Skocz do zawartości

[8955g] Merida FLX Team by Piotrasss


PiOtRaS9000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przedstawiam projekcik mojej nowej zabawki za sezon 2011. Celem było zachowanie kompromisu pomiędzy wagą a wytrzymałością, nie miałem zamiaru lajtować wszystkiego do granic możliwości.

Przede wszystkim miał pozostać trwały i niezawodny. Rower dopiero co został ukończony, to co od razu rzuca się w oczy to niestety zbyt duża mnogość kolorów, ale cóż mogę poradzić...

Czerwone hamulce są jeszcze z poprzednich projektów i w ogóle nie zamierzam ich wymieniać (chyba :D), amortyzator to mój ulubiony kolor wiec musiał się tu znaleźć a rama hmm... Grafika jest na wypasie i do tego

slogan reklamowy Beware of Green Flames doskonale tu pasuje :D Bardzo chciałem zjeść poniżej 9 kg ale na razie nie widzę takiej możliwości ponieważ nie obejdzie się bez większych ingerencji w osprzęt... Dlatego jest jak jest.

Ale już po cichu staram się załatwić lżejsze ramiona korby (FSA) i bardzo mnie ciekawiące Veloplugi. Jeszcze w prawdzie nie było żadnych testów ale jak tylko zrobi się cieplej i nie będzie lodowiska to na pewno wyskoczę na teściki.

Czy coś według was mocno tu nie pasuje ? W rozpisce jest parę podpunktów z dopiskiem tuned (mostek,rogi,suport) Mostek jak zobaczycie został spolerowany i udało się ładnie zyskać na wadze, rogi zostały skrócone i również spolerowane (ale nie tak dokładnie) a jeśli chodzi o suport to zostały w nim już wymienione 2 razy łożyska które okazały się lżejsze od oryginalnych.

 

Bar Ends: (rogi) Ritchey WCS (tuned) 54

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) X Mission + śruby alu 27

Bottom bracket: (suport) Accent BB-EX1 (tuned) 98

Brake (Front): (Hamulec przedni) Magura Marta SL Carbon + śruby Ti LBS 220

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Magura Marta SL Carbon + adapter + śruby Ti LBS 264

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire Ripcord 69

Cassette: (Kaseta) Shimano XT m770 261

Chain: (łanńuch) Campagnolo Record + spinka Sram 267

Crankset: (Korby) Race Face Deus XC, śruby KCNC 766

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram 9.0 + śruby alu 111

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 2005 210

Fork: (Widelec): Rock Shox Sid Team 100mm 1472

Push Lock 53

Frame: (Rama) Merida FLX Team 18" 1183

Ślizg przerzutki przedniej + śruba alu 6

Grips: (Gripy) ESI Grips + korki 28

Handlebar: (Kierownica) BBB Fibertop 25,4 105

Headset: (Stery) FSA Orbit CF Carbon 60

Pedals: (Pedały) Exustar EP-25 281

Rim Tapes: (Opaski) Bike Ribbon 18mm 36

Rotors: (tarcze) Shimano XTR 270

Seat: (Siodło) Selle Italia SLR Gel Flow Team Edition 2011 173

Seatpost: (Sztyca) Use Allien Aluminium 31,6/350mm 169

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Merida 34,9mm 27

Shifters: (Manetki) Sram X.0 Gripshift 169

Skewers: (Zaciski koł) DT Swiss 100

Spacers: (Podkładki pod mostek) Swiss Comp 5

Stem: (Mostek) Boplight Race White 100mm 25,4 (tuned) 118

Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Fly Weight 330 316

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Fly Weight 330 321

Top Cap: (Top cap) Vincere + śruba alu 7

Tubes: (Dętki) Foss 242

Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XR 1540 705

Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss XR 1540 815

Neopren: BBB 26

Miski sterów. 54

zipy 2

 

9090

 

zdjęcia.

https://picasaweb.go...icki.P/FLXTeam#

Edytowane przez PiOtRaS9000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Merida Matts HFS 3000-V> ... > Kross A6 2008 > ... > Różowe Wigry 3 mojej babci > Merida FLX Team

Waga nie najgorsza, jednak wyglądem nie grzeszy. No i te FW 330, gdzie tu wytrzymałość? Co zyskałeś na polerce mostka i rogów poza 1,432 grama wagi? Posunąłeś się tak daleko to pomyśl chociaż o oddaniu tych części do Mack'a czy Sikorskiego bądź to Weez'a do anodowania na kolor... jakiego Ci tam brakuje do pełnej palety barw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A wg mnie wygląda genialnie :) Co prawda kolorystycznie trzeba to dopracować. Generalnie chodzi mi o to, że masz za dużo kolorów w tym rowerze wygląda trochę jak choinka. Najgorzej wplata się w całość białe siodełko, które do niczego nie pasuje. Rurki... polerka fajna ale też tu nie bangla albo na niebiesko albo na czerwono aby z hamulcami jakkolwiek to się zgrało. Szkoda, że nie postawiłeś na zielony kolor wyszłoby extra. A może wypoleruj jeszcze amorka i wyślij z rurkami pod anode ...

 

Czepiacie się FW tymczasem te opony naprawdę nie są takie złe. Nie mówię aby je zabierać na kamieniste maratony ale nie popadajmy w jakąś paranoję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie podsumowanie dostałem... :D Wiadomo że Maxxisy najczęściej służą do pokazu i wagi jednak nie są aż takie tragiczne wbrew pozorom. Naturalnie są one na mocno suche warunki a poza tym opony to tak osobista rzecz że każdy dobiera je sobie do aktualnych warunków za oknem. Najczęściej naturalnie są Mezcale ale w tym sezonie wpadną jeszcze Saguaro. Co do siodła to prawdopodobnie docelowo będzie SLR TT 2011 czarne z zielonymi wstawkami.

Jeśli chodzi o zyski wagowe. Na ucięciu i spolerowaniu rogów wyszło ok 4/5gr natomiast na mostku 8/9gr. (mostek został spolerowany tylko dlatego że oryginalna biała farba zaczęła się łuszczyć i odpadać :/)

Edytowane przez PiOtRaS9000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt wiadomo, za######isty ale wygląd nie jest znowu taki straszny. Te czerwone zaciski genialnie kontrastują z amorem, tak samo obejmy z gripami. Niektóre elementy tylko nie pasują- przede wszystkim mostek, sztyca i siodełko. dałbym tu jeszcze więcej niebieskiego, gdybyś znalazł np. rogi albo mostek w takim odcieniu :whistling: To zielone siodełko jest naprawdę niezłe :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter, ale żeś zrobił choinkę :P

Zyskałeś coś na wymianie korby?

Możesz jeszcze zyskać na zacisku sztycy wymieniając na Smuda albo Swiss Comp ~17g :)

Koła mi tu bardzo nie pasują kolorystycznie, pasowało by wszystko tylko nie srebrne :P np. SLR w edycji Gianta (z niebieską piastą i szprychą)

 

a i powodzonka w użytkowaniu Exustar'ów. Ja się do nich zraziłem w ~0,5 sezonu ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie wygląda genialnie

 

O dziwo, też tak myślę. W normalnym rowerze nikt nie wstawi jednocześnie niebieskich i zielonych części, ale jak dla mnie w tym szaleństwie jest jakaś metoda :) Tylko coś tutaj nie gra, może mostek i rogi, może siodełko, a może te czerwone akcenty ?

Ciekawe jakby wyglądał z lustrzanym amorem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowerek świetny i waga też super, a jeszce można sporo zejść, np. w dziale sprzedaż sa obrotówki Nobu chyba 92 gr, + lekki zacisk podsiodłowy to już by było poniżej 9 kg, w/g mnie kolor siodła i Sid-a razej średno pasuje do całości, ale to juz kwestia gustu :),

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejne dobre uzasadnienie koloru niebieskiego :D Mianowicie takie mamy stroje kolarskie wiec bardzo dobrze to się komponuje. Odnośnie przerzutki przedniej kupiłem ją od użytkownika z naszego forum...

Marsman nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi nakrętkami. Na korbie chyba nic nie zyskałem no może parę gram, ale Deus wygląda o niebo lepiej a poza tym posiada legendarne już że względu na swoją trwałość blaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy misz-masz wizualny...wacko.gif Osobiście mi się ten rower nie podoba wogóle, ale z pewnością przyciąga wzrok przechodniówwink.gif Pod względem technicznym nie bardzo jest się do czego przyczepić, oprócz wątpliwych opon i przyciężkawych zacisków kół. Mocne i sprawdzone komponenty, oby Ci dobrze i bezawaryjnie służyłthumbsup.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi nakrętkami

a tak się zastanawiam dlaczego ta przerzutka tyle waży. moje po wymianie śrubek, nakrętek, ograniczników na alu to ok 108g. ( mam 7.0 31,8mm i 9.0 34,9mm seryjnie ok 123 i 118g ).

śrubki w coś się wkręca i to coś waży 2,4g. alu nakrętki to 0,8g :)

bardzo lubie te przerzutki i stąd tak mam :)

w swojej dodatkowo wymieniłem stalowe sworznie na tytanowe. obecna waga 102g a stali jeszcze troche zostało :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mógł byś podesłać mi parę zdjęć :D to będę miał się na czym wzorować (jeśli pozwolisz) :P

Myślałem nad tym co poradziliście czyli zacisku pod siodłowym i zaciskach do kół.

Tylko czy zmiana zacisku nie wpłynie negatywnie na ramę ? W końcu jest co carbon

i chyba nie powinien być poddawany punktowym obciążeniom tylko równomiernie rozłożonym.

Zacisk Meridy jest masywny ale nie koncentruje się tylko przy samej obejmie... Wiec jak to jest?

Dodatkowo mam tą lekką i cienka sztycę która chyba również nie powinna być za bardzo poddawana

takim obciążeniom. Możecie zaproponować jakieś dobre zaciski do kół? Nie ukrywam że bardzo mi

pasował ten system DT i dlatego nie chciałem ich wymieniać ale z kolei najprostsze zaciski

są znacznie szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad tym co poradziliście czyli zacisku pod siodłowym i zaciskach do kół.

Tylko czy zmiana zacisku nie wpłynie negatywnie na ramę ? W końcu jest co carbon

Smudek w posiadanych rowerach na carbonowych ramach ( znaczy tych które posiada bo to ramy fabryczne ) używa swoich obejm i dają rade.

inny znajomy używa carbonowej Meridy która współpracuje z zaciskiem Smuda i sztycą Lux-techa i też działa. gość waży z 90kg. tak sztyce jak i zacisk robione miał "na wymiar".

 

a mógł byś podesłać mi parę zdjęć :D to będę miał się na czym wzorować (jeśli pozwolisz) :P

 

pozwole :)

tu zdjęcie trzpieni wraz z elementami które pozwalają ich używać.

w przypadku tych tytanowych dochodzi material tracony na wywierceniu dziury w korpusie. pewnie znikowa różnica wagowa.

trzpieniestaltytan.jpg

 

a tu waga tegu ustrojstwa które nie daje mi spokoju <_<

aluminium to myślę że z 2x mniej:)

 

dsc00119ki.jpg

Edytowane przez marsman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RS z tym kolorem wpasowal sie w rynek rowerowy jak piesc w oko :down:

Szybko zrozumieli ze byl to kiepski pomysl, pomijajac wlascicieli niebieskich ram....

 

Jak ktos narzeka ze jest to misz-masz to proponuje zagladnac na lb, tam tez pojawil sie rower z tym amorem (kolorem), to jest dopiero zupelnie kolorystyczny przypadek.

 

IMO brakuje na ramie chocby najmniejszego niebieskiego dodatku, zeby amor bez problemowo spasowal sie.

Do tego te czerwone dodatki, srubki w przedniej zmieniarce !!!

Siodlem moglbys nieco zmiekczyc ta walke kolorow.

 

I zdecydowanie rogi, mostek i sztyca na czarne.... i moze kiedys obrecze.

 

Po dopracowaniu mniejszych lub wiekszych szczegolow, rower bedzie wygladal duzo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... kolorystycznie przemilczę :)

Mostek.. wbrew temu co tutaj mówią, nawet pasuje, nie wiem co prawda co CIę pierd...lnęło żeby zakładać ostatni fragment pancerze tylnej zmieniarki granatowy, ale przemilczę. Mostkowi pasowałby aluminiowy, wyszlifowany na lustro top cap. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...