Skocz do zawartości

jaszczompf

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia użytkownika jaszczompf

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. jaszczompf

    Trans Solar

  2. OK, to będzie mała recenzja bagażnika/uchwytu Aguri Advans 2. Trzy tygodnie temu przemierzałem się do zakupu bagażnika na klapę na 2/3 rowery. Wybór padł na Aguri Advans 2 (czyli w kóncu wziąłem model do wożenia 2 rowerów). Do tej pory zrobiłem z nim ok. 1400 kilometrów, wożąc to trekking z gumami 29 + rower córki (damka z kołami 24 cale), to sam tylko trekking. Bagażnik uzytkowałem na Oplu Zafirze (jesli komuś to pomoże, to mowa o wersji B z 2010) i - mówiąc całkiem szczerze - nie mogę się zbytnio przyczepić do jakości wykonania czy do samego projektu. Fakt, trafił mi się egzemplarz z wadą fabryczną (urwane nity mocujące jedną z rynienek na koła roweru), ale udało mi się obejść ten defekt stosując piękny wynalazek ludzkości o nazwie "solidne trytytki" (aka opaski zaciskowe). System mocowania bagaznika do klapy na 6 pasów daje bardzo dobrze radę. Haki zaczepiane za krawędzi klapy są oblane gumą, co zabezpiecza lakier (coś a la haki mocujące w sakwach rowerowych, które też oblewane są gumą). Bagażnik dotyka klapy samochodu w 4 punktach i miejsca te są bardzo solidnie ogumowane, dzięki czemu klapa nie będzie porysowana. Jedyna uwaga in minus to to, że akuart jesli jedziecie z 1 albo bez żadnego roweru, trzeba koniecznie przywiązać łapy trzymające ramy (rowerów) do elementów stelaża, albowiem inaczej będą sobie zawadiacko dyndać podczas jazdy i obiją nam lakier na klapie albo porysują tylną szybę. W tej wersji rower stawiamy na rozkładanej podstawce z rynienkami na koła (mój trekking z ramą 21 cali i oponami 29x2.0 mieści się akurat idealnie na styk), rame łapiemy w plastikową łapę i dokręcamy zacisk łapy, a koła przywiązujemy do rynienek pod nimi wykorzystując dołączone do uchwytu taśmy bagażowe z klamrami. Całość pakunku obwiązujemy jeszcze dookoła pomarańczowym pasem bagazowym (ma 240 cm), żeby rowery jeszcze lepiej się trzymały. Właśnie te taśmy/pasy do przywiązywania kół można wykorzystać do przywiązania łap(y) do stelażu bagażnika, żeby nam nie obijały lakieru podczas jazdy z 1 albo bez rowerów (pisałem o tym wyżej). Założenie wyregulowanego już bagażnika (za drugim i kolejnymi razami) to około 10 minut zabawy w naciąganie pasów. Zdjęcie rowerów i całkowity demontaż bagaznika to ok 5 minut roboty (bez pośpiechu), wliczając już w to spakowanie taśm i pasów do pudełka. Oczywiście przed zakupem trzeba zerknąć na listę kompatybilności bagaznika z naszym autem, tak żeby w naszym autku nie zasłaniał on tablic rejestracyjnych albo świateł. Ja zakup tego właśnie bagażnika uważam za bardzo dobrą decyzję. Cena to 398 PLN i stówka więcej za wariant na 3 rowery.
  3. Dzięki za wartościową opinię! Dzisiaj mam zamiar kupić wersję na 3 rowery i w weekend pojechać z nim (i rowerami) na wczasy. Tylko małe pytanie - na jakim samochodzie masz zamontowany ten bagażnik?
  4. Dotychczas śmigałem na 26 calach i w minioną zimę udawało mi się przetrwać na semi-slickach (Schwalbe Big Apple 26x2.00 zarówno z przodu i z tyłu). Acz wiadomo jak to było z pogodą - pasowała bardziej na późną jesień niż typową polską zimę jeszcze sprzed 10 lat. Jednak w tym sezonie kupiłem trekking na gumach 28x1.60 (Schwalbe Marathon Supreme) i obawiam się co to będzie jak temperatura sięgnie zera i mniej stopni. Obręcze mają ETRTO 622-19C, przód to firmówka Krossa - nie wiem kto dla nich obręcze robi - a tylna to Mavic A 319. Teoretycznie najchętniej przyjmą opony w zakresie szerokości od 28-47mm. W wachlarzu opon 700xXX nie znalazłem niczego ciekawego (głównie slicki i semi-slicki w okolicach 1.6 cala szerokości), co mogłoby być bezpiecznym rozwiązaniem na pluchę i zmarznięte błoto na jezdni/DDR/chodniku. Pytanie do Was brzmi - czy taka obręcz bezproblemowo przyjmie oponę 29x2.00-2.10 cala, i czy jazda na takim zestawie będzie bezpieczna i bezproblemowa? Jakie mogą się pojawić problemy z powodu jazdy na dość szerokiej oponie przy stosunkowo średniej szerokości obręczy i dużej masie jadącego i bagaży (150+kg)? Nie chodzi mi o problem typu "czy miejsca w widelcu wystarczy" (co prawda po demontażu błotników, ale wystarczy - patrząc po zdjęciach w teście roweru tutaj). Bardziej zależy mi na informacji czy opona 2.00 lub 2.10 cala nie będzie zsuwać się z obręczy x19C. Póki co myślałem o niemal identycznym zestawie opon jak w podlinkowanym teście - Maxxis Beaver 29x2.0 lub x2.1 i/lub Vittoria Saguaro w identycznych szerokościach. Zasadnicze pytanie - czy to ma szansę bezpiecznie zadziałać?
  5. Świeżo skończyłem przerabiać temat, bo wreszcie zaktywizowałem się ruchowo i potrzebowałem kasku. Dołączyła do mnie żona, więc stanęło na dwóch kaskach. Nie chcieliśmy przepłacać, bo nie zależało nam na super lekkości i "efekcie wow" etc. Stanęło więc na Alpina Tour 3 dla mnie i Bell Roam dla żony. Ten Bell - przy niby tej samej rozmiarówce obydwu kasków - jest nawet większy i chyba ciut wygodniejszy, ale Alpina ma wygodniejszy i szybszy system zapinania/rozpinania. Mogę spokojnie polecić obydwa kaski.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...