Skocz do zawartości

arth

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Artur
  • Skąd
    Sztum, Elblag

Osiągnięcia użytkownika arth

Odkrywca

Odkrywca (3/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca
  • Od roku

Ostatnio zdobyte

-3

Reputacja

  1. Rower pomimo ze jest dobrej marki i zainwestowales w niego - wyglada jak tesco sh*t - takie moje zdanie - po prostu tragedia
  2. Jak w temacie – TREK 8000 DISC 2009 w bardzo ciekawym optycznie zestawieniu lakierów jak dla mnie o wiele bardziej udany od modelu 2010,,, nie ukrywam, że uwielbiam biały lakier, no ale to musi być biały a nie…. Do rzeczy – specyfikacja roweru od producenta (moja rama 18,5): Rama Alpha Red Series Aluminium Widelec Rockshox Reba SL ,blok., skok 100mm Koła Piasta Shimano M525 SL , PBontrager , obr. Bontrager SSR Opony Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"; kevlar Manetki Shimano SLX SL M 660 Przerzutka Shimano SLX M661, 34.9mm Przerz. tył Shimano XT 'Shadow' Mechanizm korbowy Shimano XT 44/32/22 Kaseta SRAM PG970 11-32, 9 biegów Siodło Bontrager Race FIT Lux Wspornik siodła Bontrager Race 31.6, Wspornik kierownicy Bontrager Race Lite, 7 st., 31.8mm Kierownica Bontrager Race , prosta Stery VP-A58ACT-TK 1-1/8" Całość ważona na elektronicznej wadze daje nam wynik 11,310 g (z nową kierownicą nie dokonywałem jeszcze pomiarów, ponadto rower posiada dołożone rogi no i oczywiście licznik – ( jest to model VDO bezprzewodowy). Wygląd: Nie wiem jak jest w przypadku modeli niższych (oglądałem w sklepie także 8500 i 9tkę Treka – tu sytuacja jest wręcz identyczna jak w modelu 8000), jednak jeżeli chodzi o 8kę wygląda całkiem dobrze, jeśli nie wręcz bardzo agresywnie, a to na skutek długiej rury górnej. Bardzo starannie wykonane spawy ramy sprawiają wrażenie (przynajmniej w tylnej części bike’a , na widełkach tylnich) jakoby wszystko stanowiło jednolitą całość – tak jak w ramach karbonowych. Spoiny spawalnicze są tu wykonane z dużą precyzją, a dokładniej mówiąc precyzyjnie szlifowane. Tę technologię, w której tylko niektóre rodzaje spoin możemy szlifować nie tracąc na wytrzymałości styków, pozostawiam panom inżynierom TREK’a i nie będę wnikał w ich tajemnice. Lakier jest wykonany bardzo starannie, widoczna biel nie jest zwykłą bilą – widać, że jest z domieszką brokatu, raczej perłowa niż typowo biała. Wszelkiego rodzaju napisy i loga wykonane są bardzo starannie, nigdzie nie da się wyczuć jakichkolwiek zgrubień, czy też zapadnięć. Ogólnie można stwierdzić, iż zarówno pod względem technicznym jak i wizualnym rama tego modelu prezentuje się wprost wyśmienicie. Komponenty: Nie zamierzam rozpisywać się odnoście poszczególnych części roweru, wszystko widoczne jest w specyfikacji. Jedyne co pozostaje recenzentowi to przedstawienie w obiektywnym świetle owych komponentów pod względem użytkowania ( pomijam ROCK SHOX REBA, korbę i przerzutkę XT, kasetę, piasty ze względu na mały przebieg). Hamulce Avid jucy 5 z tarczą 185mm na przedzie bike’a sprawują się wyśmienicie, tym bardziej z tyłu. Hamulce posiadają potężną siłę hamowania i perfekcyjną modulację, co użytkownik doceni w ostrym terenie, nie dziwiąc się po fakcie, iż właśnie wylądował przez przednie kółko. Jeżeli już chcemy doprowadzić do takiej sytuacji, to albo nie posiadamy czucia w rękach albo udajemy się w trasę w stanie „nieważkości”. Jedyne co może denerwować to fakt, iż seryjne klocki uwielbiają piszczeć gdy tylko wtargną w świat wilgoci, bądź też wtedy gdy jest mokro – ma się wrażenie, że jedzie się na rowerze wartości kilkudziesięciu złotych. Jednak jest to zjawisko tylko początkowe podczas kilku pierwszych hamowań w powyżej opisanych warunkach – na dłuższą metę hałasy zanikają i hamulce stają się tak samo ciche jak w ciepłych, letnich dodatnich i suchych temperaturach. Mankament estetyczny to prowadzenie przewodu hamulcowego jak i linek górną częścią rury górnej, co moim zdaniem bardzo negatywnie wpływa na estetykę ramy. Sztyca, siodło, wspornik kierownicy, kierownica Wspornik kierownicy w kolorze białym jest długości 120mm i wspaniale spełnia swe zadanie w rowerze XC. Oczywiście można go zamontować „negatywnie”, czyli pod kątem ostrym do poziomu, jeżeli ktoś lubuje się w niskim ułożeniu kierownicy. Nad wspornikiem (bądź też pod nim, w zależności od naszych potrzeb) znajdują się 3 pierścienie wykonane z CARBON’u, o wysokości 10mm każdy. Sztyca jest wystarczająco długa - 300mm, śrenicy 31,60 mm . Siodło Bontrager niestety poza kolorystyką i prawdziwą skorą tak naprawdę nie przekonuje niczym. Znikomo szukać tu niestety miejsca na męski mięsień prostaty, dlatego też po dystansie 50km zwłaszcza w terenie niezbyt technicznym, gdzie w większości biker opiera swoje 4 litery na siodle, można odczuwać duży dyskomfort na siedzisku Bontrager’a. Kierownica Bontrager długości 620 mm w kolorze niestety czarnym, co w ogóle nie zgrywa się z wyglądem wspornika, wydaje się niestety zbyt szeroka do charakterystyki roweru – przycięcie to już sprawa indywidualna. Ja zamontowałem giętą kierownicę w kolorze białym. Felgi, opony Felgi Bontrager SSR 32- szprychowe to bardzo zwarta i solidna konstrukcja. Nawet po szybkich intensywnych zjazdach na podłożu kamienistym i nierównym felgi zachowują swoją sztywność i trudno nam będzie stwierdzić jakiekolwiek bicie, dopóki nie przywitamy się z bardziej nieprzyjaznymi przeszkodami, bądź wypadkami. Na felgach koloru czarnego widnieją napisy loga SSR, niestety to tylko naklejki, w tej klasie cenowej miałoby się nadzieje na pokrycie lakierowane jeżeli chodzi o napisy,,,hmmm, niestety… Opony Bontrager Jones XR na pierwszy rzut oka wydają się dość „normalne”. Z blizszego punktu widzenia widać, iż z przodu widnieje opona szersza niż z tyłu, mianowicie 2,25 z przodu i 2,20 z tyłu. Wbrew mojemu zdziwieniu ową kombinację docenimy przy stromych podjazdach, czy na mokrej rosie bądz też piasku – w takich sytuacjach przy odpowiednim rozłożeniu ciężaru ciała TREK dosłownie wgryza się w podłoże. Nie da się ukryć, że przydałaby się opona o tak samo dobrych parametrach, jednak z jakimś smaczkiem czyli dodatek kolorystyczny w bieli, bądź w czerwieni, co znakomicie współgrałoby z lakierem ramy. Uzupełnianie recenzji bedzie następowało na bieżąco, wraz z przybywającymi kilometrami jak i bardziej wymagającymi dla roweru zjazdami, mam nadzieję, ze będą to odcinki kilkukilometrowe w Alpach. Póki co mogę stwierdzić, iż Trek jest zarówno wizulanie jak i technicznie świetny - egzemplarz zaliczyl już przeciąganie po krzajach, topienie do połowy w wodzie, karkołomne zjazdy po kamieniach cyklopowych, a mimo to lakier jest wciąż w swietnej kondycji tak samo zresztą jak rower - po prostu jak nowy.
  3. Mozecie mi napisac jak zmierzyc ramę? Rowerek juz dawno kupiony jednak nie pamietam jaki ma rozmiar czy 18, czy 19,- jak to zmierzyc? Nigdzie na ramie nie widze takowych oznaczen. Dlugosc rury podsiodlowej, mierząc od srodka suportu do osi rury gornej to 420mm, jaka bedzie to zatem rama???
  4. arth

    8000 disc Team

  5. arth

    Black edition )

    wszystko robione jest ręcznie, owszem uzywam specjalnych farb, jednak jezeli chodzi o technike - niech pozostanie moja tajemnicą , z tylu pojawi sie jeszcze SHIMANO Deore XT...mam nadzieje , ze jutro bedzie gotowe , ciesze sie, ze sie podoba
  6. arth

    Black edition )

    nie ma bialego tla, dlatego to "black edition"
  7. arth

    DSC03269.JPG

    Jest to co prawda czasochlonne i precyzyjne zajecie, jednak efekty sa calkiem fajne
  8. arth

    DSC03269.JPG

    dzis ja skonczylem - zarowno pomysl jak i wykonanie to wlasnoreczna praca
  9. Ja zanim kupilem swoj BIKE trafilem na wlasnie twojego SCOTTA, bardzo mi sie spodobal, przede wszystkim lakier i geometria ramy. Osprzet jest bardzo dobry, jednak nie wybralem go ze wzgledu na dosc gruba rure górną (patrzac, gdy siedzi sie na rowerze) i na niemiłego sprzedawce, pozatym rowerk bajka jak dla mnie
  10. Kamerzysta niestety spanikowal zeby ujac caly upadek, jednak tak przywalilem zanim zrobilem 1 obrot ze po prostu jak powiedzial "nie byl w stanie z zimna krwia trzymac aparat skierowany na mnie w takiej chwili", a szkoda bo dokladnie byloby widac jak to sie potoczylo
  11. Po zakupie roweru u naszego zachodniego sprzedawcy, wybralem sie tam ostatnio i ze potrzebowalem paru gadzetow zajechalismy z bratem wlasnie do niego. W miescie pełno rowerzystow , wiekszosc w kaskach stary czy mlody, gruby czy chudy, brat takze,,,,ja bez Stawiamy biki obok wejscia, gadka ze sprzedawca- on do mnie : "czemu ty nie masz kasku?" ...no bo my tylko tak...tu i tam pojezdzimy ....on na to :"jojo tylko tu i tam"...prawie mnie chcial opierd....lic za to ze kasku nie mam, mysle sobie ok to pokaz co masz. Zakupilem kask TREK w kolorze do bike'a i heja na szlaki. Jakies 2 godz pozniej zaliczylem taka glebe i tak przydzwonilem glowa w podloze ze dosc mocno to poczulem, od uderzenia bolaly mnie wszystkie wnetrznosci, oczywiscie zachcialo sie skakac przy dosc duzych predkosciach. Wtedy wlasnie chcialem sie wrocic i ucalowac mojego sprzedawce. Jak wrzuce filmik mojej kraksy na YT to dam znac.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...