Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shock Dart3 Air


mrmorty

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to się nie spieszy, mam akurat mało funduszy, pewnie do lipca ;)

Koniecznie na wczoraj muszę kupić u-locka, bo nie mam jak roweru zostawiać przy szkole, zapinka mi się zj___ła, a ponad 200zł to dla szkolniaka gruba kasa ;)

 

Ale jak coś to i na korek się znajdzie. Tylko że to akurat jest daleko na liście zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również OT

 

Mam już wyrobione zdanie, naczytałem / naoglądałem / nasłuchałem się wiele i zostanę z u-lockiem.

Zanim przeczytałem Twojego posta zamówiłem już Kryptonite Evolution Series 4 LS. Mało opinii znalazłem, ale na serio jest na wczoraj i nie ma co kombinować, będzie dobrze, a jak nie, to do 10 dni oddam. Jest długi, dość gruby, nie za ciężki, 3 kluczyki, mam nadzieję, że się sprawdzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Zarejestrowałem sie na forum przez ten wątek. Jestem okrutnie niezadowolony z mojego Darta 3 i chciałbym podpiąć się pod temat i jeśli da radę zamówić zestaw do przeróbki full opcja ;] jestem z Olsztyna więc nawet mogę podjechać gdzie będzie trzeba (po całej Warmii;) Za wszelkie info z góry dzięki i pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Twardość amortyzatora będzie zależała od ciśnienia powietrza w komorze i od wielkości komory, prawda?

Wielkość komory reguluje się dolewając albo odlewając olej, a ciśnienie pompką z manometrem, tak?

 

Zastanawia mnie czy jest inna niż ,,prób i błędów'' metoda strojenia amortyzatora.

Bo jak tylko (jeżeli w ogóle) załatwię interes z tokarzem, moim największym problemem będzie brak pompki z manometrem. Chciałbym poradzić sobie z tym bez wielokrotnego dymania na stację, dymania(amortyzatora) na stacji, odlewania oleju, dolewania oleju, ponownego dymania tam i z powrotem i znowu... Właściwie, to dymania się nie boję ;) tylko czasu szkoda.

 

Ważę około 80kg, tylko nie wiem na ile istotna jest ta informacja w sytuacji, w której nie potrafię określić jak chciałbym, żeby amorek pracował... Chciałbym,żeby był ,,w miarę twardy''. Ewentualnie ,,nie za miękki''.

Czy w ogóle jest jakaś jednostka twardości amortyzatora?

 

 

 

Pozdrawiam :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - ilość oleju moim zdaniem możesz zostawić minimalna.

2 - w teorii im mniejsza komora tym większą progresja.

3 - pompować możesz każdą pompką którą jesteś w stanie odłączyć bezstratnie, a ciśnienie musisz znać? mi wystarcza wiedzieć "o, teraz jest git"

4 - Polecam napompowanie na maksa (tak w granicach rozsądku) a następnie upuszczanie po woli aż uzyskasz żądaną wartość (z tym że upuścić się nie da paznokciem itp. bo od razu ucieka całość to jakiś MIT, albo ludzie mają problem z czasem reakcji, bo ja zawsze tak robię jak stwierdzam że mi za dużo i nigdy nie miałem problemów żeby "trafić") więc nie będziesz musiał dymać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, zrobiłem.

Teraz mój dart jest mistrzowski :) więcej napiszę jak uda mi się go dobrze napompować, bo puki co nabijam ok. 7 atmosfer i więcej pompka nie daje rady, a i tak jest dla mnie zbyt miękki, nawet na srednich (bo na największych jeszcze nie go katowałem) wybojach mogę go dobić do oporu.

Mrmorty ma u mnie piwo oraz zaklepane miejsce w panteonie mistrzów. Dzięki za ten patent :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem publicznie, już się nie wyprę... w ostatecznosci będize karpackie ;)

 

Jestem już po katowaniu przerobionego darta. 7 barów przy moich 81kg to było za mało. W serwisie rowerowym pożyczoną pompeczką dobiłem do 10 barów i dzięki temu zaczął odbijać dosyć mocno i sztywno. Jednak na dłuższą jazdę było za twardo i po jakichs 50km spusciłem trochę powietrza palcem. Ale chyba trochę za dużo :) Jest teraz twardszy niż przy barach, ale ciut za miękki. Strzelam, że fajnie będzie mi się jeździć jak napompuję ok. 9.

Zachwyca mnie to, że można nie czuć jakichstam kamieni, korzeni, dziur, krawężniczków itp nierównosci. Co ja mogłem wiedzieć o amortyzacji ze sprężyną w widelcu :)

 

 

 

Zdjęcia częsci i zmontowanego systemu:

 

http://i.imgur.com/LKjZX.jpg

http://i.imgur.com/J6vaw.jpg

 

Wentyl wystaje dosłownie 1mm za wysoko i przy skręceniu kierownicy do oporu nie schowa się pod ramę... Pan Tokarz trochę źle to zrobił, może nie zrozumiał a może ja nie wytłumaczyłem zbyt dokładnie. Ale szukam niższego wentyla :)

Górny korek na gwincie musiałem delikatnie owinąć tasmą teflonową i trzyma cisnienie elegancko.

Polecam każdemu taką przeróbkę darta, w porównaniu ze sprężynowym jest mistrz! :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pre-scriptum: Wybaczcie braki w polskich znakach, ale komputer jest chwilowo zagraniczny i nie wspólpracuje.

 

 

 

 

O ile dobrze pamiętam i jeżeli cisnienie mi gdzies nie uciekło - a nie wdaje mi się :) - to mam teraz nabite 9,5 atmosfery. Nie udało mi się to przy pomocy domowej pompkin

Nie umiałem sobie poradzić z ręcznym upuszczaniem cisnienia przy pomocy paznokcia, bo albo cos jest nie tak z czasem moich rekcji w takiej sytuacji, albo zwyczajnie tego powietrza jest tam tak duzo w tak malej objetosci, że nwet minimalny nacisk na zaworek wentyla powoduje ucieczkę znaczącej częsci cisnienia. Nie mam jeszce pompki do amorka, mam zwykłą i licząc na to że przy zdejmowaniu koncówki z wentyla z maksynmalnych 6 barów uiekł jeden, to po jednorazowym ręcznym upuszczeniu cisnienia z komory z pierwotnych 10 zostało jakies 7-7,5 atm.

Zatym chyba po prostu nie umiem :) Zanim nie nabędę dobrej pompki, to w razie potrzeby będę jeździł na domowo niedopompowanym miętusie do jakiegos serwisu po prosbie, żeby mi użyczyli pompkę. Obym tylko nie trafił już nigdy do żadnego hama, którego nazwiska i miejsca pracy nie wymienię, który to za pożycznie pompki (nawet nie za strojenie jakiejs reby) zaspiewal 10 złotych :woot:

 

Do prawej goleni leję olej do skrzyń biegów - nie jest gęsty, nie twardnieje z niskich temperatuach tak jak poprzedni 10w, który przy temperaturze powietrza zbliżającej się do dolnej granicy 10* mulił przy powrocie - a przy mojej jeździe jest to niezwykle irytujące bo lubię kiedy amortyzator pracuje szybko i dynamicznie.

Do lewe goleni chyba też ten sam - wstyd się przyznać, ale zapomniałem :) O lewej goleni i oleju do niej dolewanego za moment...

Do dolnych goleni zwykły silnikowy, zdaje się że 10w.

 

No i teraz najważniejsze dwa pytania, z czego odpowiedź na pierwsze nie jest dla mnie aż tak ważna(chociaż dobrze byłoby wiedzieć :)), a druga niezwykle mnie interesuje.

 

1) Kiedy oprę się większocią swojej masy na kierownicy, słyszę z dołu dźwięki jakiegos ocierania o.... o co własnie? Puki co do głowy przychodzi mi tylko takie wyjasnienie: opieram się na rurze sterowej, która przez korone cisnie golenie w dół w taki sposób, że one opierając się na osi przedniego koła i wyginając się dociskają klocki v-brejków do obręczy. Tylko, czy golenie wyginałyby się do wewnątrz przy takim nacisku, czy może raczej rozginałyby się na boki? Nie umiem sobie tego wytłumaczyć.

 

2) Nie rozumiem, dlaczego oleju w komorze powietrznej musi być akurat dokładnie tyle? Wydaje mi się, że stanowi on tam po pierwsze czynnik zmniejszający tarcie pomiędzy oringami(i może dodatkowo uszczelnia jakies mikrodziurki), a po drugie(ale chyba przede wszystkim) zmniejsza objętosc komory powietrznej. I o to mi się głownie rozchodzi:

* Jak będzie się zachowywał amortyzator kiedy do komory z powietrzem wlejemy mniej oleju?

* Jak zmieni się jego praca, kiedy tą samą ilosc powietrza (zakłądając, że 50cm szesciennych przy cisnieniu 1bar) wtłoczymy do pojemniejszej komory? Powietrza będzie tyle samo, z tym że cisnienie będize niższe. Ale jak to się przekłada na charakterystykę pracy?

 

 

Nawet nie wiecie jak głupio teraz się czuję żałując, że nie chciałem lubić fizyki w szkole... Dopiero teraz rozumiem słowa pani Profesór

 

Dzieciaczki drogie! FIZYKA TO SAMO ŻYCIE!

 

Pozdrawiam :)

 

Nie wiem gdzie jest przycisk do edytowania postów, ale własnie do mnie dotarło, że pomieszałem bary z afmosferami. Przez chwilę myslalem, że to jedno i to samo, tylko różne nazwy, ale nie :)

 

Dla spostowania: wszędzie gdize mówiłem o jednostkach cisnienia chodziło mi o bary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Mod Team

Hej

Po długiej rehabilitacji mój znajomy tokarz wrócił do gry :) i jutro wybieram się do niego by wytoczył mi tuleje ślizgowe do dampera. Jeśli są zainteresowani to pisac(jak nie jutro to jeszcze w tym czy przyszłym tygodniu na pewno u niego będę bywac).

 

Swojego Darta nie używałem od sierpnia i sprawdziłem dziś cisnienie - 80 psi jak nabiłem tak i siedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dart II to zło(m) :whistling:

Masz gdzieś rysunek techniczny tego? Wtedy część osób załatwi sobie to sama i nie będziesz miał problemu a my może taniej o przesyłkę.

Fajnie by było schemat korek + tłoczek. Nie musi być wg. ISO :) może być byle jak bylebym się połapał i to przerysował. Może tokarz ci to zwymiaruje?

Ja obecnie pracuję nad projektem i m.in. mam biznesy z tokarzem, to bym to od razu załatwił sobie.

 

A jak z oringami było, to był jakiś standard do kupienia czy trzeba je zamówić gdzieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rzeczywiście przeczytałem cały temat i znalazłem te wymiary, faux pas.

Jeśli znajdę chwilę w tygodniu pozbieram ten opis i zdjęcia i zwymiaruję to w ACAD'zie, potem podeślę mrmorty'emu który sprawdzi czy nie ma błędu i wrzucimy to tutaj, żeby każdy mógł to sobie obejrzeć i wydrukować, co nie? Będzie na jednym rysunku.

 

Przypomniałem sobie rozmowę nt. zaworów i rzecz którą tam omawialiśmy:

Zawór SP4

jako nadający się do zastosowania a nawet pewniejszy. Możemy tu to jeszcze omówić. Na stronie jest też półprzekrój.

Wrzucam to tu, bo ma związek z tematem i może komuś to kiedyś pomoże.

 

Jeśli to nie problem, proszę o sklejenie postów.

 

Edit: same się skleiły :huh:

Edytowane przez Plastyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

To dziwne - chodzi Ci o temperaturę? W zasadzie to olej tam jest tylko dla uszczelnienia i kontrolowania wielkości komory powietrznej(plus zabawy z progresją) ale nie zdarzyło mi się by ten hydrauliczny jakoś strasznie zgęstniał.

Jeśli chcesz to po kosztach wysyłki mogę Ci wysłac ze 100 ml mojego oleju - sporo tego mam i jeszcze długo nie wykorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...