Skocz do zawartości

[9421g] Specialized Stumpjumper FSR Carbon Pro 2010


rauf

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem go pokazać na gotowo, ale gdzie tam :wub: Nowe cieszy bardziej. Trzeba się podzielić radością :yes:

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) S-Works Carbon Rib Cage 23g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR Mag 203 700g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir CR Mag 180g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Avid Elixir CR MagR ?

Cables: (Pancerze i linki) ori 150g

Cassette: (Kaseta) XTR 11-32 221g

Chain: (łańuch) SRAM PC-971 298g

Crankset: (Korby) XT 865g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) M770 XT 152g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X-0 mid cage 193g

Fork: (Widelec) Future Shock S140TA 115-140 1585g

Rear Shock: (Damper) Futer Shock z Brajanem ?

Frame: (Rama) Specialized Stump FSR Carbon Pro.2650g

Grips: (Gripy) Spec Enduro 80g

Handlebar: (Kierownica) Spec Enduro Low Riser 720mm 260g

Handlebar Tape: (Owijka)

Headset: (Stery) ori

Pedals: (Pedały) Cank Brothers Candy SL 300g

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC 178g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey Superlogic Carbon 30,9x400 182,5g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) KCNC 23,3g

Shifters: (Manetki) Sram X-0 225g

Skewers: (Zaciski koł) KCNC tytan 43,9g

Spacers: (Podkładki pod mostek) ori

Starnut: (Gwiazdka) ori

Stem: (Mostek) Thomson Elite x4 50mm flat 178g

Tire (Front): (Opona przednia) Furious Fred 26x2.0 Evo 400g

Tire (Rear): (Opona tylna) Furious Fred 26x2.0 Evo 400g

Top Cap: (Top cap) ?

Tubes: (Dętki) Schwalbe 14 278g

Wheel Front: (Koło przednie) Roval AL 712g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obręcz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

-Wheel Rear: (Koło tylne) Roval AL 899g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obręcz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

Razem: 10 997 g

 

Na Fredkach w podmokłym lesie jest ok. Na asfalcie niszczę lokalnych napinaczy na szosówkach :icon_mrgreen:

speco.jpg

 

Pierwsze km za mną i trudno powstrzymać szczerzenie. :woot::woot::woot:

Po jeździe 14kg FSR XC ze 100mm i zachciało mi się czegoś skoczniejszego. Mimo że koledzy tutaj radzili mi spojrzeć na inne brandy, to naturalnie pierwszym skojarzeniem było coś ze stajni Speca. Jako że miało być w miarę lekko to ograniczyłem wybór do S-Worksa i Carbona. Pomijając kwestię $$$, to S-Works mi się mniej podobał kolorystycznie (cały czarny, żadnych wstawek) i bardzo długo nie mogłem żadnego trafić. Wziąłem więc ładniejszego Carbona Pro ;)

 

Masa: Seria w Lce ważyła 11600g (z pedałami). Nie powiem, była pewnym rozczarowaniem. Oczywiście liczbowo, bo real life to dla mnie waga piórkowa. No ale do wszędzie podawanej masy S-Worksa 10200g trochę dużo…Choć jak się trochę podrąży temat, to okazuje się że nie jest źle. Nie wszystkim właścicielom SW waga pokazuje te 10kg. Najczęściej jednak tym co mają M-ki ważone bez pedałów a i to nie nie zawsze. Nie chcę powiedzieć, że tak się nie zdarza, tylko że sami userzy podają zwykle przedział 24-26 lbs dla L-ek. Zresztą co to za zabawa bez odchudzania ;) Otworzyłem więc Excela i zaczęło się planowanie ;)

 

Pozycja: Najpierw wziąłem się za dopracowanie pozycji. Jak się ma 190cm to dobrze byłoby mieć coś w okolicach 20-20,5 cali. XL Speca jest dla mnie wyraźnie mniej zwrotna więc zdecydowałem się na pozostanie przy Lce. Problemem było to że ewolucja modeli rocznikowych 2010 w FSRach, zwiększenie skoku ze 120mm do 140mm itd. sprawiło że nowe modele są delikatnie krótsze. Top tube 2009 to 625mm, 2010 już 617mm.

Kokpit docelowo będzie na 70mm z wzniosem plus 1 calowa gięta 720mm kiera. Kanapa to sztyca z offsetem 25mm i wygodne (dla mnie dużo bardziej niż Phenom) Selle SLR XC. W tej chwili jest krótki i prosty 50mm mostek i gdyby nie to że wygodniej będzie mi trochę wyżej to prowadzenie powiedziałym jest genialne. Mega bezpośrednie, porównywalne do włożenia krótkiej przekładni Qrack do Subiego czy Evo . Chwilę pojeździłem na stockowej S-Works 680 low rize i mimo że do tego bajka wąsko, to zakochałem się w czuciu węgla…Chciałem SW Prowess 720 1” Speca, ale mimo że w katalogach na ten rok figuruje to niestety to wirtual…. Tymczasowo założyłem odpowiednik aluminiowy, węgiel płynie już ibajca. Taki set wymagał pewnego przyzwyczajenia i zwalczenia stresów w jeździe po lesie. Nagle także chodniki zrobiły się jakieś węższe i czuje pewną presję ze strony znaków drogowych...Ale nie sądzę żebym miał kiedykolwiek wrócić do rozmiarów <700mm.

 

Zmiany, wrażenia z jazdy jak i małą sesję foto postaram się dokończyć w wolnej chwili, tymczasem do pracy nie chce mi się ruszać auta. Ciężko się ze Stumpim rozstać w garażu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garaż mam podziemny, betonowy taki :icon_mrgreen:

 

Dosyć długo mierzyłem L i XL jak i 29er Stumpa. XL mnie wyciąga, choć nogi mają optymalną pozycję. 29 to znowu imo dziwadło. Na L po prostu najlepiej się czuje. Tak wysunięta sztyca to właściwie do jazdy po płaskim tylko. W setupie górskim będzie KindShock i oczywiście zupełnie inne laczki.

Edytowane przez rauf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

 

No kawał skurczybyka z tego Stumpjumpera:)

Poszłeś w czarno-czerwone ( nie tak odważnie jak w Rizie) , trochę zachowawczo jak na Ciebie:)

Ale i tak wyszło mocno za######iaszczo.

Koła masz chyba tubeless? jeśli tak to jedziesz z tubeless ready...

A tak poza tym to skrobnij coś o futureshocku i jego kulturze.

 

Tak szeroka kiera jest świetna na zjazdach ale pod górę lipa Panie lipa...

Wydaje mi się, że 650-660 bardziej by się zgrał z uniwersalnym charakterem bike,

no ale klamka już zapadła jak widzę.

 

 

 

PS:No i kiedy się dasz przejechac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, mówi się poszedłeś :wallbash::icon_mrgreen:

No a wogóle to senkju, już ty dobrze wiesz kto mnie zmotywował do zrobienia sobie więcej F L O W :thumbsup:

 

Wierz mi, że jak postawię obok siebie Rize'a i Stumpiego to widać co jest fancy ;)

Carbon wygląda tak dużo bardziej technicznie, carbonik tu, carbonik tam, subtelne KCNC....z bliska podoba się bardziej, ciekawe czy na fotach mi to wyjdzie. Parę kroków wystarczy żeby stwierdzić że to po prostu czarny rower...

Cannon...ten jak wyjedzie zza rogu jest bling bling jak w murzyńskich mixtapach :whistling:

Zważywszy na powyższe, nawet się obawiam czy Aerozyna na czerwono nie zrobi mi latino disco...

 

Koła pierwsze co to te paździerze wyp...uciłem i pozbyłem się nabiału. Nie mam zaufania do TL. Jak będą serwisowalne w warunkach bojowych, lżejsze od zestawów to do tematu wrócę.

 

Co do kierownic i pedałów podoba mi się to co piszą magazyny ostatnio. Nie ma co udawać ściganta jak się nim nie jest. Kiera szeroka to kontrola i wygoda w jednym. Platformy to niewielka strata na podjeździe za to mega pewność na zlocie. I bezpieczeństwo. Do tego jakieś proporcję trzeba zachować, dla mnie 720 nie jest taka szeroka. Jestem duży, mam szerokie ramiona, sam się rozmarzyłem :rolleyes:, ale serio to żadne wow. 780 to byłoby coś, a seryjne 680 po prostu było mi do tej geo mało. EOT

 

O zawiasie napiszę więcej jak go lepiej poznam. Na razie posłuchałem jak to ustawiać w Airbike'u, czytam w sieci, szukam filmików itd. Od pasji samochodowej mam dużo respektu dla umiejętności ustawienia zawieszenia, dlatego nie spieszy mi się. Oczywiście przeklikałem sobie wszystkie śrubeczki i jako tako mam to ustawione, ale to tylko na czuja. Swoją drogą jak ktoś zna dobry tutek do tematu to poprosz...

 

Na gorąco tak: wpadajka ze 140 na 115 działa sprawnie lekko, ale praktyczna byłaby z pop lockiem. Sam amor nie do porównania z Rebą 100. Właściwie to chyba zawsze to miało tak działać, tylko nabieraliśmy się na marketing. W żadnej mierze te 140 nie sprawia wrażenia nadmiaru, nawet na czarnym. Jak trzeba to się włączy i wpadasz...i wpadasz...aż miło :woot:

Brajan po 200km co powiem? Po prostu czasem sprawdzam czy na pewno mam fulla. A czasem nie potrzebnie podnoszę tyłek bo to działa i to działa cholernie dobrze. W FSR XC przyzwyczaiłem się jednak przestawiać na podjazdach na ProPedal i otwierać jak trzeba. Tutaj zapomnij. Się samo :whistling:

 

Karniaka dam, luz. Jak dasz swoim anorektykiem :icon_mrgreen:

Deal?

Edytowane przez 1415chris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rogal mi nie schodzi i szybko nie zejdzie :icon_mrgreen:

Zawieszenie coraz lepiej ustawione pod preferencje i muszę powiedzieć, że brajan odwala niesamowitą robotę. Na delikatnie ze względu na masę mam wrażenie jazdy na maszynce pokroju Epica. Szybki, lekki, niewielki fullik. Jak przycisnąć to zawias budzi się i zmienia w coś pokroju Enduro. Wybierze wszystko żeby po chwili zgasić te 140mm na płaskim.

Być może to co testowałem poprzedniej generacji (Stump 2009) nie było ustawione zbyt dobrze, lub też nie umiałem tego właściwie sprawdzić, ale imo to nie tylko różnica 20mm skoku i zmiana pozycji dampera. Zresztą niewiele lepiej o ile pamiętam było w wersjach z Talasem 2010 które sprawdzałem (znowu nie dam głowy że to nie kwestia ustawienia).

Po pierwsze FutereShock pracuje w zakresie odczuwanym na co najmniej 150mm. Po drugie idealnie współgra z damperem tworząc jednolity organizm amortyzujący. Zastanawiałem się nawet przez chwilę, czy Brain z FS'a nie jest jakoś sparowany z tylnim ale kabelków nie widać...

 

To co chcę jeszcze sprawdzić to jak działa układ kiedy powyłączać brajana. No brain, szeroka kiera i prawie Evo ;)

Pedały zmieniłem na platformy, czekam jeszcze na KindShocka i w konsekwencji zaraz przez te zachwyty dostanę warna :bye2: Ale kurde, podoba się! :wub:

 

Mendoza, sparujmy się na pw.

P.S.jak lekceważysz rozróżnianie rodz. m i ż, to bądź konsekwentny, proponuje wersję "pojszłem" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać koniec :thumbsup:

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) S-Works Carbon Rib Cage 23g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR Mag 203 360g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir CR Mag 336g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Avid Elixir CR MagR (uwzględnione wyżej)

Cables: (Pancerze i linki) ori (uwzględnione wyżej i w ramie)

Cassette: (Kaseta) XTR 11-32 221g

Chain: (łańuch) KNC 9SL 241g

Crankset: (Korby) Aerozine X-12 SL3 610g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) M770 XT 152g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X-0 mid cage 193g

Fork: (Widelec) Future Shock S140TA 115-140 1585g

Rear Shock: (Damper) Futer Shock z Brajanem (uwzględnione w ramie)

Frame: (Rama) Specialized Stump FSR Carbon Pro.2650g

Grips: (Gripy) Spec Enduro 80g

Handlebar: (Kierownica) Spec Enduro Low Riser 720mm 260g

Handlebar Tape: (Owijka)

Headset: (Stery) Cane Creek (uwzględnione w ramie)

Pedals: (Pedały) SARS 260g

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC 178g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey Superlogic Carbon 30,9x400 182,5g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) KCNC 23,3g

Shifters: (Manetki) Sram X-0 225g

Skewers: (Zaciski koł) KCNC tytan 43,9g

Spacers: (Podkładki pod mostek) ori

Starnut: (Gwiazdka) Spec

Stem: (Mostek) Syntace F109 75mm 104g

Tire (Front): (Opona przednia) Furious Fred 26x2.0 Evo 310g

Tire (Rear): (Opona tylna) Furious Fred 26x2.0 Evo 312g

Top Cap: (Top cap) ?

Tubes: (Dętki) Schwalbe 14 278g

Wheel Front: (Koło przednie) Roval AL 712g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obręcz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

-Wheel Rear: (Koło tylne) Roval AL 899g

-Hub: (Piasta)

-Rim: (Obręcz)

-Spokes: (Szprychy)

-Nipples: (Nyple)

-Rim tape: (Opaska)

Razem: 10 237 g

 

Nowe Aerozyny ważą jeszcze mniej niż MY2010, wiem bo mam porównanie. Chyba, że tlenek glinu niebieski jest cięższy od czarnego B) Przy okazji zakładania korby trafił mnie jakoś fakt, że miska jest jakaś taka duża...a dolnej rury nie jestem w stanie objąć ręką - mimo że piłkę do kosza raczej łapię. Ergo ceramiki nie podejdą, chyba że ktoś mi podpowie jak je upakować do 84,5mm??

Pedały testowo zmieniłem na lekkie plaformy, mimo raczej dużej stopy (rozm.46) szerokość 73mm nie sprawia wrażenia wąskości, jest ok.

Mostek, jak to mostek, Syntace, piszą że będzie 102g, jest 104g :wallbash: Śrubki nie ugryzłem, ale ponoć tytanowe.

:icon_mrgreen:

Ciekawe, że wrażenie bezpośredniości zniknęło jak sen jaki złoty, 75mm jest bliżej 90 i 100 niż 50 niestety...Słowem jest standardowo i ruszając raczej się nie wywracam.

 

Czekam jeszcze na kierę węglową, xtr na przód, Kind Shocka i tyle.

Co mi się podoba, to że rower złożył się szybko, nie asborbując jakoś i relatywnie tanio.

Mam też sporo pewności że nic nie pierdnie mi w błocku, na zjeździe itd.bo raczej nie ma części nadmiernie wylajtowanych i jest to spory komfort przy tej wadze imo. Nic tutaj nie tłumaczę, nie ma presji ani potrzeby na zbijanie dla zbijania, dobry sprzęt to jeżdżący sprzęt.

 

Daje bardzo dużo frajdy i jak dotąd zauważyłem 2 wady:

  1. czarny brudzi się od byle czego i wiecznie jest "zakurzony"
  2. od posiadania stumpa nie wyrastają w okolicy skałki i traile jak z reklam speca, co jest sporym nadużyciem

 

Plany, to może na następny sezon kółka na lżejsze jakieś. Pewnie bez kombinacji na secik jak kolega Mendoza, chyba że pojawi się do tego czasu coś fajniejszego...

 

Kolorystycznie wymiękłem z czerwonymi dodatkami na etapie korby, to co jest w zupełności mi wystarczy, rower jest imo świetnie spasowany i chyba udało mi się zachować czerwony zgodnie z wizją producenta jako kolor uzupełniający.

 

Tak to wygląda aktualnie.

 

stump01.jpg

stump02.jpg

 

Jest spójnie i stylowo :icon_cool: Real life (bez torebki i na Fredkach) waga pokazuje 10310.

A Fredki są niedoceniane imo, bo to w warunkach podmiejskich zafarbista opona, że nie wygląda jak terenowa to inna sprawa, ale swoje robi i w zasadzie po lasach i często rozmiękłych duktach zupełnie mi nie przeszkadzała.

Na asfalcie pokazuje rogi :devil:

 

Teraz tylko jeździć i jeździć, no i może jakieś uczciwe foty pstryknę jak pogoda dopisze :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku! Jak skończę swojego sztywniaka to chciałem brać się za drugi sprzęt do solidnego enduro. Ale coraz częściej ostatnio chodzi mi po głowie, żeby zamiast tego zbudować takiego Stumpiego zamiast dwóch. Byłoby więcej kaski :) Sprzęt masz pierwsza klasa. Platformy jakie lekkie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja mama stwierdziła że wygląda jak zwykły rower :P

Ale za to ja twierdze że wygląda bajecznie.

Od jakiegoś czasu właśnie marzy mi się taki sprzęt do poszalenia na zjazdach i właśnie o takim rowerze jak twój marzę.

Gdzie dokładnie mieszkasz i gdzie go trzymasz ? :)

 

Przedni przewód przedniego hamulca albo prosi się o przycięcie albo o jakieś inne ułożenie, bo tak to jakoś dziwnie wygląda.

Edytowane przez KosteQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku! Jak skończę swojego sztywniaka to chciałem brać się za drugi sprzęt do solidnego enduro. Ale coraz częściej ostatnio chodzi mi po głowie, żeby zamiast tego zbudować takiego Stumpiego zamiast dwóch. Byłoby więcej kaski :) Sprzęt masz pierwsza klasa. Platformy jakie lekkie...

 

Mam nadzieję że pozytywnym? Enduro fajna rzecz, ale gdzie tak jeździć? Samymi wyjazdami jednak się nie żyje, choć przyznam, że i mnie się od jakiegoś czasu śnią Alpy :wub: Procentowo nie ma co się oszukiwać, bujam się po płaskim i wtedy Stump pokazuje jak uniwersalnym sprzętem jest, a jak będzie okazja to 140mm wykorzystam, oj wykorzystam :icon_mrgreen:

 

Platformy wziąłem eksperymentalnie ale na pewno zagoszczą na dłużej, choć wiadomo że ciągnięcia brakuje, nogi zaczęły mnie inaczej boleć :icon_redface:

 

Moja mama stwierdziła że wygląda jak zwykły rower :P

Ale za to ja twierdze że wygląda bajecznie.

Od jakiegoś czasu właśnie marzy mi się taki sprzęt do poszalenia na zjazdach i właśnie o takim rowerze jak twój marzę.

Gdzie dokładnie mieszkasz i gdzie go trzymasz ? :)

 

Przedni przewód przedniego hamulca albo prosi się o przycięcie albo o jakieś inne ułożenie, bo tak to jakoś dziwnie wygląda.

 

Mama dobrze mówi :icon_cool: Nic niezwyczajnego w produkcyjniaku nie ma...natomiast że nie dodała że ładny, to rozczarowuje... :icon_mrgreen:

 

Tak, przewody muszę poprawić, pod korbą jak na mój gust, też za bardzo wystają.

 

Dni otwartych w garażu nie prowadzę, ale jak bywasz na Dereniowej to się pewnie zobaczymy, jakoś tam zaglądam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem gul skacze,jak tak się patrzy na tego twojego Speca :voodoo: No cóż na razie niestać na fajoskiego fulla,choć z osprzętem w moim sztywniaku nie jest tak żle więc będzie czekał na coś suprzejszego :icon_mrgreen:

Całość wizualnie jak z najlepszego biura wzornictwa!Ta tylna czerwona ramka wózka tylnej przerzutki to oryginał czy gdzieś dokupiłeś?Aerozynka rzeczewiście leciuchna,ale to masa bez łożysk,czy tak? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając fakt ze przy tym rozmiarze to ja bym 29er preferowal(ale piszesz ze tez testowales) to maszyna piękna i zapewne spelniajacy role zarówno Hateka na płaskie jak i enduro roweru.

Przy tak duzym sloppingu, wysunietej mocno sztycy i skoku 140 nie masz uczucia braku sztywnosci bocznej gdy na siodle siedzisz i silowo pedalujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem gul skacze,jak tak się patrzy na tego twojego Speca :voodoo: No cóż na razie niestać na fajoskiego fulla,choć z osprzętem w moim sztywniaku nie jest tak żle więc będzie czekał na coś suprzejszego :icon_mrgreen:

Całość wizualnie jak z najlepszego biura wzornictwa!Ta tylna czerwona ramka wózka tylnej przerzutki to oryginał czy gdzieś dokupiłeś?Aerozynka rzeczewiście leciuchna,ale to masa bez łożysk,czy tak? :whistling:

 

Wszystko w swoim czasie marky5 :icon_wink: A pozytywna zazdrość nie jest zła, mnie np. projekty paru kolegów zmotywowały żeby złożyć coś fajnego. Czego i Tobie życzę :thumbsup:

Tak, X0 w zeszłym roku było też w takich barwach, to oryginał.

Zgadza się, Aero ważą tyle korby z zębatkami, ceramiki z podkładkami 94g. Z tym że ja musiałem pozostać na tym co było w mocno oversize od speca.

 

Pomijając fakt ze przy tym rozmiarze to ja bym 29er preferowal(ale piszesz ze tez testowales) to maszyna piękna i zapewne spelniajacy role zarówno Hateka na płaskie jak i enduro roweru.

Przy tak duzym sloppingu, wysunietej mocno sztycy i skoku 140 nie masz uczucia braku sztywnosci bocznej gdy na siodle siedzisz i silowo pedalujesz ?

 

29 w niczym mi się nie podobał, nie testowałem tego nawet dokładniej, bo też od razu mnie zniechęcił i wiedziałem, że to nie mój styl. Co nie znaczy, że komuś nie może podpasować. Na pewno dla wysokich jeźdźców jest to jakaś opcja, jeszcze jak mieszkają obok kanionów... :yes:

 

Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie (musiałem sprawdzić znaczenie slopping :D ) to właściwie do tej pory nie zauważyłem żadnych objawów miękkości ponad te jakich należy się spodziewać w fullsusie. Na pewno HT w XLce jest sztywniejszy w pewnych płaszczyznach, ale czego innego oczekuja się od takiej maszynki jak Stump.

Czy właściciel HT zastanawia się czy mu nie brakuje amortyzacji z tyłu?

Pewnie nie, bo czego innego szuka i ma inne priorytety kolarskie. (Albo za każdym razem jak mu się nic nie wyszło obija na zjeździe :icon_mrgreen: )

Sama rama jest sztywna wystarczająco a do tego węgiel tu i tam sprawia że niemożliwie tłumi wszystkie te małe drgania. Jedyna rzecz która pracuje przy wysiłku to samo siodło, SLR XC jest pośrodku dosyć giętkie, nawet bardziej niż można sądzić jego masie.

 

No i zrobilo sie nam ladnie.

Porob wiecej zdjec, bo widze ze masz ku temu przyzwoite urzadzenie.

 

Zdecydowanie linka przedniego hampla do skrocenia i pusc ja po wewnetrznej stronie lagi amora.

 

Thnx.

Ciekawe jak wprawne oko rozpozna "urządzenie" :whistling:

Mała podpowiedź to japoński słoik, i nie na literkę N. :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucky day :D

 

Najpierw rano listonosz wręczył mi zamorską kierę, a później do pracy przyszły jeszcze lepsze konfitury :yes:

spec01.jpg

spec02.jpg

 

Co cieszy to że kierownica roku w/g magazynu What Mountain Bike jako jedna z niewielu nie ma zaniżonej wagi.

1/2" rize ma mieć 205g, 2" 225g a mnie się trafiła 1" 196g :icon_cool: nice one :whistling: Oby nie kosztem zębów :blink:

spec03d.jpg

 

Delikatne złotawe malowanie pasuje szczęśliwie do goleni, łańcucha i paru innych detali które są lekko szampańskie.

Po kierownicy poszedłem na całość i szarpnąłem się na gripy piankowe, bez korków 13,4g, trochę mniej niż przykręcane speca. Inna sprawa czy wygodniejsze...się okaże.

 

Zmieniłem też trochę plany przyszłego sezonu i...zamówiłem lekkie kółka. Duże gratsy dla Bikestacji, kolejny raz okazuje się, że warto ładnie poprosić i przekazać czego się oczekuje. Selekcja komponentów dała wynik: 1320g :icon_cool:

 

spec04.jpg

spec05.jpg

 

Zestaw DT 240S, CX Ray, Sapim i Stana ZTR Alpine może nie ma wizualnej finezji Easton Heaven, ale waży trochę mniej :icon_mrgreen: No i pasi kolorystycznie.

Piasty wcale nie są takie głośne...małe porno dowodowe

 

 

Chwilę zastanawiałem się nad Crestami (starsze i ponoć słabsze) albo Flow, ale chyba w ostre góry ew.endurowanie zostawie sobie firmowy zestaw speca.

 

Dopracowałem też ustawienie zawieszenia, trochę było pokombinować z ciśnieniami i systematycznie testować nastawy brainów. Jest tego trochę, ale teraz sag, progresja, rebound jest jak należy. Znajdę chwilę to opiszę swoje spostrzeżenia. Lepsza geo to też siodło trochę w dół.

Parę fot detali:

 

okolice poddupia

spec11.jpg

 

mostek kapitański

spec13.jpg

 

Brajan zadni

spec12.jpg

 

Brajan frontowy

spec14.jpg

 

mały OS, lustereczko powiedz przecie który Spec najładniejszy na świecie?

spec15.jpg

 

Cały dół i kluczowe miejsca pokryte są folia, strasznie histeryzuje ten Spec....

 

Z okazji dnia dziecka kupiłem sobie też gadżeciki. Jakżeby....pasujące kolorkiem :woot:

 

Niepraktyczny mutlitool (brak torxa)

spec17.jpg

 

Zegarek, sportowy :yes: (wręczę sobie na komunie)

spec18.jpg

 

Dobra koniec jajec, konkrety

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) S-Works Carbon Rib Cage 23g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir CR Mag 203 360g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir CR Mag 336g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Avid Elixir CR MagR (uwzględnione wyżej)

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire (uwzględnione wyżej i w ramie)

Cassette: (Kaseta) XTR 11-32 221g

Chain: (łańuch) KNC 9SL 241g

Crankset: (Korby) Aerozine X-12 SL3 610g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) XTR 125g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X-0 mid cage 193g

Fork: (Widelec) Future Shock S140TA 115-140 1585g

Rear Shock: (Damper) Futer Shock z Brajanem (uwzględnione w ramie)

Frame: (Rama) Specialized Stump FSR Carbon Pro.2650g

Grips: (Gripy) KCNC Eva 13,4g (bez korków)

Handlebar: (Kierownica) Answer Pro Taper Carbon 1" 720mm 197g

Handlebar Tape: (Owijka)

Headset: (Stery) Cane Creek (uwzględnione w ramie)

Pedals: (Pedały) SARS 260g

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XC 178g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey Superlogic Carbon 30,9x400 182,5g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) KCNC 23,3g

Shifters: (Manetki) Sram X-0 225g

Skewers: (Zaciski koł) KCNC tytan 43,9g

Spacers: (Podkładki pod mostek) ori

Starnut: (Gwiazdka) Spec

Stem: (Mostek) Syntace F109 75mm 104g

Tire (Front): (Opona przednia) Furious Fred 26x2.0 Evo 310g

Tire (Rear): (Opona tylna) Furious Fred 26x2.0 Evo 312g

Top Cap: (Top cap) ?

Tubes: (Dętki) Schwalbe XXlight 14A 205g

Wheel Front: (Koło przednie) 610g

-Hub: (Piasta) DT Swiss 240S

-Rim: (Obręcz) ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy)CX Ray

-Nipples: (Nyple)Sapim

-Rim tape: (Opaska) brak

-Wheel Rear: (Koło tylne) 710g

-Hub: (Piasta) DT Swiss 240S

-Rim: (Obręcz) ZTR Alpine

-Spokes: (Szprychy)CX Ray

-Nipples: (Nyple)Sapim

-Rim tape: (Opaska) brak

 

Razem: 9 716g

 

Tak to wygląda:

 

spec08.jpg

 

spec09.jpg

 

spec10.jpg

 

spec16.jpg

 

Powiecie uparł się na 9XXX. :wallbash: Niekoniecznie, chciałem wrzucić lekkie koła i zobaczyć jak będzie.

Jakoś tak wyszło...

A jest...

 

 

:woot::wub::yes:

 

 

Prosz nie komentować drabiny, poluję na kunę i aktualnie często bywam na dachu :voodoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...