Skocz do zawartości

[29er] Author Traction


Desmond

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę,że na 175 to nie opłaca się kupowac 29er

 

A ja myślę, że powinieneś się przymierzyć do roweru. Nie jestem dużo wyższy (180cm), a na 29er czuję się jakby był dla mnie stworzony.

 

Dopasowanie ramy to kwestia całkowicie indywidualna i chociaż ogólną zasadą jest, że 29er jest dla osób wyższych niż 180cm, to zawsze rozstrzygająca powinna być indywidualna przymiarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jw - to kwestia tylko li i wyłacznie indywidualna, tez kiedyś tak myślałem, mam 174 kupiłem w końcu ten sam pojazd i jestem zadowolony. Może nie osiągnę extra wyników ale do tego się nie nastawiałem nigdy , nawet wcześniej posiadając 26 cali . Wiem jedno mi osobiście na duzych kołach jeździ się extra i czuję sie na nim o wiele pewniej niz na poprzedniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pierwszy post więc witojcie! :)

 

Wybaczcie za odkopanie tematu ale odnośnie tego roweru.

 

Od miesiąca jestem posiadaczem Authora Traction 29 z ramą 21". Mam ok. 193 cm wzrostu. Niestety waga kolarza to niecałe 130 kg. :( Widelec jest dla mnie trochę za miękki (RST M29 Pro) i nie wiem czy jest możliwość go usztywnić? Twardsza sprężyna? I myślałem nad sztywnym widelcem, gdyż wcześniej jeździłem Unibikiem Freeway na sztywniaku i jakoś się przyzwyczaiłem. Jeżdżę tylko w lekkim terenie i utwardzone drogi (okolica Łodzi póki co). Niestety sztywny sztuciec do jak szukać igły w stogu siana. Wiem że są karbonowe ale do ok. 100kg.

 

Coś doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określ dokładniej co rozumiesz przez "za miękki".

 

Jeżeli w momencie jak siedzisz na rowerze i amor jest dobity lub tylko zbyt mocno ugioęty, to spróbuj dokręcić preload-a na max.

Jeżeli na nierównościach zbyt często dobija, to jw. oraz zwiększ tłumienie kompresji (zamknij częściowo blokadę).

 

Tyle można zrobić od reki. Zamiast wymiany całości, można zmienić sprężynę na twardszą. Trzeba popytać po warsztatach motocyklowych (nie wiem czy w rowerowym będą wiedzieli, nie wiem też czy można dokupić oryginalne) gdzie mogą zrobić odpowiednią sprężynę. Najlepiej podejść do warsztatu ze starą, żeby wiedzieli w jakich rozmiarach się zmieścić, a swoją wagę znasz.

 

Jednak znalazłem oryginalne:

http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53111276-53010001.html

Tylko musisz sprawdzić pod jaką wagę jest i jaką masz wsadzoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preload mam na max., tłumienie też zwiększyłem bo strasznie denerwowało mnie że widelec wybierał małe nierówności (do małych nierówności wole oponę z niższym ciśnieniem).

Jak siedzę na rowerze to ugięty jest ok. 2 cm. Przy hamowaniu doszedł do 8 cm. W czasie jazdy nie czułem żeby dobił mi gdzieś w terenie.

 

Ciekawe czy ta sprężyna co link podałeś pasuje do M29 bo znalazłem w tym sklepie 2 rodzaje.

 

Co do sztywniaka to zauważyłem że albo nic nie ma, albo są karbonowe i przez to piekielnie drogie.

 

PS. Co to amorków mogę zadawać dziwne pytania ale to mój pierwszy amor przy rowerze. ;)

Edytowane przez Didusieq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust, to amor chodzi prawidłowo. 2/8cm sagu, to może trochę za dużo, ale skoro w terenie nie dobija to według mnie jest ok.

Gorzej z tym dobiciem przy hamowaniu, ale można jeszcze mocniej podkręcić tłumienie kompresji.

 

Sprężyna powinna pasować, bo oznaczenie skopiowałem z instrukcji ze spisem części: http://www.rst.com.tw/Download?path=techsuport&file=M29.COM.rar

Owszem trochę inny model, ale przypuszczam, że wnętrze identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem i przy hamowaniu ok. 6 cm nurkuje więc nie do końca. Więc może nie jest tak źle?

 

I miałem od nowości inny problem. Sztyca siodła sama wsuwała się pod obciążeniem. W starym rowerze nie miałem takiego problemu. Napisałem do Velo i stwierdzili że to wina zacisku. Przysłali nowy, mocniejszy. Zapiąłem i trzasnął przy śrubie. :icon_lol: Założyłem zacisk na śrubę od starego roweru i działa, czyli sztyca się nie przemieszcza.

 

Rura podsiodłowa ramy ma 31,9 średnicę, a w połowie długości pewnie więcej. Sztyca seryjna ma 31,6 mm. Czy to nie za duża różnica? Sprawdziłem w zaznajomionym sklepie i nawet kupiłem sztycę 31,8 (Zoom) która bez problemów wchodzi w ramę! na razie jej nie używam (tej kupionej) bo dziwnie trzeszczy pod obciążeniem i siodełko opiera się o śrubę regulacyjną jarzma. :icon_confused: Ale jeśli koledzy uważają że ta 31,8 będzie lepsza i bezpieczniejsza dla ramy to może lepiej tą grubszą założyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy seryjnej sztycy widać było że mocno jest rama zagięta i że może pękać przy tym nacięciu. Założyłem o 0,2 mm grubszą i jest ok. Rozebrałem ją tylko i wyczyściłem dokładnie z piasku i innych żeby nie trzeszczało. Wczoraj jeździłem i jest ok.

 

A kto za to odpowiada? Sztyca jest firmy Uno i faktycznie ma 31,6 mm. Podejrzewam że produkcja ram na Tajwanie jest temu winna, inna partia rurek czy coś. Ale firma Author nie powinna do tego dopuścić. Mają minusa i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze pytanie odnośnie tego roweru. Albo amorka. Nawet jak zablokowany to zawsze jest trochę ugięty. Może z 2 cm albo mniej. To normalne?

w instynkcie jest inny amortyzator niż w tractionie i pomimo blokadyzawsze troche przysiądzie.prawdopodobnie wtwoim rst jest zbyt miękka sprężyna,pisałeś że trochę ważyśz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mają sprężyn do tego amorka.

 

Zaczyna mnie ten rowerek wkurzać. :/ Dzisiaj zauważyłem dość znacznie spocony amorek w prawej goleni przy regulacji tłumienia. Wszystko ok, ale nabyłem go przez internet i z reklamacja ciężko. :/ Niby to sieć "Dobre sklepy rowerowe" ale czy mogę reklamować w innym oddziale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast się denerwować: rozbierz amortyzator, wyjmij sprężynę i poszukaj w swojej okolicy firmy, która zajmuje się produkcją takowych. Później weź tą jako wzór, przejdź się i zamów podobną, ale z grubszego drutu.

Od biedy może nawet w najbliższym motoryzacyjnym coś znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...