Skocz do zawartości

[Dętka] Jaką zastosować?


darty24

Rekomendowane odpowiedzi

Do opony WTB MOTO RAPTOR zakładam dętkę 28"x1.75". Sam spostrzegłem, że po napompowaniu objętość balona jest za mała by wypchać oponę. O jeździe na niskim ciśnieniu ~ 2 barów nie ma mowy - a przydałoby się to zwłaszcza zimą. Już dwukrotnie po upuszczeniu powietrza do rzeczonej wartości dętka najpierw ślizga się razem z taśmą co w następstwie prowadzi do ścięcia zaworu o otwór w obręczy.

 

Myślę, że mógłbym założyć(naciągnąć) dętkę w rozmiarze 26"x2.35" ale nie wiem czy to dobry pomysł. Ktoś może praktykował? A może są jakieś konkretne dętki do dużych kół i opon? Co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tu znalazłem dętki 28 które podobno ogarniają do 2,125:

http://allegro.pl/detka-28-1-75-2-125-continental-mtb-i1332842450.html

 

A tutaj jest od 1,75 do 2,5, proszę:

http://www.centrumrowerowe.pl/000904/Continental-Detka_MTB_ALL_28_x_1_75_-_2_5_PRESTA_42mm_MTB_29_/Produkt.aspx

Edytowane przez sznib
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowalem do opon 29x2.0 zakladac detki 28x1.75 (maksymalny dopuszczalny rozmiar opony)- da sie jezdzic, ale w obu przypadkach detka rozeszla sie na zgrzewie (raz podluznie i raz poprzecznie).

moim zdaniem nie warto ryzykowac kapcia podczas maratonu dla tych 100 g mniej.

teraz jezdze na detkach dedykowanych kolom 29"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po testowaniu rożnych wariantów dętek zdecydowanie jestem zwolennikiem i już praktykiem na stałe dętek przeznaczonych dla 29er. Detki 26", a także trekingowe i lajtowe 29" przysporzyły mi zawsze przykrych niespodzianek na trasach. Dobrej jakości dętki do 29er pozwalają na rożne opcje z ciśnieniem i nie boją się skrajnych warunków terenowych. Waga ok. 180g powinna zadowalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 4 koła 29er, i na 2 mam dętki:

- 28x1,75 (125 g);

- 26 x 1,75-2 (109 g)

(na pozostałych płyn)

 

i obie się spisują.

Z tym, że na 28x1,75 - musi być wyższe ciśnienie niż 2,0, bo balon musi narosnąć troszkę.

Natomiast dętki 26x1,75-2 są ok, ponieważ ona do samego końca rosną:

- i na grubość (średnica);

- i na obwód.

(ciśnienie też chyba wyższe niż 2,0)

 

Więc gdy powiększa się do koła 29, to wzrośnie tez ich średnica.

Sprawdzone, dysponuje także fotami :(

 

Jedyne co się dzieje, to zmniejsza się grubość ścianek (o 10%),

więc w teorii łatwiej je przebić, czy są bardziej podatne na pękanie w miejscach łączenia, niestety.

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wszystko zależy jak się jeździ i co się jeździ oraz w jakich warunkach. Evo dobrze napisał, że te nie dedykowane dla 29er są podatniejsze na przebicie i pękanie na łączeniach. Mnie nawet dętki 29er lajtowe Schwalbe pękały na ostrych zjazdach. Przy trasach płaskich i asfaltowych oraz spokojnej jeździe te 26" dętki mogą mieć nawet dożywotnia gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady. Na pewno spraktykuję pomysł z dętką 26" x 2.1" bo taką znalazłem u siebie. Założona(naciągnięta jak nie napiszę co;) - wypełnia dokładniej balon opony. Wbiłem dosyć mało, nawet chyba nie 2 bary a to pozwoliło na zakręcanie bez obaw o zwinięcie opony z obręczy lub przesunięcie zaworka względem otworu w obręczy podczas hamowania.

 

Rzeczywiście, słabo szukałem dostępności dętek o rozmiarze powyżej 1,75 i dzięki Wam za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może ja dorzuce swoje 3 grosze o dętkach.

 

na 26" maxxisach ultralightach rozdmuchanych jeździłem an początku, kilka startów bez zastrzeżeń, w piechowicach rozgrzewając się przed maratonem hucznie rozstałem się z dętką.

 

miałem jedną ciężką conti na shredera, nie miałem zastrzeżeń

 

następnie kupowałem cięższe schwalbe sv-19 sie chyba nazywaly, byly spoko, ale nadal ciężkie

 

od dluzszego czasu, (ponad sezon grubo) jezdze na lekkich schwalbe sv-19a. mam do nich mieszane odczucia.

kilka laczków z rzędu przed sezonem i kilka tuż po. w trakcie sezonu idealne. może to być związane z tym, że po sezonie przecierałem nowe szlaki. uczyłem się techniki więc nie było mowy o jeździe zachowawczej. Miałem ich już chyba z 10 sztuk i mogę polecić. Obecnie nie wykryłem lżejszych i lepszych dętek do 29".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem z dętkami, wprawdzie tylko dwa razy, ale oba warianty zaproponowane przez Team29er szybko kończyły się z hukiem secesją wentyla z resztą dętki. Raz omal skończyło sie to dla mnie tragicznie na szybkim zjeździe asfaltem - sterowność, jak łatwo się domyślić straciłem błyskawicznie. Obie dętki to Continentalki.

Przypadkowo dorwałem dętkę Specialized'a pod 29'. Cena 16zł, waga 160gr, od kilku miesięcy zero snake'ów. Opona WTB WeirWolf 2,5, ciśnienie 15-20 psików, kółko przednie na sztywnym widle. Do dostania w MK Bike w Gdańsku, nie wiem, czy jest w Jaworznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wszystkich dętkach 26, które pchamy do 29er należy uważnie postepować z okolicami wentylka.

Ja tam daję czasem ze 3 warstwy taśmy izolacyjnej, by wypełnić nieco te miejsce i odsunąć od twardych krawędzi (dziurę w taśmie robię od strony obręczy).

Od kiedy tak robię, nic niepokojącego się tam nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...