Skocz do zawartości

scyzoryk

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    97
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Emil
  • Skąd
    Kielce

Osiągnięcia użytkownika scyzoryk

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

6

Reputacja

  1. scyzoryk

    [Promax]Klocki trą o tarcze?

    Podjedź zapytaj. IMO nie muszą. Najlepiej zrób to sam.
  2. scyzoryk

    [Promax]Klocki trą o tarcze?

    Piasta za mocno skręcona, piasta uszkodzona, piasta nieserwisowana, tarcza krzywa, ale najbardziej prawdopodobne jest to co napisałeś sam - klocki za blisko tarczy - zacisk do wyregulowania. Pozdrawiam.
  3. Szczerze mówiąc tak to wygląda. Przy ostatnim serwisie nie robiłem niczego z tłumikiem, nawet go nie otwierałem i jestem pewien że działał on dobrze. Nie możliwe jest też to, że przez 2 tygodnie podczas codziennych jazd nie zauważyłem tego, że amortyzator chodzi tylko w połowie, co za tym idzie musiało się to wydarzyć niedawno. Wiedziałem, że mam cudowny rower ale jednak nie myślałem że potrafi oleje rozmnażać.
  4. Witam Problem rozwiązany - nie wiem jakim cudem ale w tłumiku było za dużo oleju. Czy możliwe jest aby olej z dolnych lag jakimś cudem dostał się do tłumika albo olej tam się znajdujący zmienił swoją objętość...? Problem zauważyłem dopiero wczoraj, nie wiem jak długo on trwał ale wydaje mi się że od ostatniej wymiany oleju w dolnych lagach działał w pełni zakresu więc na pewno poziom oleju po serwisie tłumika był w porządku - musiało się to stać samoistnie nie z mojej przyczyny. Trochę dziwna sprawa...
  5. No właśnie, więc może odwrotne założenie (z jednej strony jest to szersze), sprawi że lagi będą wchodzić głębiej. Wydaje mi się że po prostu ostatnim razem założyłem to odwrotnie. Jutro rozłożę amorek i sprawdzę czy to coś zmieni.
  6. Podkładka zmieniająca skok jest na pewno włożona prawidłowo - w moim wypadku nie chodzi o skok bo golenie wystają na 120mm ale o to, że golenie te wchodzą do połowy czyli na jakieś 6 cm. Szczerze mówiąc ostatnim razem nie robiłem nic przy tłumiku bo on miał serwis jakieś półtora miesiąca temu więc to nie był jeszcze jego czas. Wymieniałem tylko olej w dolnych lagach bo jedna uszczelka poszła i się pocił. Blokada i regulacja działają dobrze.
  7. Tam gdzie zawsze był i powinien być (jest pokazane na załączonym zdjęciu) - pytanie tylko w która stronę to włożyć - większym obwodem do góry czy w dół i czy to w ogóle może być przyczyną mojego problemu. Oleju jest tyle ile być powinno według manuala.
  8. Witam Na dzisiejszym wypadzie zauważyłem pewien problem - mój amortyzator dysponuje połową możliwego skoku. Około 2 tygodnie temu robiłem serwis i wydaje mi się że winowajcą tego efektu jest plastikowy "dystans", który nigdy nie wiem jak włożyć. Z jednej strony jest grubszy z drugiej cieńszy - (załączone zdjęcie aby było wiadomo o którą cześć chodzi). Czy ktoś wie do czego "to coś" służy i po co tam jest? I czy dobrze myślę, że odwrotne założenie tego może być powodem, że górne golenie w 100milimetrowym amortyzatorze wchodzą tylko na 6 cm, chociaż zawsze było to około 9cm? Pozdrawiam.
  9. Dostałem odpowiedź od Velo - koszt takiej śruby wyniósł by mnie 69 zł ponieważ musiałbym kupić cały zestaw części zamiennych... Za jedną śrubę która mnie interesuje tyle pieniędzy to ja dziękuję...
  10. O której plastikowej srubce mówisz?
  11. Przy swoim pierwszym serwisie co było całkiem niedawno wzorowałem się na tym http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005-r-z-tlumieniem-tpc/#.UvPE4oXQB8E i nie było większego problemu. Koledzy mieli rację - nie da się tego łatwiej wytłumaczyć. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Potrzeba trochę cierpliwości. Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy
  12. Dostałem od nich odpowiedź, że na razie nie posiadają tych śrub ale jest możliwość zamówienia przy następnej dostawie części serwisowych - ale pewnie kiedy to nastąpi tego nawet najstarsi górale niewiedzą. Dokładnie - tamta śruba nie dość, że wykonana z aluminium to jeszcze cała w środku pusta - ja rozumiem walkę o każdy gram żeby rower był jak najlżejszy, ale niech to się nie odbywa kosztem jakiś małych śrubek, którymi skręca się całość. Na razie bez problemowy jest zamiennik którym się posłużyłem, także dla przyszłych pokoleń - śruba od stara rządzi Edit: (I wcale nie jest dużo cięższa od jej poprzedniczki)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...