Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[amortyzato] XCR LO Solo Air

xcr solo air lo xcr lo solo air amortyzator

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
155 odpowiedzi w tym temacie

#41 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 28 listopad 2011 - 19:58

Korek już jakos zrobiłem ale mam nowy problem,wkręcam korek do lagi próbuje napompowac ale nie da się,idzie strasznie ciężko ale powietrze i tak nie wchodzi,uginam amor do końca i podnoszę do góry i nic. I jeszcze 1 pytanie czy ten plastikowy 'pręt' z podkladkami itp powinien wchodzić do lagi górnej lekko czy na siłę? Bo u mnie na siłę wchodzi

Użytkownik safian edytował ten post 28 listopad 2011 - 20:01
Pleonazm :>

  • 0

Reklama

Reklama

#42 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 28 listopad 2011 - 21:12

@ mrmorty z pompką miałem podobny pomysł, ale jak zrobię i będzie działało to napisze nowy temat

@ razor1911 a spróbuj przedmuchać ten korek jak go wykręcisz, czy w ogóle jest drożny, może tak go uszczelniłeś że nie puszcza powietrza w obie strony :P
a tłoczek jak wsadzałem do lagi to wchodził bardzo luźno, dopiero po dokręceniu podkładek wewnątrz lagi zaczął chodzić opornie ale ciśnienie po napompowaniu dobrze sobie z tym radzi
czy dokręciłeś mocno podkładki do "plastikowego pręta" przed włożeniem do lagi czy po jak był już wewnątrz lagi?

bez kitu następnym razem jak coś zrobię to chyba filmik nakręcę :P coś w stylu "bez filozofii" - amatorski poradnik rowerowy nie wiem czy ktoś kojarzy

Użytkownik RafalSBK edytował ten post 28 listopad 2011 - 21:13

  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#43 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 28 listopad 2011 - 21:24

Dokręciłem mocno podkładki po włozeniu do lagi,ale jak je dokręciłem to chodziło na siłę,przed dokręceniem tak raczej luźno.Jak odkręce korek to normalnie podłączam go do pompki i wentyl jest tak średnio drożny.Sprubuję wziąść inny wentyl to może pomoże.Ja go uszczelniałem z 10 razy,dopiero szpachla samochodowa pomogła :laugh:.Takie trochę banalne pytanie ale moge to pompować zwykłą pompką do roweru?

Użytkownik Razor1911 edytował ten post 28 listopad 2011 - 21:26

  • 0

#44 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 28 listopad 2011 - 23:10

no i tu się właśnie pojawia trochę problem, potrzebna jest taka pompka, którą możesz zdjąć z wentylka na tyle szybko żeby nie uciekło ci powietrze, a ponieważ komora z powietrzem jest mała to tego powietrza nie ma tam za wiele
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#45 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 28 listopad 2011 - 23:38

Razor... litości - co z ortografią?????
Podjedź do jakiegoś serwisu i tam za dobre słowo dmuchną Ci do widelca.
  • 0

#46 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 29 listopad 2011 - 07:04

Do najbliższego serwisu mam spory kawałek drogi.Wiem sory za ortografię.Zapomniałem jeszcze dopisać że nawet jak w czasie pompowania zacznę go uginać to i tak powietrza jakby w środku nie było.
  • 0

Reklama

Reklama

#47 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 29 listopad 2011 - 18:43

jeżeli powietrze wchodzi do środka to może zrób tak:
zdejmij dolne lagi i zostaw tłoczek wewnątrz górnej lagi tak ja ma być na gotowo i napompuj, wtedy zobaczysz czy od dołu nie cieknie olej (oczywiście wlałeś go do górnej lagi?) i czy tłoczek jest szczelny, ja swojego na orlenie kiedyś pompowałem z kompresora i też daje rade
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#48 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 01 grudzień 2011 - 07:21

Dzięki wszystkim za pomoc,ale zrezugnowałem z tego tuningu,pozostanę przy zwykłym,tylko ten korek :icon_confused: .

Użytkownik Razor1911 edytował ten post 01 grudzień 2011 - 07:21

  • 0

#49 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 01 grudzień 2011 - 12:07

Wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać - dwie lewe ręce? Przecież przy tych amortyzatorach to prościzna...
  • 0

#50 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 01 grudzień 2011 - 16:03

Zapomniałem napisać na początku tematu, że jest on kierowany do ludzi kreatywnych, którzy potrafią zdiagnozować problem oraz sami go rozwiązać, myślę że ogólna zasada działania amortyzatora po przeróbce oraz wskazówki jak go przerobić zostały odpowiednio opisane i to powinno wystarczyć
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#51 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 01 grudzień 2011 - 17:20

:) Rafał - przez jakiś czas słowo w słowo powtarzałem na gg jak przerobić Darta ale jakiś czas temu dałem sobie spokój i do tematu dodałem wpis na czerwono - nie dla inwalidów wojennych którzy mają dwie lewe ręce, w tym jedną krótszą...
Sorki Razor, nic osobistego ale tak jakoś...
  • 0

#52 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 01 grudzień 2011 - 17:31

... idę robić pompkę
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


Reklama

Reklama

#53 Razor1911

Razor1911

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Imię:Piotr

Napisano 01 grudzień 2011 - 20:53

Nie mam 2 lewych rąk,poprostu coś mi nie wychodzi więc mam dość zabawy z tym i już.
  • 0

#54 grzechu2410

grzechu2410

    Maniak

  • Użytkownik
  • 318 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz
  • Imię:Grzegorz
Garaż Rower

Napisano 13 grudzień 2011 - 00:09

RafalSBK po świętach też biore sie za taka przeróbkę ,jeśli ktoś zapyta sie czemu to odpowiem bo ten amortyzator jest strasznie miękki. Korek mam nadzieje wytoczyć jeszcze przed świętami , chciał bym jednak zrobić to na oringach tak jak ktoś to wcześniej napisał .... ale mam pytanie na inny temat czy da się wpompować tyle powietrza aby działał poprawie pod moimi 90 kg :) i jeszcze coś co mnie martwi , czy powietrze nie zacznie uciekać gdy amortyzator złapie luz i golenie górne w stosunku do dolnych zaczyna sie odchylać ?? . jeszcze małe pytanie ile wlac do środka oleju ?


pozdrawiam
  • 0

#55 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 13 grudzień 2011 - 13:08

Próbowałem na oringach i mi coś nie szło, ale jak by to dopracować to da się na pewno,
jak sprawdzałem szczelność to nabiłem tyle powietrza ze pode mną (65kg) w ogóle się nie uginał
A jeżeli chodzi o jakieś luzy nie ma żadnego wpływu na szczelność ponieważ tłoczek chodzi wewnątrz górnej goleni.
Oleju wlałem tak na oko na początku potem aby zwiększyć objętość komory z powietrzem po trochę wyciągałem szczykawką i w sumie zostało coś koło 40-60ml oleju do skrzyni biegów
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#56 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 13 grudzień 2011 - 15:26

znajomy dorwał się do tego tematu ale boi się że nie da rady z tymi uszczelkami, więc wpadłem na pomysł wytoczyć mu korek z trzema oringami. Niestety działam na odległość więc dwa pytania - jaka jest tam średnica wewnętrzna goleni, dalej jaki jest gwint na tej prowadnicy w którą wkręcałeś śrubę która trzyma te uszczelki cuzamendokupy i kojarzysz może skok gwintu na korku?
  • 0

#57 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 13 grudzień 2011 - 17:30

wew śr to 26mm
a gwint sam zrobiłem gwintownikiem 8
a jaki skok gwintu to zależy jaki gwintownik się użyje,
chociaż jak by się ktoś uparł to bez gwintownika też by poszło wkręcić śrubę

a skok gwintu na korku - nie mam pojęcia, do tej pory mam ten plastikowy

Użytkownik RafalSBK edytował ten post 13 grudzień 2011 - 17:31

  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...


#58 grzechu2410

grzechu2410

    Maniak

  • Użytkownik
  • 318 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz
  • Imię:Grzegorz
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2011 - 00:39

ok dzieki za info będę kombinował co do oringów jako uszczelki porzuciłem .... będzie mniej więcej tak jak Ty proponujesz troszkę przerobie ten patent :) , a korek dam wytoczony ze stali i pomalowany na czarno, jak projekt będzie ukonczony zamieszczę na forum informacje pewnie bedzie to krótko po nowym roku ze względu na prace i święta  . mam jeszcze jedno pytanie czy taka modyfikacja wpłynie na tłumik w drugiej goleni bo to on będzie trzymał cały amor w kupie żeby sie nie "rozszedł"
  • 0

#59 mrmorty

mrmorty

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 4906 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Skąd:z kątowni
  • Imię:Józek
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2011 - 08:44

Po odkręceniu korka w nieprzerabianym widelcu, przecież spokojnie można wyjąć sprężynę. Po przeróbce stalową sprężynę zamieniamy na "niewidoczną" pnęumatyczną :) Golenie scalają obydwie prowadnice i od tłumika i ta na której jest sprężyna negatywna.
Korka nie maluj, chyba, że masz możliwość pomalować proszkowo, bo każde odkręcanie będzie zostawiało na nim mało estetyczny ślad :)
  • 0

Reklama

Reklama

#60 RafalSBK

RafalSBK

    Maniak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 606 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślęża
Garaż Rower

Napisano 14 grudzień 2011 - 15:51

widziałem ostatnio pare zdjęć pękniętej półki w xcerze i tak się zastanawiam na używanym duro triple
Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
ma dłuższe i grubsze golenie
ciekawy jestem ile skoku da się z niego wycisnąć, z xcr'a dało się 120mm na więcej nie pozwala tłumik olejowy.
Co do tłumienia duro triple go nie ma, więc mógł bym coś pomyśleć żeby zrobić z osobną regulacją tłumienia w górę i w dół,
chyba że cena za to pójdzie nierozsądnie w górę to wtedy odpuszczę,
  • 1

I nie zapomnij, że drugi człowiek to Ty...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: xcr, solo, air, lo, xcr lo solo air, amortyzator