Skocz do zawartości

teraw

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    295
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Skąd
    Gorzów Wlkp.

Ostatnie wizyty

838 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika teraw

Znachor

Znachor (6/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

68

Reputacja

  1. Nie. Profilowe mam też takie samo na fejsie. A rowery dawno nie aktualizowane
  2. Nie blokuje się na kamień i nie powinien.
  3. 12,5 mm średnica tłoczka, 18 mm średnica montażowa, 5 mm wysokość montażowa i druga warga wystaje na ok 1 mm. Czyli mówisz, że standardowy uszczelniacz będzie ok?
  4. Witam. Wewnątrz tłumika Motion Control amortyzatorów SiD i Reba znajduje się element na dole tłumika, który ma za zadanie trzymać olej tłumika w goleni górnej i nie dopuszczać do jego zlania się na dół. Nazwa wg manuala "the rebound damper and seal head assembly" Na zewnątrz uszczelnia go klasyczny oring 25x2,5 niestety od środka jest tam dwustronna uszczelka wargowa. Wg manuala "the rod wiper seal", oznaczenie na uszczelce WDWT000005 Czy taką uszczelkę idzie gdzieś kupić? Oficjalnie jest sprzedawana tylko jako część zestawu serwisowego za 140 zł.
  5. Taki wolnobieg i korba przyjmie jeszcze nowy łańcuch? Dostałem rower bez łańcucha, więc nie wiem, w jakim był stanie. To jest napęd 3x7 na Tourneyu, więc wiadomo, że nie wymagam tu chirurgicznej dokładności i nie chcę też przeinwestować.
  6. Witam. Planuję zakup hamulców czterotłoczkowych od Shimano. W grę wchodzą Zee M640, XT M8020 i Saint M820. Klocki i tarcze są do nich używane generalnie te same. Pytanie brzmi, czym się różnią poza masą i czy opłaca się dopłacać do XT albo Saint, czy brać Zee i nie marudzić? Przeznaczenie hamulców to jazda trail i enduro w górach, zawodnik 105 kg.
  7. Średnica goleni nie ma znaczenia w przypadku najprostszych, najbiedniejszych amortyzatorów, chyba że w kwestii wizualnej. XCM w wersji z blokadą jest o tyle fajny spośród tych najtańszych, że ma działający tłumik. Biedny, bo tani, ale jest i działa, więc amor nie odskakuje jak sprężynka, tylko coś tłumi, niższe modele, jak XCT nie mają wcale tłumika, tylko sprężynę. Ale tylko wersja z blokadą, bo bez blokady, tańsza o 50 zł tłumika nie ma.
  8. Przegwintować na śrubę o większej średnicy?
  9. teraw

    [hamulce] 2 czy 4 tłoczki ?

    Na popularnej chińskiej platformie handlowej to pojawiają się zamienniki wszystkiego, zrobione z każdego materiału. I nie daje to żadnego spojrzenia na nic. Sam jeżdżę na SLX M7000, ważę 110 kg, nie oszczędzam ani roweru ani siebie, teren trudny i nic nie pęka już drugi rok łącznie z zimą.
  10. Są dwie metody w amortyzatorach SR Suntour. Pierwsza to ta, którą opisujesz, czyli przekładanie sworznia do innego otworu. Druga polega na tym, że są specjalne podkładki dystansowe i wkładasz albo wyjmujesz ich odpowiednią ilość.
  11. ogólnie telefunken to marka marketowa i robi wszystko od szczoteczek do zębów, przez tablety do rowerów. coś jak medion czy tesco-technika. jakość porównywalna
  12. można by próbować zrobić zawias fulla współosiowo z korbą
  13. Moim zdaniem ślepa uliczka. Lepiej skrzynia biegów w suporcie i do tego pasek albo łańcuch jak w rozrządzie czyli gruby i uszczelniony.
  14. Amor 27,5 do ramy 26 wchodzi normalnie i nawet bardzo nie rzuca się w oczy różnica. Można wtedy założyć oba koła 26, przednie 27,5, albo najlepiej oba 26, tylko z przodu szerszą oponę. Pod warunkiem oczywiście, że wszystko na tarczach. Natomiast sterówki stożkowej (tapered) do główki prostej nie wsadzisz. Są stery, które na to pozwalają, ale kosztują majątek i bardzo źle działają. Tylko że nie wiem, skąd cały ten problem. SR Suntour Raidon można kupić bez problemu w wersji z rurą prostą, jest też normalnie dostępna wersja 26 cali, więc po co te wszystkie kombinacje?
  15. Napęd 2x11 ma sens, owszem. Ale 3x11 to już sztuka dla sztuki. Przełożenia dublują się tak, że może połowa jest użyteczna, ponadto najluźniejsze dają możliwość jazdy ok 4 km/h czyli na tyle wolno, że nie działa efekt żyroskopowy i trudno utrzymać równowagę. Za to najszybsze to ok 50 km/h czyli prędkość, z którą nie da się jeździć na oponach MTB. W budżetowej wersji 2x10 będzie raczej lepsze niż 1x10, bo kompromisy jednoblatu bolą bardziej niż przy 1x11. Napęd 3x9 czy 3x8 jest po prostu przestarzały i nie ma sensu go rozważać w rowerach o sportowym przeznaczeniu. Na dojazdy po mieście super, bo śmiesznie tani w eksploatacji, choć na miasto ja mam 1x8 i zakresu starcza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...