Skocz do zawartości

afro1

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Bartek
  • Skąd
    Innsbruck

Osiągnięcia użytkownika afro1

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Pierwsze co zrobiłem, to właśnie odwiedziłem ASO. W końcu powinni mieć najbardziej kompatybilne rozwiązania. Po pierwsze, znają sie na tym mniej niż ja po przejrzeniu tego wątku na forum, czyli "coś tam wiemy, ale ciągle się uczymy", a drugie, że maja komponenty produkcji Thule i sprzedają je trochę drożej niż na "wolnym rynku".
  2. Cześć, sezon rusza i szukam bagażnika do przewozu jednocześnie 2 rowerów (MTB, cross/trekking, szosa) w samochodzie Skoda Fabia III hatchback bez relingów. Będę je woził raczej rzadko - max. 5 razy w roku, w różnych konfiguracjach (czasem tylko 1, czasem szosa + MTB itp.). Jednocześnie zawsze będę miał bagażnik załadowany innym bagażem sportowym, więc po pierwsze muszę mieć do niego łatwy dostęp, a po drugie opcja przewożenia kół w samochodzie odpada. Zaznaczam, że nigdy nic nie woziłem poza wnętrzem samochodu, więc jestem totalnie zielony Teoretycznie mam 3 opcje - dach, hak albo klapa: Klapa - modeli na klapę jest dużo, ale jedna z niewielu z dobrymi opiniami, które znalazłem, czyli Thule ClipOn niestety do Fabii nie pasuje. Podejrzanie tanie modele odstraszają mnie możliwymi uszkodzeniami lakieru i wgnieceniami bagażnika. Hak - haka nie mam, mógłbym wprawdzie założyć, ale nigdy nie będę tym autem nic ciągnął, więc musiałbym lekko z 500zł zainwestować w hak z montażem dla samej możliwości założenia bagażnika (sam tego nie zrobię). Plus bagażnik uchylny, który już swoje kosztuje. Dach - wstępnie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Nie mam relingów ani bagażnika bazowego, więc musiałbym kupić wszystko dedykowane pod Fabię. Przewertowałem wątek i strony producentów, ale wciąż mam kilka technicznych pytań: uchwyt za ramę typu Thule 532/598, gdy linki (bez pancerzy) i przewód hamulca tarczowego prowadzone są pod spodem dolnej rury - zakładam, że uchwyt trzeba porządnie ścisnąć, żeby rower nie odfrunął przy hamowaniu. Czy to nie wpłynie na linki i przewód hamulca hydraulicznego? Zwłaszcza zgniecenie przewodu hamulcowego mnie niepokoi. uchwyt za ramę karbonową - w szosie linki mam wewnętrznie prowadzone, więc z tym problemu nie ma, ale pytanie jest o siłę ścisku łapy i ryzyko uszkodzenia samej ramy. Np. taki głupi zacisk sztycy już może uszkodzić ramę, jak się przesadzi. KIT do montażu bagażnika bazowego w dachu - wszystkie łapy, które widziałem w internecie są metalowe. Nie zostawiają żadnych śladów na lakierze auta? W którym położeniu rowery bardziej się brudzą - na dachu czy z tyłu? Dedukuję łopatologicznie, że w deszczu i na kiepskiej nawierzchni rowery z tyłu bardziej dostają błotem i kamyczkami, ale w ładną pogodę rowery na dachu zbierają owady na goleniach widelców albo na owijce. Prawda to? Jakie są zalety montażu za widelec? Większa sztywność, stabilność? Wadą totalną dla mnie jest konieczność przewożenia kół wewnątrz samochodu. Będę wdzięczny za odpowiedzi :] Bartek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...