Skocz do zawartości

[amortyzato] XCR LO Solo Air


RafalSBK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

:) Rafał - przez jakiś czas słowo w słowo powtarzałem na gg jak przerobić Darta ale jakiś czas temu dałem sobie spokój i do tematu dodałem wpis na czerwono - nie dla inwalidów wojennych którzy mają dwie lewe ręce, w tym jedną krótszą...

Sorki Razor, nic osobistego ale tak jakoś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

RafalSBK po świętach też biore sie za taka przeróbkę ,jeśli ktoś zapyta sie czemu to odpowiem bo ten amortyzator jest strasznie miękki. Korek mam nadzieje wytoczyć jeszcze przed świętami , chciał bym jednak zrobić to na oringach tak jak ktoś to wcześniej napisał .... ale mam pytanie na inny temat czy da się wpompować tyle powietrza aby działał poprawie pod moimi 90 kg :) i jeszcze coś co mnie martwi , czy powietrze nie zacznie uciekać gdy amortyzator złapie luz i golenie górne w stosunku do dolnych zaczyna sie odchylać ?? . jeszcze małe pytanie ile wlac do środka oleju ?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na oringach i mi coś nie szło, ale jak by to dopracować to da się na pewno,

jak sprawdzałem szczelność to nabiłem tyle powietrza ze pode mną (65kg) w ogóle się nie uginał

A jeżeli chodzi o jakieś luzy nie ma żadnego wpływu na szczelność ponieważ tłoczek chodzi wewnątrz górnej goleni.

Oleju wlałem tak na oko na początku potem aby zwiększyć objętość komory z powietrzem po trochę wyciągałem szczykawką i w sumie zostało coś koło 40-60ml oleju do skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

znajomy dorwał się do tego tematu ale boi się że nie da rady z tymi uszczelkami, więc wpadłem na pomysł wytoczyć mu korek z trzema oringami. Niestety działam na odległość więc dwa pytania - jaka jest tam średnica wewnętrzna goleni, dalej jaki jest gwint na tej prowadnicy w którą wkręcałeś śrubę która trzyma te uszczelki cuzamendokupy i kojarzysz może skok gwintu na korku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wew śr to 26mm

a gwint sam zrobiłem gwintownikiem 8

a jaki skok gwintu to zależy jaki gwintownik się użyje,

chociaż jak by się ktoś uparł to bez gwintownika też by poszło wkręcić śrubę

 

a skok gwintu na korku - nie mam pojęcia, do tej pory mam ten plastikowy

Edytowane przez RafalSBK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za info będę kombinował co do oringów jako uszczelki porzuciłem .... będzie mniej więcej tak jak Ty proponujesz troszkę przerobie ten patent :) , a korek dam wytoczony ze stali i pomalowany na czarno, jak projekt będzie ukonczony zamieszczę na forum informacje pewnie bedzie to krótko po nowym roku ze względu na prace i święta  . mam jeszcze jedno pytanie czy taka modyfikacja wpłynie na tłumik w drugiej goleni bo to on będzie trzymał cały amor w kupie żeby sie nie "rozszedł"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po odkręceniu korka w nieprzerabianym widelcu, przecież spokojnie można wyjąć sprężynę. Po przeróbce stalową sprężynę zamieniamy na "niewidoczną" pnęumatyczną :) Golenie scalają obydwie prowadnice i od tłumika i ta na której jest sprężyna negatywna.

Korka nie maluj, chyba, że masz możliwość pomalować proszkowo, bo każde odkręcanie będzie zostawiało na nim mało estetyczny ślad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ostatnio pare zdjęć pękniętej półki w xcerze i tak się zastanawiam na używanym duro triple

http://allegro.pl/amortyzator-sr-suntour-duro-triple-130-mm-i1991995900.html

ma dłuższe i grubsze golenie

ciekawy jestem ile skoku da się z niego wycisnąć, z xcr'a dało się 120mm na więcej nie pozwala tłumik olejowy.

Co do tłumienia duro triple go nie ma, więc mógł bym coś pomyśleć żeby zrobić z osobną regulacją tłumienia w górę i w dół,

chyba że cena za to pójdzie nierozsądnie w górę to wtedy odpuszczę,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rafał, chyba nie tędy droga - jeśli jeździsz na zwykłym "góralu", to obawiam się, że główka ramy może nie wytrzymać takiego skoku. Jeśli chodzi o skok w duraczu, to widziałem kozaka co to za pomocą sprężyn, podkładek i innego cudowania wyciągnął prawie 150 mm skoku, ale widelec był tak wiotki, że pod 60 kg zawodnikiem w lekkich nawet zakrętach tarcza dzwoniła tak upiornie jak budzik o 6 rano w poniedziałek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze drugi rower do którego brakuje mi jakiegoś większego amora, tego i tak już chyba nie kupie, nie dam więcej jak 150zl za duro, tak myślałem że ze 150mm da się wyciągnąć ale chciałem go zrobić również na powietrze

 

no a budzik w poniedziałek rano to straszna rzecz

Edytowane przez RafalSBK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Boję się tylko jednej rzeczy - wiotkości tego widelca po przeróbce. Muszę rozebrać tego szmelca(jeden leży u kumpla i się kurzy) i zobaczyć bebechy. Kumpel ma taki wynalazek gdzieś na półce - może namówię go do sprzedania(jest z tych co dbają i często serwisują).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów Dziś odebrałem korek od tokarza gdyby ktos pytał za wytoczenie w stali zapłaciłem 20 pln , a teraz wentyl sobie wysycha z sylikonem  tak ze postaram sie jurto skonczyć cały projekt , ale ... no z kąd wziąłeś podkładki gumowe bo nigdzie w mieśćie nie ma , nawet w internecie nie znalazłem , tylko w hydraulicznym babka zaproponowała mi o takiej szerokości uszczelki do kranów pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja mam wytoczony tłoczek a na nim oringi , ale za cholere nie chce to wejsc przez miejsce na korek , wiedz pomierzyłem co i jak i wyszło mi ze gorna cześć lagi ma 26,7 mm a dolna 27,1 i ta mała różnica sprawia ze nie moge tam tego wcisnąć , jedyna możliwość to włożyć to od dołu ale jak ??

post-147142-0-68849200-1324123109_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Niezniszczalny, masz może jakiś materiał foto?

Mam zamiar przerobić XCMa w rowerze dziewczyny, tylko nie chcę się władować na minę i utknąć w jakimś neitypowym momencie. Bo jak unieruchomię rowerek na kilka dni, to mi nogi z tyłka powyrywa i zabierze Rebę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema problemu

wszystko obfotografowałem

patrzyłem na schemat XCM'a o którym piszesz i wszystko da się spokojnie zrobić jednego dnia

mogę ci to opisać i w poniedziałek wysłać wszystko razem bo muszę zgrać zdjęcia a nie mam dostępu do aparatu

jeśli jesteś zdecydowany to polecam zrobić zakupy

-olej (przekładniowy)

-śruba m8 3-4cm (lepiej dłuższa i się dotnie)

-podkładki metalowe podkładki metalowe śr. zew. 24-25mm

-uszczelki śr. zew. 25-26mm

-magiczny korek i wentyl

 

poza tym wysłałem PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...