Skocz do zawartości

graczu

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Wrocław

Osiągnięcia użytkownika graczu

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Dla potomności, pomyłka będzie mnie kosztować nową klamkę, uszczelka w środku między komorą a odpowietrznikiem zdegradowała i się zapchała - przy próbie przepchania olej już znalazł inne ujście czyli się rozstrzelniło, podczas próby przelania wyleciały mikro kawałki gumy. Zacisk aktualnie działa, mimo przelania i tego że działa jednak trochę obawy mam co tam z uszczelkami, tak czy siak będę musiał zamówić całość. Są jakieś zestawy serwisowe do klamki, ale nie chce mi się w to bawić, szybciej jak kupię za 250 przedni i tylny w zestawie, będzie jak coś na przyszłość. Więc jednak mineralny dla Avidów nie jest litościwy.
  2. Myślałem by przykręcić do max 20l/min powietrze, nie walić od razu 180 🙂 Przeleję po prostu DOTem. Dziękuję za odpowiedzi.
  3. To może poczekam do wtorku na Dota i przeleje IPA i przedmucham kompresorem by wyschło i wrzucę Dota. Czyli nie martwić się że mineralny zje uszczelki przystosowane do Dota? Parę lat temu pamiętam temat że ktoś zrobił test z uszczelkami z Avid i one od mineralnego niszczyły się/puchły i się trochę przestraszyłem, trzy środki piechotą nie chodzi
  4. Robiąc domowy serwis trzech rowerów, niechcący przedni hamulec Avid db3 zalałem Shimano zamiast DOT 51, tylny zrobiłem normalnie dot51 i wylałem strzykawkę, przy przednim dzieciaki mnie zagadały podczepiłem nie tą strzykawkę po przelewaniu slx700 Shimano i poszło. I skapnąłem się dopiero zastanawiając się co to za groszki mi pływają w strzykawce, a to stary dot. Jak by tego było mało wylałem że strzykawki Dota i sięgając do puszki motorexa patrzę a tam pusto:(. Zamówiłem już Dota, będzie pewnie we wtorek, ale czym to wyczyścić do wtorku, jakieś pomysły?
  5. Patrząc na wagę i osprzęt napędu to trek - oprócz widelca, w "Trek Marlin 7 Gen 2" masz sprężynę, mniejsze koszta eksploatacji ale różnica jest spora między olej/pow. a sprężyna. Jeżeli byś wymienił w Tek w najbliższym czasie mu amor na pow/olej to jak najbardziej trek. Ale z tego co widzę to Primal ma 4200 a trek 3450 - jeżeli nie ma ciśnienia to bym wziął treka i wymienił przedni amor, pewnie w kwocie 900 znajdzie się jakiś fajny, nawet może coś lepszego niż RS Judy. Hamulce tu i tu te same, młody raczej nie waży 80KG więc spokojnie dadzą radę.
  6. Chętnie bym kupił ramę w rozmiarze 22'' - 23'' ( mam 196cm ) od jakiegoś full'a pod koła 29er. Aktualnie śmigam na Cube AMS 100 Pro 22'' ale z racji ze mam tam koła 26 chcę zrobić upgrade. Jeżeli ktoś ma coś ciekawego, sprawnego proszę pisać. Może być rama, lub rama z widelcem itp.
  7. Dziękuję za odpowiedzi i propozycje, wezmę do MTB dwie "Schwalbe Hurricane 26x2,10" ale z propozycji podpasywały mi też "Schwalbe Big Ben Plus" które wezmę do elektryka ze sztywnym widelcem, z tym że muszę się pospieszyć bo widzę że dostać je w rozmiarze 28 to ciężko. Może kiedyś jeszcze nadarzy się okazja na CONTINENTAL Double Fighter III - z tym że one sa tylko 1.9, a wolałbym coś szerszego.
  8. Big Ben ciekawy opis, polowe drogi którą pokonuje to park na zmianę z wałami które są dziurawe jak ser ( uwielbiam tam jeździć mtb ) - mam wrażenie że po tych wałach hurricane lepiej da radę ale mogę się mylić. Czy to hurricane czy to big ben - mogę takie same opony dać na przód i tył? ( nie znam się aż tak bardzo ).
  9. Posiadam taki stary rowerek jak Cube AMS 100 Pro koła 26'' rama 22'' ( moja waga 120 kg, wzrost 194 ) - aktualnie na nim są opony Schwalbe Rocket Ralph i Ron. Ostatnio tym rowerem jeżdżę do pracy i zastanawiam się czy by nie zmienić opon na inny model, może coś innego poradzi sobie lepiej z moja wagą i będzie miało mniejsze opory. Były już takie tematy podobne, ale wiele już z tych opon przewijających się w nich jest niedostępnych. Kiedyś pewnie wymienię go na 29er ale jestem w pełni zadowolony z jazdy na nim, więc może tylko opony wymienię 🙂 Elektryk aktualnie odchodzi w odstawkę i muszę tym trochę pomachać do pracy ( około 11km w jedna stronę ). Taka opona przewijała się w tematach na tył: Hurricane 26x2,1 54-559 2022 REFLEX, jeżeli ona by była w porządku, to co dać na przód? Kwota, hmm nie wiem jak dwie opony kupię do 350 zł będzie spoko
  10. No i stało się, wymieniłem następne części, kupiłem najtańszy zestaw kół z łożyskami maszynowymi, tak pokrzywiłem tylne koło na łączeniu krawężnika że powiedziałem nie ma co próbować to naprostować. Piasta przednia MODEL NT-751SB i tył MODEL NT-802SB na obręczach Rodi ( http://allegro.pl/show_item.php?item=6764024848 ), do tyłu wrzuciłem przerzutkę: Shimano RD-M 592 SGS Do tego szersza kierownica. I powiem szczerze mimo że moja waga się nie zmieniła to jazda rowerem jest teraz o niebo lepsza, czuje zmianę i to sporą, no rower po prostu się lepiej TOCZY. Po tym całym doświadczeniu z rowerem mam wrażenie że najważniejsze części mające związek z wygodą/jakością jazdy to: piasty, korba, kaseta i łańcuch ( czyli chyba coś na czym najbardziej oszczędza producent gotowców ). Oczywiście wyczytałem w internetach że "Shimano RD-M 592 SG" jest też kompatybilne z kasetą 8rz i łańcuchem 8 a u mnie za nic nie mogę ustawić by płynnie zmieniało przerzutkę na kasecie tylnej na biegach 1-2, 2-1. Więc w najbliższym czasie wrzucę jeszcze kasetę 9rz + łańcuch i manetkę. A cały tak wyładniał: https://drive.google.com/file/d/0B72iJN_9g3QMRzNuTjVXYndSc0k/view?usp=sharing
  11. Opony mam do 5 atm. i tyle pompuje, po tygodniu używania jest 4,2~4,5 atmosfery no i dobijam do 5 :-) ( sprawdzałem na dwóch lepszych pompkach z tymi ciśnienio metrami) Opony mają niecały rok, CST SALVO ( http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/czesci/opony/cst/43324/salvo ) Koła się toczą, hamulce nie ocierają :-) może po prostu jestem za ciężki i brak kondycji.
  12. Mam szerokie barki ( 8 lat na siłowni jak byłem młodszy zrobiło swoje ) jestem na pewno szerszy niż przeciętny kowalski. Jak mnie serwisant zobaczył to od razu mi to zaproponował. Korbę mam właśnie 175mm: Shimano Deore FC-M590 44/32/22 9rz 175mm Kulki w łożyskach w kołach też wymieniłem na shimanowskie nowe. No wszystko po kolei :-) Kierownica, potem wymienię sobie koła na takie z piastami na łożyskach maszynowych i chciałbym też tylną przerzutkę do zestawu z serii M59x wymienić. Może po prostu jest ze mnie ciężka nic nie wyszło i tyle a ja się dziwie :-)
  13. Kaseta inna ale nowa tak samo łańcuch, rok temu zmodernizowałem 90% części, rower oddałem do serwisu parę tygodni temu bo brak czasu by samemu coś zrobić, serwis ma dobre opinie, też tu ktoś na forum o nim pisał. Serwisant stwierdził że koła toczą się naprawdę dobrze i nic nie przeszkadza. Pytałem się co bym mógł zmienić to polecił kierownicę na szerszą ( planuję po wypłacie :-) ) a na przyszłość zakupić lżejszy rower dlatego też pomyślałem by wymienić ramę :-)
  14. Korbę z ramionami właśnie wziąłem taką samą jak na rowerze którym jeździłem i jechało się dobrze. Może już przesadzam, ale mam takie wrażenie że coś ciężko się kołuje.
  15. Chciałbym wymienić ramę mojego roweru na coś lżejszego, krótka historia dlaczego: Udało się w końcu zdobyć własne mieszkanie i będę teraz jeździć jakieś 10 kilometrów dziennie w jedną stronę i kolejne 10 w drugą. Na aktualnym rowerze dosyć ciężko mi się jeździ gdy wsiadam na znajomych lżejsze rowery czuję różnicę. Większość części w moim rowerze zmodernizowałem więc chciałbym wymienić tylko ramę na nową lżejszą. Budżet no tak do 700 zł czy będę coś w stanie kupić lżejszego? Moja specyfikacja: 198 CM wzrostu i 110 KG wagi ciężkiej :-) Aktualna to rama od roweru: Scott Sportster 4 ( takie coś https://drive.google.com/file/d/0B72iJN_9g3QMY0JUOG9JUzBZV1U/view?usp=sharing ) Pozostałe części które mam u siebie: Zębatka przednia: HELL'o MTB Narrow Wide 104 BCD 36T Korba: FC-M590 ( 104 bcd ) Przednia przerzutka: FD-M590 Tylna przerzutka: RD-MC20 Kaseta: Alivio CS-HG51 8 rz. SHIMANO Łańcuch: Shimano 8 Obręcze kół: 28" (700C) (622x18) Alexrims DM18
×
×
  • Dodaj nową pozycję...