Skocz do zawartości

[10231g] Zaboo Zombie29


nabial

Rekomendowane odpowiedzi

Brakes (Front/Rear): Avid Elixir R 185/160 850g

Cables (Derl.): Clarks 43g

Cassette: Shimano XT 11-34 299g

Chain: Shimano XTR 272g

Crankset: Aerozine X12-SL 781g

Derlr (Front): Shimano XTR 130g

Derlr (Rear): Sram X-9 GS 221g

Fork: Manitou Tower Pro 100mm 17cm 1715g

Frame(+Full Headset) Zaboo Zombie29 19" 1499g

Grips: KCNC 12g

Handlebar: Ritchey WCS 10D 620mm 232g

Pedals: Shimano 540 349g

Seat: Specialized Phenom SL 200g

Seatpost: Ritchey WCS Carbon UD 31.6x400mm 181g

Seatpost clamp: zaboo 25g

Shifters: Sram X-9 261g

Skewers: Aerozine Ti 41g

Stem: Ritchey WCS 110mm 130g

Tire (Front): WTB Vulpine 588g

Tire (Rear): WTB Vulpine 608g

Tubes: valves+sealant 160g

Wheels: DT 350+mac424+ztr crest 29+tapes 1634g

 

 

Razem: 10231g

 

20110906151708.th.jpg

 

Fotka w terenie, jakby ktos sie pytal, gdzie takie piekne krajobrazy, to i tak nie zdradze :D

 

Cel w postaci przebicia 10,5kg osiagniety, do wiosny ma byc ponizej 10kg na normalnych oponach. Do wymiany kierownica na cos weglowego i siodlo bez czerwonych wstawek.

 

Ma ktos jakis patent na zjezdzajaca sztyce? dokrecilem do zalecanego maxa, usiadlem i bylo tylko ######...po czym moglem jedynie z zalem popatrzec na objechana powloke ricziego...

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już miałem napisać, że duży "odchył" wagowy ma ta rama (porownując do artykułu z waszej strony team29er), ale widzę, że deklarowana waga +/-1400g ze strony Zaboosię mniej więcej zgadza - zaskakująco dużo jak na karbon. No i zgodzę się z:

Obie ramy wyglądają bardzo podobnie i trudno nie odnieść wrażenia, że gdzieś już je widzieliśmy.....chmm pewnie na Tajwanie lub niedaleko tej wyspy.
, faktycznie takie kształty widuję od dłuższego czasu na ebayu, w OEMach z Chin :) , ale nie świadczy to o niczym, rzecz jasna.

Mam pytanie co do kół, a w szczególności szprych i obręczy. Wiem, że płaskie szprychy powinny dać w efekcie koło odporne na "skręcanie" (czyli przy hamowaniu), ale jak jest ogólnie ze sztywnością boczną ? O obręczach pewnie wiele się nie da napisać, dopóki coś by im się (odpukać) nie stało, ale może jakieś wrażenia? Gdzie zaplatałeś koła? Akurat ważę podobnie do ciebie, więc twoje spostrzeżenia przydałyby mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kola sa przede wszystkim duzo sztywniejsze, niz to sobie zakladalem...przy mocnym przyspieszaniu kolo tylne ni drgnie, co nagminnie dzialo sie w poprzednich, sztywnych kolach, przy hamowaniu rowniez bajka, ale jak naprawde mocno wejdzie sie w zakret, to czuc 'niedopompowana opone' z tylu, nie wiem tylko na ile to wina szprych, a na ile zwyklej osi 5mm, ale to akurat mi nie przeszkadza, jak pomysle, ze w zamian dostaje sztywnosc przy deptaniu pod gore bez haczenia kolem o wodzik przerzutki

 

ludzie mowia, ze na cresty trudno wsadza sie opony...wg mnie jest to wiecej, niz banalne, a ich wytrzymalosc tak, jak napisales - do czasu rozwalenia pozostanie zagadka

 

kola zaplatane u Majstra z forum lb

 

rama jest relatywnie ciezka, ale taka jest cena za podwyzszona wytrzymalosc wzgledem katalogowych azjatow, chociaz co do tego tez sie nie bede zaklinal, bo jeszcze mi rypnie i bedzie, na razie moge tylko powiedziec, ze aby zarysowac lakier, to trzeba sie naprawde postarac, co po przesiadce ze speca jest bardzo mile

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz powiedzieć czy szprychy masz mocno naciągnięte, czy może np łatwo je "ściągnąć" dłonią? Pytam się, ponieważ kolega zaplatał u niego koła, jakiś rok temu,(na revo i Crestach) i szprychy miał luźne - może wypadek przy pracy, a może po prostu ja nie umiem tego ocenić i w tym układzie tak musiało być. Wiem, że trudno to zweryfikować, ale trochę mnie to zastanawia, w każdym razie.

 

Acha, co do tej sztycy, to oczywiście montujesz na pastę do karbonu? Jeśli zjeżdża przy użyciu pasty, to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szprychy naciagniete sa rowno i dosc mocno - do granic mozliwosci obreczy, subiektywnie sie nie poddaja...o ile sciaga sie 2 rownolegle szprychy, bo wiekszosc ludzi sciska X, a wtedy zawsze sie bedzie slizgac metal o metal

 

sztyca na pascie, teraz skrecona wyraznie ponad zalecenia, zobaczymy, jak bedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panie nabial ladnie to wyszlo :thumbsup:

Bardziej podoba mi sie od speca bo nie jest specem :icon_wink:

Jakbys jeszcze kiedys zdjecia zrobil normalne to byloby miodzio.

Mowilem ze na plaskich szprychach cx ray, aero lub teraz mac 424 kolka wychodza mega sztywne, nawet dla gosci z nadwaga :icon_lol:

Kurcze coraz bardziej to wieksze kolo zaczyna mi sie podobac.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyhy fotka z cyklu 'co tak dlugo jedzie ta winda' :D nie chce mi sie zabierac ze soba aparatu, poza tym nie mam lustra, wiec artyzmu i tak by nie bylo

 

spec zmieniony, bo raz, ze chec zmiany, dwa poszerzanie horyzontow, trzy cele testowe, cztery sprobowanie karbonu w ramach odroczenia fulla, bo mial byc epikur

 

milo, ze sie podoba, zobaczymy jeszcze jak bedzie smigal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Może tamto to "tylko" spec a to "aż" jakieś boo ale wg mnie urody rama a przez to rower nie ma, wygląda jakby się garbił albo był po poważnym frontalnym dzwonie. OCZYWIŚCIE to kwestia upodobań.

2. Co do ztr'ów to ludzie faktycznie miewają problemy z nimi i z oponami, ja konkretnie naszarpałem się przez kilkanaście minut by założyć roro na alpiny. Oczywiście wchodziły w rachubę rozwiązania czysto siłowe jednak nie są one z reguły zdrowe dla opon dętek czy obręczy. Za to bardzo byłem zdziwiony (po bolesnej myśli co będzie jak złapię kapcia gdzieś w trasie), że drugi raz ta sama opona weszła już bez najmniejszego problemu. Przy pierwszym problematycznym montażu wykluczam błąd w sztuce, bo przez kilka miesięcy poprzedzających tą sytuację przetrenowałem zakładanie w pracy bardzo wielu różniastych opon samymi łapkami, bez szczególnych niepowodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos jakis patent na zjezdzajaca sztyce? dokrecilem do zalecanego maxa, usiadlem i bylo tylko ######...po czym moglem jedynie z zalem popatrzec na objechana powloke ricziego...

 

http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=958

mnie to pomogło

Edytowane przez cobraMC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

rowerek świetny, znasz się na rzeczy więc osprzęt fajny. Co do ramy, to jak na mój gust taka mdła, trochę nudna. Nie bierz oczywiście do siebie, bo jak wiadomo podobanie się to kwestia gustu.Pewnie jak złożę i przedstawię moją maszynę to dla wielu będzie za pstrokata:D

Świetna robota, no a waga jak na duże koło oczywiście ekstra,

Pozdrawiam

Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...