Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[ serwis ] Rock Shox Revelation U-TURN AIR

rock shox revelation u-turn air rock shox revelation u-turn

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
124 odpowiedzi w tym temacie

#21 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 30 październik 2011 - 13:55

Mathiu, moim zdaniem nie warto :thumbsup:
Jest takie przysłowie: nie ruszaj kupy jak nie śmierdzi... I jak bym się tego trzymał.
  • 0

Reklama

Reklama

#22 Grzegonz

Grzegonz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2011 - 03:54

Zamiast smaru który dałeś na uszczelki można dać wazelinę, testowane w amortyzatorach wszelkich zastosowań i firm, moim zdaniem jest lepszy od judy buttera. Napis na ladze schodzi Ci dla tego, że nie masz dostatecznego smarowania w goleniach dolnych, następna zejdzie anoda. Musisz częściej robić serwis - jak sam zauważyłeś zdjęcie dolnych lag, wyczyszczenie z brudu, nasączenie gąbeczek olejem i posmarowanie uszczelek zajmuje chwilę. Masz dobry amortyzator warty troszkę pieniędzy to dbaj o niego lepiej, posłuży dłużej i będzie lepiej działać :)
  • 0

#23 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 15 grudzień 2011 - 17:21

Mam pewien problem z revelation'em 409 z 2009, mianowicie wycieka mi olej oraz powietrze wokoło wentyla na pokrętle od u-turn'a. Nie jest to ogromny wycieka, ale się poci szczególnie jak wcześniej amortyzator jest odwrócony(koło w górze). Dodatkowo mam wrażenie, że ma mniejszy skok jak był nowy, słyszałem że może to być za duża ilość oleju, ale skąd by się wziął jak nie dolewałem. Czy jestem sam w stanie to naprawić przy okazji robiąc ogólny serwis(jedyna przygoda z amorkami to sprzężniowce z kardridżami olejowymi). Jaki byłby ewentualny koszt serwisu w profesjonalnym serwisie lub koszty potrzebnych materiałów(olei, smarów, itp.) Z góry dzięki za odpowiedz.
  • 0
Dołączona grafika

#24 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 15 grudzień 2011 - 18:42

Możliwe, że to uszczelka.
Zanim oddasz do serwisu, to rozbierz go sobie, może akurat zrobisz to sam :thumbsup:
  • 0

#25 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 15 grudzień 2011 - 20:26

Tylko się obawiam że go nie poskładam. Bardzo się różni od tego Twojego co robiłeś foto serwis. I czy uszczelki mogę kupić w zwykłym sklepie z origami czy potrzebny mi będzie zestaw naprawczy taki jak ten:http://allegro.pl/rock-shox-air-service-kit-reba-recon-revelation-i1946454447.html
  • 0
Dołączona grafika

#26 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 16 grudzień 2011 - 18:06

Obejdzie się bez takiego zestawu, a zamienników najlepiej szukać w sklepie z armaturą/hydrauliką.
Gdzieś tu na forum były wymiary o-ringów, poszukaj
Co do budowy, to nie sądzę, żeby była znaczna różnica w budowie.
  • 0

Reklama

Reklama

#27 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 16 grudzień 2011 - 20:23

To mam jeszcze jedno pytanie co będzie mi potrzebne, chodzi mi jaki olej i smar. Wiem że jest w serwisówce podany, ale chciałby się dowiedzieć co polecacie i ile tego będzie potrzebne. Czy mam wymieniać wszystkie oringi w lewej ladze gdzie cieknie, czy mniej więcej te co się znajdują bardziej u góry? Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  • 0
Dołączona grafika

#28 Grzegonz

Grzegonz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2011 - 22:33

Wymień wszystkie, koszt za sztukę to kilka groszy a masz w 100% wszystko zrobione. Ja u siebie mam wszędzie olej 5w (tłumik, smarowanie) i jest ok, teraz spróbuję 15 na dół chociaż nie wiem czy to mi coś zmieni, ja po prostu lałem co miałem. Na uszczelki daj wazelinę kosmetyczną, juddy butter można sobie o kant d..y potłuc.
  • 0

#29 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 2243 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 19 grudzień 2011 - 23:00

Wymień wszystkie, koszt za sztukę to kilka groszy a masz w 100% wszystko zrobione. Ja u siebie mam wszędzie olej 5w (tłumik, smarowanie) i jest ok, teraz spróbuję 15 na dół chociaż nie wiem czy to mi coś zmieni, ja po prostu lałem co miałem. Na uszczelki daj wazelinę kosmetyczną, juddy butter można sobie o kant d..y potłuc.

A w czym, ze to jest taka przewaga wazeliny kosmetycznej?
  • 0

#30 Housik

Housik

    Maniak

  • Użytkownik
  • 419 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rybnik
  • Imię:Kamil

Napisano 20 grudzień 2011 - 22:55

Widzę że jak robiliście amortyzatory nikt nie dał paru ml red rum lub float fluid (to samo tylko kolory inne) za czasów jak miałem rebe ustawioną 115mm dużo osób pytało się jak to możliwe że tak pieknie chodzi? Otóż to float fluid robi swoje. Miałem jeszcze dodatkowo pierścień plastikowy na głównym tłoczysku aby ciaśniej siedział oring.
  • 0
ROWERO-MANIACY łączmy się:] Rybnik, Racibórz, Żory itd.. zapraszam do rowerowania
Masz problem z rowerem, amortyzator czy damper foxa itp? czy też z nartami? pomogę.

#31 Grzegonz

Grzegonz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2011 - 23:31

A w czym, ze to jest taka przewaga wazeliny kosmetycznej?


Ma praktycznie te same właściwości, a w cenie JB masz nie 50g tylko 500g. Żeby nie było, że jestem gołosłowny - mam w domu dwa pudełeczka JB a mimo to do wszystkich amortyzatorów daję wazelinę. W Marzocchi 888 po nasmarowaniu uszczelek JB i wlaniu oleju RS-a Pit stop amortyzator działał, jakby był zatarty - dosłownie. Po 5min jazdy pod blokiem wylałem olej i wlałem stary, na uszczelki dałem wazelinę. Nie wiem czego była to przyczyna (olej czy juddy, złożony był poprawnie) ale pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Wazelinę testowałem też w duro, xcr, manitou dorado, marzocchi 888, revelation, koledzy jeżdżą na niej w amortyzatorach wszelkiej maści i nigdy nikt nie narzekał.

Ostatnio przy serwisie Revelationa (426) dałem na uszczelki Juddy zamiast wazeliny, bo pomyślałem, że coś się zmieni w płynności, jednak tak jak w przypadku pozostałych amortyzatorów - bez zmian.


Oczywiście to są moje przemyślenia / doświadczenia i każdy jeśli będzie tym zainteresowany może spróbować na własną rękę czy piszę prawdę, jednak ja nie biorę za to odpowiedzialności.
  • 0

#32 shotgun

shotgun

    Master

  • Użytkownik
  • 2243 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Z cholernych gor

Napisano 22 grudzień 2011 - 03:59

Ma praktycznie te same właściwości, a w cenie JB masz nie 50g tylko 500g. Żeby nie było, że jestem gołosłowny - mam w domu dwa pudełeczka JB a mimo to do wszystkich amortyzatorów daję wazelinę. W Marzocchi 888 po nasmarowaniu uszczelek JB i wlaniu oleju RS-a Pit stop amortyzator działał, jakby był zatarty - dosłownie. Po 5min jazdy pod blokiem wylałem olej i wlałem stary, na uszczelki dałem wazelinę. Nie wiem czego była to przyczyna (olej czy juddy, złożony był poprawnie) ale pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Wazelinę testowałem też w duro, xcr, manitou dorado, marzocchi 888, revelation, koledzy jeżdżą na niej w amortyzatorach wszelkiej maści i nigdy nikt nie narzekał.

Ostatnio przy serwisie Revelationa (426) dałem na uszczelki Juddy zamiast wazeliny, bo pomyślałem, że coś się zmieni w płynności, jednak tak jak w przypadku pozostałych amortyzatorów - bez zmian.


Oczywiście to są moje przemyślenia / doświadczenia i każdy jeśli będzie tym zainteresowany może spróbować na własną rękę czy piszę prawdę, jednak ja nie biorę za to odpowiedzialności.


W plynnosci po zastosowaniu tego, czy tego, to sie cudow nie spodziewaj, baaa, czegokolwiek..
Nie wiem czy stosujesz wazeline techniczna, czy kosmetyczna, ta druga ma znacznie wieksza czystosc.
Oczywiscie, ze jak mialbym wrzucac ŁT czy wazeline to wybiore wazeline, w koncu tez z estrow ropki pochodzi, nie ma dziwnych mydel litowych czy wapniowych, choc co do litu do zastrzezen nie ma i zwiazanych z nim dziwnych opowiesci dotyczacych utleniania..
Co do JB to dostalem go za free, po nalozeniu na uszczelki kurzowe i wlozeniu lag, oraz po celowym sciagnieciu ich od razu, moge rzec , ze pozostaly sladowe jego ilosci - dla mnie kupa.
Wazeliny nie przekreslam bo jej nie stosowalem, ale zwrocilbym uwage na fakt, czy robiac serwis i rozbierajac widelec, siedzi ona sobie jeszcze resztkami sil na uszczelkach. Zakladajac, ze tak jest to tylko polecac.
Ja stosuje Orapi i jestem bardzo zadowolony, ale mam z pracy, wiec znow za darmo.....
  • 0

Reklama

Reklama

#33 Grzegonz

Grzegonz

    Maniak

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2011 - 11:34

W plynnosci po zastosowaniu tego, czy tego, to sie cudow nie spodziewaj, baaa, czegokolwiek..
Nie wiem czy stosujesz wazeline techniczna, czy kosmetyczna, ta druga ma znacznie wieksza czystosc.
Oczywiscie, ze jak mialbym wrzucac ŁT czy wazeline to wybiore wazeline, w koncu tez z estrow ropki pochodzi, nie ma dziwnych mydel litowych czy wapniowych, choc co do litu do zastrzezen nie ma i zwiazanych z nim dziwnych opowiesci dotyczacych utleniania..
Co do JB to dostalem go za free, po nalozeniu na uszczelki kurzowe i wlozeniu lag, oraz po celowym sciagnieciu ich od razu, moge rzec , ze pozostaly sladowe jego ilosci - dla mnie kupa.
Wazeliny nie przekreslam bo jej nie stosowalem, ale zwrocilbym uwage na fakt, czy robiac serwis i rozbierajac widelec, siedzi ona sobie jeszcze resztkami sil na uszczelkach. Zakladajac, ze tak jest to tylko polecac.
Ja stosuje Orapi i jestem bardzo zadowolony, ale mam z pracy, wiec znow za darmo.....


Używam wazeliny kosmetycznej, koledzy coś tam kombinowali z techniczną ale nie wiem która lepiej wypada, czy w ogóle jest jakaś różnica - nie mam porównania. Nie ma problemu z jakimś wypłukiwaniem wazeliny z okolic uszczelek przez olej - w jednym z Marzocchi w którym sobie ona siedziała było po 290ml oleju na jedną lagę w otwartej kąpieli olejowej, wazelinka była na swoim miejscu mimo, że naprawdę jej nie żałowałem.
  • 0

#34 olomaster

olomaster

    Maniak

  • Użytkownik
  • 465 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Aleksander

Napisano 02 styczeń 2012 - 21:40

a co z stosowaniem ŁT-43 ? da radę ? Czy to tylko zabójstwo widelca i warto kupić wazelinę/ Bike grease 2000 ?
  • 0
Dołączona grafika

#35 Juraleona

Juraleona

    Maniak

  • Użytkownik
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Jerzy

Napisano 02 styczeń 2012 - 21:50

Dołączam się do pytania o ŁT, może ktoś jeszcze potwierdzić opinie o fox fluid/red rum?
  • 0

Nie czekajcie... Dogonie na zjeździe... Na tygryska ; )

"Mamo, mogę kompocik?" "Nie, będę go jeszcze używać"   :laugh:

Obecnie pedałuje na klawiaturze, aż do matury  :( Potem dam wam wycisk miśki  :)


#36 kubek20

kubek20

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 2305 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 03 styczeń 2012 - 13:40

Jeśli chodzi o float fluid, to po ogladnięciu komory powietrznej w mojej magurze, przesmarowaniu wszystkiego nim i złożeniu amortyzator działał płynniej niż na oryginalnym oleju 15W
  • 0

#37 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 03 styczeń 2012 - 14:08

Zakupiłem 10 ml Fox Fluid.
W lutym będę serwisował znowu swego RVL'a, więc podzielę się swoimi doświadczeniami :thumbsup:
Dodatkowo wytestuję tą wazelinę kosmetyczną.
  • 0

#38 Juraleona

Juraleona

    Maniak

  • Użytkownik
  • 390 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Imię:Jerzy

Napisano 14 styczeń 2012 - 16:56

Ehh, nie wszystko wyglądało tak jak na zdjęciach, ale w ogóle jest to schemat którego można się trzymać:)

PS Nie ma to jak serwis amortyzatora chałupniczymi metodami:
- Czyszczenie wnętrza goleni górnych za pomocą kija od miotły i ręczników papierowych :)
  • 0

Nie czekajcie... Dogonie na zjeździe... Na tygryska ; )

"Mamo, mogę kompocik?" "Nie, będę go jeszcze używać"   :laugh:

Obecnie pedałuje na klawiaturze, aż do matury  :( Potem dam wam wycisk miśki  :)


#39 detonator

detonator

    Master

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 2086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ Sercem DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 14 styczeń 2012 - 17:25

Chałupniczo ale skutecznie i to się liczy :thumbsup:
Możliwe, że za tydzień zacznę serwis i zobaczymy jak wyjdzie z tą wazeliną, bo strasznie ciekawy jestem.
Dodatkowo do komory powietrznej powędruje Fox fluid ale nie liczę na jakoś zauważalną różnicę.
Gąbki też chyba nasączę tym Fluidem
  • 0

Reklama

Reklama

#40 krzychu22

krzychu22

    Maniak

  • Użytkownik
  • 526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górincza
  • Imię:Krzysiek

Napisano 14 styczeń 2012 - 19:07

Przeprowadziłem serwis (dzięki, serwisókwa bardzo się przydała). Wydaje się byś wszystko szczelne, tylko powstał jeden problem. Mam wrażenie, że przy ilości oleju jaka podaje producent nie działa blowada skoku. Posiadam inny tłumik jak na zdjęciu, krótszy. Czy jest możliwe, że jest na mało oleju? Czy może to być spowodowane powietrzem w komorze gdzie jest olej? Nic nie ruszałem w tłumiku, więc nie wiem dlaczego tak jest.
  • 0
Dołączona grafika





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rock, shox, revelation, u-turn, air, rock shox revelation u-turn