Skocz do zawartości

[zakup] Giant XTC 29er 2011 vs 2012


Teq

Rekomendowane odpowiedzi

Giant Polska sprowadza rowery na zamówienie dystrybutorów (sklepów) - jak nie zrobisz tego w odpowiednim momencie to się okaże, że konkretnego modelu po prostu nie ma... Ja swojego XTC dosłownie fuksem dostałem przez tą ich politykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhmm, Anthem... cudeńko, też o nim myślałem, ale nie mogłem niczym usprawiedliwić wydania kolejnego 1k Euro, po prostu nie ujeżdżam roweru tak aby go w pełni wykorzystać.

Jeśli chodzi o odpowiednio wczesny zakup, to jest to obusieczny miecz, przed sezonem cena jest brutalna, a w okresie tuż przed końcem sezonu co prawda są przeceny, ale i ryzyko że wszystko będzie wyprzedane.

W tym roku zarówno Anthem jak i XTC 29er zniknął ze sklepów całkowicie w okolicach czerwca (nie wiem kiedy się w nich pojawił). Miałem niesłychanego farta że udało mi się jeszcze znależć handlarza z 1 sztuką w moim rozmiarze.

 

 

Rower dojechal, dzięki wszystkim za uwagi - jestem (prawie) zachwycony.

Dzisiaj go wyregulowałem i przerobiłem z imbusami i krzyżakiem w ręku pierwsze 20km.

Wrażenia mieszane bo cholery dostałem przez przerzutkę zanim wykoncypowałem optymalne ustawienie ;)

 

Mam dziwne uczucie na tej 19 calowej ramie, z jednej stronie jest sztywna, szybka i diabelnie zwrotna (zachwyt, pisk i radocha, jak 12-latka na koncercie Biebera), a z drugiej strony mam wrażenie, że siedzę na moim starym crossie (co wcale nie jest złe, bo nie męczy pleców).

Mam też wrażenie ze siedzę bardziej z przodu roweru, mimo że ręce tak samo wyciągnięte do kierownicy. Sam fakt przesunięcia środka ciężkości potwierdza mi zwiększone obciążenie nadgarstków, które czuję dość wyraźnie - muszę popracować jeszcze nad ustawieniem siodełka, bo możliwe że troche zjeżdżam z niego w przód - Ma ktoś szybki pomysł na co zwrócić uwagę żeby się tego pozbyć albo przyzwyczaić? :)

 

A propos siodełka w tym modelu (własne Gianta) - sh*t makabryczny - naciska we wszystkich niewłaściwych miejscach. Musze albo kupić nowe, albo przełożyć moje stare dość już zjechane Selle zanim mi coś odpadnie.

 

Mechanizm korbowy, przerzutka przednia, kaseta wszystko na SLX współpracuje genialnie z tylnym XT, tu musze powiedzieć Giant spasował całość idealnie - technicznie rzecz ujmując nie ma żadnego powodu dla którego Giant musiał zmieniać te podzespoły na pełne XT w modelu 2012 (poza faktem ze musieli mieć wytłumaczenie podkręcenia ceny).

Jedyny minus - rama działa jak pudło rezonansowe - cały mechanizm robi tyle hałasu, że w nocy 2 km dalej będzie mnie słychac jak pędzę po śmierć z górki bez światełka ;), koniec z moim nocnym rowerowym KungFu.

Przerzucanie biegów to tryb "oldskól", przechodze z Shimano Alfine (8x3 z napinaczem) i chociaż naprawdę kocham tą piastę to ona sama waży tyle co moje całe tylne koło w XTC!

Ponownie pomyślę nad Alfine albo Speedhub kiedy obetną wagę tych klamotów o połowę, nie cieszy mnie niestety szorowanie zębatek które mnie będzie czekało co pare tygodni :/

 

Amortyzator Fox F29 działa jak marzenie po podpompowaniu, ale oczywiście nie przewidziałem tego, że rura od dołu Foxa jest oversized i teraz nie pasuje do niej mój SKS Shockblade, a przedsmak tego co mnie czeka jeśli nie znajdę alternatywy miałem dzisiaj po 2 metrach w błocie... okularnicy nie mają lekko ;)

Macie jakieś rady odnośnie blotników do MTB?

Chyba tylko taki na ramę będzie pasował do tego roweru, ale muszę przymierzyć w sklepie, bo rama jest delikatnie powiedziawszy grubawa w tej okolicy http://www.sks-germany.com/?l=en&a=product&r=mudguards&i=5292300000&X-BOARD

 

To na razie tyle uwag, prawdziwy test w terenie będzie w weekend, zakładając że mi lekarz nie rozpaskudzi nogi wyciągając szwy :/

W tej chwili XTC przerósł większość moich oczekiwań. Spodziewałem się niewielkiego upgradu w stosunku do mojego pro-terenowo zmoddowanego Kellysa Definite (28"), okazało się że to zupełnie nowa klasa i jakość.

Edytowane przez Teq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

U dilera Anthem 29" X2 M ma być w 6 tygodniu 2012, XTC 2 i 0 oraz Talony 29" M / L 46 tydzień 2011.

tak ale ta Mka jest zamówiona pod konkretnego klienta

 

 

to pomysl powaznie nad specem camberem i odpusc gianta...raczej nie widze opcji, abys zalowal

Nie widzę powodu dla którego miałbym żałować zakup gianta, poza tym spec mi się nie podoba, także wizualnie

Edytowane przez pawelLUB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle Nabial że trochę demonizujesz Gianta, to nie taki zły rower. Inni nie mniej doświadczeni ludzie w 29erach są trochę innego zdania:

TwentyNineInches-recenjza Anthema

Ale trzeba sobie uświadomić, że to rower nie bardzo nadający do ścigania i zaakceptować politykę polskiego dystrybutora traktującego nasz rynek jak trzeci świat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie demonizuje gianta, tylko po prostu wiem, ze ma kosmicznie dlugi ogon, znam tego skutki, a jezdzilem na odpowiedniku ze stajni speca, ktory kosztuje podobna kase i jest swietny, wg mnie najlepszy full speca pod 29 :) polityka dystrybutora jest tylko wisienka na torcie w przypadku dosc skomplikowanej ramy, ktorej nie z winy uzyszkodnika moze sie cos stac i wtedy faktycznie buba

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie demonizuje gianta, tylko po prostu wiem, ze ma kosmicznie dlugi ogon, znam tego skutki, a jezdzilem na odpowiedniku ze stajni speca, ktory kosztuje podobna kase i jest swietny, wg mnie najlepszy full speca pod 29 :) polityka dystrybutora jest tylko wisienka na torcie w przypadku dosc skomplikowanej ramy, ktorej nie z winy uzyszkodnika moze sie cos stac i wtedy faktycznie buba

 

Jezdzilem Camberem Comp 29er 2011 XL i Anthemem X0 29er 2011 L. Camber rzeczywiscie bez porownania co Anthema - ciezki, pompuje nieznosnie (o ile nie zablokowany), taki budozer. Anthem przy Caberze cacuszko - leciutki, bardzo ladnie sie napedza i moim subiektywnym zdaniem lepiej sie prowadzacy.

 

Mialem 4 rowery Gianta, nigdy nie mialem problemow z ramą.

 

Pozdrawiam,

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Waham się nad złożeniem zamówienia na Anthema 29 X2. Chciałem wyskoczyć z racingowego stylu jazdy (i pochylonej pozycji) na korzyśc nieco większego komfortu. Może się mylę ale chyba nie osiągnę tego na 29 HT.

Ja obecnie ujeżdżam scotta scale 29 w rozmiarze L, mam 189 wzrostu, i tegoroczne trophy przejechałem z mostkiem 110mm i płaską kierownicą salsa moto ace gięcię 11^ do tyłu, jakąż ulgę przyniosła zmiana mostka na 90mm i taką samą kierownicę ale już ze wzniosem, Anthem jest 5mm krótszy dla rozmiaru L jaki zamówiłem, ale ma inne kąty, myślę że 1szą rzeczą jaką zrobie to podmienie mostek na 90mm, bo standardowo 110mm zakładają do tego rozmiaru, tym bardziej że kieronica ma mieć szerokość 690mm, obecnie mam 660mm, i tak jak Ty Placku poszukuję komfortu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz wynika iż ogromny wpływ na jazdę (i wygodę) miała korekta elementów kokpitu. Skrócenie mostka (zatem większe wygięcie w pałąk pozycji), zmiana kątka mostka na + (zatem siedzisz bardziej na d… a nie na „froncie”) – dobrze rozumuję.

Jak mam rozumieć „Anthem jest 5mm krótszy dla rozmiaru L jaki zamówiłem” – czy chodzi Ci o to że Anthem przez to że jest krótszy na ramie nie będzie wymagał skracania mostka?

I ostatnia rzecz - jak dobrze rozumiem planujesz przesiadkę z 660 flat na 690 flat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz wynika iż ogromny wpływ na jazdę (i wygodę) miała korekta elementów kokpitu. Skrócenie mostka (zatem większe wygięcie w pałąk pozycji), zmiana kątka mostka na + (zatem siedzisz bardziej na d… a nie na „froncie”) – dobrze rozumuję.

tak to wyglądało z mostkiem 110mm + kierownica 660mm flat

sportograf-19367160.jpg

 

a tak z mostkiem 90mm + kierownica 660 riser 25mm

 

 

różnica niby niewielka ale mój kark ją odczuwa na korzyść 2giej opcji

 

 

Jak mam rozumieć „Anthem jest 5mm krótszy dla rozmiaru L jaki zamówiłem” – czy chodzi Ci o to że Anthem przez to że jest krótszy na ramie nie będzie wymagał skracania mostka?

efektywna długość górnej rury dla scotta to 620mm, dla Gianta 615mm

 

I ostatnia rzecz - jak dobrze rozumiem planujesz przesiadkę z 660 flat na 690 flat?

z 660 riser na 690 riser

Edytowane przez pawelLUB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie - siedzisz - nieco bardziej "na tyłku" - powiedz czy miało to istotny wpływ na prędkości osiągane właśnie podczas takiej asfaltowej zaprawki ?

 

Moja obecna pozycja przypomina tę która ma kolega w czarno-czerwonej bluzie jadący obok Ciebie z torba przyczepioną do siodelka (0:15-0:18 na filmie)

Wypytuje bo jako 190cm człowiekowi chodzi mi po głowie 29" i zastanawiam się czy już sam HT 29" poprawi wygodę czyt bardziej mnie wyprostuje czy jednak do tego potrzebny 29" FS.

Edytowane przez Placek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki,że się podepnę pod temat ale jestem zainteresowany zakupem ramy XTC Composite 29er.

W związku z tym moje pytanie,czy do wzrostu 178cm wybrac ramę "S" czy "M"?.Dotychczas śmigam na ATX i XTC na kołach 26'' w rozmiarze "M" i jest dla mnie jak szyta.

Tak to już jest,że roweromania jest zaraźliwa i człowiek co chwila szuka czegoś nowego,no i mnie też to dopadło.

Edytowane przez cichy66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki,że się podepnę pod temat ale jestem zainteresowany zakupem ramy XTC Composite 29er.

W związku z tym moje pytanie,czy do wzrostu 178cm wybrac ramę "S" czy "M"?.Dotychczas śmigam na ATX i XTC na kołach 26'' w rozmiarze "M" i jest dla mnie jak szyta.

Tak to już jest,że roweromania jest zaraźliwa i człowiek co chwila szuka czegoś nowego,no i mnie też to dopadło.

proponuje pozostać przy tym samym rozmiarze, wg geometrii na rok 2012 różnica w długości górnej rury to 1mm czyli tyle co nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...