Skocz do zawartości

[Akcesoria rowerowe] Jak zrobić samemu - porady


DarkFury

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiedziałem takiego tematu więc zakładam.

Wklejajcie linki z poradami i soposobami na własnoręczne konstrukcje jakichs akcesoriów do roweru, jak ktos ma więcej czasu i szkoda mu kasy, zawsze może sam sobie cos zrobić.

fajnie jakby wszystkie "zrób to sam" były w jedym temacie.

 

ja jestem w trakcie robienia opon zimowych z kolcami i lampki na akumulator.

może macie jakies inne pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
nie wiedziałem takiego tematu więc zakładam.

Wklejajcie linki z poradami i soposobami na własnoręczne konstrukcje jakichs akcesoriów do roweru, jak ktos ma więcej czasu i szkoda mu kasy, zawsze może sam sobie cos zrobić.

fajnie jakby wszystkie "zrób to sam" były w jedym temacie.

 

ja jestem w trakcie robienia opon zimowych z kolcami i lampki na akumulator.

może macie jakies inne pomysły??

 

 

Ja kombinuje jakby tu zrobic na zarowje xenonową. Byloby duuuuzo mocniejsze swiatlo.. no i te niebieska poswiata... :D Jak na razie na stanie mam zarowke H4 xenon (zapasowka z auta:P), teraz musze wykombinowac jakis akumulator i bedzie....jazda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kombinuje jakby tu zrobic na zarowje xenonową.

te zarowki "xenonowe" to lipa. z prawdziwymi xenonowimi reflektorami nie maja nic wspolnego i tak naprawde wcale lepiej nie swieca. ale skoro zalezy ci na niebieskim swietle to powinienes byc zadowolony.

teraz musze wykombinowac jakis akumulator

polecam od traktora. do plecaka ze stelazem na pewno ci sie zmiesci i zagwarantuje odpowiedni zapas energii elektrycznej nawet na najdluzsze nocne wojaze :mrgreen:

 

a z akcesoriow najlatwiejsze do zrobienia bylyby chyba rzeczywiscie lampki i blotniki (takie metalowe of course)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szczerze to nie da rady: zarowka h4 to min. 55w przy 12v. zadne zdatne do wozenia ze soba na rowerze ogniwo nie sprosta takim parametrom. no chyba, ze rzeczywiscie chcesz wozic ze soba motocyklowy akumulator i ladowac go prostownikiem w domu :D

 

[ Dodano: 2005-12-11, 23:40 ]

polecalbym raczej zarowke z np. latarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kombinuje jakby tu zrobic na zarowje xenonową. Byloby duuuuzo mocniejsze swiatlo.. no i te niebieska poswiata...  Jak na razie na stanie mam zarowke H4 xenon (zapasowka z auta:P), teraz musze wykombinowac jakis akumulator i bedzie....jazda!

 

Tak to nic nie ma wspolnego z xenonem. Ta zarowka to chyba jakis halogen. Xenony swieca na bialo. W samochodach ceny zaczynaja sie od ok 3.5k.

 

[ Dodano: 2005-12-11, 23:56 ]

o ile sie nie myle nie jest to zarowka tylko tak wyglada i jest tam gaz.Swiatlo praktycznie nie do zajechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem jak ta zarowka swieci, wcale nie swieci jak halogen, jest troche mocniejsza i ma niebieski odcien, a jak pada ostre swiatlo to widac kolory teczy. A pozatym juz nie musicie takich jazd na mnie robic, ja bylem tylko ciekaw jakby to mozna bylo zrobic...ale dam se siana z forum, sam pokombinuje, dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Przepraszam, że się wtrące do żarówek xenonowych... Ale żarówa xenon nie świeci "tak po prostu".

 

Zapewne chodzi o takie coś:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=74763308

po pierwsze - już nawet gdzies w opisie przyuważyłem "a'la xenon"

 

Światła xenonowe łatwo rozpoznać - włączają się jak lampa fleszowa w aparacie, czy diody, czyli "natychmiast", a nie jak halogeny, że mozna przyuważyć moment (nawet pół sekundy!) rozjaśniania. Tak samo gaszenie - gasną w mgnieniu oka, zaś halogeny wiadomo - nim przestanie być widać włókno mija czasem ponad sekunda. Nie świecą na 12v tylko na specjalnie przygotowane kilka tyś. voltów. Mimo, że włączają się w ułamku sekundy, to po włączeniu przez chwilkę świecą wręcz na niebiesko i jakby ciemniej. W dodatku jeżeli masz zapasową to nieźle - jesteś tak 800zł do przodu - bo tyle kosztuje sama lampa wyładowcza (żarówka jak kto woli, ale tu nie ma żarnika).

 

Własciwie na zdrowy rozum lampa xenonowa w rowerze to świetny wynalazek - bo zużywa mało prądu (samochodowe biorą tak 35w) , zawsze ida w parze ze specjalnymi reflektorami/soczewkami, więc świecą zawsze tam, gdzie trzeba (nic się nie traci na oświetlanie nieba, czy ludziom po oczach), więc gdyby jakaś firma zrobiła nawet kilkuwatową lampę xenonowa do bike'a... to by miało sens!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko, powinni znalezc w miare tanie i dobre rozwiazanie w swiecie rowerow, bo xenony juz w samochodach pokazaly swoje ogromne zalety, i nie musi to byc tansze rozwiazanie od halogenow, ale wystarczy ze bedzie lepsze, a znajda sie chetni do nabycia.. ;) pozatym niektore lampki halogenowe nawet potrafia przestraszyc cenami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człwieku, nie wiem jaki akumulator bedziesz potrzebowal do tej żarówki...chyba wielki jakiś :-D

ale powiem ci jedno, ja zrobiłem lampkę na dwóch halogenach 20W/12V i to zżrera dużo prądu.

Wczoraj po 18-tej doginałem w lesie, możesz sie domysleć, że o tej porze są już egipskie ciemności, 40 watów wystarczająco mi oświetlało drogę, ale akumulator zaczął siadać, więc musiałem jechać na jednej żarówce - totalny hardcore, hehehe, błotko i ślisko i mało widać, musiałem niestety zmniejszyć prędkośc tak, żeby w razie gleby nie połamać sie za bardzo :)

Koniec końcem, aku rozładował się(słabiutko swieci lampka) mniej więcej po 60 minutach przy jeździe na dwóch żarówkach, aha, moj aku to 3,4 Ah 12V, zastanawiam się nad kupieniem większego, ale wtedy zapewne nie zmieści się do koszyka na bidon i będzie

2x cięższy :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mibars

Co do stosowania 2-ch żarówek 20 watowych... Nie wiem czemu, ale zazwyczaj jest tak, że jedna żarówka świeci jaśniej, niż dwie 2x słabsze. Proponuje ci włożyć z takim akumulatorem 10w i 35w. 10 sprawdza się dobrze na drodze, 35w, gdy trzeba trochę pokluczyć miedzy dziurami/gałęziami.

 

No i nie włączaj ich razem! :D Bo 35w zupełnie zagłusza 10w :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xenony juz w samochodach pokazaly swoje ogromne zalety, i nie musi to byc tansze rozwiazanie od halogenow, ale wystarczy ze bedzie lepsze, a znajda sie chetni do nabycia.. :D

coz, cadillac montowal abs juz w latach '70, a dopiero dzis staje sie on standartem w autach i powoli wkracza do motocykli (o rowerach, o ile kiedykolwiek sie w nich znajdzie nie ma na razie mowy). wiec skoro reflektory xenonowe w sredniej klasy autach stanowia dzis kosztowna opcje, to sam pomysl, ile lat zajmie wprowadzenie go do rowerow :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie mylisz bo abs do roweru juz jest, jest to jakas taka zlaczka, ktora montuje sie zamiast tej rurki odprowadzajacej linke w V-brake'ach, ona ma jakas sprezynke w srodku i cos tam jeszcze, w prawdzie nie jest to ABS z samochodu, ale dziala podobnie, no i nazywa sie abs, a kosztuje okolo 20-30zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ona ma jakas sprezynke w srodku i cos tam jeszcze

o czym tu w ogole mowic. sytuacja podobna do omawianych juz "xenonow".

no i nazywa sie abs

nazwac "abs" to mozna wszystko, bo to tylko skrot i w ten sam sposob oznacza sie takze np. pewien rodzaj tworzywa sztucznego i na wielu niezwiazanych w ogole z hamulcami rzeczach jest napis "abs" ::smile::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mibars

Rozumiem, że to taki prymitywny AntiBlockingSystem?

Czyli ogranicznik maxymalnego hamowania... Nie sądze, by to zdawało egzamin z paru przyczyn:

-co w momencie, gdy naprawdę musimy ostro zahamować, a to załózmy pozwala nam wykorzystać 75% maxymalnej siły hamowania? nawet niecały metr może zbawić...

-A zmiana śliskości nawierzchni? Jeżeli nastawimy tototo na asfalt, to na piasku nadal będziemy mogli zblokować koła, zaś na nastawach na piach mamy sytuacje opisaną w pkt nr 1

-spręzyna nim jeszcze osiągniemy moment wlaściwej redukcji siły hamulca będzie pochłaniać pewną cześć energii na niewielkie odkształcenia... równie dobrze można założyć stalowe v-brejki - też się wyginają i pochłaniają energię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhhhhhhhhhhh dobra nic wam juz nie napisze... poprostu widzialem takie cos w sklepie, nie mowie ze to jest zaiste innowacyjne rozwiazanie, tylko poprostu ze jest cos takiego, nawet jesli ma byc to tylko namiastka AntiBlockSystem'u. A moze i ASR by sie znalazl.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stosowania 2-ch żarówek 20 watowych... Nie wiem czemu, ale zazwyczaj jest tak, że jedna żarówka świeci jaśniej, niż dwie 2x słabsze. Proponuje ci włożyć z takim akumulatorem 10w i 35w. 10 sprawdza się dobrze na drodze, 35w, gdy trzeba trochę pokluczyć miedzy dziurami/gałęziami.

 

No i nie włączaj ich razem! :P Bo 35w zupełnie zagłusza 10w :P

 

Bo chyba sa połączone szeregowo. Gdyby je połaczyc równolegle spadłby opór całkowity i swieciły by mocniej tylko duzo szybciej by wcinało baterie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo chyba sa połączone szeregowo. Gdyby je połaczyc równolegle spadłby opór całkowity i swieciły by mocniej tylko duzo szybciej by wcinało baterie :P

coz, albo rybki albo akwarium. nie moze mocno swiecic i jednoczesnie dlugo na jednej baterii. ja proponowalbym dodac do odwodu regulowany opornik. moznaby wtedy dostosowywac na biezaco jasnosc do potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...