Skocz do zawartości

[Rower] Lazaro Integral V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

linki allegro, które wklejaliście są już nieaktywne dlatego wole spytać czy to aukcje tego użytkownika i ten rower polecacie w tym temacie:

http://allegro.pl/al...2452875912.html

 

Chciałbym kupić w miare tani i dobry rower dla początkującego / laika

Potrzebuje go do wycieczek po lesie / drogach

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam !

Niestety to nie jest ten rower o którym mowa w temacie.

Integral V1 ma o 3 rzędy gorszy osprzęt.

Lazaro Intergal V już się wysprzedały niestety - JUŻ JEST-- LAZARO INTEGRAL FULL ALIVIO rozmiar21' (2429126218) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Ale zapytaj tego użytkownika allegro bf_bike czy jeszcze będzie je wystawiał (może wznowią produkcję albo już jadą z następną partią)

Edytowane przez kaeres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek 1986, jak dobrze wiedziec ze nie tylko ja mam niecale 2m ; d

 

Moglbys wkleic fote wysokosci swojego siodelka? Aktualnie rehabilituje swoja stope, ale siadajac na sucho mam wrazenie ze siodelko wbija mi sie w prostate - zas kierownica jest za nisko. Nie wiem jak bedzie w trakcie jazdy... : )

 

krism4a1 - kiedys wspominales o filmiku nt regulacji amora w Lazaro, wrzuciles juz go? Przegladalem przed chwila temat, moze pominalem.

 

Znalazlem cos takiego http://www.forumrowerowe.org/topic/66822-amortyzator-sr-suntour-sf-nex-4110-regulacja/

 

Ale mam nadzieje ze to nieprawda, pytanie do tych "ciezszych", daliscie rade go utwardzic?

Edytowane przez ress
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem cos takiego http://www.forumrowe...4110-regulacja/

 

Ale mam nadzieje ze to nieprawda, pytanie do tych "ciezszych", daliscie rade go utwardzic?

Przy mojej wadze 95kg nie ważne jak ustawiam ten amor.

To jest prowizorka i działa tak samo na + jak i na -

Rozpędzanie w stójce to spora strata energii niestety.

 

Jestem po krótkiej ale dość intensywnej jeździe Integralem i muszę stwierdzić, że rower daje sporo frajdy z takiej jazdy.

Nie czuję zbyt wielkich oporów poza wiatrem.

Kadencja była niska (ok. 60 do w porywach/rzadko 80 obr/min) więc mocno cisnąłem na pedały - nie wiem czy zmiana przyjdzie z czasem czy tak mi się po prostu lepiej jeździ.

Czuję, że nie tracę niepotrzebnie energii na machanie 90-105 obr/min.

Z lekkiego pochyłu udało mi się pojechać 53km/h.

Na prostej 40km/h i jeszcze był zapas ale trasa mi się kończyła (za późno zacząłem próbę :P ).

 

17km przejechałem w 43min po zróżnicowanym terenie, w którym było płasko, z górki i pod górkę (w pewnym momencie ostro zwolniło do 11km/h).

Średnia niemal 24km/h jest dla mnie świetną wartością bez żadnego przygotowania i sądzę, że to w dużej mierze jest przy pomocy napędu Integrala i niezłych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panwie ostatnio z mojego integrala zaczeły wydobywać się niepokojące dźwięki. http://www.youtube.com/watch?v=9tGiNcZ4BqQ Co może być przyczyną ? oddawał już ktoś lazaro na gwarancję? Jak z serwisem gwarancyjnym czy raczej nie istnieje?

Wczoraj też to zauważyłem / zausłuszałem :P

Po przyjeździe do domu chwyciłem pedał lewy za te aluminiowe zęby i zacząłem tym wierzgać na wszystkie strony i wydawał właśnie ten odgłos.

Nie miałem czasu na weryfikacje tego dźwięku ale w weekend to uczynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze piasty na korzyść Kands, inna geometria:

lp378_Evolution-vs.jpg

Kąty wyglądają na takie same, przesunięta jest oś suportu do przodu w Evolution o ok grubość rury podsiodłowej, co wg mnie spowoduje to że jest bardziej nadsterowny.

W takim razie czemu Kands jest droższy?

Czy Lazaro evolution v3 ma blokade amora tak jak kands?

Czy różnice między ramą 19 a 21 są bardzo odczuwalne?.

Ponieważ mam 180 cm wzrostu i 16 lat(rosne) i zastanawiam się jaką rame brać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czemu Kands jest droższy?

Czy Lazaro evolution v3 ma blokade amora tak jak kands?

Czy różnice między ramą 19 a 21 są bardzo odczuwalne?.

Ponieważ mam 180 cm wzrostu i 16 lat(rosne) i zastanawiam się jaką rame brać..

Ja mam 183-185 wzrostu i mam 21 cali, kola28 chyba jest w sam raz, ale pozycji na rowerze nie mam prostej tylko taka bardziej pochylona. Kroczem nie zahaczam o ramę mam trochę luzu.

 

Sent from i9000 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offtop ale nie wiem gdzie o to spytać czy różnica między ramą a 19 a 21 będzie duża dla kompletnego laika który ma jezdzić tylko rekracyjnie,i naczym ona będzie polegać mam 180 cm(i rosne,mam 16 lat) i długość od podłoża do krocza wynosi 79/80 cm,a o to tabela :

 

A

 

 

wymf.jpg

 

 

17”

 

19”

 

21”

 

A

 

73cm

 

77 cm

 

81 cm

 

B

 

54 cm

 

58 cm

 

61 cm

 

C

 

64 cm

 

68 cm

 

71 cm

Czy lazaro też ma blokade amortyzatora jak kands?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za offtop ale nie wiem gdzie o to spytać czy różnica między ramą a 19 a 21 będzie duża dla kompletnego laika który ma jezdzić tylko rekracyjnie,i naczym ona będzie polegać mam 180 cm(i rosne,mam 16 lat) i długość od podłoża do krocza wynosi 79/80 cm,a o to tabela :

 

A

 

 

wymf.jpg

 

 

17â

 

19â

 

21â

 

A

 

73cm

 

77 cm

 

81 cm

 

B

 

54 cm

 

58 cm

 

61 cm

 

C

 

64 cm

 

68 cm

 

71 cm

Czy lazaro też ma blokade amortyzatora jak kands?

Nie ma blokady. O ramach pisalem w tym temacie kilka razy, tyle że mam kandsa ale ramy są chyba bardzo podobne.

 

Sent from i9000 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zapytałem sprzedawcy i odpowiedział, że już nie będzie integral'a v3. za to teraz wystawił taki JUŻ JEST----> LAZARO SENATORE V4 FULL ALIVIO ! (2540012154) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. . wygląda bardzo podobnie. warto?

Edytowane przez wojtaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam jestem ciekawy opinii na temat tego nowego lazaro v4, niby ten sam rower ale jednak osprzet minimalnie sie rozni.Zamowilem ten rower dlatego jestem pelen nadzieji ze wlasciciel dba o marke przez uleprzanie, dodawanie bardziej efektywnych komponentow a nie wciskanie taniej tandety. Moglby sie ktos bardziej kompetentny wypowiedziec na temat tego lazaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki bagażnik tu można zamontować na tym Lazaro ? Tylko na sztyce do do siodełka ?

Jakie macie doświadczenie w tym temacie ?

 

Chciałbym zarzucić jakiś bagaznik + sakwe i się troche dalej pobujać.

 

Ktoś, w innym poście wcześniej pisał, że nie da się zamontować bagfażnika do Lazaro:

image_url-143691-1344794843.jpg

image_url-143691-1344794865.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, udało Wam się już rozwiązać problem z "cykaniem"? Bo niestety mam to samo.

 

Przemyłem rower karcherem i nasmarowałem i nic już nie "cyka". Moim zdaniem to wina piachu który dostaje się gdzieś w pedała i korbę. Jaki smar proponujecie do roweru, ja psikałem raz wd 40 ale wiem że to nie jest za dobre rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się podzielę swoją opinią dotyczącą LAZARO V3 wersja Full Alivio, z amortyzatorem XCM 100mm LOCKOUT..

 

Rower kupiłem 2 mies temu i zrobiłem nim już ok 1000km, głownie po górach (beskid żywiecki itd, generalnie podbeskidzie). Mankamentem od nowości jest troszkę głośna praca kasety, ale do przyjęcia. Pójdzie do wymiany jak zajadę na mocniejszą.

 

Zmiany jakie wprowadziłem po zakupie:

Wymiana opon na takie z bieżnikiem terenowym (szerokość ta sama co w oryginale). W ub piątek wymianiałem piasty na takie pod tarcze (idzie jesień a ja nadal mam zamiar śmigać po górach mimo błotka).

 

Reszta na oryginalnym osprzęcie.

 

Typ jazdy:

Sporo jeżdzę po kamieniach i robię szybkie zjazdy. Takie są beskidy. Zaliczyłem już kilka razy m. in. szyndzielnię, klimczok, skrzyczne, baranią górę, górę żar, oraz inne mniejsze górki (wjazd i zjazd - kto jeździł trochę po tych terenach ten wie jakie kamienie są na niektórych szlakach). Generalnie roweru nie osczędałem za bardzo ani na zjeździe ani na podjeździe.

 

Po ostatnich oględzinach:

Do wymiany mam szczęki hamulcowe (hamulce V alhonga), ale prawdopodobnie zmienię od razu na tarczówki. Nie są to dobre szczęki bo są krótkie i stosunkowo słabo hamują już teraz, ale nie wiem jak komuś mogły się skończyć po 300km??? :) Chyba trzeba by jeździć w błocie żeby piach cały czas podchodził.

 

W ub niedzielę pod koniec wyprawy zaczął się też wydobywać podobny dzwięk jak u kolegi który wstawił filmik i nie mogłem ustawić przerzytku żeby łańcuch nie ocierał o prowadnicę (praktycznie na każdym często używanym przełożeniu (wysokie, nieskie środkowe)

Siedziałem na tym 2h i nie udało mi sięwyregulować śrubkami, ale poradziłem sobie inaczej. Przekręciłem trochę w prawo całą przerzutkę i jest ok ;)

Wygląda na to że całość poprostu się przekręciła, ot i cała filozofia bo nic nie słychać.

 

Amortyzator nie ma ze mną lekkiego życia, ale doskonale daje sobie radę. LOCKOUT działa bez zarzutu (bez tego nie kupił bym roweru na góry)

Nie czuję dużych luzów które dyskryminowały by go z dalszej jazdy (minimalnie luźnejszy - myślę że spokojnie wytrzyma do nowego sezonu)

Staram się wycierać go po każdej "grubszej" weekendowej jeździe i przemywać kurz i piach z widelca.

 

Design:

wg mnie jest dużo ładniejszy od kandsa a osprzęt i wytrzymałość podobna...

 

Reasumując - jestem zadowolony, chociaż brakuje mi amortyzacji tylnego koła!

Edytowane przez Fenthin
Zgodnie z prośbą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś więcej mogę napisać o Lazaro Integral V po przejechaniu ponad 350km, z czego 90% po szosach i 10% po lasach.

Utwierdziłem się w przekonaniu, że cross to najlepszy wybór dla mnie, a biłem się z myślami nawet gdy wiedziałem jak będę korzystał z roweru.

Martwiłem się o wąskie opony, o wysoką pozycję na rowerze (w porównaniu do MTB) oraz na zwrotność z powodu 28 calowych kół.

Wszystkie te obawy na szczęście się nie potwierdziły i nie potwierdzają ponieważ po pierwsze pozycja na rowerze jest zdecydowanie wygodna. Po drugie, koła nie są za wąskie, a po trzecie ich wielkość nie ma nic wspólnego ze zwrotnością lub nie.

Pozycja jak we wcześniejszych postach informowałem wymagała pewnym ustawień siodełka oraz kierownicy bo z początku nie było kolorowo. Teraz jedyne co doskwiera to naturalnej urody ból d***.

Na trasy +50km konieczne są pampersy więc na zakupy już pora.

Wąskość kół ma swoje oczywiste plusy na szosie z powodu bardzo małych oporów toczenia oraz oporów powietrza. Nie jestem jeszcze wytrawnym rowerzystą aby odczuwał dyskomfort z powodu ich ciężaru bo na pewno wysokiej klasy nie są ale wystarczy je odpowiednio napompować i to robi różnicę.

Do tego w lesie dają sobie radę z przyczepnością pod górkę, stabilnością w dół (40-45km/h po leśnej kamienistej/szutrowej drodze gdzie obrazem trzęsie jak przy trzęsieniu ziemii - polecam bardziej niż łapanie adrenaliny na równiutkich asfaltowych zjazdach z prędkościami nawet +60km/h).

 

O przerzutkach mogę się wypowiadać w samych superlatywach. Na ALTUSACH żony jest problem z przerzucaniem pod obciążeniem i teraz wiem co znaczy dobra przerzutka ALIVIO.

Czy jadę z górki czy pod górkę przerzutka wchodzi bez specjalnych próśb, modlitw czy poprawek. Operuję palcami wręcz intuicyjnie. Pstrykam raz i jest zmiana. Naciskam mocniej, przechodzą o 1-3 w dół jak sobie tego życzę. Za każdym razem, nie ważne w jakich warunkach.

Jeżeli przerzutki mogą pracować jeszcze lepiej to muszę tego spróbować w jakimś rowerze wysokiej klasy bo ciężko mi sobie to wyobrazić.

 

Nie były jeszcze regulowane - NIGDY.

 

Jestem po pierwszym czyszczeniu łańcucha ale z powodów braku rozkuwacza niestety było to czyszczenie powierzchniowe łańcucha, zębatek oraz kropienie ogniwek zwykłym smarem do łańcuchów rowerowych.

Cisza jaka po tym nastała utwierdza mnie w przekonaniu, że dopóki łańcuch się nie rozciąga to nie ma co go zdejmować tylko przesmarować.

Może przy przebiegach w tysiącach km robi to większą różnicę.

 

Rower ogólnie sprawdza się jako rekreacyjny pojazd dający wygodę i stabilną pozycję z fotelikiem i dzieckiem w powolnej jeździe na wycieczce rodzinnej.

Rower daje radę w ostrzejszej jeździe po laskach z naciskaniem na pedały bardziej niż tylko podjazd pod asfaltową górkę.

 

Aby nie było to kilka minusów wyłapałem i może w przyszłości przyjdą zmiany. Są to między innymi:

- amortyzator - prowizorka nie dająca w ogóle żadnej różnicy czy poziom tłumienia jest max czy min. Brakuje mu blokady.

- Gripy - za cienkie. W rękawiczkach jest o niebo lepiej ale nadal do ideału nieco im brakuje. Tutaj mam pytanie do tych, którzy wymienili je. Jakie polecacie wygodne i mięsiste ?

- hamulce - do ich mocy nie ma absolutnie nic ale to piszczenie przedniego mnie denerwuje okropnie. Regulowałem, ustawiałem pod kątami, trick z 1 groszem i nic - piszczą i przestać nie zamierzają (a w deszczową pogodę to nawet jeździć się nie chce bo wstyd - to nie jest pisk tylko ryk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz wiem co znaczy dobra przerzutka ALIVIO.

trochę optymistycznie pojechałeś :)

...350 km - Jestem po pierwszym czyszczeniu łańcucha...

nic dodać, nic ująć :)

amortyzator - prowizorka nie dająca w ogóle żadnej różnicy czy poziom tłumienia jest max czy min.

Jakiego tłumienia? Tam niggdy nie było mowy o żadnej regulacji tłumienia - jest tylko regulacja ugięcia wstępnego. I muszę w końcy chyba zrobić ten blog z regulacją..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...