Jeśli twój budżet nie jest z gumy, to kieruj się maksymalnym obciążeniem jaki może znieść rama. Twoje 110 kg + rower około 13.5-14.0 kg + ubranie/plecak. Razem około 130 kg. Niektórzy producenci podają, że rower zniesie maksymalnie ileś kg. Bo przy dużej wadze, może lepiej kupić rower z tańszym osprzętem, a dokupić mocniejsze koła ? Zauważ, że przy dużej wadze rowerzysty wszystko jest subiektywnie odmienne postrzegane, niż przy małej wadze. Większy nacisk na siodło powoduje inne odczucie komfortu i opinię o siodełku. Silniejsza noga, może dawać zupełnie inne wrażenia z pracy napędu i ocenę jego jakości. Węższa kierownica (680 mm), może być dla Ciebie bardziej narowista niż szeroka powyżej 700 mm. Itp. itd. Znajdziesz tu wiele subiektywnych opinii, bo każdy z nas jest inny. To co już tu się przewinęło, to przy wzroście blisko 2 m rowerzysty, rama rekreacyjna raczej w rozmiarze 23". Nie wszyscy producenci taki rozmiar oferują. Poczytaj [koło] wymiana tylnego koła do XC dla grubasa
  8. tekkno

    [rower] do 3000zl

    Jak będziesz wykorzystywał rower ? Jeśli rekreacyjne przejażdżki, nawet szybkie sportowe, ale bez napinki, to może być AIM. Ma niski osprzęt SHIMANO Tourney. Mam rower innej marki na takim osprzęcie, który wybierałem świadomie. Jeżdżę rekreacyjnie po lasach i taki mi wystarcza. Jeśli nie wiesz czy rama 21" czy 23", to przy tych samych wymiarowo częściach (kierownica, mostek, sztyca, siodło), na 21" będziesz miał pozycje bardziej wyprostowaną, a na 23" bardziej wyciągniętą. Model roweru to jedno, ale powinieneś przed zakupem znaleźć taki rower w sklepie stacjonarnym i się do niego przymierzyć. Licz się też z tym, że obsługa sklepu może zarazić Cię jakimś marketingiem i wtedy może się zdarzyć, że kupisz coś innego, niż planowałeś
  9. Gdzieś tu, nie raz, czytałem takie zdanie, że "to wszystko łyda panie". A inne mówiło o tym, że amor nie załatwia wszystkich problemów i liczy się też technika, którą można wyrobić na przełaju lub jakimś pełnym sztywniaku.
  10. tekkno

    [rower] do 3000zl

    @proqqe Proponuję zapoznać się z tematem [rower] Cube Attention SL czy..? Tam pytający ma 190 cm wzrostu i pisze, że rama 23" jest w sam raz W obu rozmiarach jest 5 cm różnicy na długości rury podsiodłowej. Ty chcesz 21" ramę. Jesteś pewien ?
  11. Jeszcze nie zwracasz na to uwagi, ale to gdzie jest rzepka w stosunku do osi pedała, ma znaczenie dla bólów różnych części nogi, bo inne mięśnie pracują na podjazdach, zjazdach czy na prostej. Wszystko to zależy od tego jak przesuwasz środek ciężkości swego ciała nad rowerem. Wcześniej miałeś rzepkę za osią, siła pedałowania szła w kolano, a dodatkowo pozycja stojąca podczas zjazdu powoduje, że kolana obciążane były cały czas. Teraz masz rzepkę przed osią, siła pedałowania idzie w tył kolana i poniżej, w łydkę. Lepiej dla kolan. I uwierz lub nie, ale boląca łydka, przesilona, z łapiącym skurczem, tak samo zniechęca i uniemożliwia jazdę, jak ból kolana. Jest coś takiego jak Bike Fitting i to zaczyna być dla jeżdżących świadomie coraz bardziej istotne.
  12. @szczecinmtb Dobrze myślisz, wszystko co piszesz jest poprawne. Skoro nie jesteś pewien jaki to ma być wznios, który da Ci komfort (sam bym nie wiedział), to ja bym na Twoim miejscu przeznaczył trochę pieniędzy na dopasowanie i kupił bym jakiś tańszy mostek regulowany. A jak już ustalisz właściwe rozwiązanie, kupisz dobry mostek. Nie mam tylko doświadczenia, jak wytrzymałe są i jakie wytrzymałe muszą być mostki do zjazdów. Ale powiedzmy, że na czas testów będziesz bardziej uważał Albo kup oba mostki o których myślisz i je zamiennie przetestuj. Nie ma innego wyjścia. I pamiętaj, że krótszy mostek powoduje, że kierowanie staje się bardziej bezpośrednie, bardziej nerwowe niż wyjściowe. Mam jeden taki bardzo nerwowy rower, ale można się przyzwyczaić.
  13. Możesz jeszcze spróbować lekko pochylić siodło przodem w dół, metoda prób i błędów. Zobaczysz, czy niewygoda rozciągnięcia się lekko zmniejszy.
  14. @szczecinmtb Najlepiej rób małe kroki i sprawdzaj jaki osiągasz efekt. Najniższy koszt zmiany to krótszy lub krótszy i o większym kącie wzniosu mostek. Sztyca wyżej i siodło do przodu (kolana).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...