Skocz do zawartości

[GPS] Aplikacje rowerowe na androida, symbiana i inne


Hary

Rekomendowane odpowiedzi

Słabe warunki odbioru sygnału przyczyniają się do tego rodzaju kwiatków. Nawet jeśli te warunki są OK, to w segmencie popularnych modłów GPS wartość odczytywanej wysokości także nie jest za dobra. Bikemaps korzysta zapewne z danych korekcyjnych wysokości SRMT, stąd różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Siedzę już sporo czasu w temacie rejestracji i prezentacji tras gps, więc dorzucę swoje 3 grosze ;)

 

Zacznę od ciekawych aplikacji na Androida, o których chyba nikt nie wspomniał:

- OruxMaps - do rejestracji tras, nie ma może super zaawansowanych wykresów i statów, ale za to ma wbudowany kreator map (google, bing itp.), dzięki czemu nie wymaga stałego połączenia do internetu

- GPS Status - pokazuje wiele bajerów związanych z satelitami, a oprócz tego umożliwia wymuszenie pobrania danych AGPS (np. gdy mamy połączenie wifi), dzięki czemu telefon dużo szybciej łapie fixa

- GPS Test - również pokazuje informacje o satelitach

 

Teraz kilka słów na temat porównania dokładności wspomnianego Pathfindera 3106 (z AGPS, jest to jeden z lepszych gpsów zewnętrznych) oraz HTC Hero. Rzecz jest bardzo ciekawa i ciężko jest mi to logicznie wytłumaczyć, bo przy "wolnych" trasach, np. podczas biegania, dużo dokładniej prezentuje się trasa z telefonu. Po nałożeniu trasy na mapę, okazuje się, że w wielu przypadkach Pathfinder rejestruje trasę niejako obok i to ze sporym przesunięciem np. z 20m w bok od trasy i utrzymuje się to przez 100-200 metrów biegu. Nagrywając jednocześnie na telefonie jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło. W przypadku jazdy rowerem, jeden i drugi rejestruje bardzo podobnie i stosunkowo bardzo dokładnie. Zaznaczam, że telefon i gps łapały kolo 10 satelitów, przy ładnej pogodzie. Jak tylko znajdę obie nagrane trasy, to mogę wrzucić porównanie. Telefon nie może się jednak równać z Pathfinderem pod względem długości rejestracji trasy, bo tutaj bateria starcza spokojnie na 20 godzin nieprzerwanej trasy. W telefonie bateria padłaby w tym czasie 3 razy ;)

 

Dokładność wskazań wysokości podawanych przez gps, to inna bajka. Nieraz zdarza się sytuacja, gdy robiąc kółko (powiedzmy 10km), gps pokazuje, że np. cały czas zjeżdżamy w dół. Wygląda to wtedy tak, że gps jakby źle zaczął i dopiero po paru kilometrach dąży do prawdziwej wysokości. Najczęściej wynika to z fixa z małej ilości satelitów na początku, a później potrzebuje czasu, żeby się ustabilizować. Problem ten można bardzo łatwo ominąć pokazując na wykresie nie błędne dane z gps, tylko realne dane odczytane z mapy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest dokładne wyliczenia wszelkich statystyk opartych na wysokości, np. zjazdy, podjazdy itp. Wykres profilu wysokości trasy również wygląda "idealnie", a nie jest to zbiór pików i dołków...

 

Kolejną sprawą jest pływanie pozycji, czyli stoimy w miejscu, a gps pokazuje, że przemieszczamy się w określonym promieniu. Również to da się wyeliminować na dwa sposoby, należy włączyć w gps opcję rejestrowania od określonej prędkości i co określony dystans. Druga rzecz, to odpowiedni program prezentujący trasy, który potrafi wyfiltrować wszelkie błędy. Konsekwencją pływania sygnału jest zawyżony dystans trasy, ale też bardzo przekłamane i praktycznie niewiarygodne wskazania prędkości maksymalnej. Najlepiej poczytać fora dla narciarzy, gdzie wypytują się, czy to możliwe, że jechali np. ponad 150km/h ;)

 

Jednym słowem, w większości przypadków, to co pokazuje gps należy traktować orientacyjnie, a dopiero program lub strona z odpowiednimi filtrami potrafi dobrze wszystko pokazać. Od dwóch lat robię stronę do zaawansowanej analizy i prezentacji tras gps www.navime.pl. Spotkałem się z bardzo wieloma problemami wynikającymi z błędnego działania gps i dlatego musiałem się sporo namęczyć, żeby większość z nich wyeliminować, jak wspomniane błędne odczyty wysokości, czy bardzo duże prędkości maksymalne. Mam nadzieje, że dzięki mojemu doświadczeniu będę mógł komuś pomóc i coś wyjaśnić, a zarazem nie zostanę posądzony o reklamę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chcę robić eksportu danych z trasy, którą przejechałem tylko tak jak napisałem, zrobić import przygotowanej trasy do nawigacji.

Możesz użyć np. Open GPS Tracker - trasę wrzucasz do katalogu o nazwie programu, w aplikacji "więcej, lista ścieżek" i tam będą twoje pliki. Zarówno .gpx jak i .kml. Jak to działa to nie mam pojęcia bo jeszcze się tym nie bawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz jest bardzo ciekawa i ciężko jest mi to logicznie wytłumaczyć, bo przy "wolnych" trasach, np. podczas biegania, dużo dokładniej prezentuje się trasa z telefonu.

Telefon może mieć wyłączony tryb Static Navigation. Moduły zewnętrzne mają go z reguły włączony.

 

Druga rzecz, to odpowiedni program prezentujący trasy, który potrafi wyfiltrować wszelkie błędy.

Odpowiedni... czyli jaki (nazwa)?

 

Od dwóch lat robię stronę do zaawansowanej analizy i prezentacji tras gps www.navime.pl. Spotkałem się z bardzo wieloma problemami wynikającymi z błędnego działania gps i dlatego musiałem się sporo namęczyć, żeby większość z nich wyeliminować, jak wspomniane błędne odczyty wysokości, czy bardzo duże prędkości maksymalne. Mam nadzieje, że dzięki mojemu doświadczeniu będę mógł komuś pomóc i coś wyjaśnić, a zarazem nie zostanę posądzony o reklamę ;)

Błędna wysokość jest w zasadzie bardzo łatwa do skorygowania, przez ogólnie dostępne dane SRMT. Prędkość zaś, jest tym, z czym nie mogę sobie poradzić. Zakładając, że jeden / wiele punktów trasy jest wyraźnie z boku (i wiemy na 100%, że są błędne), to jak sobie radzisz z taką trasą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefon może mieć wyłączony tryb Static Navigation. Moduły zewnętrzne mają go z reguły włączony.

Akurat w przypadku Pathfindera i aplikacji BT747 możliwości konfiguracyjne są bardzo duże (można dowolnie ustawiać rejestrację co określony czas, dystans, prędkość i różnie łączyć między sobą). Ja mam u siebie włączoną stałą rejestrację co 5 sekund. W zwykłych, niekonfigurowalnych modułach gps, static navigation ustawiony jest zazwyczaj na prędkości poniżej 5km/h lub 3km/h (tak było np. w starej Nokii). Poza tym static navigation służy głównie zapobieganiu pływania pozycji, a nie jest wytłumaczeniem dość długiego przesunięcia w bok rejestrowanej trasy.

 

Odpowiedni... czyli jaki (nazwa)?

Ja u siebie wprowadziłem odpowiednie mechanizmy działające w oparciu o współrzędne i wysokość. Ma to też swoje konsekwencje, jeśli jedziesz, biegniesz lub zjeżdżasz na nartach slalomem, to po wycięciu niektórych punktów skraca się całkowity dystans trasy. Ale niestety nie ma na to rozwiązania... Albo chcesz mało błędów i bardziej wiarygodne statystyki lub mniej przetworzoną trasę, ale więcej przekłamań...

 

Błędna wysokość jest w zasadzie bardzo łatwa do skorygowania, przez ogólnie dostępne dane SRMT. Prędkość zaś, jest tym, z czym nie mogę sobie poradzić. Zakładając, że jeden / wiele punktów trasy jest wyraźnie z boku (i wiemy na 100%, że są błędne), to jak sobie radzisz z taką trasą?

Jak już pisałem wcześniej, są przypadki, gdy wskazania pokazywane przez gps tak bardzo mijają się z rzeczywistością, że nie da się ich skorygować i trzeba opierać się o dane z mapy. Dzięki temu uzyskamy idealny profil wysokości trasy na wykresie, ale dalej pozostaje problem z wyglądem na mapie. Nie mogę zdradzić co takiego zrobiłem, bo długo myślałem nad odpowiednimi algorytmami. Powiem tylko, że trasa filtrowana jest w trzech przebiegach. Porównywałem te same trasy zaimportowane do różnych serwisów oraz do mojego i wygląda na to, że w sprawdzanych serwisach nikt nie modyfikuje dodawanej trasy. Jedynie Garmin ma możliwość korygowania wysokości trasy. W przypadku, gdy wiele kolejnych punktów jest przesuniętych, to niestety nic nie pomoże :(

 

Ps. Wszelkie zabawy z pisaniem algorytmów poprawiających wygląd trasy wynikają z tego, że miałem kiedyś uszkodzoną Nokię LD-3W, która łapała fixa jedynie z 4-6 satelitów i ścieżki bez filtrowania były praktycznie bezużyteczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest wytłumaczeniem dość długiego przesunięcia w bok rejestrowanej trasy.

Nie spotkałem się z takim zachowaniem, ale generalnie z telefonu (Galaxy 3) korzystam od niedawna. Przesunięcie z bok (po którym ślad wraca na właściwe miejsce) zaobserwowałem tylko w przypadku małej ilości satelitów.

 

Ja u siebie wprowadziłem odpowiednie mechanizmy działające w oparciu o współrzędne i wysokość.

Zerknę na stronę i zobaczę jak przedstawia moje problematyczne tracki, wtedy napiszę coś więcej... Moda proszę ewentualnie o podzieleniu wątku, bo nie bardzo z głównym tematem jest po drodze.

 

Jak już pisałem wcześniej, są przypadki, gdy wskazania pokazywane przez gps tak bardzo mijają się z rzeczywistością, że nie da się ich skorygować i trzeba opierać się o dane z mapy.

W przypadku danych wysokościowych, doskonałym narzędziem do korekcji w oparciu o SRMT jest soft MyTourbook. Korzystam, polecam.

 

Porównywałem te same trasy zaimportowane do różnych serwisów oraz do mojego i wygląda na to, że w sprawdzanych serwisach nikt nie modyfikuje dodawanej trasy. Jedynie Garmin ma możliwość korygowania wysokości trasy. W przypadku, gdy wiele kolejnych punktów jest przesuniętych, to niestety nic nie pomoże :(

O ile pamiętam to GPSies ma możliwość korekty wysokości na żądanie. Zaś w przypadku śladu, to ciężko mówić o jakiejś automatyczne korekcie, bo skąd niby program analizujący miałby wiedzieć, czy punkty są błędne czy też celowo ktoś wjechał w dane miejsce. Szukam rozwiązanie, które pozwalałoby mi na ręczne przesuwanie punktów w oparciu o podkład mapowy i zapisu tak skorygowanego śladu. Niby można zastosować Ozi Explorer, ale podkład jest tylko z bitmapy, a te też trzeba samemu przygotować lub obrobić track w Google Maps, ale to niestety, też nie działa tak jakbym sobie tego życzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się z takim zachowaniem, ale generalnie z telefonu (Galaxy 3) korzystam od niedawna. Przesunięcie z bok (po którym ślad wraca na właściwe miejsce) zaobserwowałem tylko w przypadku małej ilości satelitów.

Niedawno zrobiłem porównywarkę tras i akurat idealnie przyda się do porównania ścieżki nagranej Pathfinderem i HTC Hero.

http://www.navime.pl/tripscomparator.xhtml?trip1=1549&trip2=1804

Na dole strony są nałożone obie trasy na jednej mapie. Pierwsza trasa (niebieska) nagrana jest HTC Hero, druga (czerwona) nagrana Pathfinderem. Nie jestem teraz w stanie dokładnie powiedzieć ile było widzianych satelitów, ale w momencie uruchomienia rejestracji w okolicach 8-9, wiec sporo (gdyby było 4-5, to by było oczywiste, że będzie mała dokładność). Przesuwając kursor po wykresie widać, że przez pierwszy kilometr trasa od początku przesunięta jest na wschód. Wydaje mi się, że nie ma sensu już dłużej rozwodzić się na temat tego problemu...

 

Moda proszę ewentualnie o podzieleniu wątku, bo nie bardzo z głównym tematem jest po drodze.

Przyłączam się do prośby i zaraz do kogoś napiszę, żeby podzielił wątek.

 

Zaś w przypadku śladu, to ciężko mówić o jakiejś automatyczne korekcie, bo skąd niby program analizujący miałby wiedzieć, czy punkty są błędne czy też celowo ktoś wjechał w dane miejsce.

Oczywiście, że nie da się skorygować takiego przesunięcia, jak podałem wcześniej w przykładzie. Co do korekcji, to miałem na myśli filtrowanie i usuwanie ze ścieżki i statystyk wszelkich, chwilowych, przekłamań wynikających z np. nagłego zmniejszenia się ilości widzianych satelitów.

 

Szukam rozwiązanie, które pozwalałoby mi na ręczne przesuwanie punktów w oparciu o podkład mapowy i zapisu tak skorygowanego śladu. Niby można zastosować Ozi Explorer, ale podkład jest tylko z bitmapy, a te też trzeba samemu przygotować lub obrobić track w Google Maps, ale to niestety, też nie działa tak jakbym sobie tego życzył.

Jakiś czas temu zacząłem robić edytor, który pozwoliłby na ręczną modyfikację punktów trasy. Jednak ze względu na stopień skomplikowania (np. pamiętanie historii zmian, żeby można było cofnąć usunięty punkt lub późniejsze odpowiednie przeliczenie statystyk) oraz na według mnie niewspółmiernie niski stopień zainteresowania użytkowników zarzuciłem wszelkie prace na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może posiada opaskę mierzącą puls na bluetooth ?? i mógłby sie pochwalić jak to działa z tymi porgramami ?? jestem szczególnie ciekawy jak to wygląda w endomondo

 

Nie mam, ale czytałem, że ta Polar'a na BT dedykowana do SportTracker'a działa całkiem przyzwoicie z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

@marwask, od kilku miesięy korzystam z Navime (ten sam nick-pewnie ci się obił o oczy;) )

ale do tematu...

 

pływanie sygnału jest rzeczą naturalną i tylko ręczne przejrzenie trasy czasami pozwala to wychwycić. przykład: wchodziłem po rowerek do piwnicy i wywaliło mnie o 200metrów w bok. prędkość 214km/h. a wiec pływanie sygnału może być spowodowane nagłą utratą sygnału z części satelit.

 

co do śladu obok drogi. na rowerze często tak jest. nawet przy dokładnym GPS, jest jeszcze inne pytanie, mianowicie: Czy trasa (rzeczywista) odbywa się po drodze (na mapie). Nieraz po śladach widzę, że droga na mapie jest uproszczona, brak w niej dwóch kolejnych zakrętów, a w zamian jest linia prosta. Dalej idąc (chyba to GPS-Maniak, p. Leszek pisał), że GPS podaje dokładność np.3m.

Ale co to znaczy, że dokładność jest 3metry. To znaczy dokładnie to, że 95% pomiarów znajduje się w kole o promieniu 3m, gdzie środek koła to nasza pozycja. Zakładając dokładność na poziomie 3metrów (czyli bardzo dokładna), możemy stojąc w miejscu mieć pokazywane kolejne pkty śladu oddalone od siebie o 6metra (średnica koła o promieniu 3m). 6metrów to prawie szerokość drogi. (dokładność mojego odbiornika GPS -dakota 20, na poziomie 3m, jest na idealnej pozycji, 6m w lesie, 12 w lesie w wąwozie koło mojego domu). Czyli punkty na mapie mogą być odpowiednio zaznaczane z błędem 6,12 i 24metry w lesie w wąwozie, a nie jest to super wielki wąwóz górski ze skalistymi zboczami).

 

podsumowując:

nawet GPS (Garmin Dakota20) z superczułą anteną (jakąś tam) pokazuje przekłamania. Te przekłamania należy uwzględniać i brać je pod uwagę.

odbiornik w telefonie (lub na BT) ma takie same przekłamania. ALE pytanie brzmi co ma mniejsze przekłamania i który ma ich mniej?

Źle zrobiona mapa (niezweryfikowana) nawet przy idealnych wskazaniach GPS (nie ważne czy w telefonie/bt czy orginalnego odbiornika np. Garmin/Holux) też powoduje przekłamania.

GPS jest pomocą nawigacyjną, rejestratorem śladu, ale ma on jakieś ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka, 2 trasy poniżej rejestrowane przy użyciu nokii e52:

1.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/wiesiek/bfpfu8oslpi31lov

2.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/wiesiek/50ttpd64alld87pn

 

Na 1 widać bardzo duże odchylenia od normy(drogi asfaltowe na trasie przejazdu). Rozumiem błąd opisany wyżej, jednak różnica ilości wystąpień przekłamań między pierwszą trasą a drugą jest bardzo duża.

 

Rozwiązanie zagadki, podczas przejazdu trasy nr 1 telefon znajdował się w torbie typu trójkąt. W czasie drugiego przejazdu telefon w kieszeni spodni.

 

Trasy mojego teścia :), ja u siebie nic podobnego nie zauważyłem, nie wiem czy jest to problem czułości odbiornika e52, ja u siebie mam zewnętrzny bt mocowany na mostku, widoczność satelit ma niczym nie zakłóconą, choć w lesie też potrafi zgubić sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za namiary na navime, wygląda bardzo obiecująco, od dłuższego czasu szukam online-owego toola do tracków GPS. Jak jeden serwis ma fajną mapkę i kiepskie wykresy to drugi ma fajne wykresy i mapkę od czapki, czy brak opcji embeded na innych blogach/stronach itp itd.

 

W navime widzę pierwszy raz graficzną reprezentacje prędkości i wysokości na samej ścieżce gps, wow jak w SportTrack (mam nadal starą wersję 2.0 z starymi freeware pluginami od Old mana :) przy uruchamianiu mam z 20 monitów o updejt-ach i przedawnieniu, ale jak wszystko przeklikam to mam działające nadal pluginy :) )

 

Ostatnio bawiłem się jeszcze endomodo (nie ma prędkosci :( ale fajny plugin do facebooka) i garminowym serwisem (super wykresy kadencji, prędkości i pulsu ale mapka tylko m$ :( )

 

 

Wracając do navime - super statystki i wykresy ale brakuje opcji embeded i to już była by totalna bajka, zamieszanie własnych map bitmapowych (na razie tylko półmartwy http://www.bikebrother.com to ma/miał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka, 2 trasy poniżej rejestrowane przy użyciu nokii e52:

1.

http://www.sports-tr...fpfu8oslpi31lov

2.

http://www.sports-tr...0ttpd64alld87pn

 

Na 1 widać bardzo duże odchylenia od normy(drogi asfaltowe na trasie przejazdu). Rozumiem błąd opisany wyżej, jednak różnica ilości wystąpień przekłamań między pierwszą trasą a drugą jest bardzo duża.

 

Rozwiązanie zagadki, podczas przejazdu trasy nr 1 telefon znajdował się w torbie typu trójkąt. W czasie drugiego przejazdu telefon w kieszeni spodni.

 

Trasy mojego teścia :), ja u siebie nic podobnego nie zauważyłem, nie wiem czy jest to problem czułości odbiornika e52, ja u siebie mam zewnętrzny bt mocowany na mostku, widoczność satelit ma niczym nie zakłóconą, choć w lesie też potrafi zgubić sygnał.

 

Podążając Twoim tokiem myślenia, przekłamania byłyby jeszcze mniejsze gdyby telefon był w kieszonce na plecach baterią do pleców i zwrócony ku górze lub na kierownicy :laugh:

 

A swoją drogą ciężko wyciągnąć takie wnioski na podstawie powyższych śladów gdyż:

- nie są zapisem dokładnie dwóch identycznych tras;

- nie odbywały się w tym samym równorzędnym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fludi, o mój guru, dzięki za wsparcie...

Wnioski wyciągam takie ponieważ, podczas przejazdu pierwszego teść przyznał że od startu do Zwolenia telefon trzymany był w kieszeni spodni niczym nie "skrępowany". Dalej zaś w torbie trójkątnej pod górną rurą otoczony kluczami (do domu, garażu, imbusami i płaskimi do roweru - Fludi wymiary kluczy mogę podać...). Kolejny cały przejazd był już z telefonem w kieszeni. Testy trwają.

 

Podkreślam, nie twierdzę ze stuprocentową pewnością że przekłamania biorą się z miejsca umieszczenia odbiornika, pomysł wożenia go na plecach uważam za durnotę. Chcę tylko skłonić to przemyśleń i może własnych testów. Ja pobawię się ze swoim odbiornikiem, nie wiem tylko gdzie go umiejscowić, torby nie mam, może pod suportem ;)

 

Drążę temat e52 bo sam miałem kupować ten telefon właśnie ze względu na wbudowany gps. Nie myślałem że mogą być jakiekolwiek problemy. Swój odbiornik mam od kilku lat, póki nie miałem samochodowej navi pracował razem z telefonem na symbianie i route66. Często woziłem go w schowku samochodu i nigdy problemów z sygnałem nie zauważyłem. Piszę że nie zauważyłem bo być mogły, oprogramowanie do nawigacji pewnie samo "poprawia" położenie względem dróg na mapie.

 

ps. Fludi kiedy ostatnio ważyłeś rower, pewnie masz lżejszy od mojego, nie będę mógł spać w nocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kenjisan rzeczywiste porównanie miałbyś, gdyby to było na jednej i tej samej trasie i w jednakowych warunkach, bo czasami i drobne zachmurzenie może wpłynąć na dokładność odczytu pozycji :)

Odbiornik obwalony kluczami może będzie gorzej łapał zasięg, ale z kolei taki nieskrępowany w kieszeni i w pełni fruwający sobie w niej, będzie co chwila zmieniał kierunek jazdy :) Także trzymanie go w kieszonce na plecach (przyjmuję, że się jeździ w ciuszku kolarskim) to jak dla mnie najlepsze miejsce (z drugiej strony także jedyne) gdzie telefon sobie w czysty sposób łapie zasięg i jest ustawiony w odpowiedniej pozycji, etc.

Ja osobiście od dawna używam Nokii z E-series, miałem większość (może poza E7 jeszcze) z nich w rękach na krócej lub dłużej i mogę Ci je polecić. Ten GPS szałowy co prawda nie jest bo to w końcu A-GPS, ale jeśli tylko chcesz używać tego jako urządzenie zapisujące ślad, czy pomagające się odnaleźć w terenie jak najbardziej polecam. Zwróć sobie tylko uwagę jak będziesz wybierał telefon, w którym NokiaMaps jest w pełni darmowa, bo Nokia przekłamuje, aplikację niby daje za darmo, ale za tryb nawigacji już trzeba płacić abonament (E52 miała chyba w pełną darmową, e72 też, ale E75 już nie...).

 

PS. Dawno nie ważyłem, nie ma czasu na jazdę, ani modyfikację, także jest jak było :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fludi, możesz powiedzieć, dlaczego agps jest gorszy od zwykłego?

 

Wracając do tematu- od niedawna posiadam telefon z androidem i testuje różne aplikacje. Pierwsze wrażenia są takie:

1. Move! Bike computer

Na początku był dla mnie świetny. Dzięki minimalizmowi wydawał się świetnym licznikiem. Największa wada, przez którą wg mnie aplikacja nadaje się tylko do rejestracji trasy to kolorystyka. W słońcu białe, małe cyferki na ciemnym tle są trudne do odczytania. Czasem pojawia się też problem z trasami zaimportowanymi do *.gpx- przy próbie odczytu wyskakuje błąd.

 

2.Trekbuddy- niepozorny, raczej trudny w obsłudze, trzeba trochę poczytać, żeby odkryć, dlaczego ma tylu zwolenników. Najważniejsza dla mnie cecha to możliwość używania własnych cmsów- można wybrać najważniejsze dla nas wskazania i wyświetlać je w dowolny sposób, lub skorzystać z gotowych już wzorów. Wymaga to jednak sporo pracy i "dokształcenia się". TB nie jest aplikacją stricte rowerową, więc oferuje też możliwość wgrywania własnych map offline, śladów itd. Jeśli uda mi się uporać z wyświetlaniem przewyższenia i nachylenia to chyba przy nim pozostanę.

 

3. endomondo- wydaje się "biedny", jego siła leży raczej w funkcjach społecznościowych. Dzienniczek online to fajna sprawa, tak samo jak możliwość brania udziału w konkursach, porównania na tle innych. Muszę poświęcić mu trochę więcej czasu, bo jak na razie rzeczy takie jak podział na okrążenia są dla mnie strasznie niejasne.

 

planuję sprawdzić jeszcze dokładniej My tracks i czekam na wypuszczenie słynnego sports trackera na androida. Jak uporam sie z zamontowaniem telefonu na mostku sprawdzę też jak działają funkcje typu wyścig z cieniem, na razie skupiałem się na rejestracji i wyświetlaniu trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak "zwykły" GPS :)

Telefon komórkowy służy do rozmowy, wbudowana w niego nawigacja jest tylko i wyłącznie dodatkowym bajerem w nim i nigdy to nie będzie działać tak dobrze jak dedykowane do tego celu urządzenia.

 

Oj, muszę zaprotestować. A-GPS (AGPS) to GPS ze wspomaganiem (A od assisted) mające na celu przyspieszyć odnalezienie naszej pozycji.

Generalizowanie, że GPS w telefonie jest z zasady gorszy jest błędem. To bardzo indywidualna rzecz, zależna od danego modelu telefonu i nawigacji. W zależności od zastosowanej anteny i moduły można uzyskać bardzo dobre rezultaty w telefonie, jak i bardzo słabe w dedykowanej nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zwróć sobie tylko uwagę jak będziesz wybierał telefon, w którym NokiaMaps jest w pełni darmowa, bo Nokia przekłamuje, aplikację niby daje za darmo, ale za tryb nawigacji już trzeba płacić abonament (E52 miała chyba w pełną darmową, e72 też, ale E75 już nie...).

 

Każda Nokia ma darmową nawigację. Trzeba tylko zaktualizować oprogramowanie aby były wgrane mapy na telefon i co najważniejsze powyłączać w menu nawigacji wszystkie duperele które powodują, że nawigacja łączy się z internetem.

W telefonie wybieramy:

Aplikacje -> Gps -> Mapy -> Opcje -> Ustawienia -> Internet -> Połączenie i tu wybieramy Offline

Dodatkowo:

Nawigacja -> Opcje -> Ustawienia -> Nawigacja -> Udoskonalanie map i tu wybieramy Wyłączone

oraz:

Menu -> Aplikacje -> GPS -> Dane GPS -> Opcje -> Ust. pozycjonowania -> Metody pozycjonowania i wybieramy znaczone TYLKO Zintegrowany GPS

 

Teraz nawigacja nie powinna laczyc sie z Internetem.

 

 

Co do dokładności programów, z tym jest różnie i raczej należy to traktować z przymrużeniem oka, niż jako konkretne dane. Miałem okres gdzie napaliłem się bardzo i korzystałem z tego na każdej wycieczce. Używałem programu sports tracker. Gdzieś po drodze przewinęło się również endomondo i dwa inne programy, których nazwy wyszły mi teraz z głowy. Najgorszy z tego wszystkiego był endomondo. Porównując dwa te same telefony, w tym samym czasie na jednej trasie z kolegą przy włączonym sport trackerze też pokazało różne kwiatki. Nie ma na to reguły.

 

 

 

P.S zmieniłem temat na bardziej ogólny, ponieważ dyskusja toczy się na temat programów symbianowskich... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każda :) Mam E75 i darmowa jest tylko aplikacja i za możliwość nawigowania trzeba już płacić (abonament roczny chyba 49.99PLN wynosi bodajże). Byłem tym sam trochę zdziwiony, że teoretycznie w tak wysokim modelu muszę za coś jeszcze ekstra płacić, W salonach Nokii zresztą też to powiedzą :)

 

A co do A-GPS, to teoretycznie wspomaganie lokalizacji na podstawie sieci teoretycznie powinno przyspieszyć odnajdywanie położenia, ale o dziwo szybciej pozycję określa mi moduł Pentragramu niż to co mam w telefonie. Także z tym bywa różnie, Nokia może wspiera pozycję na podstawie sieci, ale samego modułu GPS, górnych lotów nie używa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od dłuższego czasu używam sports-trackera i muszę powiedzieć że działa dość przyzwoicie. Jedyne co mnie irytuje to dość nierealny profil wysokości. Na plus jest działanie w tle, wyświetlanie nazw kawałków słuchanych w czasie jazdy, oraz możliwość natychmiastowego zgrania map na swój profil. Jutro przetestuję ondomondo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie używam sports trackera i endomondo na andka. Pierwszy jest wg mnie ładniejszy, czytelniejszy i ogólnie fajniejszy, ale straznie się muli (mam słabego procka, ale jeśli muli zwykły tracker gps to już raczej wina optymalizacji. Drugi jest trochę mniej funkcjonalny, ale za to chyba na bieżąco wysyła trasę, bo jak padła mi bateria to trasa z ST była stracona, za to miałem ją na stronie E. Poza tym ma fajne funkcje rywalizacji, drużyn itp.

 

Co do profili to niestety wysokość w oparciu o satelity nie jest dokładna. Dla mnie to nie problem, bo i tak dzienniczek prowadzę w Sport Tracks, więc wystarczy, że użyję wtyczki Elevation Correction i jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...