Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[ serwis ] Rock Shox Revelation U-TURN AIR

rock shox revelation u-turn air rock shox revelation u-turn

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
124 odpowiedzi w tym temacie

#41 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2072 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 14 styczeń 2012 - 19:23

A ile dokładnie wlałeś oleju ??
Sprawdzałeś w tabelach serwisowych RS'a ile wlać oleju do Twojego modelu ??
  • 0

Reklama

Reklama

#42 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 14 styczeń 2012 - 21:35

Wlałem ok 120ml nie pamiętam dokładnie może trochę wiechej. Wcześniej przed wymianą miałem ok 150ml.
  • 0
Dołączona grafika

#43 Juraleona

Juraleona

    Maniak

  • Użytkownik
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Jerzy

Napisano 16 styczeń 2012 - 01:05

Ja zalałem 115-117 ml (ogromna strzyawa 150 ml, trudno dokładnie powiedzieć :)) oleju Motorex 5w i wygląda że chodzi...
Wazelina techniczna daje rade; spokojnie można ją polecić. Przez przypadek wypłukaliśmy od kumpla z Reby zapewne Fox Fluida z gąbek olejowych (takie biało-kremowe i nie chce się zbytnio wypłukiwać, do tego świetnie smaruje, niestety do momentu aż było za późno nic nie zauważyłem).
W moim amorku też jest kilka rzeczy inaczej ułożonych, nie wiem z czego to wynika:)

Pytanie: Co robią kuleczki pod pokrętłem U-Turn, u mnie ich nie ma i wszystko działa, ew. jeżeli są bardzo imba ważne to niech ktoś poda wymiar poszukam po sklepach z łożyskami:)
Co się stanie jeżeli do MC wlejemy gęstszy olej? czy z komory MC powinno się w jakikolwiek sposób usuwać powietrze? Jeżeli tak, to jak:)
To chyba wszystkie moje pytania :)
  • 0

Nie czekajcie... Dogonie na zjeździe... Na tygryska ; )

"Mamo, mogę kompocik?" "Nie, będę go jeszcze używać"   :laugh:

Obecnie pedałuje na klawiaturze, aż do matury  :( Potem dam wam wycisk miśki  :)


#44 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2072 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 16 styczeń 2012 - 10:25

Wydaje mi się, że kuleczki powodują to, że pokrętło jest stabilne i nie ma luzów na boki ale to tylko moja teoria.
Co do gęstszego oleju, to spowoduje on większe tłumienie.
W temacie odpowietrzania, nie mam pojęcia :teehee:
  • 0

#45 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 2184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 16 styczeń 2012 - 23:22

Ja zalałem 115-117 ml (ogromna strzyawa 150 ml, trudno dokładnie powiedzieć :)) oleju Motorex 5w i wygląda że chodzi...
Wazelina techniczna daje rade; spokojnie można ją polecić. Przez przypadek wypłukaliśmy od kumpla z Reby zapewne Fox Fluida z gąbek olejowych (takie biało-kremowe i nie chce się zbytnio wypłukiwać, do tego świetnie smaruje, niestety do momentu aż było za późno nic nie zauważyłem).
W moim amorku też jest kilka rzeczy inaczej ułożonych, nie wiem z czego to wynika:)

Pytanie: Co robią kuleczki pod pokrętłem U-Turn, u mnie ich nie ma i wszystko działa, ew. jeżeli są bardzo imba ważne to niech ktoś poda wymiar poszukam po sklepach z łożyskami:)
Co się stanie jeżeli do MC wlejemy gęstszy olej? czy z komory MC powinno się w jakikolwiek sposób usuwać powietrze? Jeżeli tak, to jak:)
To chyba wszystkie moje pytania :)

Kuleczki jak pamietam, to chyba 2mm i pasuja ze standartowego rowerowego jakiegos lozyska...
W sumie sa po to, aby u-trun samoistnie sie nie skracal, czylli skrecal pod obciazeniem.
Zmieniajac lepkosc oleju zmieniasz tlumienie.
Nie usuwasz zadnego powietrza z lagi gdzie jest MC
  • 0

#46 Juraleona

Juraleona

    Maniak

  • Użytkownik
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Jerzy

Napisano 17 styczeń 2012 - 09:37

Dzięki za odpowiedzi na pytania.
Jaki może być powód że po zalaniu tłumika na nowo blokada skoku przez 20 mm nie pracuje? Mam 20 mm zwykłej pracy amortyzatora i dopiero później czuję jak blokada zaczyna działać, w sumie działa to jak źle ustawiony floodgate ale to nic z tych rzeczy. W sumie nie przeszkadza mi to ale wolę żeby na podjazdach nie bujało mnie po 20 mm:D
  • 0

Nie czekajcie... Dogonie na zjeździe... Na tygryska ; )

"Mamo, mogę kompocik?" "Nie, będę go jeszcze używać"   :laugh:

Obecnie pedałuje na klawiaturze, aż do matury  :( Potem dam wam wycisk miśki  :)


Reklama

Reklama

#47 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 2184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 17 styczeń 2012 - 14:00

Najprostsze co mi sie nasuwa, to ze nalales zla ilosc oleju. Druga rzecz, co mi sie nasuwa - cos robiles z MC. Problem jest taki, ze nie wiem co robiles...
  • 0

#48 Juraleona

Juraleona

    Maniak

  • Użytkownik
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Jerzy

Napisano 17 styczeń 2012 - 14:44

Problem jest taki, ze nie wiem co robiles...


Rozkładałem amor na części pierwsze, smarowałem, składałem, zalewałem olejem. Tłumika MC nie rozkładałem a tylko wyjąłem i wytarłem ręczniczkiem nasączonym alko. izopropylowym.
  • 0

Nie czekajcie... Dogonie na zjeździe... Na tygryska ; )

"Mamo, mogę kompocik?" "Nie, będę go jeszcze używać"   :laugh:

Obecnie pedałuje na klawiaturze, aż do matury  :( Potem dam wam wycisk miśki  :)


#49 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 2184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 17 styczeń 2012 - 15:51

Czyli postawilbym na ilosc.
Z drugiej strony - przeciez, blokada nie dziala zero-jedynkowo i zawsze sie widel cos ugina, zanim sie zablokuje. W Reconie mialem wlasnie okolo 20mm.
  • 0

#50 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 17 styczeń 2012 - 16:41

Ja mam taki sam problem. Też sadze, że mam za mało oleju, ale jak już nalałbym tyle ile trzeba (czyli 150) to stracę jakieś 3cm skoku.
  • 0
Dołączona grafika

#51 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 2184 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 17 styczeń 2012 - 18:08

Zrobcie jeszcze tak, bo mi sie przypomnialo , ze w Reconie po zmianie lepkosci bylo takie zjawisko.
Dajcie opaske na lage, zeby zmierzyc i ...
Jak pomalu sciskalem widelec, naciskajac na kiere, to blokowalo mi po 3-5cm, jesli zrobilem to szybko - gwaltowne ugiecie to zawsze 20mm. Zakldam, ze MC nie ruszany bo nawet bez wew. regulacji Floodgatea jest minimalna ingerencja w jego czulosc, wyciagajac badz wciskajac jeden element w nim.
  • 0

#52 zdrower

zdrower

    Maniak

  • Banned
  • 370 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2012 - 22:45

Słuchajcie, mam pytanie z jaką siłą trzeba naprzeć na wentyl komory pozytywnej, bo za cholerę nie chce mi wyjść, a chcę wymienić też ten oring tam. Napieram całym ciałem i nic, nawet trzepnąłem go młotkiem gumowym i za cholerę nie chce gadzina wyjść wciąż tkwi w tym plastiku z gwintem u-turn.
Czym można zastąpić red rum lub fluid float ? Może to być np gęsty olej do układów pneumatycznych ? np do siłowników ? Ile może mieć tego W ten red rum lub ten fluid fload ? Wiem ze można lać 5W lub 15W co tam się ma pod ręką, ale chciałbym wlać właśnie coś a'la red run lub fluid fload.

Reklama

Reklama

#53 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2072 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 01 luty 2012 - 10:29

Ja też napierałem mocno całym ciałem i wpadł. Najpierw musisz wyciągnąć sprężynę negatywną, a potem wypchnąć pozytywną.
No chyba, że masz inny rocznik, to tam już może być inaczej.

Co do redruma, to dopiero w tym roku go zastosowałem i nie wiele na jego temat mogę napisać ale puki co dalej jestem zdania, że spokojnie olej 15W wystarczy :thumbsup:
  • 0

#54 zdrower

zdrower

    Maniak

  • Banned
  • 370 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 01 luty 2012 - 21:01

Mam wyciągnięte wszystko została sama tuba z tym plastikiem a w niej wentyl komory pozytywnej z tego złotego materiału i za cholerę nie idzie. Jak to jest tam posadowione ? jakiś pierścień tam jest sprężynujący czy co ?

#55 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 03 luty 2012 - 19:52

Ja też mam taki. Próbowałem to rozdzielić, ale nic nie szło, więc zostawiłem w spokoju. Wydaje mi się, że nie ma potrzeby tego rozbierać.
  • 0
Dołączona grafika

#56 zdrower

zdrower

    Maniak

  • Banned
  • 370 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 luty 2012 - 09:18

tam jest oring który przecież może się zażyć, to jak go zmienić ?

#57 alexracing

alexracing

    Amator

  • Użytkownik
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LBN
  • Imię:Aleksander
Garaż Rower

Napisano 14 luty 2012 - 10:49

Czy ROCK SHOX PIKE 426 rozni sie jakos budową od
Rock Shox Revelation U-TURN AIR

?
z mojego Pike-a z dołu goleni ostro cieknie olej i niewątpliwie potrzebuje on serwisu, mogłbym go oddac do Cyklo w Lublinie , tak życza sobie 160zł za serwis + 20zł za uszczelki .
Pytanie jest nastepujace, jaka jest wartosc wszystkich przyżądów oraz oleju do seriwsu RS-a ? Autor tematu zrobił dobra robote i mysle ze moglbym smiało sprobowac samemu 1 raz w zyciu zaserwisowac amor, jezeli pike jest zblizony budowa do revelationa
  • 0

#58 olomaster

olomaster

    Maniak

  • Użytkownik
  • 465 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Aleksander

Napisano 14 luty 2012 - 15:03

Pike ma u-turna, a nie air u-turna. Myślę, że dasz samemu rade bo na necie są na pewno jakieś manuale.
Koszt to :
  • olej - 35-50 zł za litr
  • wazelina 3 zł
  • szczypce segera 8-10 zł
  • jakiś rozpuszczalnik do zmywania starego oleju 5-10 zł
Oleju i wazeliny wystarczy Ci spokojnie na pare sezonów
  • 0
Dołączona grafika

#59 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 14 luty 2012 - 16:25

Koszt olejów może być mniejszy jak sklep sprzedaje dowolna liści. Ja na przykład kupiłem tyle ile było mi potrzebne i kosztowało to niecałe 10 zł. Kleszcze są trochę droższe, ale nie musisz mieć na ściskanie i rozciąganie, więc trzeba liczyć ok 20 zł. Smar to dowolna sprawa ja używałem Motorexa co kosztowało mnie ok 20 zł, ale prędzej mi się amor rozleci jak się smar skończy(jeśli będę używał tylko do amora)
  • 0
Dołączona grafika

Reklama

Reklama

#60 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2072 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 14 luty 2012 - 16:49

Tak czy inaczej, koszt mniejszy niż w serwisie, a budowa Pike'a raczej prosta.
Śmiało rozbieraj, aczkolwiek Twój objaw może świadczyć o tylko niedokręconych dolnych śrubach. Sprawdź to :thumbsup:
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rock, shox, revelation, u-turn, air, rock shox revelation u-turn