Skocz do zawartości

Troglodyta

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    137
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Katowice

Ostatnie wizyty

425 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika Troglodyta

Entuzjasta

Entuzjasta (5/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

11

Reputacja

  1. Witam serdecznie. za 2 tygodnie będę przelotem w okolicach bielską i chciałbym tam zostać na weekend i poszaleć na rowerze. Ostatnimi czasy coraz bardziej jeżdzę enduro / zjazd, więc tego typu trasy mnie interesują. Czy ktoś może mi polecić co będzie lepsze szczyrk czy bielsko?, Ewentualnie jeśli ktoś zna konkretne trasy, co również poproszę. Z góry bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku Łukasz
  2. napisałem do nich w tej sprawie, mają dwa wolne miejsca na kwiecień. Natomiast mam wrażenie że 6900 + 1100 $ to bardzo dużo za to co oferują.
  3. Witam serdecznie Szukam zorganizowanej wycieczki rowerowej w himalaje „Annapurna Circuit” na rok 2023 w porze po monsunowej. Czy ktoś z forumowiczów może się orientuje czy pozostali jeszcze na rynku jacyś zapaleńcy którzy organizują tego typu wyjazdy. Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc. Pozdrawiam Łukasz P.S. - Rozważę też wspólne zorganizowanie takiego wyjazdu z kimś równie chętnym jak ja
  4. Ok problem rozwiązany - przynajmniej u mnie i chętnie się podzielę moim rozwiązaniem. Problem był banalny i co dziwne wiele "profesjonalnych" osób o tym nie wie. Sprawdzałem w ciągu kilku dni rowery Scott, Specialized i Trek ( do tych rowerów miałem dostęp w salonach ) i wszystkie fule mają za długi łańcuch na starcie ( co jest słuszne ). W fulach, które "macałem" długość łańcucha jest wyliczana w ten sam sposób co w rowerach HT. ROZWIĄZANIE Kluczem do tego wszystkiego jest magiczny SAG, skoro pierwszą rzecz, którą ustawiamy w rowerze full to SAG to i w oparciu do tego parametru musimy skorygować długość łańcucha. W moim przypadku i przy moim SAG łańcuch musiałem skrócić o 2 ogniwa. Dzięki temu zabiegowi zmieniło się naprężenie łańcucha i łańcuch działa w obie strony właściwie. Temat do zamknięcia.
  5. skoro przez trzy sezony nigdy nie zdarzyło ci się kręcić pedałami do tyłu podczas jazdy to znaczy że przez 3 sezony Twój rower nie widział trudnego terenu oraz sporych podjazdów. Regularnie kręcę korbą o 1/4 lub pół obrotu do tyłu aby ułożyć się do przeszkody podczas zjazdu. Ta sama sytuacja jest w momencie kiedy jestem na sporym podjeździe w górach , łatwiej jest mi się wpiąć ponownie w klika kiedy ustawię sobie odpowiednio korbę ( kolega carbonbike ma podobne odczucia ) Nie jestem profesjonalistą ale przekręcanie korby do tyłu jest zjawiskiem powszednim w moim jeżdżeniu gdzie 90% to góry oraz trudne szlaki a 10% to dojazd do trasy.
  6. moja kaseta to SRAM GX XG1275, 10-50 tooth, 12-speed Regulowałem ten napęd już 3 razy, co ciekawsze mój syn ma też 1 x 12 sram i jest to samo. Córka ma 1 x 11 shimano i nie ma problemu
  7. no cóż, liczyłem na poważne potraktowanie problemu , a widzę, że niektórzy piszą dla samej idei pisania nie wnosząc absolutnie nic do rozwiązania problemu. Przez 20 lat pedałowania trochę się już nawymieniałem tych przerzutek, więc doświadczenie mam. Przeleciałem manuala srama ale nic odkrywczego tam nie znalazłem, więc problem dalej nierozwiązany. Patrząc na ceny napędów sram, nie chce mi się wierzy, że może to tak fatalnie działać. Do kaloryfera, łańcuch spada w momencie, kiedy jest na największej zębatce ( największy przekos łańcucha). Może ktoś się pojawi na forum z doświadczeniem i sprzeda swoje przemyślenia a w między czasie napiszę do sram Pozdrawiam wszystkich kolarzy oraz tych którzy korbą do tyłu nie kręcą
  8. Witajcie wszyscy. Wiek wymusił zakup fulla. Ponieważ teraz wszystkie rowery są z napędem 1x 11,12 to nie miałem zbyt wielkiego wyboru. Mój drugi, starszy rower to 2x10 pełny XT i jest perfekcyjny. Niestety tutaj nie jest. W nowym rowerze posiadam napęd 1x12 mieszany sram GX / X01, więc komponenty niezłe jak na start. Niestety borykam się z problemem spadania łańcucha o trzy, cztery zębatki kiedy przekręcam korbę do tyłu. Czytałem trochę na ten temat na internecie i jedni piszą, że to kwestia regulacji, inni że tak ma być ( co dla mnie jest oczywiście absurdem ). Z mechaniką rowerową jest u mnie dobrze a nawet i bardzo dobrze ale nie potrafię wyregulować tego napędu aby spadanie ustało. Może ktoś ma jakiś patent na regulację tego napędu? Liczę na pomoc. Pozdrawiam Łukasz P.S. Nadmienię, że rower to karbonowy Scott Genius
  9. Ok, temat do zamknięci. Skontaktowałem się ze scott. Cena dampera to 4500 !!!. przy cenie roweru 15k to jakiś absurd. Ramę sprzedałem !!! Kupię po prostu cały rower jak się już pojawią w sklepach. Pozdrowienia dla wszystkich.
  10. To nie takie łatwe w obecnych czasach. Sprzedać łatwo kupić trudno. Rowerów i ram nie ma, więc kupno czegoś dobrego graniczny z cudem lub zapłaceniem absurdalnych pieniędzy. Zostanę przy dobraniu tyłu do ramy, może ktoś będzie lepszy w to niż ja i mi pomoże
  11. Dzięki Brombosz, ale to nie ułatwia w ogóle. Wiem że temat jest trudny, a dla mnie trudniejszy. Dlatego szukam gotowego rozwiązania typu "KUP TEN" a ja go kupię:)
  12. ok - rozumiem. Jakieś inne propozycje w tej sprawie. Czytałem trochę o tym na Pinkbike: https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=204262&pagenum=2 chłopaki pchają tam RS w różnych wersjach ale je modyfikują, jedną z wersji jest RS super deluxe rc3, ponoć wchodzi bez modyfikacji. Z tego co czytam, problemem jest coś ograniczone miejsce w ramie przy pełnym zgięciu. Ktoś może coś poleci, może być sprężyna, byle by działało i było amortyzatorem a nie uginaczem
  13. Witam wszystkich Kupiłem ramę karbonową Scott genius 920 2020 w rozmiarze M. Niestety rama jest goła i potrzebuję pomocy. Ze wszystkim innym sobie poradzę ale mam problem z amortyzacją na tył. Chciałbym kupić jakiegoś foxa o 150 mm skoku. Z danych producenta powinien to być amorek z mocowaniem trunnion 185 x 55. Myślicie że ten amorek będzie pasował do tej ramy, link poniżej. https://www.ebay.co.uk/itm/373873133429?hash=item570c934775:g:xWcAAOSwZOFh3eek będę wdzięczny za pomoc, słabo się znam na tylnym zawieszeniu. Dziękuję wszystkim za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...