OK, to będzie mała recenzja bagażnika/uchwytu Aguri Advans 2.
Trzy tygodnie temu przemierzałem się do zakupu bagażnika na klapę na 2/3 rowery. Wybór padł na Aguri Advans 2 (czyli w kóncu wziąłem model do wożenia 2 rowerów). Do tej pory zrobiłem z nim ok. 1400 kilometrów, wożąc to trekking z gumami 29 + rower córki (damka z kołami 24 cale), to sam tylko trekking.
Bagażnik uzytkowałem na Oplu Zafirze (jesli komuś to pomoże, to mowa o wersji B z 2010) i - mówiąc całkiem szczerze - nie mogę się zbytnio przyczepić do jakości wykonania czy do samego projektu. Fakt, trafił mi się egzemplarz z wadą fabryczną (urwane nity mocujące jedną z rynienek na koła roweru), ale udało mi się obejść ten defekt stosując piękny wynalazek ludzkości o nazwie "solidne trytytki" (aka opaski zaciskowe). System mocowania bagaznika do klapy na 6 pasów daje bardzo dobrze radę. Haki zaczepiane za krawędzi klapy są oblane gumą, co zabezpiecza lakier (coś a la haki mocujące w sakwach rowerowych, które też oblewane są gumą). Bagażnik dotyka klapy samochodu w 4 punktach i miejsca te są bardzo solidnie ogumowane, dzięki czemu klapa nie będzie porysowana.
Jedyna uwaga in minus to to, że akuart jesli jedziecie z 1 albo bez żadnego roweru, trzeba koniecznie przywiązać łapy trzymające ramy (rowerów) do elementów stelaża, albowiem inaczej będą sobie zawadiacko dyndać podczas jazdy i obiją nam lakier na klapie albo porysują tylną szybę.
W tej wersji rower stawiamy na rozkładanej podstawce z rynienkami na koła (mój trekking z ramą 21 cali i oponami 29x2.0 mieści się akurat idealnie na styk), rame łapiemy w plastikową łapę i dokręcamy zacisk łapy, a koła przywiązujemy do rynienek pod nimi wykorzystując dołączone do uchwytu taśmy bagażowe z klamrami. Całość pakunku obwiązujemy jeszcze dookoła pomarańczowym pasem bagazowym (ma 240 cm), żeby rowery jeszcze lepiej się trzymały.
Właśnie te taśmy/pasy do przywiązywania kół można wykorzystać do przywiązania łap(y) do stelażu bagażnika, żeby nam nie obijały lakieru podczas jazdy z 1 albo bez rowerów (pisałem o tym wyżej). Założenie wyregulowanego już bagażnika (za drugim i kolejnymi razami) to około 10 minut zabawy w naciąganie pasów. Zdjęcie rowerów i całkowity demontaż bagaznika to ok 5 minut roboty (bez pośpiechu), wliczając już w to spakowanie taśm i pasów do pudełka.
Oczywiście przed zakupem trzeba zerknąć na listę kompatybilności bagaznika z naszym autem, tak żeby w naszym autku nie zasłaniał on tablic rejestracyjnych albo świateł.
Ja zakup tego właśnie bagażnika uważam za bardzo dobrą decyzję. Cena to 398 PLN i stówka więcej za wariant na 3 rowery.