Skocz do zawartości

[11823g] Kross LeveL A6 2008


afly

Rekomendowane odpowiedzi

Bar Ends: (Rogi) - brak

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Author - 4g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Kellys - 55g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Juicy 7 (waga wraz z śrubami) - 278g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Juicy 7 (waga wraz z adapterem i śrubami) - 332g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid Juicy 7

Cables: (Pancerze i linki) - (pancerz przerzutki tylnej + osłona przed otarciami) - 26g

Cassette: (Kaseta) - Shimano Alivio HG-50 8speed 11-32T - 357g

Chain: (łańcuch) - Wippermann Connex 804 (285g) + spinka Connex (3g) - 288g

Crankset: (Korby) - Shimano Deore FC-M510 - (ramiona) 433g + (śruby mocujące korbę) 35g + (śruby mocujące zębatkę) 20g + (zębatka 36T) 90g = 578g

*suport Shimano BB-ES25 113mm - 281g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - brak

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SRAM X-7 długi wózek/model 2010 - 238g

Fork: (Widelec) - RST F1RST Air (D) (rura sterowa 20,5cm) - 1675g

Rear Shock: (Damper) - brak

Frame: (Rama) - Kross Level A6 2008 (wraz z hakiem przerzutki, bez piwotów) – 1807g

Grips: (Gripy) - Author - 19g

Handlebar: (Kierownica) - Amoeba Vitra 620/25.4 mm - 188g

Headset: (Stery) - Accent Airplane - 96g

Pedals: (Pedały) - Shimano FC-M540 - 339g

Seat: (Siodło) - Kellys Kbix Ultraform - 294g

Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-428 - 265g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Accent Slim - 15g

Shifters: (Manetki) - SRAM Gripshift X-7 (tylko prawa) 8speed (waga z linką) - 94g

Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoor Bolt - 67g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Acor 30mm - 13g

Starnut: (Gwiazdka) (wliczona wraz ze sterami)

Stem: (Mostek) - Accent 120mm/25,4mm - 189g

Tire (Front): (Opona przednia) - Kenda Karma Kevlar 2,00 60TPI - 505g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma Kevlar 2,00 60TPI - 499g

Top Cap: (Top cap) (wliczony wraz ze sterami)

Tubes: (Dętki) - Hutchinson Air Light (26 x 1,70-2,10) - 231g (przednia 116g/tylna 115g)

Wheel Front: (Koło przednie) - 1135g (waga podana razem z tarczą hamulcową i śrubkami do tarczy i opaską!)

Obręcz: Mach1 ExE

Piasta: Joy Tech

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1352g (waga podana razem z tarczą hamulcową i śrubkami do tarczy i opaską!)

Obręcz: Mach1 ExE

Piasta: Joy Tech

-Rim tape: (Opaska) - 40g

Misc : (Inne) - Chain Keeper - 77g

 

Suma: 11297g

 

- osłona na ramę przed łańcuchem - 27g

- nakładki SPD - 64g

- licznik – 50g

Suma: 11438g

 

- futerał na zapięcie - 115g

- zapięcie Abus Bordo 6100 90cm - 1010g

Suma: 12563g

 

Zdjęcia wrzuce jak bede w plenerze, posiadam fotki niektórych cześci na wadze, gdyby ktoś miał jakieś pytania chętnie odpowiem.

Poglądowe zdjęcie --> Kross i Kross (napęd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

img1722oj.jpg

img1734.jpg

 

Rower ma dopiero przejechane 130km, ze względu na mało przychylną ostatnio pogodę.

Już w pierwszy dzień byłem pewny ze jedna zębatka z przodu to był błąd. Została zamówiona manetka oraz przerzutka przednia, dojdzie również zębatka 22T, która w przyszłości zostanie zmieniona na 26T.

 

Opony zachowują się beznadziejnie w mokrych warunkach, złapał mnie dziś deszcz w lesie, i stwierdzam ze tylne koło zachowuje sie fatalnie gdy mamy mokrą sciółke leśną, gdy jeździmy po kamieniach, przód tylko raz wyniosło mi na zakręcie. Uślizgi tyłu miałem dziś na lekko stromym podjeździe dla wózków na kostce brukowej, opony dośc szybko się oczyszczają, ale również dość łatwo sie zapychają (przód 3,0 atm; tył 3,8 atm). W przyszłości będzie ich wymiana, zapewne na jakieś 2.2".

 

W tym rowerze mam hamulce Avid Juicy 7. Jestem z nich zadowolony, ale jednak na zjazdach trochę według mnie brakuje na sile, faktem jest ze są w nich założone klocki organicze. Wymienie przód na metaliki i zobaczymy, bo jak na razie to chętnie zamontowałbym tarcze z przodu 180mm - jednak boję sie ze amortyzator zbyt szybko złapie wtedy luzy.

 

Poruszając wątek amortyzatora, jestem bardzo z niego zadowolony, bardzo podoba mi sie to jak mogę ustawiac jego charakterystykę pracy poprzez pokrętło do blokady skoku. Jednak bardzo żałuję tego, że nie kupiłem go wraz z manetką, niestety juz nie raz zjeżdzałem na "zablokowanym" w połowie i nie miałem jak zwolnic blokady .... Potem zjazd tą samą trasą z wyłaczoną blokadą, różnica kolosalna.

 

A więc, niestety rower lekki nie będzie, ze względu na jego większą funkcjonalność dojdzie ok. 350g (przerzutka przód/manetka/pancerz/zebatka 22T + śruby) co w sumie da wagę ok. 11550g - nie jest to dla mnie zadowalające, ale chce czerpac z tego przyjemnośc.

Waham sie nad dalszymi modernizacjami w tym rowerze, myślałem o kołach, mostku, siodle. Obecnie nie wiem czy nie "zamkne" tego projektu na pewnym etapie i nie zacznę odkładać na 29er :)

 

Mile widziane propozycje, jak rozsądnie niskim kosztem zejść z wagi, i co myślicie o obecnej konfiguracji? Całośc kosztowała mnie (nie wliczając kół, mostka i tarcz hamulcowych) ok. 2700zł wraz z kosztami przesyłek. Z używanych rzeczy kupione były hamulce, korba i przednia przerzutka, która jutro wraz z manetką powinna dotrzeć i są wliczone w ogólny koszt tej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód na 100% nie jest zapowietrzony, co do tyłu możliwe, że bardzo lekko jest, ale mi to nie przeszkadza, ponieważ koło blokuje się bez problemów. Myśle je gruntownie przeserwisować dopiero po zakończeniu sezonu, gdzieś w październiku.

Czy tarcze mogą wpływać na mniejszą siłę hamulca - tutaj akurat nie mam pojęcia, i w sumie zostałem przy tych tarczach tylko i wyłącznie ze względu na ich dużą powierzchnię tarcia, wydaje mi się ze to powinno lepiej wpływać, żadnego doświadczenia w tej kwestii nie mam.

 

Amortyzator ma golenie 30mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ma zrobione 268km.

 

Dotarła przednia manetka, przednia przerzutka oraz zębatka 22T.

 

Dzisiaj zostanie wymontowany amortyzator, i jutro rano trafia do serwisu. Powód: wyciek płynu z komory powietrznej przez zawór.

 

Podjąłem decyzję, że zmianie w obecnym rowerze ulegną tarcze na Shimano XT zestaw 160/160 lub 180/160. Mostek, pozostanie ta sama długość 120mm jednak poszukam czegoś lżejszego. Również zapatruję sie na nowe koła na piastach SLX + jakieś lekkie obręcze, szprychy. Do tego myśle o wymianie siodła na jakiegoś SLR`a :). Wstępnie na razie innych zmian nie przewiduje.

 

Zagoszczą również dwa mocowania na bidon - obecnie szukam takich w których bidon dość dobrze "siedzi" aby się nie ruszał na boki.

 

 

Aktualna rozpiska, niestety masa wzrosła:

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Author - 4g

 

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Kellys - 55g

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Juicy 7 (waga wraz z śrubami) - 278g

 

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Juicy 7 (waga wraz z adapterem i śrubami) - 332g

 

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid Juicy 7

 

Cables: (Pancerze i linki) - (2 osłony przed otaraciami) - 46g

 

Cassette: (Kaseta) - Shimano Alivio HG-50 8speed 11-32T - 357g

 

Chain: (łańcuch) - Wippermann Connex 804 (285g) + spinka Connex (3g) - 288g

 

Crankset: (Korby) - Shimano Deore FC-M510 - (ramiona) 433g + (śruby mocujące korbę) 35g + (śruby mocujące zębatki) 31g + (zębatka 36T) 90g + (zębatka 22T) 39g = 628g

*suport Shimano BB-ES25 118mm - 288g

 

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano DEORE LX M571 DOWN SWING - 136g

 

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SRAM X-7 długi wózek/model 2010 - 238g

 

Fork: (Widelec) - RST F1RST Air (D) (rura sterowa 20,5cm) - 1675g

 

Frame: (Rama) - Kross Level A6 2008 (wraz z hakiem przerzutki, bez piwotów) – 1807g

 

Grips: (Gripy) - Author - 16g

 

Handlebar: (Kierownica) - Amoeba Vitra 620/25.4 mm - 188g

 

Headset: (Stery) - Accent Airplane - 96g

 

Pedals: (Pedały) - Shimano FC-M540 - 339g

 

Seat: (Siodło) - Kellys Kbix Ultraform - 294g

 

Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-428 - 265g

 

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Accent Slim - 15g

 

Shifters: (Manetki) - SRAM Gripshift X-7 - 94g

SRAM Gripshift 9,0 - 98g

 

Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoor Bolt - 67g

 

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Acor 30mm - 13g

 

Starnut: (Gwiazdka) (wliczona wraz ze sterami)

 

Stem: (Mostek) - Accent 120mm/25,4mm - 189g

 

Tire (Front): (Opona przednia) - Kenda Karma Kevlar 2,00 60TPI - 505g

 

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma Kevlar 2,00 60TPI - 499g

 

Top Cap: (Top cap) (wliczony wraz ze sterami)

 

Tubes: (Dętki) - Hutchinson Air Light (26 x 1,70-2,10) - 231g (przednia 116g/tylna 115g)

 

Wheel Front: (Koło przednie) - 1135g (waga podana razem z tarczą hamulcową i śrubkami do tarczy i opaską!)

Obręcz: Mach1 ExE

Piasta: Joy Tech

 

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1352g (waga podana razem z tarczą hamulcową i śrubkami do tarczy i opaską!)

Obręcz: Mach1 ExE

Piasta: Joy Tech

 

-Rim tape: (Opaska) - 40g

 

 

Suma: 11 528g

 

IMG_1741.jpg?t=1303163209

Edytowane przez afly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przejechane: 608km.

 

Zaszło kilka zmian, wyleciał stalowy koszyk Kelly`s, na jego miejsce trafiły dwa nowe koszyki z poliweglanu również marki Kelly`s. Okazało sie ze rama jest "źle" zaprojektowane pod względem dwóch bidonów, ponieważ tylko jeden może być całkowicie wsadzony w mocowanie koszyka - drugi musi nieco wystawać.

 

Z przodu pojawiła się tarcza 180mm Shimano Deore XT RT76. Trafił również adapter Accent, z którym dostałem w mojej opinii zbyt krótkie śruby, bojąc się o uszkodzenie amortyzatora kupiłem dłuższe (jedna o 5mm druga prawie o 10mm).

 

Doszło dziś do bardzo przykrej niespodzienki. Zostawiając rower pod uczelnią ktoś chyba go ruszył, mam dwa zarysowania na górnych goleniach amortyzatora od murka :bye2: .

 

Amortyzator dalej świetnie trzyma ciśnienie, nie dzieje się z nim nic złego. Luzy w normie, takie jak w innych amortyzatorach, zobaczymy jak to będzie przy większym przebiegu i tarczy 180mm.

 

Przebieg wolno idzie do przodu ze względu na juwenalia :D (które już mineły) oraz to, że czesto ostatnio jeżdzę do swojego rodzinnego miasta na weekendy.

 

O to zmiany:

Bottle Cage: (2x Koszyk na bidon) - Kellys - 65g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Juicy 7 (waga wraz z śrubami + adapter) - 293g

*tarcza: Shimano Deore XT RT76 180mm (waga wraz z śrubami) - 164g

Wheel Front: (Koło przednie) - 998g (waga podana opaską) --> waga dokładna

 

Rower cały czas tyje :(

Waga: 11 581g

 

Będzie polowanie na nowe koła, 29er pewnie dopiero za dwa sezony ewentualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Przejechane: 1228km

 

Przebieg nie jest duży, ponieważ ponad 6 tygodni byłem bez roweru :(:wallbash: .

 

Zostało poczynionych kilka zmian rowerze, mianowicie pojawiło się nowe tylne koło, oraz inna dętka, ale po kolei.

 

Wracam do Kend Karm. Opony naprawdę fatalnie się zachowują w lesie po deszczu, jeżeli będzie okazja, zostaną wymienione prawdopodobnie na Schwalbe Nobby Nic 2,25". Obecnie jeżdzę na ćiśnieniu przód 2,5 bara, tył 2,5 bara.

Badałem stan napędu po 1100km - łańcuch nie wykazał zauważalnego zurzycia (rozciągnięcia), jestem zachwycony tym faktem, nigdy więcej kaseta SRAM`a u mnie nie zagości.

Amortyzator dalej ma luzy w normie, zauważyłem lekkie pobrzękiwanie tarczy przy pełnej blokadzie amortyzatora, trzyma ciśnienie - ale przebieg jest jeszcze niewielki.

Podczas wyjmowania bidonu pękł jeden z koszyków Kellys Cure - poliwęglan jest jednak zbyt delikatny. Koszyk obecnie jest sklejony taśmą izolacyjną - testów w terenie nie było jeszcze.

Podczas dopompowywania tylnego koła, doszło do pęknięcia dętki Hutchinson Air Light (26 x 1,70-2,10) - 115g, w jej miejsce trafiła stara dętka, cięższa ale do której bedę miał teraz większe zaufanie.

 

 

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1181g (z opaską z taśmy izolacyjnej)

Obręcz: Mavic XM317 DISC czarna 36H

Piasta: Novatec-D042SB 36

Nyple: DT Swiss - nypel mosiężny srebrny

Szprychy: DT Swiss Competition szprychy 2,0-1,8-2,0

 

Aktualizacja:

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Juicy 7 (waga wraz z adapterem i śrubami) - 332g

*tarcza: Tektro 160mm - 123g + 13g śruby = 136g

 

Tubes: (Dętki) - Hutchinson Air Light (26 x 1,70-2,10) - 116g

TRAX (26 x 1,50-2,10) - 159g

 

 

Waga: 11 589g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie potrafię odpowiedź na to pytanie, ponieważ cały rower był składany od podstaw, sama rama została zakupiona poprzez allegro (nie pochodzi z demontażu fabrycznego A6).

 

 

Przebieg: 2004km

 

Żadne modyfikacje nie zostały poczynione. Rower spełnia swoje zadanie. Ostatnio głównie jeżdzę po nizinach i zaczyna powoli brakować czegoś więcej jak 36T z przodu (szczególnie jeżeli chcemy na dłużej utrzymać 36km/h+).

Poluję na młynek 26T, pewnie niebawem zagości.

Amortyzator dalej funkcjonuje, większych zastrzeżeń do niego nie mam, ale brakuje mi manetki na kierownicy :D.

Żałuje, że nie mogę więcej czasu poświęcić na rower, w porównaniu z poprzednim sezonem to w tym jeździłem naprawdę niewiele :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z dniem dzisiejszym zakończyłem sezon.

Rowerek jest rozebrany na częsci pierwsze, w wolnym czasie czyszczenie i ocena stopnia zużycia poszczególnych elementów.

 

Przebieg: 2457 km

 

W najbliższym czasie mam zamiar przeprowadzić serwis amortyzatora, odpowietrzenie hamulców itp, wyczyszczenie napędu.

W następnym roku mam zamiar wymienić tylną tarczę hamulcową (na slx lub xt), pewnie również bede musiał wymienić jeden komplet klocków w Juicy. Do tego mysle o "nowym" przednim kole (poluje na jakąś okazję na allegro).

 

Ogólnie powoli moje kroki są jednak bliżej spróbowania 29er niż pozostania przy obecnym rowerze, jednak z powodu braku ekstra gotówki bedę tylko i wyłacznie kupował to co jest konieczne, aby była przyjemnośc z jazdy :).

 

Ogólnie do obecnej konfiguracji roweru nie mam zastrzeżeń (pomijając opony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dawno mnie nie było.

 

Rowerek podczas zimy miał przeprowadzony serwis amortyzatora, hamulców (kolega @Andrew), nowe klocki Accent spiekane (2 komplety), nowe przednie koło - wymiana podyktowana wyłącznie względami wizualnymi.

W trakcie sezonu, poleciała z przodu Kenda Karma na rzecz Continental Mountain King II 2,2". Wymiana jak najbardziej trafna, jednak na asflacie różnica jest odczuwalna na dłuższym dystansie (nieco większe opory toczenia), z drugiej strony uzyskałem to co chiałem, a więc satysfakcjonującą mnie przyczepność w terenie i jest to czynnik najważniejszy. Udało się pojeździć rowerem w okolicy Ustronia, gdzie dopiero zauważyłem mocne strony amortyzatora i jego rewelacyjną pracę na podjazdach. Niestety, ze względu ma moją wagę (która wzrosła do 87-90kg) odczuwałem brak sztywności przodu - nie wiem, być może również względy psychiczne :D.

Wróciłem do korby 3-rzędowej, ze względu na wagę nie chce tracić komfortu z korzystania roweru, dlatego niestety rower tylko tyje (obecnie w planach Kona Honzo).

 

 

 

Aktualna rozpiska:

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Author - 4g

 

Bottle Cage: (2x Koszyk na bidon) - Kellys - 65g

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Juicy 7 (waga wraz z śrubami + adapter) - 293g

*tarcza: Shimano Deore XT RT76 180mm (waga wraz z śrubami) - 164g

 

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Juicy 7 (waga wraz z adapterem i śrubami) - 332g

*tarcza: Tektro 160mm - 123g + 13g śruby = 136g

 

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid Juicy 7

 

Cables: (Pancerze i linki) - (2 osłony przed otaraciami) - 46g

 

Cassette: (Kaseta) - Shimano Alivio HG-50 8speed 11-32T - 357g

 

Chain: (łańcuch) - Wippermann Connex 804 (285g) + spinka Connex (3g) - 288g

 

Crankset: (Korby) - Shimano Deore FC-M510 - (ramiona) 433g + (śruby mocujące korbę) 35g + (śruby mocujące zębatki) 31g + (zębatka 44T) 79g + (zębatka 36T) 90g + (zębatka 26T) 57g = 725g

*suport Shimano BB-ES25 113mm - 281g

 

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano DEORE LX M571 DOWN SWING - 136g

 

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SRAM X-7 długi wózek/model 2010 - 238g

 

Fork: (Widelec) - RST F1RST Air (D) (rura sterowa 20,5cm) - 1675g

 

Frame: (Rama) - Kross Level A6 2008 (wraz z hakiem przerzutki, bez piwotów) – 1807g

 

Grips: (Gripy) - Author - 16g

 

Handlebar: (Kierownica) - Amoeba Vitra 620/25.4 mm - 188g

 

Headset: (Stery) - Accent Airplane - 96g

 

Pedals: (Pedały) - Shimano FC-M540 - 339g

 

Seat: (Siodło) - Kellys Kbix Ultraform - 294g

 

Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-428 - 265g

 

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Accent Slim - 15g

 

Shifters: (Manetki) - SRAM Gripshift X-7 - 94g

SRAM Gripshift 9,0 - 98g

 

Skewers: (Zaciski koł) - Dartmoor Bolt - 67g

 

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Acor 30mm - 13g

 

Starnut: (Gwiazdka) (wliczona wraz ze sterami)

 

Stem: (Mostek) - Scott 100mm/25,4mm - 154g

 

Tire (Front): (Opona przednia) - Continental Mountain King II 2,20" - 593g

 

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma Kevlar 2,00 60TPI - 499g

 

Top Cap: (Top cap) (wliczony wraz ze sterami)

 

Tubes: (Dętki) - Continental ContiTube (26 x 1,75-2,5) - 198g

TRAX (26 x 1,50-2,10) - 159g

 

Wheel Front: (Koło przednie) - 1007g (waga z opaską z taśmy izolacyjnej)

Obręcz: Accent Generation-XC

Piasta: (brak danych)

Szprychy: (brak danych)

 

 

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1181g (z opaską z taśmy izolacyjnej)

Obręcz: Mavic XM317 DISC czarna 36H

Piasta: Novatec-D042SB 36

Nyple: DT Swiss - nypel mosiężny srebrny

Szprychy: DT Swiss Competition szprychy 2,0-1,8-2,0

 

 

Suma: 11 823g

 

img3599u.th.jpg

img3595br.th.jpg

img3606i.th.jpg

img3602eb.th.jpg

 

Wkrótce ukaże się jakaś recenzja na temat nowo zastosowanej opony.

Edytowane przez afly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...